Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Εορτολογία Ενότητα 5: Η Εορτή της Μεταμορφώσεως Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή Ενότητα 3: Ιστορικοί και νομοθετικοί σταθμοί στην Ειδική Αγωγή Ευδοξία Ντεροπούλου-Ντέρου Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α'
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´ Ενότητα 6: Ὁ Ἀρειανισμὸς καὶ ἡ Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος (325) Δρ. Ἰωάννης Ἀντ. Παναγιωτόπουλος Λέκτορας Γενικῆς Ἐκκλησιαστικῆς Ἱστορίας Ἐθνικὸ καὶ Καποδιστριακὸ Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν Τμῆμα Θεολογίας - Θεολογικὴ Σχολή

Ὁ Ἀρειανισμὸς καὶ ἡ Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος (325) Ὁ Ἀρειανισμὸς καὶ ἡ Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος (325)

Πρόσωπα τῆς ἁγίας Τριάδος: συναϊδιότητα φυσική θεότητα Πρόσωπα τῆς ἁγίας Τριάδος: συναϊδιότητα φυσική θεότητα Ἀντιγνωστικὴ Γραμματεία: προβολὴ τῆς ὑπεροχῆς τοῦ Πατρὸς ἔναντι τοῦ Υἱοῦ ἢ ὑποταγὴ τοῦ Υἱοῦ στὸν Πατέρα (subordianismus) Δυναμικὸς Μοναρχιανισμὸς ἢ Υἱοθετισμός: ἄρνηση τῆς φυσικῆς θεότητας τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ Τροπικὸς Μοναρχιανισμὸς ἢ Σαβελλιανισμός: ἄρνηση τῆς ὑποστατικῆς διακρίσεώς τοῦ Υἱοῦ καὶ Λόγου τοῦ Θεοῦ στὴν ἁγία Τριάδα

Ἡ Ἐκκλησία μὲ τὴν ἐφαρμογὴ τοῦ κριτηρίου τῆς ἐμπειρικῆς βιώσεως τοῦ περιεχομένου τῆς Ἀποστολικῆς Παραδόσεως διέκρινε χωρίς δυσχέρειες τὴν ἑτεροδοξία καὶ ἐνεργοποιοῦσε ὑπὸ ἐξαιρετικὰ ἐπαχθεῖς συνθῆκες ὁλόκληρο τὸ ἐκκλησιαστικὸ σῶμα γιὰ τὴν ἐξουδετέρωση τῆς αἱρετικῆς ἀπειλῆς.

ἡ σημασία τοῦ ἀμφισβητούμενου στοιχείου τῆς πίστεως

Ὁ Ἄρειος καὶ ἡ διδασκαλία του Εικόνα 1

Ἄρειος (πρεσβύτερος ἐνορίας Βαυκάλεως) 260: Λιβύη Σχολὴ Ἀλεξανδρείας 306: Μελιτιανὸ Σχίσμα 308: Διάκονος ἀπὸ τὸν Ἀλεξανδρείας Πέτρο Α´ (300-311) πρὸ τοῦ 311: ἀποκόπηκε 311-313: ἐπιστροφὴ καὶ χειροτονία σὲ πρεσβυτέρο (Ἀλεξανδρείας Ἀχιλλᾶς, 311- 313). 313: Ἀλεξανδρείας Ἀλέξανδρος (313-328) 318-320: ἔριδα πρεσβυτέρων Ἀλεξανδρείας (Παρ. 8, 22)

318 ➟ 324: ἐξέλιξη θεολογίας τοῦ Ἀρείου α) ὁ Υἱὸς δὲν εἶναι κατὰ φύση καὶ κατ᾽ οὐσίαν ἀληθινὸς Θεός: «ἐν χρόνῳ» δημιούργημα τοῦ Θεοῦ «ἐξ οὐκ ὄντων». β) ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ δὲν εἶναι συνάναρχος καὶ συναΐδιος πρὸς τὸν Πατέρα. γ) ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ εἶναι «κτίσμα Θεοῦ τέλειον ...», καὶ Τοῦ ἀναγνωρίζει ἠθικὴ ἢ κατ᾽ ὄνομα θεότητα. δ) ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἦταν «τρεπτὸς» καὶ «ἀλλοιωτὸς» κατὰ τὴ φύση του, ἀλλὰ κατέστη ἄτρεπτος καὶ ἀναλοίωτος «θελήσει» ... ε) ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ συνδέθηκε μὲ τὴ δημιουργικὴ ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ- Πατρὸς γιὰ τὴ δημιουργία τῶν πάντων δι᾽ αὐτοῦ (καὶ τοῦ ἁγίου Πνεύματος) στ) ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ εἶναι μιὰ μέση ὕπαρξη μεταξὺ ἄναρχου Θεοῦ καὶ κόσμου. ζ) ὁ κτιστὸς Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ προσέλαβε ὡς Χριστὸς «ἐν χρόνῳ», μόνο ἀνθρώπινο σῶμα χωρὶς ψυχή!

σύνθεση Πηγὲς τῆς διδασκαλίας τοῦ Ἀρείου: Ἀλεξανδρινή: ταύτιση Λόγου καὶ Υἱοῦ : ὑποταγή (subordinatio) Ἀντιοχειανή: διάκριση Υἱοῦ ἀπὸ τὸν Λόγο. σύνθεση Ἑρμηνευτικὲς καὶ φιλοσοφικὲς προϋποθέσεις: - ἱστορικογραμματικὴ ἑρμηνευτική - ἀριστοτελικὲς κατηγορίες

Εικόνα 2: Ὁ Ρωμαϊκὸς κόσμος

Ἡ ἐκκλησιαστικὴ ἀντιμετώπιση τοῦ Ἀρειανισμοῦ Εικόνα 3 Ἡ ἐκκλησιαστικὴ ἀντιμετώπιση τοῦ Ἀρειανισμοῦ

Ἀλεξανδρείας Ἀλέξανδρος (313-328) ➢ ποιμαντική διαχείριση τῆς κρίσης : «σιωπῇ παραδοῦναι τὸ τοιοῦτον, ἵν᾽ ἴσως ἐν τοῖς ἀποστάταις μόνοις ἀναλωθῇ τὸ κακὸν καὶ μὴ εἰς ἑτέρους τόπους διαβὰν ρυπώσῃ τινῶν ἀκεραίων τὰς ἀκοάς» (Σωκράτης, Ἐκκλ. Ἱστορία 1, 6). «Τόμος» καθαίρεσης τοῦ Ἀρείου VS σύνοδοι Βιθυνίας καὶ Παλαιστίνης. Ἀκολούθησαν τὸν Ἄρειο μικρὴ ὁμάδα κληρικῶν καὶ 700 παρθενεύουσες (μόνους σοφοὺς καὶ ἀκτήμονας) ➢ Σύνοδος Ἀλεξανδρείας (320) ἐπισκόπων Αἰγύπτου, Λιβύης καὶ Πενταπόλεως

Ταῦτα διδάσκομεν, ταῦτα κηρύττομεν, ταῦτα τῆς Ἐκκλησίας τὰ ἀποστολικὰ δόγματα, ὑπὲρ ὧν καὶ ἀποθνήσκομεν, τῶν ἐξόμνυσθαι αὐτὰ βιαζομένων ἧττον πεφροντικότες, εἰ καὶ διὰ βασάνων ἀναγκάζουσιν, τὴν ἐν αὐτοῖς ἐλπίδας μὴ ἀποστρεφόμενοι.

Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος (325) Εικόνα 4

➤ Πρωτοβουλία Μεγάλου Κωνσταντίνου (324) Εικόνα 5 ➤ Πρωτοβουλία Μεγάλου Κωνσταντίνου (324) ➤ Σύνοδος Ἀλεξανδρείας (324): λύση τοῦ Κολλουθιανοῦ σχίσματος. ➤ Σύνοδος Ἀντιοχείας (325): νέος ἐπίσκοπος τῆς πόλης ὁ Εὐστάθιος ➤ Σύγκληση μεγάλης Συνόδου στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας (325)

Ἡ Μεγάλη Σύνοδος τῆς Νικαίας 20 Μαΐου - 25 Αὐγούστου 325 - Τὰ Πρακτικὰ τῆς Συνόδου - Ἡ τοποθέτηση τῶν συμμετεχόντων σὲ «τάγματα» - Ἡ προεδρία τῆς Συνόδου Εικόνα 6

Ἡ Μεγάλη Σύνοδος τῆς Νικαίας 20 Μαΐου - 25 Αὐγούστου 325 - Τὰ μέλη τῆς Συνόδου - Ἡ θέση τῶν ἀρειανοφρόνων Καθηρημένοι: Σεκοῦνδος Πτολεμαΐδος Θεωνᾶς Μαρμαρικῆς καταδικασμένοι σὲ ἀκοινωνησία: Εὐσέβιος Καισαρείας Νάρκισσος Νερωνιάδος Θεόδοτος Λαοδικείας ἀκοινώνητοι: Εὐσέβιος Νικομηδείας κ.ἀ. - Ὁ ρόλος τῶν συμβούλων Εικόνα 6

Ἡ Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος (325) Ἀποφάσεις καὶ τὸ Σύμβολο πίστεως - Κανονικὲς ἀποφάσεις - Ὁριστικὴ διευθέτηση τοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα - Τὸ Σύμβολο τῆς Νικαίας Εικόνα 6

Εικόνα 7: Ὁ Ρωμαϊκὸς κόσμος

Τέλος

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον ΑθηνώνΔρ. Ἰωάννης Ἀντ. Παναγιωτόπουλος. «Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´. Ὁ Ἀρειανισμὸς καὶ ἡ Α´ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος (325)». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: eclass.uoa.gr/courses/THEOL112/

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (1/2) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 1: wikipedia, uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%80%D1%96%D0%B9#/ media/File:Arius.png, Creative Commons Attribution-ShareAlike License. Εικόνα 2: Quintus, movv.org/2006/08/23/quids-s2-40-sob-que-imperador-e-que-o- imperio-romano-atingiu-esta-extensao/, Creative Commons Attribution- Noncommercial-No Derivative Works 2.5 Portugal License. Εικόνα 3: wikipedia, en.wikipedia.org/wiki/List_of_Coptic_Orthodox_Popes_of_Alexandria#/media/File: Veljusa_Monastery_St._Alexander_of_Alexandria.jpg, Creative Commons Attribution-ShareAlike License.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (2/2) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 4: wikipedia, de.wikipedia.org/wiki/Arius, Creative Commons Attribution- ShareAlike License. Εικόνα 5: wikipedia, vi.wikipedia.org/wiki/Dacia_thu%E1%BB%99c_La_ M%C3%A3#/media/File:Constantine_multiple_CdM_Beistegui_233.jpg, Creative Commons Attribution-ShareAlike License. Εικόνα 6: Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, www.apostoliki- diakonia.gr/gr_main/catehism/theologia_zoi/images/syn.jpg, Copyrighted. Εικόνα 7: Ψηφιακό σχολείο (ebooks.edu.gr) , http://ebooks.edu.gr/modules/ ebook/show.php/DSDIM-E105/157/1111,4048/, Copyrighted.