Εισαγωγή στην ανατομία και φυσιολογία του οπτικού συστήματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φωτογραφία μέσω Οπτικού Μικροσκοπίου Α. Αραβαντινός
Advertisements

10. Αισθητήρια Όργανα - Αισθήσεις
Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα
Superior Visualization. Ποια χαρακτηριστικά έχουν σημασία? •Ανάλυση –Ανάλυση είναι η δυνατότητα της απεικόνισης μικρών αντικειμένων και καθορίζεται από.
Τα χρώματα δημιουργούνται στον εγκέφαλο. αισθητηριακή εμπειρία •Τα χρώματα δεν είναι καθ’ αυτό φυσικό φαινόμενο. Είναι αισθητηριακή εμπειρία. χημεία του.
Pinhole Camera ή Κάμερα Μικροσκοπικής Οπής
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο φωτογραφία αναφερόμαστε γενικά στη διαδικασία δημιουργίας οπτικών εικόνων μέσω της καταγραφής και αποτύπωσης του φωτός, με χρήση.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ο Λύκειο Χαλανδρίου Τάξη Γ΄ Μάθημα: Φυσική Γενικής Σχ
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
το χρώμα στον υπολογιστή
Βασικοί μηχανισμοί όρασης
Παθήσεις του ματιού και η διόρθωση τους
ΜΑΤΙ, ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
6.1 ΦΩΣ: ΟΡΑΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
Οπτική Προσοχή και Θεωρία του Αντιληπτικού Φορτίου
Στοιχειώδεις Δεξιότητες στην Οφθαλμολογία
Οπτική, Καθρέφτες και Διαφάνεια σωμάτων
Όργανο υποδοχής του ερεθίσματος-αισθητήριο όργανο Αισθητήριο νεύρο
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
7.2 ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: ΕΙΔΩΛΑ
Παρουσίαση Νο. 4 Ψηφιακή Καταγραφή Εικόνας Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας.
Ο οφθαλμικός λοβός έχει
ΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΦYΣΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΔΙΑΦΑΝΩΝ ΟΡΥΚΤΩΝ
! Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ!☺☻.
Αντίληψη Αντίληψη είναι η γνωστική διεργασία που μας επιτρέπει να έχουμε μία εικόνα του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού περιβάλλοντος. Η αντίληψη αποτελεί.
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡIOΣ
ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΜΑΤΙΟΥ
Ποια είναι τα παιδιά με προβλήματα όρασης;
Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Όρασης
Πώς βλέπουμε.
Τα Συστήματα των αισθήσεων Ι
Οπτικό πεδίο Οπτικό πεδίο είναι εκείνη η άποψη που μπορεί να δει κανείς χωρίς κίνηση του κεφαλιού. Η εικόνα που προβάλλεται επάνω στον αμφιβληστροειδή.
Βασικά στοιχεία Τηλεσκοπίου Ενίσχυση Φωτός Μεγέθυνση Γ. Νικολιδάκης.
ΕΓΧΡΩΜΗ ΟΡΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΓΧΡΩΜΗΣ ΟΡΑΣΗΣ Red nm Orange nm Yellow nm Green nm Cyan nm Blue
Ο μηχανισμός της όρασης Για να σχηματιστεί οπτική εικόνα, πρέπει οι φωτεινές ακτίνες να σχηματίσουν είδωλο του αντικειμένου πάνω στον αμφιβληστροειδή =>βρίσκονται.
Π. Ξαπλαντέρη, M.D., Ph.D. ΓΛΑΥΚΩΜΑ. Η ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΔΟΦΘΑΛΜΙΑ ΠΙΕΣΗ Το υδατοειδές υγρό που παράγεται από το ακτινωτό σώμα διαχέεται και γεμίζει το χώρο.
Ανατομία και φυσιολογία του οπτικού συστήματος όραση: οπτικό σύστημα, φως, αντικείμενο κύρια οπτική οδός: μάτι-θάλαμος-φλοιός μάτι: αμφιβληστροειδής (retina)
Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα.
Δρ Αποστολίδου Ευτέρπη Εντατικολόγος Φυσιολογία Νοέμβριος 2011.
ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ Κουκούλης Πάρης. Τα μέρη του ματιού βολβόςΟ βολβός του ματιού κινείται από μύες Βολβός.
Οφθαλμολογική – Οπτομετρική Εξέταση ΙΣΤΟΡΙΚΟ Ατομικό- Οικογενειακό Συνήθη οφθαλμικά συμπτώματα ΚΛΙΝΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Επισκόπηση-ψηλάφηση Εξέταση της όρασης 1.
Αισθητήρια όργανα αισθήσεις
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
Τί τους θέλουμε τους επιταχυντές;
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ - ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
Φως και ορατό φάσμα (1 από 3)
1. άνω ορθός μυς του ματιού
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Βασικες Εννοιες Φυσικης
ΣΥΝΕΣΤΙΑΚΗ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΑ
Ερευνητική εργασία των μαθητών του Α1 του 3ου ΓΕΛ. Γλυφάδας
B. Αργυρόπουλος Αξιολόγηση και εξέλιξη της λειτουργικής όρασης σε άτομα με Πολλαπλές Αναπηρίες και Σοβαρά Προβλήματα Όρασης (ΠΑΣΠΟ - MDVI)
ΥΠΟΔΟΧΕΙΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
Κροταφική πλευρά δεξιού ματιού (αριστερό οπτικό πεδίο)
ΑΙΣΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ-ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
(σχετικό κομμάτι: ~37s ως ~2min
Γενικά χαρακτηριστικά
ΤΟ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
Ό ρ α σ η.
ΜΑΤΙ, ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
ΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ.
Οπτικό Σύστημα & Μονοπάτια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στην ανατομία και φυσιολογία του οπτικού συστήματος όραση: οπτικό σύστημα, φως, αντικείμενο κύρια οπτική οδός: μάτι-θάλαμος-εγκέφαλος μάτι: αμφιβληστροειδής θάλαμος: έξω γονατώδης πυρήνας εγκέφαλος: πρωτογενής οπτικός φλοιός άλλες («ανώτερες») οπτικές περιοχές ιεραρχικό μοντέλο λειτουργική εξειδίκευση στην όραση (παράλληλη επεξεργασία): κίνηση/χρώμα/σχήμα/3D

γιατί δεν βλέπουμε τον κόσμο αντεστραμμένο; Ο εγκέφαλος ξέρει…

Οπτική Επεξεργασία σε Αμφιβηστροειδή S1 Οπτική Επεξεργασία σε Αμφιβηστροειδή Κεντρικό Βόθρίο: θέση εστίασης οπτικού ειδώλου Θηλή οπτικού νεύρου: τυφλό σημείο

S13 Τυφλό Σημείο

Κωνία (3 είδη): καλή οπτική ανάλυση/οξύτητα, χρώματα, φωτεινή όραση Ραβδία (1 είδος): ευαισθησία στο φως, σκοτεινή όραση

The resolution of the retina is also not evenly distributed The resolution of the retina is also not evenly distributed. Unlike camera film, there is a highly sensitive high resolution central region (fovea), with very poor resolution in the peripheral field. Theres also a big whole in our vision (the blind spot), where ganglion cell axons leave the retina and project down the optic nerve.

Γενικές παρατηρήσεις στην όραση υποδοχή – μετασχηματισμός – κωδικοποίηση (αναπαράσταση) γιατί βλέπουμε καλύτερα στο κέντρο από ότι στην περιφέρεια (π.χ. διάβασμα); γιατί αυτό αντιστρέφεται τη νύχτα; κεντρικό βοθρίο: μέγιστη οπτική ανάλυση/οξύτητα κωνία: λεπτομέρειες, χρώμα, θέλουν πολύ φως ραβδία: δουλεύουν με λίγο φως ανάλυση (resolution)=κωνία, ευαισθησία (sensitivity)=ραβδία προσαρμογή (adaptation) φωτουποδοχέων στο φως που υπάρχει, σταδιακή ευαισθητοποίηση/απευαισθητοποίηση γιατί δεν βλέπουμε τα αγγεία του ματιού μας; πως μπορούμε να τα δούμε; Troxler fading: οπτικά ερεθίσματα που μένουν απόλυτα σταθερά πάνω στον αμγιβληστροειδή χάνονται από την αντίληψη (ευτυχώς τα μάτια κουνιούνται συνέχεια) υποδεκτικό πεδίο νευρώνα (όλο και μεγαλώνουν στην ιεραρχία) πλάγια αναστολή: σύγκριση φωτός σε κέντρο/περιφέρεια υποδεκτικού πεδίου παράλληλη κατανεμημένη επεξεργασία στην όραση (λειτουργική εξειδίκευση)

Οπτικό Κύκλωμα Αμφιβληστροειδή S5

S44

Τριμεταβλητότητα: R G B

Η Διάκριση Χρωμάτων απαιτεί τουλάχιστον S46 Η Διάκριση Χρωμάτων απαιτεί τουλάχιστον Δύο διαφορετικά είδη Φωτοϋποδοχέων με διαφορετική Φασματική Ευαισθησία Η Διάκριση Φωτεινότητας απαιτεί Έναν τύπο Φωτοϋποδοχέα

Χρωματικός Ανταγωνισμός