ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Principles of programming languages 9: Answers for exercises Isao Sasano Department of Information Science and Engineering.
Advertisements

ΚΑΝΕ LIKE ΣΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ
Οριστική. Όταν θέλουμε να δώσουμε πληροφορίες για ένα γεγονός ή μια κατάσταση, χρησιμοποιούμε την οριστική Πηγαίνω στο σχολείο.Γύρισα στο σπίτι Οι αρνητικές.
ΙV εξάμηνο Νοσηλευτικού Τμήματος ΤΕΙ Λάρισας Η έννοια της γενικής χειρουργικής Βασική ορολογία 02.ΙΙΙ.2010 Δ. Παπαγόρας.
Καλλινικάκη Θ, ΔΠΘ Γενική - διαμεθοδική Κ Ε ολιστικές προσεγγίσεις Κύριες πηγές: Δημοπούλου-Λαγωνίκα, Μ Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας,
Εργαστήριο Υδραυλικής Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών Μπογκντάν Πέτρου Ποπέσκου ΑΜ Νικόλαος Καλλιοντζής ΑΜ Δημήτριος Μαρούγας ΑΜ
1 Λογιστική για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις Διάλεξη 4 Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
Πρόγραμμα Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Αξιολόγηση επενδύσεων
Η ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Η ΚΛΕΨΥΔΡΑ.
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Ορισμός και έργο της αγωγής
Συνείδηση Επίπεδα Προϋποθέσεις καλής λειτουργίας Διαταραχές.
Ανατρίψεις Εν τω βάθει θωπείες
Οι επιδράσεις των ΜΜΕ- media effects
Σχολικός Εκφοβισμός 1.Συναισθηματικός 2.Σωματικός 3.Ηλεκτρονικός
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Επιχειρηματικός Σχεδιασμός ΤΕΙ ΙΝ - ΑΡΓΥΡΗ ΚΑΤΩΠΟΔΗ.
Προδιαγραφές Αναλυτική περιγραφή μαθήματος
Α. Αρχή της προτεραιότητας
Διαπολιτισμική Παιδαγωγική
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ
Δραστηριότητες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας 1/2
Συνέντευξη Συζήτηση με σκόπιμο στόχο τον οποίο οι συμμετέχοντες αποδέχονται. Η συνέντευξη μοιάζει με τη συζήτηση: Περιλαμβάνουν λεκτική και μη λεκτική.
ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ - ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ
Εγώ είμαι η θύρα: όποιος περάσει θα βρει σωτηρία.
Νομικά Θέματα Πληροφορικής
Έλεγχος ανεξαρτησίας (συσχέτισης) 2 κατηγορικών μεταβλητών
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Σύστημα Παραγωγής Διανομής Σύστημα Διεύθυνσης
Αρχή του αρχειακού δεσμού
Φροντίδα μετά την αιμοληψία 1/3
Ετοιμασίες για το ταξίδι (3)
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Οικονομικά Εργαλεία & Περιβαλλοντική Προστασία στην Ελλάδα ΜΑΘΗΜΑ 10.
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Υπηρεσίες Πληροφόρησης
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Πολιτική πληροφόρησης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ψυχιατρική Ενότητα 6: Οριακή σύγκρουση Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 8: Μηχανισμοί άμυνας Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΡΟΛΟΙ.
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
Ψυχιατρική Ενότητα 4: Συνέχεια ψυχικών λειτουργιών
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Στρατηγικό Σχέδιο για το Συνήγορο του Πολίτη 20 χρόνια μετά - Στόχοι 2020.
EL Greek.
ΟΙΚΟΚΩΔΙΚΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕ Λ.Τ. ΖΙΤΣΑΣ
Stability Theory of Structures
ΕΛΛΕΙΨΟΕΙΔΕΣ ΤΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ
المحاضرة السابعة حل معادلة شرود نجر في بعد واحد (2)بئر الجهد المحدود (3)الجهد السلمي (1)
Σιωπηλός Μάρτυς Επιμέλεια: Ελένη Βλέτσα, Έλλη Ζαχαρίου, Εύη Ζιάκα, Ειρήνη Ηλιοπούλου-Τσόπελα, Μυρτώ Μπούζα Υπεύθυνη καθηγήτρια: Καλυψώ Λάζου-Μπαλτά.
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 7: Μη-Παραμετρικές Δοκιμασίες
Ελλειψοειδές των δεικτών στους διάξονες κρυστάλλους
شبیه سازی یکنواخت به منظور تخمین گنجایش بازده صفحات اتصال، شبیه سازی کششی یکنواخت انجام پذیرفت. از موضوعات مربوط به کششی توانی، توان بازده با استفاده از.
ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Περιγραφή διεργασίας Διάφοροι εθνικοί και διεθνείς οργανισμοί χρηματοδότησης ερευνητικών προγραμμάτων χρησιμοποιούν σύστημα κρίσης για να αποφασίσουν ποιές.
Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 4/4/2019
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 5: Μη-Παραμετρικές Δοκιμασίες ΤΕΙ Αθήνας
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ Σοφία Χαντζή

ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ σε ΓΕΝΙΚΗ σε ΔΟΤΙΚΗ σε ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ σε ΓΕΝΙΚΗ σε ΔΟΤΙΚΗ σε ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ ΚΛΙΚ… ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

ΓΕΝΙΚΗ ΚΤΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ του ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΤΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ του ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΙΡΕΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ της ΥΛΗΣ της ΑΙΤΙΑΣ του ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ της ΑΞΙΑΣ της ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΚΛΙΚ… ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ σε ΓΕΝΙΚΗ

ΔΟΤΙΚΗ της ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΛΙΚ… ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ σε ΔΟΤΙΚΗ

ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ της αναφοράς ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ της αναφοράς ΚΛΙΚ… ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ σε ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ

Φανερώνει τον κτήτορα του προσδιοριζόμενου όρου ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει τον κτήτορα του προσδιοριζόμενου όρου π.χ. Υρ Ρ Κνο γεν.κτητική Μένων ἦν φίλος Ἀριαίου. Σοφία Χαντζή ΓΕΝΙΚΗ ΚΤΗΤΙΚΗ

Φανερώνει τον δημιουργό του προσδιοριζόμενου όρου ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει τον δημιουργό του προσδιοριζόμενου όρου π.χ. γεν.του δημιουργού Υρ Ρ Αρ Νόμος Λυκούργου τάττει τοῦτο. Σοφία Χαντζή ΓΕΝΙΚΗ του ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ

Οἱ πλεῖστοι τῶν Ἑλλήνων ἄδειπνοι ἦσαν ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει το σύνολο, μέρος του οποίου είναι ο προσδιοριζόμενος όρος και προσδιορίζει λέξεις που δηλώνουν ποσό ή αριθμό, επίθετα υπερθετικού βαθμού, επίθετα και αντωνυμίες ουδετέρου γένους π.χ. γεν.διαιρετική Υρ Κνο Ρ Οἱ πλεῖστοι τῶν Ἑλλήνων ἄδειπνοι ἦσαν Σοφία Χαντζή ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΑΙΡΕΤΙΚΗ

Ραμψίνιτος ᾠκοδομεῖτο οἶκον λίθου ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει το υλικό απ’ το οποίο είναι κατασκευασμένος ο προσδιοριζόμενος όρος π.χ. Υρ Ρ Αρ γεν.της ύλης Ραμψίνιτος ᾠκοδομεῖτο οἶκον λίθου Σοφία Χαντζή ΓΕΝΙΚΗ της ΥΛΗΣ

Φανερώνει το περιεχόμενο του προσδιοριζόμενου όρου ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει το περιεχόμενο του προσδιοριζόμενου όρου π.χ. γεν.του περιεχομένου Υρ Αρ Ρ Σταγόνες ὕδατος πέτρας κοιλαίνουσι. Σοφία Χαντζή ΓΕΝΙΚΗ του ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Πορείαν πολλῶν ἡμερῶν ἐβάδισαν. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει μέγεθος,ηλικία, χρόνο,κοινωνική τάξη και συνοδεύεται συνήθως από αριθμητικό π.χ. Υρ Ρ Αρ γεν.της ιδιότητας (Οὗτοι) Πορείαν πολλῶν ἡμερῶν ἐβάδισαν. Επιθετικός προσδ. Σοφία Χαντζή ΓΕΝΙΚΗ της ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ

Φαρνάβαζος εἶχεν στολὴν πολλοῦ χρυσοῦ ἀξίαν ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει την αξία του προσδιοριζόμενου όρου και συντάσσεται συνήθως με τα: ἂξιος, ἀνάξιος, ὠνητός... π.χ. ΟΜΩΣ… Υρ Ρ Αρ γεν.της αξίας Επιθ. πρ. Φαρνάβαζος εἶχεν στολὴν πολλοῦ χρυσοῦ ἀξίαν Επιθ. πρ. Σοφία Χαντζή ΓΕΝΙΚΗ της ΑΞΙΑΣ

αἲτιος, ὑπεύθυνος, ἒνοχος, εὐδαίμων... ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει την αιτία του προσδιοριζόμενου όρου και συντάσσεται συνήθως με τα: αἲτιος, ὑπεύθυνος, ἒνοχος, εὐδαίμων... π.χ. ΟΜΩΣ… Υρ Ρ γεν.της αιτίας Κνο Οὐδεὶς εὑρέθη ἔνοχος κλοπῆς Σοφία Χαντζή ΓΕΝΙΚΗ της ΑΙΤΙΑΣ

Ἡ ἀρετὴ σεμνοτέρα τῆς κακίας ἐφαίνετο ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει αυτό με το οποίο συγκρίνεται ο προσδιοριζόμενος όρος και συντάσσεται με συγκριτικό βαθμό επιθέτου ή επιρρήματος π.χ. Υρ Κνο γεν.συγκριτική Ρ Ἡ ἀρετὴ σεμνοτέρα τῆς κακίας ἐφαίνετο Σοφία Χαντζή ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει το υποκείμενο της ενέργειας του προσδιοριζόμενου όρου και συντάσσεται συνήθως με ονόματα που σημαίνουν: μνήμη, φροντίδα, συμμετοχή, εμπειρία, εξουσία και τα αντίθετά τους π.χ. γεν. υποκειμενική Υρ Ρ Αρ Θουκυδίδης ξυνέγραψε τόν πόλεμον τῶν Πελοποννησίων και Ἀθηναίων (πολεμοῦσι) ποιοι; (οἱ Πελοποννήσιοι καί οἱ Ἀθηναῖοι) Σοφία Χαντζή ΓΕΝΙΚΗ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ

Κρίτων ἦν Σωκράτους ὁμιλητής. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει το αντικείμενο της ενέργειας του προσδιοριζόμενου όρου και συντάσσεται συνήθως με ονόματα που σημαίνουν: μνήμη, φροντίδα, συμμετοχή, εμπειρία, εξουσία και τα αντίθετά τους π.χ. Υρ Ρ γεν. αντικειμενική Κνο Κρίτων ἦν Σωκράτους ὁμιλητής. ποιον; (Σωκράτῃ) (ὁμιλεῖ) Σοφία Χαντζή ΓΕΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ

Τὰ ἔργα ἦν σύμφωνα τοῖς λόγοις. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει το αντικείμενο της ενέργειας του προσδιοριζόμενου όρου και συντάσσεται συνήθως με ονόματα που παράγονται από ρήματα με αντικείμενο σε δοτική όπως αυτά που σημαίνουν: ομοιότητα, ωφέλεια, φιλία, υποταγή και τα αντίθετά τους π.χ. Υρ Ρ Κνο δοτ. αντικειμενική Τὰ ἔργα ἦν σύμφωνα τοῖς λόγοις. Σοφία Χαντζή ΔΟΤΙΚΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ

Φανερώνει σε τι αναφέρεται ο προσδιοριζόμενος όρος ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει σε τι αναφέρεται ο προσδιοριζόμενος όρος π.χ. Υρ Ρ Κνο δοτ. της αναφοράς Κλέαρχος ἦν τραχὺς τῇ φωνῇ Σοφία Χαντζή ΔΟΤΙΚΗ της ΑΝΑΦΟΡΑΣ

Φανερώνει σε τι αναφέρεται ο προσδιοριζόμενος όρος ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Φανερώνει σε τι αναφέρεται ο προσδιοριζόμενος όρος π.χ. Υρ Ρ Κνο αιτιατ. της αναφοράς Οὗτος ἤν ἱκανός τήν γνώμην. Σοφία Χαντζή ΑΙΤΙΑΤΙΚΗ της ΑΝΑΦΟΡΑΣ

Βρίσκω τους προσδιορισμούς! ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Step by step! Βρίσκω τους προσδιορισμούς! Πώς? Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

Τέλος με τους κύριους όρους! ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Αρ Ρ Υρ Οἱ πλεῖστοι τῶν πλουσίων θυμόν (= καρδιά) ἐλεήμονα οὐκ ἔχουσι . Τέλος με τους κύριους όρους! Κι ό,τι… περίσσεψε; Είναι ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ! Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Υρ Αρ Οἱ πλεῖστοι τῶν πλουσίων θυμόν (= καρδιά) ἐλεήμονα οὐκ ἔχουσι . 1.Ονοματικός ή Επιρρηματικός; Προσδιορίζει όνομα; Ονοματικός! Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

Αιτιατική προσδιορίζει Αιτιατική! ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ρ Υρ Αρ Οἱ πλεῖστοι τῶν πλουσίων θυμόν (= καρδιά) ἐλεήμονα οὐκ ἔχουσι . 1.Ονοματικός 2. Ομοιόπτωτος ή Ετερόπτωτος; Αιτιατική προσδιορίζει Αιτιατική! Ομοιόπτωτος! Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Υρ Αρ Οἱ πλεῖστοι τῶν πλουσίων θυμόν (= καρδιά) ἐλεήμονα οὐκ ἔχουσι . 1.Ονοματικός 2.Ομοιόπτωτος 3. Επίθετο ή Ουσιαστικό; Επίθετο! Ή Επιθετικός ή Κατηγορηματικός Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Υρ Αρ Οἱ πλεῖστοι τῶν πλουσίων θυμόν (= καρδιά) ἐλεήμονα οὐκ ἔχουσι . 1.Ονοματικός 2.Ομοιόπτωτος 3.Επιθ. ή Κατηγ. πρ. 4.Επιθετικός ή Κατηγορηματικός; Κοίτα το άρθρο! Επιθετικός! Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Υρ Αρ Οἱ πλεῖστοι τῶν πλουσίων θυμόν (= καρδιά) ἐλεήμονα οὐκ ἔχουσι . 1.Ονοματικός 2.Ομοιόπτωτος 3.Επιθετικός πρ. Ο επόμενος; Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Υρ Αρ Οἱ πλεῖστοι τῶν πλουσίων θυμόν (= καρδιά) ἐλεήμονα οὐκ ἔχουσι . Επιθετικός πρ. 1.Ονοματικός ή Επιρρηματικός; Προσδιορίζει όνομα; Ονοματικός! Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

Γενική προσδιορίζει Ονομαστική! ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Ρ Υρ Αρ Οἱ πλεῖστοι τῶν πλουσίων θυμόν (= καρδιά) ἐλεήμονα οὐκ ἔχουσι . Επιθετικός πρ. 1.Ονοματικός 2. Ομοιόπτωτος ή Ετερόπτωτος; Γενική προσδιορίζει Ονομαστική! Ετερόπτωτος σε γενική! Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Υρ Αρ Οἱ πλεῖστοι τῶν πλουσίων θυμόν (= καρδιά) ἐλεήμονα οὐκ ἔχουσι . Επιθετικός πρ. 1.Ονοματικός 2.Ετερόπτωτος σε Γενική 3.Ενδείξεις από τον προσδιοριζόμενο όρο; Υπερθετικός βαθμός! Γενική Διαιρετική! Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Υρ Αρ Οἱ πλεῖστοι τῶν πλουσίων θυμόν (= καρδιά) ἐλεήμονα οὐκ ἔχουσι . Επιθετικός πρ. Γεν. Διαιρετική Πάμε πάλι; Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

Ὅμηρος, ὁ ποιητής, διδάσκαλος τῶν Ἑλλήνων ἦν. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Υρ Παράθεση Κνο Ρ Γεν. Αντικειμενική Ὅμηρος, ὁ ποιητής, διδάσκαλος τῶν Ἑλλήνων ἦν. 1.Ονοματικός ή Επιρρηματικός; 1.Ονοματικός 1.Ονοματικός Να συνεχίσουμε; 2.Ομοιόπτωτος 2.Ετερόπτωτος σε γενική 3.Ουσιαστικό 3. «διδάσκει» τούς Ἕλληνας 2. Ομοιόπτωτος ή Ετερόπτωτος; 4.Μερικό  Γενικό Κι αύριο μέρα είναι… 3.Ενδείξεις από τον προσδιοριζόμενο όρο; To be continued…! Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – Step by step!

Ἐστέ ἄξιοι τῆς ἐλευθερίας, [ἥν κέκτησθε] ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Με τα επίθετα ἄξιος,ἀνάξιος, όταν αναφέρονται σε πρόσωπα η γενική είναι αντικειμενική γεν.αντικειμενική Υρ Ρ Κνο Ἐστέ ἄξιοι τῆς ἐλευθερίας, [ἥν κέκτησθε] (ὑμεῖς) Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

Ὁ πόλεμος αἴτιος κακῶν γεγένηται ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ Με το επίθετο αἴτιος, όταν αυτό σημαίνει δημιουργός η γενική είναι αντικειμενική Υρ Κνο γεν.Αντικειμενική Ρ Ὁ πόλεμος αἴτιος κακῶν γεγένηται Σοφία Χαντζή ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

Αρχική σελίδα Κεντρική σελίδα Σοφία Χαντζή Step by step! ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Αρχική σελίδα Κεντρική σελίδα Step by step! Σοφία Χαντζή Προηγούμενη σελίδα Επόμενη σελίδα π.χ. Παραδείγματα Βοήθεια ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ