Σχεδίαση Μεικτών VLSI Κυκλωμάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Advertisements

Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σχεδίαση CMOS Ψηφιακών Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Άσκηση στο νερό και τρίτη ηλικία
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητα 1η:Αγαθή Βούληση Παύλος Κόντος
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 2
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 8: Το Σύνταγμα του 1975: τα μέρη του και το περιεχόμενό του Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Σχεδίαση Μεικτών VLSI Κυκλωμάτων
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 3: Το παράδειγμα της Τρέισι Λάτιμερ (συνέχεια) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART B): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART A): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ηλεκτροτεχνία Εργαστήριο Ι
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδίαση Μεικτών VLSI Κυκλωμάτων Ενότητα 4: Τεχνικές βελτίωσης των επιδόσεων των ενισχυτών μια βαθμίδας Αγγελική Αραπογιάννη Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών

Ακολουθητής πηγής Α𝜈 𝑉 𝑖𝑛 <𝑉𝑇𝐻⇒ 𝑉 𝑜𝑢𝑡 =0 Α𝜈 𝑉 𝑖𝑛 >𝑉𝑇𝐻⇒ Α𝜈 𝑉 𝑖𝑛 <𝑉𝑇𝐻⇒ 𝑉 𝑜𝑢𝑡 =0 Α𝜈 𝑉 𝑖𝑛 >𝑉𝑇𝐻⇒ Επειδή για 𝑉 𝑖𝑛 ≤ 𝑉 𝐷𝐷 𝜋𝛼𝜈𝜏𝜊𝜏𝜀 𝑉 𝐷S > 𝑉 𝐺𝑆 − 𝑉 𝑇

Αντίσταση εξόδου (1 από 2) Α𝜈 𝑅𝑆= ⇒ Α𝜈 𝜆0⇒

Αντίσταση εξόδου (2 από 2) Όχι φαινόμενο σώματος αλλά μεγαλύτερη αντίσταση εξόδου. Ολίσθηση της DC τάσης κατά VGS. Η απολαβή για μικρή RL.

Βαθμίδα Κοινής Πύλης (1 από 3) Α𝜈 𝑉 𝑖𝑛  𝑉 𝑏 − 𝑉 𝑇𝐻 ⇒ 𝑉 𝑜𝑢𝑡 =𝑉𝐷𝐷 Α𝜈 𝑉 𝑖𝑛 < 𝑉 𝑏 −𝑉𝑇𝐻 ⇒ τρίοδος Στον κόρο: 𝝏 𝐕 𝒐𝒖𝒕 𝝏 𝑽 𝒊𝒏 = 𝝁 𝒏 𝑪 𝒐𝒙 𝑾 𝑳 𝑹 𝑫 ( 𝑽 𝒃 − 𝑽 𝒊𝒏 − 𝑽 𝑻𝑯 )(𝟏+𝜼)= 𝒈 𝒎 (𝟏+𝜼) 𝑹 𝑫 Το φαινόμενο σώματος αυξάνει την απολαβή ! Το φαινόμενο σώματος μειώνει την αντίσταση εισόδου Αντίσταση εισόδου για λ=0

Βαθμίδα Κοινής Πύλης (2 από 3) Απολαβή τάσης για λ ≠ 0 και Rs≠0

Βαθμίδα Κοινής Πύλης (3 από 3) Οι αντιστάσεις εισόδου και εξόδου της τοπολογίας κοινής πύλης 𝑹 𝒊𝒏 = 𝑽 𝒙 𝑰 𝒙 = 𝑹 𝑫 + 𝒓 𝑫 𝟏+( 𝒈 𝒎 + 𝒈 𝒎𝒃 ) 𝒓 𝑫 ≈ 𝑹 𝑫 𝒈 𝒎 + 𝒈 𝒎𝒃 𝒓 𝑫 + 𝟏 𝒈 𝒎 + 𝒈 𝒎𝒃 𝑅𝐷=0 ⇒ Όπως στον ακολουθητή πηγής. Άρα, η αντίσταση εισόδου της βαθμίδας κοινής πύλης είναι σχετικά μικρή μόνο αν η RD είναι μικρή. 𝑅𝑖𝑛⇒ Όπως στον CS με εκφυλισμό πηγής.

Συνδεσμολογία σειράς (cascode) (1 από 3) Για 𝑉𝑋𝑉𝑖𝑛−𝑉𝑇𝐻1 ⇒ Μ1 στον κόρο. Επειδή 𝑉𝑋=𝑉𝑏−𝑉𝐺𝑆2 ⇒ 𝑉𝑏−𝑉𝐺𝑆2𝑉𝑖𝑛−𝑉𝑇𝐻1 και επομένως 𝑉𝑏>𝑉𝑖𝑛+ 𝑉𝐺𝑆2−𝑉𝑇𝐻1 . Για ν είναι το Μ2 στον κόρο, πρέπει 𝑉𝑜𝑢𝑡𝑉𝑏−𝑉𝑇𝐻2 ⇒ 𝑉𝑜𝑢𝑡𝑉𝑖𝑛 –𝑉𝑇𝐻1+𝑉𝐺𝑆2−𝑉𝑇𝐻2 αν το Vb επιλεγεί έτσι ώστε να τοποθετεί το Μ1 στην αρχή του κόρου.

Συνδεσμολογία σειράς (cascode) (2 από 3) Α𝜈 𝜆=0 ⇒ Α𝜐=Α𝜐𝐶𝑆 Υψηλή αντίσταση εξόδου. 𝐺𝑚𝑔𝑚1𝜅𝛼𝜄 𝑅𝑜𝑢𝑡(𝑔𝑚2+𝑔𝑚𝑏2)𝑟𝐷2𝑟𝐷1 ⇒ 𝐴𝜐=(𝑔𝑚2+𝑔𝑚𝑏2)𝑟𝐷2 𝑔𝑚1 𝑟𝐷1

Συνδεσμολογία σειράς (cascode) (3 από3) Ιδιότητα θωράκισης

Αναδιπλωμένη συνδεσμολογία σειράς Για 𝑉𝑖𝑛<𝑉𝐷𝐷−𝑉𝑇𝐻1 ⇒Μ1 στον κόρο Γ𝜄𝛼 𝑉𝑖𝑛≪ ⇒ 𝐼 𝐷2 =0 𝑉𝜒 ⟶ 𝑉𝐷𝐷

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Αραπογιάννη Αγγελική 2015. «Σχεδίαση Μεικτών VLSI Κυκλωμάτων. Τεχνικές βελτίωσης των επιδόσεων των ενισχυτών μιας βαθμίδας.». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/DI101/.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Οι εικόνες και τα διαγράμματα που χρησιμοποιούνται είναι από το βιβλίο: Behzad Razavi. 2000. Design of Analog CMOS Integrated Circuits (1 ed.). McGraw- Hill, Inc., New York, NY, USA ©2000 .