Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Εορτολογία Ενότητα 5: Η Εορτή της Μεταμορφώσεως Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 3η: Η έννοια της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α'
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´ Ενότητα 5: Ἡ περὶ Λόγου διδασκαλία: Λουκιανὸς ὁ ἀποσυνάγωγος Δρ. Ἰωάννης Ἀντ. Παναγιωτόπουλος Λέκτορας Γενικῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας Ἐθνικὸ καὶ Καποδιστριακὸ Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν Τμῆμα Θεολογίας - Θεολογικὴ Σχολή

Ἡ περὶ Λόγου διδασκαλία: Λουκιανὸς ὁ ἀποσυνάγωγος

Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος, καὶ ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος, καὶ ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος. Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν Θεόν. πάντα δι᾽ αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἕν ὃ γέγονεν. ἐν αὐτῷ ζωὴ ἦν, καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων· καὶ τὸ φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει, καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν. Ἐγένετο ἄνθρωπος ἀπεσταλμένος παρὰ Θεοῦ, ὄνομα αὐτῷ Ἰωάννης· οὗτος ἦλθεν εἰς μαρτυρίαν, ἵνα μαρτυρήσῃ περὶ τοῦ φωτός, ἵνα πάντες πιστεύσωσιν δι᾽ αὐτοῦ. οὐκ ἦν ἐκεῖνος τὸ φῶς, ἀλλ᾽ ἵνα μαρτυρήσῃ περὶ τοῦ φωτός. Ἦν τὸ φῶς τὸ ἀληθινόν, ὃ φωτίζει πάντα ἄνθρωπον, ἐρχόμενον εἰς τὸν κόσμον. ἐν τῷ κόσμῳ ἦν, καὶ ὁ κόσμος δι᾽ αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ ὁ κόσμος αὐτὸν οὐκ ἔγνω. εἰς τὰ ἴδια ἦλθεν, καὶ οἱ ἴδιοι αὐτὸν οὐ παρέλαβον. ὅσοι δὲ ἔλαβον αὐτόν, ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν τέκνα Θεοῦ γενέσθαι, τοῖς πιστεύουσιν εἰς τὸ ὄνομα αὐτοῦ, οἳ οὐκ ἐξ αἱμάτων οὐδὲ ἐκ θελήματος σαρκός, οὐδὲ ἐκ θελήματος ἀνδρός, ἀλλ᾽ ἐκ Θεοῦ ἐγεννήθησαν. Καὶ ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν, καὶ ἐθεασάμεθα τὴν δόξαν αὐτοῦ, δόξαν ὡς μονογενοῦς παρὰ πατρός, πλήρης χάριτος καὶ ἀληθείας. (Ἰω. 1, 1- 14).

ὁ Πρόλογος τοῦ κατὰ Ἰωάννην Εὐαγγελίου ἀνακεφαλαιώνει τὴν ὅλη διδασκαλία τῆς Κ.Δ. καὶ περιγράφει κατὰ τρόπο σαφῆ τὴν ἀίδια ὕπαρξη καὶ τὴ φυσικὴ θεότητα τοῦ σαρκωθέντος Λόγου τοῦ Θεοῦ, ὅπως ἐπίσης καὶ τὴν ταυτότητα τοῦ Λόγου τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸν Ἰησοῦ Χριστό.

ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς ἦταν ὁ ἴδιος ὁ σαρκωθεὶς Λόγος Κακοδοξία: ὁ Λόγος ἁπλῶς ἐνοίκησε στὸν Ἰησοῦ Χριστό. ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς ἦταν ὁ ἴδιος ὁ σαρκωθεὶς Λόγος

Κακοδοξία: γενητός, δηλ. κτίσμα! ὁ Λόγος ὡς μονογενὴς Ὑιὸς τοῦ Πατρὸς γεννᾶται ἀνάρχως ἀπὸ τὸν Πατέρα (γεννητός)

Ἀντιοχείας Ἰγνάτιος, ὁ Θεοφόρος, (70-107/117) «εἷς Θεός ἐστι, ὁ φανερώσας ἑαυτὸν διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Υἱοῦ αὐτοῦ, ὅς ἐστιν αὐτοῦ Λόγος» (Μαγν. 8, 2) Ἰουστίνος ἀπολογητὴς καὶ μάρτυρας (✝165) σπερματικὸς λόγος Τατιανός (120-170) Ἀντιοχείας Θεόφιλος (169-188) Παρανοήσεις: ταύτιση τοῦ Λόγου μὲ τὸν Πατέρα ἄρνηση τῆς προσωπικῆς ὑποστάσεως τοῦ θείου Λόγου

Εικόνα 1

Λουγδούνου Εἰρηναῖος (178-202) Ἡ ταύτιση τοῦ μονογενοῦς Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ πρὸς τὸν σωτήρα τοῦ κόσμου Ἰησοῦ Χριστὸ θεμελίωσε τὸν ἄξονα τῆς ὅλης διδασκαλίας τοῦ Εἰρηναίου στὴν παύλεια κυρίως θεολογία περὶ τοῦ «παλαιοῦ» καὶ «ἐσχάτου» Ἀδάμ. - Ἀνακεφαλαίωση - Τερτυλλιανός (150/60-225/40) una substantia (οὐσία καὶ ὄχι ὑπόσταση) tres personae (πρόσωπα καὶ ὑποστάσεις) in uno stato Κλήμης ὁ Ἀλεξανδρεύς (140/50-220/231) Ὠριγένης (185-253/4): ὁ Λόγος «ὁμοούσιος τῷ Πατρί»

Δυναμικοὶ Μοναρχιανοὶ ἢ Υἱοθετιστές Μοναρχιανισμός: Ἡ προσπάθεια ἀπόδειξης ὅτι τὰ τρία πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδας ἀποτελοῦν «μοναρχίαν», «μονάδα», ἕνα πρόσωπο, τὸ ὁποῖο ταυτιζόταν πάντοτε μὲ τὸν Πατέρα. ➫ ἄρνηση τῆς πλήρους θεότητας τοῦ Υἱοῦ, ἢ ➫ ἄρνηση τῆς διακεκριμένης προσωπικῆς ὑποστάσεως τοῦ Υἱοῦ, ὁ ὁποῖος ὅμως φανέρωσε στὸν κόσμο τὴν πλήρη καὶ φυσικὴ θεότητα τοῦ Πατρός Δυναμικοὶ Μοναρχιανοὶ ἢ Υἱοθετιστές Τροπικοὶ Μοναρχιανοὶ ἢ Πατροπασχίτες

Τροπικοὶ Μοναρχιανοὶ ἢ Πατροπασχίτες Πραξέας : Πατροπασχίτες Νοητός Σαβέλλιος Ἀραβίας Βήρυλλος (Γ´ αἰ.) Δυναμικοὶ Μοναρχιανοὶ ἢ Υἱοθετιστές Ἄλογοι Θεόδοτος ὁ Σκυτεύς & Θεόδοτος ὁ Τραπεζίτης Ἀρτέμων ἢ Ἀρτεμᾶς Ἀντιοχείας Παῦλος ὁ Σαμοσατεύς (260-268/69)

Ἀλεξανδρείας Διονύσιος (247-265) Ῥώμης Διονύσιος (259-268) Ἡ ἔριδα τῶν δύο Διονυσίων Ἀλεξανδρείας Διονύσιος (247-265) Ῥώμης Διονύσιος (259-268)

Λουκιανὸς ὁ ἀποσυνάγωγος (✝312) - ῾Ιδρυτὴς τῆς Σχολῆς τῆς Ἀντιοχείας - Γνώστης τῆς ἑβραϊκῆς γλώσσας - Ἑρμηνευτὴς τῆς Ἁγίας Γραφῆς : κριτικὴ ἱστορικογραμματικὴ μέθοδος - ἀκοινωνησία: Δόμνος - Τιμαῖος - Κύριλλος Σχολὴ τῆς Ἀντιοχείας

Ὁ ἑρμηνευτικὸς ὀρθολογισμὸς τῆς Ἀντιόχειας ἀναπτύχθηκε σταδιακὰ σὲ θεολογικὸ ὀρθολογισμό.

Τέλος

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον ΑθηνώνΔρ. Ἰωάννης Ἀντ. Παναγιωτόπουλος. «Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´. Ἡ περὶ Λόγου διδασκαλία: Λουκιανὸς ὁ ἀποσυνάγωγος Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: eclass.uoa.gr/courses/THEOL112/

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 1: Quintus, movv.org/2006/08/23/quids-s2-40-sob-que-imperador-e-que-o- imperio-romano-atingiu-esta-extensao/, Creative Commons Attribution- Noncommercial-No Derivative Works 2.5 Portugal License.