ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ Της Αναστασίας Κάλφα, Mst Φιλόλογος
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1ο ΒΗΜΑ Διαβάζουμε ανάγνωση όλο το κείμενο, για να καταλάβουμε την άποψη του συγγραφέα.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 2ο ΒΗΜΑ Εντοπίζουμε τις άγνωστες λέξεις και τις διαρθρωτικές λέξεις.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 3ο ΒΗΜΑ Βρίσκουμε τις λέξεις- κλειδιά σε κάθε παράγραφο και γράφουμε πλαγιοτίτλους.
Ποιες είναι οι μορφές του πλαγιοτίτλου; ΕΡΩΤΗΣΗ: π.χ. Ποια είναι τα αίτια της ανεργίας; ΟΝΟΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ: π.χ. Τα αίτια της ανεργίας ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΛΟΓΟΥ Ή ΠΡΟΤΑΣΗ: π.χ. Τα αίτια της ανεργίας είναι πολλά.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 4ο ΒΗΜΑ Γράφουμε την περίληψη.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΔΕ γράφουμε δικές μας ιδέες. Ακολουθούμε τη σειρά του συγγραφέα. Γράφουμε σε γ΄ πρόσωπο. ΔΕΝ αντιγράφουμε το αρχικό κείμενο. Χρησιμοποιούμε τις σωστές διαρθρωτικές λέξεις.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΥΚΝΩΣΗΣ Αντικατάσταση πολλών στοιχείων με το όνομα της κατηγορίας στην οποία ανήκουν. Π.χ. τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδα= ΜΜΕ Αντικατάσταση λέξεων με συνώνυμες Π.χ. προκαλώ= επιφέρω Σβήνουμε τους ονοματικούς προσδιορισμούς Π.χ. όμορφο συναίσθημα= συναίσθημα Αποφυγή ερωτήσεων
ΔΟΜΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ Θ.Π. Ο συγγραφέας αναφέρεται….(Κεντρική Ιδέα όλου του κειμένου). Αρχικά, ….. Επίσης, …… Επομένως, …. Κλείνοντας, τονίζει ότι…
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Θεματική Περίοδος Οι λόγοι που μας σπρώχνουν στη γλωσσομάθεια είναι πολλοί. Πρώτα πρακτικοί: χρειαζόμαστε την ξένη γλώσσα για τη ζωή, για να συνεννοούμαστε με τους αλλόγλωσσους, άμα ταξιδεύομε στην πατρίδα τους, ή και στον τόπο μας, ιδίως όμως για το επάγγελμα που ενδεχομένως θα διαλέξουμε (λ.χ. έμπορος, υπάλληλος, δακτυλογράφος, διπλωμάτης κτλ.). Μας χρειάζεται έπειτα η ξένη γλώσσα, αν ετοιμαζόμαστε για στάδιο επιστημονικό, αφού με αυτή, και μάλιστα με αυτές, θα καταρτιστούμε αρτιότερα και θα μπορούμε να καταφύγομε στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία. Τέλος με την ξένη γλώσσα ερχόμαστε σ' επικοινωνία, επιπόλαιη ή βαθύτερη, με τις ξενόγλωσσες λογοτεχνίες και με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. για να συνεννοούμαστε με τους αλλόγλωσσους, στάδιο επιστημονικό, επικοινωνία με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Θεματική Περίοδος Οι λόγοι που μας σπρώχνουν στη γλωσσομάθεια είναι πολλοί. Πρώτα πρακτικοί. για να συνεννοούμαστε με τους αλλόγλωσσους, στάδιο επιστημονικό, επικοινωνία με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Η ανάγκη για επικοινωνία και επαφή με τους ξένους και τον πολιτισμό τους.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Θεματική Περίοδος Οι λόγοι που μας σπρώχνουν στη γλωσσομάθεια είναι πολλοί. Πρώτα πρακτικοί. για να συνεννοούμαστε με τους αλλόγλωσσους, στάδιο επιστημονικό, επικοινωνία με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Η ανάγκη για επικοινωνία και επαφή με τους ξένους και τον πολιτισμό τους και για επιστημονική κατάρτιση.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Θεματική Περίοδος Οι λόγοι που μας σπρώχνουν στη γλωσσομάθεια είναι πολλοί. Πρώτα πρακτικοί. για να συνεννοούμαστε με τους αλλόγλωσσους, στάδιο επιστημονικό, επικοινωνία με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Η ανάγκη για επικοινωνία και επαφή με τους ξένους και τον πολιτισμό τους και για επιστημονική κατάρτιση καθιστά απαραίτητη τη γλωσσομάθεια.