Ισαακ νευτωνασ ΜΗΧΑΝΙΚΗ - ΟΠΤΙΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΥΝΑΜΗ- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Advertisements

Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα
Ποιους νόμους του Νεύτωνα χρησιμοποιεί;
ΝΕΥΤΩΝΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ Ο Νόμος της αδράνειας.
Το φαινόμενο ΚΙΝΗΣΗ οι ΝΟΜΟΙ.
Φυσική Γ Λυκείυ Γενικής Παιδείας - Το Φώς - Η Φύση του Φωτός
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Ισαακ νευτωνασ ΜΗΧΑΝΙΚΗ - ΟΠΤΙΚΗ
Βάρος και βαρυτική δύναμη
Το εκκρεμές του Foucault
Κεφάλαιο 6: Κινητική Ενέργεια και Έργο
Κεφάλαιο 4: Δυναμική της Κίνησης
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Ισορροπία υλικού σημείου
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
Κεφάλαιο 11 Στροφορμή This skater is doing a spin. When her arms are spread outward horizontally, she spins less fast than when her arms are held close.
ΦΥΣΙΚΗ Ζαχαριάδου Κατερίνα Γραφείο Β250
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Ποια είναι η αιτία που προκαλεί τη μεταβολή της ταχύτητας των σωμάτων;
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.

ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Δύναμη 1.
Στροφορμή.
ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΑ.
Φορείς Αλληλεπίδρασης Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου Θερινό Σχολείο 2011 Αλέξανδρος Καμπαναράκης Β΄ Γυμνασίου.
ΔΥΝΑΜΗ μέτρο (πόσα Ν) κατεύθυνση (προς τα πού) διάνυσμα παραμόρφωσης
ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Οι νόμοι του Newton (Νεύτωνα)
Sir Isaac Newton 4 Ιανουαρίου 1643 – 31 Μαρτίου 1727.
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Σύνοψη Διάλεξης 2 Η Διαστολή του Σύμπαντος υπακούει στο νόμο του Hubble Το Σύμπαν περιλαμβάνει ποικιλία γνωστών σωματίων. Η πυκνότητα ενέργειας Ακτινοβολία.
Προαπαιτούμενες γνώσεις από τη Φυσική της Α και Β Λυκείου Φυσική Γ’ Λυκείου Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών 1 ο ΓΕΛ Ρεθύμνου © Ν. Καλογεράκης.
Η ενότητα της φυσικής ΜΑΚΚΙΝΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Η βαρύτητα1 Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςι.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΜΕΤΣΙΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ 1.
Περιστροφική κίνηση Κυκλική κίνηση Ροπή αδράνειας Ροπή δύναμης
Φυσική Mάλγαρης Σωτήρης Η Βαρύτητα
Φυσική: Η Βαρύτητα Πατσαμάνη Αναστασία
Ειδική θεωρία της σχετικότητας
Φυσική Γκόγκας Αθανάσιος Η Βαρύτητα
Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ (ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ)
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΚΑΝΑΒΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α.Ε.Μ: Η ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΆΣΚΗΣΗ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗ – ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗΣ.
2η Εργαστηριακή Άσκηση Θέμα: Βαρύτητα Μιχαηλίδου Κυριακή Α.Ε.Μ.:4060
   Γύρω μας βλέπουμε συνεχώς χρώματα .
Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΛΑΒΑΣΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Φυσική Παυλάτος Γιώργος Η Βαρύτητα
Επανάληψη στις δυνάμεις
Οι νόμοι του Newton (Νεύτωνα)
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
<<Η Βαρύτητα>>ΗΕργασία πληροφορικής
1ος νΟμος του ΝεΥτωνα Αν η συνισταμένη των δυνάμεων που ασκούνται σε ένα σώμα είναι ίση με μηδέν (ΣF=0N) τότε το σώμα ή θα ηρεμεί (υ=0) ΣF= 0 F υ=0 B.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ – ΡΟΠΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ.
ΦΩΣ & ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
PHILOSOPHIAE NATURALIS PRINCIPIA MATHEMATICA
ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ.
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
(Νόμος δράσης-αντίδρασης)
(Θεμελιώδης νόμος της Μηχανικής)
Δύναμη και αλληλεπίδραση
Ισορροπία υλικού σημείου
Αδράνεια : μια ιδιότητα της ύλης
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
(Νόμος δράσης-αντίδρασης)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ισαακ νευτωνασ ΜΗΧΑΝΙΚΗ - ΟΠΤΙΚΗ Μία κορυφαία φυσιογνωμία της επιστημονικής επανάστασης του 17ου αιώνα Άγγλος Φυσικός, Μαθηματικός, Αστρονόμος, Φιλόσοφος, Αλχημιστής και Θεολόγος Γεννήθηκε το 1643 και πέθανε το 1727 στο Λονδίνο

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Το έργο του αναφέρεται κυρίως στους κλάδους της Οπτικής, της Μηχανικής και των Μαθηματικών Τη θέση του στη Φυσική την εδραίωσε χάρη στη διατύπωση της θεωρίας για τη βαρυτική δύναμη και στον καθορισμό των νόμων της κίνησης, στο έργο-ορόσημο Μαθηματικές Αρχές της Φυσικής Φιλοσοφίας (Philosophiae Naturalis Principia Mathematica) Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Στην Οπτική προσδιορίζοντας τη σύνθεση του λευκού φωτός συνέβαλε καθοριστικά στην ερμηνεία των φαινομένων των χρωμάτων, θέτοντας έτσι τις βάσεις της σύγχρονης Φυσικής Οπτικής Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Στη Μηχανική αφού διατύπωσε τους τρείς νόμους της κίνησης των σωμάτων, οι οποίοι αποτελούν τις βασικές αρχές της Κλασικής Φυσικής, οδηγήθηκε στη συνέχεια στον περίφημο νόμο του της παγκόσμιας έλξης Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Στα Μαθηματικά υπήρξε ο κύριος εμπνευστής του απειροστικού λογισμού Το έργο του με τον προαναφερθέντα τίτλο, συνηθέστερα γνωστό ως Principia (Αρχές), υπήρξε μία από τις σημαντικότερες μονογραφίες στην ιστορία της σύγχρονης επιστήμης Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Στην Αστρονομία απόδειξε τη σχέση των αντίστροφου τετραγώνου για τις βαρυτικές δυνάμεις Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΝΕΥΤΩΝΑ Κατά χρονολογική σειρά τα δημοσιευθέντα από τον Νεύτωνα έργα είναι: Philosophiae Naturalis Principia Mathematica, 1687 Optics (με παραρτήματα των οποίων οι τίτλοι είναι: Cubic curves, Quadratura of curves, Method of fluxions), 1704 Universal Arithmetic, 1707 Lectiones opticoe, 1729 Methodus differentialis, 1736 Analytical geometry, 1736 Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Γελοιογραφική απόδοση της ιστορίας ότι ο Νεύτων ανακάλυψε τη βαρύτητα όταν έπεσε ένα μήλο και τον χτύπησε στο κεφάλι Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Το πρώτο βιβλίο των Principia περιέχει τους τρείς νευτώνειους νόμους της κίνησης Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Πρώτος Νόμος του Νεύτωνα Κάθε σώμα διατηρεί την κατάσταση της ακινησίας του ή της ομαλής κίνησης επί ευθείας γραμμής, εκτός εάν το αναγκάσουν να μεταβάλλει αυτή την κατάσταση δυνάμεις που ασκούνται πάνω του Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Ο νόμος αυτός ονομάζεται και Νόμος της Αδράνειας Η παραπάνω σχέση είναι αμφίδρομη, το οποίο σημαίνει πως ισχύει και το αντίθετο Δηλαδή, αν ένα σώμα κινείται με σταθερή ταχύτητα ως προς αδρανειακό παρατηρητή, τότε η συνισταμένη όλων των δυνάμεων που ασκούνται σε αυτό θα είναι μηδέν Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Δεύτερος νόμος του Νεύτωνα Η συνισταμένη των δυνάμεων που ασκούνται σε ένα σώμα, ισούται με το ρυθμό μεταβολής της ορμής του σώματος Ο νόμος αυτός ονομάζεται και Θεμελιώδης νόμος της μηχανικής Σε περίπτωση σταθερής μάζας παίρνει την απλοποιημένη μορφή: Ισούται δηλαδή με το γινόμενο της μάζας του σώματος, επί την επιτάχυνση που αποκτά Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Ο συντελεστής αναλογίας m της σχέσης F=ma (m=F/a) αποτελεί τον ορισμό για τη μάζα και ονομάζεται μάζα αδράνειας του σώματος ή απλά μάζα Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Τρίτος Νόμος του Νεύτωνα Νόμος δράσης-αντίδρασης Σε κάθε δράση αντιστοιχεί πάντοτε μία ίση αντίδραση ή αλλιώς οι αμοιβαίες δράσεις δυο σωμάτων επί αλλήλων είναι πάντοτε ίσες και προς αντίθετες κατευθύνσεις Ο νόμος αυτός, που είναι απόρροια της αρχής διατήρησης της ορμής, λέγεται και Νόμος δράσης-αντίδρασης Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Οποιοδήποτε σώμα έλκει ή πιέζει κάποιο άλλο, έλκεται ή πιέζεται εξίσου από αυτό Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Ο νόμος αυτός δεν έχει να κάνει τίποτα με την κίνηση των σωμάτων, απλώς μας λέει ότι όλες οι δυνάμεις στη φύση εμφανίζονται κατά ζεύγη Εκείνο που έχει σημασία να τονίσουμε στο σημείο αυτό είναι ότι οι δυνάμεις που απαρτίζουν αυτά τα ζεύγη δεν ασκούνται στο ίδιο σώμα Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Νόμος Παγκόσμιας Έλξης (Βαρύτητας) F Η βαρυτική δύναμη μεταξύ δύο σωμάτων/μαζών G Παγκόσμια βαρυτική Σταθερά, 6.67 x 10−11 N m2 kg−2 m1 Η μάζα του πρώτου σώματος m2 Η μάζα του δεύτερου σώματος r Η απόσταση μεταξύ των κέντρων μαζών των δύο σωμάτων Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Κάθε σωμάτιο μάζας m1 που βρίσκεται σε απόσταση r από ένα άλλο σωμάτιο μάζας m2, οπουδήποτε στο σύμπαν, έλκει το δεύτερο αλλά και έλκεται από αυτό με δύναμη που είναι ανάλογη του γινομένου των δύο μαζών και αντιστρόφως ανάλογη με το τετράγωνο της μεταξύ τους απόστασης Ο Νεύτων θεωρήθηκε «πατέρας της ουράνιας μηχανικής» Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Η δύναμη αυτή παίζει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του σύμπαντος, καθώς αυτή είναι η αιτία που Τα σώματα ελεύθερα σπεύδουν να συναντήσουν τη Γη Η Γη περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο Υπάρχουν οι παλιρροϊκές δυνάμεις που προκαλούν και το φαινόμενο της παλίρροιας Οι γαλαξίες συγκρούονται μεταξύ τους στο σύμπαν Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Ο Νεύτωνας έγραφε και στα Ελληνικά!!! Αυτό που φαίνεται στη φωτογραφία είναι μέρος από το σημειωματάριο του Ισαάκ Νεύτωνα, που διατηρούσε όταν ήταν φοιτητής Περιέχει σημειώσεις από τις σπουδές του, αλλά και από τις αναζητήσεις του στη Φυσική, στα Μαθηματικά και στη μεταφυσική Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι η γραφή που χρησιμοποιεί είναι η Ελληνική Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΟΥ ΜΕΘΟΔΟΣ να μην υιοθετούμε δύο αιτίες για το ίδιο φυσικό φαινόμενο, σαν να είναι και δύο αληθείς και επαρκείς για να εξηγήσουν τα ίδια φαινόμενα, παρά μόνο μία αιτία τα ίδια φυσικά αποτελέσματα θα πρέπει να παράγονται από τις ίδιες αιτίες οι ιδιότητες των σωμάτων πρέπει να είναι καθολικές οι προτάσεις που συνάγονται από την παρατήρηση των φαινομένων θα πρέπει να θεωρούνται ακριβείς μέχρι να ανακαλύψουμε άλλα φαινόμενα που να έρχονται σε αντίθεση με τα παλιά Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου ΘΕΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ Δεχόταν ότι τα φωτεινά σώματα εκπέμπουν σωματίδια, τα οποία κινούνται ευθύγραμμα και με ταχύτητα ίση με την ταχύτητα διάδοσης του φωτός Τα σωματίδια αυτά ανακλώνται στο μάτι και προκαλούν τη ανάλογη αίσθηση, αντίληψη Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ Με τη βοήθεια ενός γυάλινου πρίσματος ανέλυσε το ηλιακό φως σε χρώματα -ιώδες, βαθύ μπλε, κυανό, πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο Έτσι κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα χρώματα της ίριδας είναι βασικά, ενώ το λευκό φως δεν είναι βασικό, αλλά αποτελείται από μείγμα χρωμάτων Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Ο Νεύτων ανέτρεψε έτσι την επικρατούσα αντίληψη ότι το λευκό φως ήταν αμιγές και ότι το χρώμα προέκυπτε από επιρροές της ύλης Το λευκό φως είχε αναγνωριστεί πλέον ως μίγμα των επιμέρους χρωμάτων Μερικά χρόνια αργότερα, το έτος 1668, επινόησε ένα νέο τηλεσκόπιο με κάτοπτρα Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου «Αν είδα μακριά είναι γιατί στάθηκα σε ώμους γιγάντων» «Δεν ξέρω τι μπορεί να φαίνομαι στον κόσμο, για τον εαυτό μου όμως δεν είμαι παρά ένα αγοράκι που παίζει στην ακρογιαλιά, περνάω την ώρα μου βρίσκοντας πού και πού κανένα βότσαλο πιο γυαλιστερό ή κανένα κοχύλι ομορφότερο από τα συνηθισμένα, ενώ ο μεγάλος ωκεανός της αλήθειας κείται όλος ανεξερεύνητος μπροστά μου» Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Επιμέλεια ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΑΒΝΤΟΥΛΑΪ ΤΖΟΥΛΙΑΝΑ ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΛΑΤΣΙΝΟΥ ΜΑΡΙΑ ΕΛΕΝΗ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ ΔΕΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΣΑ ΦΡΙΣΚΙΝΤΑ Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου

Γενικό Λύκειο Δερβενίου Ευχαριστούμε για την προσοχή σας ΤΕΛΟΣ Α Τάξη Γενικό Λύκειο Δερβενίου