ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ/ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ - ΕΠΙΒΙΩΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
Advertisements

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ
Συναίσθημα.
Συναισθήματα Στεφανιαίο Σύστημα.
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Μάθηση.
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
6/26/2015HY220: Ιάκωβος Μαυροειδής1 HY220 Asynchronous Circuits.
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
Μεταιχμιακό ή Στεφανιαίο (limbic) Σύστημα
Κοινωνική μετάδοση προτίμησης τροφής Eichenbaum, 2000.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ
1821 BIOGRAPHIES A project by Class ST 4 th Primary School of Kavala.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
Ομιλητές Prof. Mauro Dolce Dir., Italian Civil Protection Prof. Gaetano Manfredi University of Napoli Federico II Prof. Gian Michele Calvi University of.
ΣΥΝΑΙΣΘΉΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc – Λάρισα 2016.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Ανάμειξη και Μάθηση καταναλωτή (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Σιωμκος, 2011, upatras)
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
Για το μάθημα Εγκέφαλο και Νου από τους: Ιορδανίδη Ελένη Μπακογιάννη Ιωάννη ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.
Συναισθηματική Υπολογιστική Εβδομάδα 1 Εισαγωγή στη Συναισθηματική νευροεπιστήμη.
Η Νευροβιολογική Βάση των Συναισθημάτων. Δαρβίνος & Συναισθήματα Oι συγκινήσεις/συναισθήματα ή τουλάχιστον οι εκφράσεις τους είναι «παγκόσμιες» (universals),
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Copyright © 2009 Allyn & Bacon
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Περίπλοκη μάθηση και γνωστικές παράμετροι
Αντίληψη Αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος (sensory perception). Η αντίληψη αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου.
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων Εργαστήριο Ρομποτικής
Τὸ ἆθλον, ἄθλου prize.
Η ανάπτυξη του κωφού παιδιού
Ψηφιακeς ιδEες και αξIες
Στο μάθημα συζητήσαμε για το spatial frequency tuning των κυττάρων της V1, που σημαίνει ότι τέτοια κύτταρα έχουν μέγιστη απόκριση για τον προτεινόμενο.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΝΟΗΣΗ Μήτση Άννα, 2012
Αλληλεπιδράσεις συγκινησιακών και γνωστικών διεργασιών
Αιτιολογία και φυσική ιστορία ΑΚΑ
ΠΜΣ “Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη” 10 Απριλίου 2014
Η Νευροβιολογική Βάση των Συναισθημάτων
ΝΕΥΡΩΝΑΣ.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΤΡΕΣ
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
Ποιος: ταυτότητα του ομιλητή Τι: φύση της γλώσσας (γνώση/ χρήση)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
3. Προσθεγκέφαλος.
Νευροανατομία Διάμεσος Εγκέφαλος.
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ «Το βίαιο έγκλημα στον 21ο αιώνα» 13 – 14 ΙΑΝ Τίτλος εισήγησης: «Η συμβολή των εγκεφαλικών δυσλειτουργιών.
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
Βασική ανατομική οργάνωση
ΝΕΥΡΩΝΑΣ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Νευροανατομία (Πρόσθιος – Διάμεσος Εγκέφαλος)
Ύλη του μαθήματος Ανόργανη Χημεία III (Oργανομεταλλική Χημεία-Κατάλυση)
Find: ρc [in] from load γT=110 [lb/ft3] γT=100 [lb/ft3]
ΝΕΥΡΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ 1.
Class IV Aorist Adverbial Participle © Dr. Esa Autero
Βασική ανατομική οργάνωση
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Ύλη του μαθήματος Ανόργανη Χημεία III (Oργανομεταλλική Χημεία-Κατάλυση)
Μεταιχμιακό ή Στεφανιαίο (limbic) Σύστημα
Αμνησίες.
Ο εγκεφαλικός φλοιός εγκεφαλικά ημισφαίρια: φλοιός (φαιά ουσία) και λευκή ουσία input/output με την αντίθετη πλευρά επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω του μεσολοβίου.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΤΡΕΣ
TΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ OpenStax [CC BY 4.0 (
Λευκή ουσία (σύνολο νευραξόνων ή νευρικών ινών)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ/ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ - ΕΠΙΒΙΩΣΗ 1. ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΩΝ. 2. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ Η ΑΝΤΑΜΟΙΒΗΣ 3. ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ

COGNITIVE-EMOTIONAL INTERACTION (Le Doux) Τα συναισθήματα εξελίχθηκαν προκειμένου να προάγουν την επιβίωση ΦΟΒΟΣ: οι σχετικές νευρωνικές δομές εξελίχθηκαν προκειμένου να παράγουν ένα συναίσθημα ΦΟΒΟΣ: ΜΙΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΑΜΥΝΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΦΟΒΟΥ Το περιβάλλον μπορεί να προσλάβει συναισθηματικά φορτισμένες ιδιότητες μέσω προηγούμενων εμπειριών (κλασσική εξαρτημένη μάθηση) Ο ΦΟΒΟΣ ΣΥΜΠΕΡΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ

Ο υποθάλαμος Απαρτιώνει τις σπλαγχνικές και συγκινησιακές πληροφορίες Δρα επάνω στην υπόφυση (ενδοκρινικό) και στο ΑΝΣ Ρυθμίζει τον μεταβολισμό και την ομοιοστασία Ρυθμίζει τη συμπεριφορά

Nobel 1949 από κοινού με Moniz Walter Rudolf Hess (1881-1973) Nobel 1949 από κοινού με Moniz Walter Rudolf Hess (March 17, 1881 – August 12, 1973 not to be confused with prominent nazi Walther Rudolf Hess) was a Swiss physiologist who won the Nobel Prize in Physiology or Medicine in 1949 for mapping the areas of the brain involved in the control of internal organs. He shared the prize with Egas Moniz. Hess was born in Frauenfeld. He received his medical degree from the University of Zurich in 1906 and trained as surgeon and ophthalmologist. In 1912, he left his lucrative private practice as an ophthalmologist and went into research. His main interests were the regulation of blood flow and respiration. As an outgrowth of these research interests, he began mapping the parts of the diencephalon that control the internal organs. From 1917 to 1951, he served as professor and director of the Department of the Physiological Institute at the University of Zurich. Hess died in Locarno, Switzerland. Πειράματα ερεθισμού: συμπεριφορά θυμού και μετά επίθεση, αλλού στάση άμυνας ανάλογη φόβου.

Philip Bard 1928 Πειράματα βλαβών “Sham rage”: θυμός χωρίς αντικείμενο αλλά με όλα τα σημεία αντίδρασης από το αυτόνομο (ΑΠ, συχνότητα, τρίχωμα, κόρες) και την κίνηση (κύρτωση, νύχια, ουρά) Απάντηση εφικτή όσο ο οπίσθιος υποθάλαμος επικοινωνεί με το στέλεχος

ΜΕΤΑΙΧΜΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΙΧΜΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΑΚΟΣ ΛΟΒΟΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ο ΠΡΟΜΕΤΩΠΙΑΙΟΣ ΦΛΟΙΟΣ ΚΑΙ Η ΑΜΥΓΔΑΛΗ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΠΟΛΥΠΛΟΚΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΕΓΕΡΘΟΥΝ

The Papez circuit theory of the functional neuroanatomy of emotion. Papez argued that sensory messages concerning emotional stimuli that arrive at the thalamus are then directed to both the cortex (stream of thinking) and the hypothalamus (stream of feeling). Papez proposed a series of connections from the hypothalamus to the anterior thalamus (1) and on to the cingulate cortex (2). Emotional experiences or feelings occur when the cingulate cortex integrates these signals from the hypothalamus with information from the sensory cortex. Output from the cingulate cortex to the hippocampus (3) and then to the hypothalamus (4) allows top–down cortical control of emotional responses. Modified, with permission, from Ref. 17 © (1996) Joseph Ledoux. Used by permission of Simon and Schuster. The Papez circuit theory of the functional neuroanatomy of emotion. Ο υποθάλαμος συνδέεται με τον φλοιό

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΩΝ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΝΕΥΡΩΝΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΑ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΤΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΩΝ

ΦΛΟΙΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΣΥΝΔΡΟΜΟ KLUWER-BUCY (1939) ΑΜΦΟΤΕΡΟΠΛΕΥΡΗ ΛΟΒΟΤΟΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ, ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ, ΚΡΟΤΑΦΙΚΟΥ ΦΛΟΙΟΥ ΚΑΙ ΑΜΥΓΔΑΛΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΦΟΒΟΥ ΒΡΩΣΗ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΩΝ ΤΡΟΦΩΝ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΑΥΤΟΕΡΩΤΙΚΗ, ΕΤΕΡΟΦΥΛΟΦΥΛΙΚΗ ΚΑΙ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ, ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΡΩΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΑΣΗ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΟ ΣΤΟΜΑ

ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΥΡΗΝΑΣ ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΛΑΓΙΟΣ ΠΥΡΗΝΑΣ

ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΒΛΟΒΙΑΝΗΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΦΟΒΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ • Bright White Lighting • Grumbling Noise • Ammonia Odor • Flat Shock Grids

ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΒΛΟΒΙΑΝΗΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΦΟΒΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΑΚΙΝΗΣΙΑΣ ΕΑ = ΧΡΟΝΟΣ ΑΚΙΝΗΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ • Bright White Lighting • Grumbling Noise • Ammonia Odor • Flat Shock Grids

ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΑΒΛΟΒΙΑΝΗΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΦΟΒΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΗΧΟΥ CR = Freezing ΑΛΛΑΓΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ • Baseline Period • Dark Red Lighting • Triangular Insert • White Noise • Vinegar Odor • Staggered Shock Grids

The thalamus and cortex convey information from the environment The thalamus to amygdala pathway carries information rapidly to the amygdala The thalamus to cortex to amygdala pathway is slower but allows the external stimuli to be cognitively appraised. The hippocampus is involved in memory and may store information about the emotional significance of external stimuli . Memories can elicit fear presumably through a hippocampus to amygdala pathway . Source: LeDoux (Scientific American, 270(6), 50-57, 1994) See also, Laura Arendal The Emotional Brain (2000). Discusses the idea that fear been hardwired into our brains over the course of evolution, and  LeDoux's theory of emotion.

RPC=caudal nucleus of the pontine reticular area

O βασικός και πλάγιος πυρήνας της αμυγδαλής (basolateral amygdala) εμπλέκεται στην εφ’όρου ζωής ανάκληση του φόβου 16 ΜΗΝΕΣ 16 ΜΗΝΕΣ ΟΙ ΒΛΑΒΕΣ ΤΗΣ ΑΜΥΓΔΑΛΗΣ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (Π.Χ ΧΩΡΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ)

Οι βλάβες του ραχιαίου ιππόκαμπου προκαλούν επιλεκτικό έλλειμμα στην πρόσφατη περιβαλλοντική μνήμη φόβου (contextual fear memory)

ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΑΒΛΟΒΙΑΝΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΦΟΒΟΥ ΕΜΦΥΤΟΣ ΦΟΒΟΣ ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΚΤΗΘΕΙ ΜΕ ΜΑΘΗΣΗ thalamus ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΥΡΗΝΑΣ = ΕΞΟΔΟΣ ΦΟΒΟΥ + ΕΜΦΥΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΛΑΓΙΟΣ ΠΥΡΗΝΑΣ = ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΚΤΗΘΕΙ ΜΕ ΕΚΜΑΘΗΣΗ

ΜΗ-ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΦΟΒΟΥ: ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΥΡΗΝΑΣ ΤΗΣ ΑΜΥΓΔΑΛΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΟΙ ΕΞΟΔΟΙ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΠΥΡΗΝΑ ΤΗΣ ΑΜΥΓΔΑΛΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΖΟΥΝ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΜΥΝΤΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ (ΕΜΦΥΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΤΗΘΕΙΣΕΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΗ)

Conditioned Fear in the Human Brain L Conditioned Fear in the Human Brain Figure 5: Conditioned Fear in the Human Brain. Above: structural magnetic resonance image (MRI) of the human brain. The area containing the amygdala is within the box. (a) Fear Conditioning. Functional MRI (fMRI) showing amygdala activation by a conditioned stimulus (CS) after pairing with an unconditioned stimulus; (b) Instructed Fear. fMRI showing amygdala activation by a CS that was not directly paired with a US but instead the subjects were instructed unconditioned stimulus; (c) Observational Fear Learning. fMRI showing amygdala activation by a CS after the subjects observed someone else undergoing fear conditioning where the CS was paired with a US. Illustration and caption courtesy of Elizabeth Phelps, Deparment of Psychology, NYU.

ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΒΛΑΒΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΦΛΟΙΟΥ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ (ΚΟΓΧΙΟΜΕΤΩΠΙΑΙΟΣ ΦΛΟΙΟΣ -ORBITOFRONTAL CORTEX - , ΠΡΟΣΘΙΟΣ ΚΡΟΤΑΦΙΚΟΣ ΛΟΒΟΣ –ANTERIOR TEMPORAL LOBE) ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ (ΚΟΓΧΟΜΕΤΩΠΙΑΙΟΣ ΦΛΟΙΟΣ) ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ/ΕΚΦΟΡΑ ΗΧΩΝ

Phineas Gage Ατύχημα με μεταλλική ράβδο Κανένα κινητικό ή λεκτικό έλλειμμα Άθικτη μνήμη και μάθηση Δραματική αλλαγή προσωπικότητας Αντικοινωνικός, παθολογικός ψεύτης, ευερέθιστος, επιθετικός Ανίκανος να ελέγξει παρορμήσεις και να προγραμματίσει το μέλλον Καταστροφή του Έσω Κοιλιακού Πρόσθιου λοβού (ventromedial frontal lobes-Antonio Damasio)

Πρόσθιος Φλοιός και Επιθετικότητα Βλάβες στον έσω πρόσθιο και τον κογχομετωπιαίο φλοιό συσχετίζονται με αυξημένη συχνότητα αντιδραστικής (reactive) επιθετικότητας σε ανθρώπους. Σε επιθετικά άτομα έχει παρατηρηθεί δυσλειτουργία του πρόσθιου λοβού με νευροαπεικόνιση π.χ. μειωμένη πυκνότητα νευρικών κυττάρων (δείκτης: N-acetylasparate σε proton magnetic resonance spectroscopy) (Chritchley, et.al. 2000), μειωμένη αιματική ροή (CBF) στον προμετωπιαίο σε ορισμένους δολοφόνους (reactive vs instrumental) (Raines, 1997) -Υπό συζήτηση…