10α. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ασκήσεων Ηχοδιάδοσης - Ηχοφραγμάτων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
Advertisements

ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ 4. ΟΠΤΙΚΗ ΧΑΡΑΞΗ Νίκος Κ. Μπάρκας
ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ Μάθημα 8 ο Διαδυναμικά ρεύματα 1.
1 Ορμή Ώθηση Σχέσεις ώθησης-ορμής Διατήρηση της ορμής Κρούσεις.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II εισαγωγή στον βιοκλιματικό.
10β. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II εισαγωγή στον βιοκλιματικό.
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
ΑΠΛΗ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
8α. Ηχομόνωση : τοιχώματα, κουφώματα
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ IV προστασία κτιρίων – Η/Μ εγκαταστάσεις.
ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΣΑ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Κέντρο Συμβουλευτικής
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Εάν τις αγαπάς ΑΛΗΘΙΝΑ ενθάρρυνε ΟΛΕΣ τις γυναίκες που γνωρίζεις να κάνουν τακτικά αυτοεξέταση και να κάνουν τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο μαστογραφία.
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
11. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
4. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ : προσανατολισμός - ανοίγματα
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Σκάλες Διδάσκων Νίκος.
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΙΙΙ Ανελκυστήρες, ράμπες.
ΔιδΑςκων Νίκος Κ. Μπάρκας
Μουσείο μαραθώνιου δρόμου Ολυμπιακός Μαραθώνιος του 1896
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ 3 Τοιχώματα - τα κατακόρυφα.
Ευρύτερη Άποψη της Κοινωνίας των Πολιτών για την Κατάσταση στην Κύπρο - Γραφείο Επιτρόπου Εθελοντισμού και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
4α. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Φυσικοί Παράγοντες.
συνδυαστική αξιολόγηση μονωτικών υλικών
التردد حركة دائرية سرعة محيطية سرعة زاوية راديان
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
ΕΡΓΟ : «Κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα έξοδος Σ.Σ. Αθηνών (Σ.Σ.Α.) – Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στην περιοχή Σεπολίων» (Α.Σ.
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΥΙΚΗ ΣΥΣΤΟΛΗ.
ΜΥΙΚΗ ΣΥΣΠΑΣΗ.
10β. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
4α. ΑΣΚΗΣΕΙΣ Νίκος Κ. Μπάρκας
ΑΠΛΗ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
Εργαστήριο Ηχητικά Συστήματα ΙΙ Εργαστήριο 2
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ Νίκος Κ. Μπάρκας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

10α. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ασκήσεων Ηχοδιάδοσης - Ηχοφραγμάτων ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II εισαγωγή στον βιοκλιματικό σχεδιασμό 10α. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ασκήσεων Ηχοδιάδοσης - Ηχοφραγμάτων Διδάσκοντες Ρίκα Δεληγιαννίδου Νίκος Κ. Μπάρκας e-mail : nbarkas@arch.duth.gr Οι σημειώσεις βρίσκονται αναρτημένες στην ιστοσελίδα : http : // eclass.duth.gr ΤΜD100

ΝΒΑ = 10*log (ΙΒ / ΙΑ) = 10*log (63/14) = 10*log (9/2) ΑΣΚΗΣΗ 1. Έστω δύο μεγέθη Α & Β, έντασης 14 και 63 μονάδων αντίστοιχα. Προσδιορίστε τη στάθμη έντασης του μεγέθους Β ως προς το μέγεθος Α. Δίδονται οι λογαριθμικοί αριθμοί 10*log 2 = 3 & 10*log 3 = 4,75 IA = 14 μ.ε. ΙΒ = 63 μ.ε. ΝΒΑ = 10*log (ΙΒ / ΙΑ) = 10*log (63/14) = 10*log (9/2) = 10*log 32 - 10log 2 = (2*4,75) – 3 = 6,5 dB

ΑΣΚΗΣΗ 2. Έστω ένας ήχος στάθμης έντασης 80 dB ΑΣΚΗΣΗ 2. Έστω ένας ήχος στάθμης έντασης 80 dB. Δώστε τη νέα στάθμη έντασης, ως προς στάθμη αναφοράς ενός ήχου έντασης 10-2 Watt/cm2 Εφόσον δεν αναφέρεται, η στάθμη έντασης Ν1 ως προς στάθμη αναφοράς θεωρείται το κατώφλι ακουστότητας Ι0 = 10-16 Watt/cm2 δηλαδή Ν10 = 80 dB = 10*log (I1 / I0) = 10*log I1 – 10*log I0 επομένως η νέα στάθμη έντασης, ως προς τη νέα στάθμη αναφοράς θα είναι Ν1Μ = 10*log (I1 / IΜ) = 10*log I1 – 10*log IΜ δηλαδή Ν10 – Ν1Μ = 10*log (I1 / I0) - 10*log (I1 / IΜ) = 10*log I1 - 10*log I0 - 10*log I1 + 10*log IΜ = 10*log IΜ - 10*log I0 10*log (IΜ / I0) = 10*log(10-2 / 10-16) = 10*log(1014) άρα ισχύει Ν10 – Ν1Μ = 140dB → 80 - Ν1Μ = 140 dB → Ν1Μ = 80 -140 = -60 dB

ΑΣΚΗΣΗ 3. Δίδονται δύο πηγές Α & Β, ίδιας συχνότητας και έντασης 55 και 62 dB αντίστοιχα. Ποια είναι η ηχητική ένταση σε ακτίνα Γ = 6 m από τα Α & Β ? Ποια είναι η ηχητική ένταση σε απόσταση ΔΑ = 18 m & ΔΒ = 25m ? Δίδονται οι λογαριθμικοί αριθμοί 10*log 2 = 3, 10*log 3 = 4,75 & 10*log 5 = 7 ΝΓΑ = 55 - 20*log (dΓΑ) = 55 - 20*log 6 = 55 - 20*log 2 - 20*log 3 = 55 - 6 - 9,5 = 39,5 dB ΝΓΒ = 62 - 20*log (dΓΒ) = 62 - 20*log 6 = 62 - 20*log 2 - 20*log 3 = 62 - 6 - 9,5 = 46,5 dB Επειδή ΝΓΒ - ΝΓΑ > 6 dB → ΝΓ = max N + 0 = 46,5 dB ΝΔΑ = 55 - 20*log (dΔΑ) = 55 - 20*log 18 = 55 - 20*log 2 - 20*log 32 = 55 - 6 - 19 = 30 dB ΝΔΒ = 62 - 20*log (dΔΒ) = 62 - 20*log 25 = 62 - 20*log 52 = 62 - (4* 7) = 34 dB Επειδή ΝΔΒ - ΝΔΑ = 4 dB → ΝΔ = max N + 1,5 = 35,5 dB

ΑΣΚΗΣΗ 4. Δίδεται ηχητική πηγή Η, έντασης 95 dB στα 5m ΑΣΚΗΣΗ 4. Δίδεται ηχητική πηγή Η, έντασης 95 dB στα 5m. Έστω ένας δέκτης Θ, σε απόσταση 10m από την πηγή και πίσω από το δέκτη (σε απόσταση 3m) συνολικά 13m από την πηγή, ένας συμπαγής λείος τοίχος, τεραστίων διαστάσεων. Α] Ποια είναι η συνολική ένταση του ήχου στο σημείο Θ ? Α] Νκ = 95 - 20*log (dΗΘ / d0) = 95 - 20*log (10 / 5) = 95 - 20*log 2 = 95 - 6 = 89dB ΝE = 95 - 20*log ( (dΗΘ+2 dEΘ ) / d0) = 95 - 20*log (16 / 5) = = 95 - 20*log 24 + 20*log 5 = 95 – (4*2*3) + (2*7) = 95 – 24 + 14 = 85dB Επειδή ΝΚ – ΝΕ = 4 dB → ΣΝ = max N + 1,5 = 90,5 dB

Β] Πόσο μεγαλύτερη θα έπρεπε να είναι η απόσταση του τοίχου από τον δέκτη Θ ώστε να δημιουργηθεί ηχώ (δηλαδή χρονική απόκλιση του ανακλώμενου ήχου > 50 msec ως προς τον άμεσο ήχο) για ταχύτητα ήχου 340m/s ? Β] από τον τύπο u = d / t → d = t * u δηλαδή για να είναι t > 0,050s → d > 17m δίδεται ότι dΗΘ = 10m και πρέπει dΤΗ + 2* dΤΘ = 10 + (2* dΤΘ) > 17m ‘Αρα 2* dΤΘ > 7m → dΤΘ > 3,5m

ΑΣΚΗΣΗ 5 Δίδεται ηχόφραγμα γωνίας φ 200 και ύψους h = 3,4m Πόση είναι η απομείωση που επιτυγχάνεται για την συχνότητα 100Hz ? Δίδεται f = 100Ηz → λ = c / f = 340 / 100 = 3,4m Άρα h / λ = 3,4 / 3,4 = 1 (έναρξη της επίλυσης από τον οριζόντιο άξονα) Εύρεση του σημείου τομής επί της καμπύλης φ = 200 Χάραξη της οριζόντιας προς τον κατακόρυφο άξονα R = 12,5 dB

ΑΣΚΗΣΗ 6 Δίδεται ηχόφραγμα γωνίας φ 150 και ύψους h = 5,2m Σε ποια συχνότητα επιτυγχάνεται απομείωση 12 dB ? Δίδεται R = 12,5 dB (έναρξη της επίλυσης από τον κατακόρυφο άξονα) Εύρεση του σημείου τομής επί παρεμβολής μεταξύ των καμπυλών φ = 10 και 200 Χάραξη της κατακόρυφης προς τον οριζόντιο άξονα h / λ = 1,3 Επομένως λ = h / 1,3 = 5,2 / 1,3 = 4m Άρα f = c / λ = 340 / 4 = 85 Hz