ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΞΑ ΚΑΙ ΓΡΙΦΟΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΗΘΩΡΙΣΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
Advertisements

ΜηΕΜΑ στην διαδικασία αποδέσμευσης από τον αναπνευστήρα ασθενών με ΧΑΠ
από το βιβλίο του Marcus du Sautoy Θεωρία ομάδων
Εφαρμογές της Θεωρίας της Πληροφορίας σε διαδικασίες ανάκτησης εικόνας Μακεδόνας Ανδρέας Μεταδιδακτορικός Ερευνητής Τμ. Φυσικής, Εργαστήριο Ηλεκτρονικής.
ΟΜΙΛΟΣ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑΚΑΙΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ»
Θεωρία Γραφημάτων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
Χαμιλτονιανός Φορμαλισμός της Γενικής Θεωρίας της Σχετικότητας
ΟΜΙΛΟΣ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ»
ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ και ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Από τη Λογική στα Παίγνια
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΙΜΟΤΗΤΑ Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ
Ταλαντώσεις στο μικρόκοσμο
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 5) 1 Τυχαία συνάρτηση Μία τυχαία συνάρτηση (ΤΣ) είναι ένας κανόνας με τον οποίο σε κάθε αποτέλεσμα ζ.
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 3) 1 Από κοινού κατανομή δύο ΤΜ Στην περίπτωση που υπάρχουν δύο ΤΜ ενδιαφέροντος, η συνάρτηση κατανομής.
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 7)
Θεωρία Γραφημάτων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΛΑΤΙΝΙΚΟΥ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ
Θεωρία Υπολογισμού Εισαγωγή.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Μηχανές Turing και Υπολογισιμότητα
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 4) 1 Από κοινού κατανομή πολλών ΤΜ Ορίζεται ως από κοινού συνάρτηση κατανομής F(x 1, …, x n ) n τυχαίων.
H αρχή της αβεβαιότητας ή της απροσδιοριστίας.
ΜΑΘΗΤΕΣ: ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΧΑΡΙΣΗ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΧΑΤΖΗ ΜΑΡΙΑ
Στρατηγικό Μάρκετινγκ Εισαγωγή
Θεωρία Υπολογισμού Αλγόριθμοι και Μηχανές Turing Υπολογισιμότητα.
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές Κεφάλαιο 0: Περιεχόμενα
ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΠΡΟΔΡΟΜΩΝ ΣΕΙΣΜΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΙΟΝΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΜΑΡΙΝΟΣ.
Διαφάνειες παρουσίασης #1
1 Αριθμητική Ανάλυση Μεταπτυχιακού Ακαδημαϊκό Έτος Τετάρτη 12, Νοεμβρίου η Εβδομάδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει τα προβλήματα που αντι- μετώπιζε ο Οδυσσέας για να φτάσει στην Ιθάκη. Το πρόβλημα που κλήθηκε.
Ανεθρεπτάκη Ζαχαρένια Garder le silence κρατώ το στόμα μου κλειστό.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΧΡΗΣΤΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Ο Εμπειρισμός στην Αναλυτική Φιλοσοφία.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ενότητα 7: ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικό.
Η αξία των ηλεκτρονικών συναλλαγών στις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις Ρέα Βερβίτα Γενική Διευθύντρια Rent a Car.
1 ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ» ΜΕΡΟΣ 2 Ο ΔΡ. ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ 
Το Πρόβλημα ως Εργαλείο στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Μιχάλης Γρ. Βόσκογλου Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας Διάλεξη στο Παράρτημα Αχαϊας της Ε.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ενότητα 2: Η Θεωρία Γνώσης στους αρχαίους και οι αντιλήψεις για την νοητική αφαίρεση ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Σχολή.
Κατασκευή εργαλείου επίλυσης διαφορικών εξισώσεων με μερικές παραγώγους με χρηση του λογισμικού πακέτου Μαtlab ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΓΓΟΣ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ:ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΒΟΓΙΑΤΖΗ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – Διατμηματικό ΠΜΣ ‘Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Πολιτισμού και Τουρισμού’ Χαρακτηριστικά και τυπολογίες των τουριστικών και πολιτιστικών.
Gödel, Realism And Mathematical ‘Intuition’
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
Ενοτητα 3. μορφεσ διεθνοποιησησ των επιχειρησεων
Διδασκαλία και μάθηση της έννοιας της γωνίας
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Λόγος και Αναλογία Μαθηματικά και Τέχνη Ο αριθμός φ της Χρυσής Αναλογίας. Εφαρμογές στην Τέχνη και τη Φύση. Μάθημα: Διδακτική των Μαθηματιών.
Τι μπορεί να υπολογιστεί…;
Μπρούβαλη Χρυσάνθη Περδικάτση Βάνα
Μέθοδος LCAO ( linear combination of atomic orbitals= γραμμικός συνδυασμός ατομικών τροχιακών) Βασική ιδέα: όταν το ηλεκτρόνιο βρίσκεται σε ένα από τα.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εισαγωγή στους Αλγόριθμους
Λίλλη Σοφία Σμιτ Γογγάκη
“What is mathematical truth?” By Hilary Putnam, Harvard University
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
«Συγκριτική μελέτη ποικιλόχρωμων ανθών πικροδάφνης, Nerium oleander L
A4 Project Α΄ τετράμηνου Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βεστάκη Μαρία
1η ενότητα: Εισαγωγικές έννοιες
Διάλεξη 3 Αλγόριθμοι & Προγραμματισμός Εισαγωγή στις Εφαρμογές ΤΠΕ
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Ι: Αναζητώντας την χαμένη «μητέρα»
Λέσχη Ανάγνωσης Μαθηματικής Λογοτεχνίας
Μαθηματικά και Τέχνη Σε απόλυτη συμφωνία Ντούνης Κωνσταντίνος
OSNOVNI ELEMENTI OPISNE GEOMETRIJE IN OSNOVE PROJICIRANJA
Η φύση των Μαθηματικών: ο ρόλος και η επιρροή τους
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ (1)
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ Α.Π.Θ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΞΑ ΚΑΙ ΓΡΙΦΟΙ ΝΙΚΟΛΑΣ ΠΕΤΡΟΥΤΣΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ

ΠΑΡΑΔΟΞΟ Παράδοξο γενικά χαρακτηρίζεται ο,τιδήποτε που αντιβαίνει την κοινή λογικη και αντίληψη ή κάτι που συμβαίνει και θεωρείται απίστευτο.

ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΗΣ ΔΙΧΟΤΟΜΙΑΣ (ο περιπατητής) Για να διανύσει ένας περιπατητής μια απόσταση, πρέπει πρώτα να διατρέξει το μισό αυτής. Αυτός, όμως, δεν είναι δυνατό να φτάσει στο μέσον της συνολικής απόστασης, εάν προηγουμένως δεν διανύσει το μισό του παραπάνω αρχικού μισού κ.ο.κ. Κατ’ αυτό τον τρόπο, ωστόσο, θα είναι αναγκασμένος, να ψάχνει για πάντα ανεπιτυχώς για το πρωταρχικό μισό. Διότι, βεβαίως, υπάρχουν άπειρα μισά πριν από οποιοδήποτε παρατηρούμενο μισό. Αυτό σημαίνει σύμφωνα με τον Ζήνωνα, ότι ο περιπατητής δεν μπορεί να φτάσει στον στόχο, διότι δεν μπορεί να κινηθεί. Προσθέτει, εντούτοις, ότι: Η ερώτηση δεν είναι, πότε θα διανύσει ο περιπατητής την συνολική απόσταση, αλλά πώς θα το επιτύχει αυτό, όταν θα πρέπει για πάντα να είναι καθ’ οδόν. Διότι αυτός θα πρέπει προηγουμένως να διανύσει τα άπειρα μισά των μισών, που θα βρίσκονται μπροστά του. Το παράδοξο της διχοτομίας είναι ένα από τα σημαντικότερα παράδοξα του Ζήνωνα, αφού αυτό απαγορεύει την εκκίνηση και άρα την γενικότερη κίνηση κάθε υλικού αντικειμένου.

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΑΙ Η ΧΕΛΩΝΑ Έχουμε δύο δρομείς, τον Αχιλλέα, που τρέχει γρήγορα, και τη χελώνα, που πάει πιο αργά από τον Αχιλλέα, οι οποίοι συμμετέχουν σε αγώνα δρόμου. Μιας και η χελώνα είναι πιο αργή της χαρίζεται ένα προβάδισμα από τον Αχιλλέα, το οποίο όμως φαίνεται να επιδρά καθοριστικά στο να νικά πάντα η χελώνα, όσο μικρό κι αν είναι το προβάδισμα και όσο μεγάλη και να είναι η απόσταση που θα διανύσουν στον αγώνα δρόμου. Για να προσπεράσει ο Αχιλλέας τη χελώνα πρέπει πρώτα να φτάσει στο σημείο από το οποίο η χελώνα ξεκίνησε. Όμως αυτό δεν πρόκειται να γίνει ποτέ όσο η χελώνα συνεχίζει να προχωρά, όσο αργή κι αν είναι. Ώσπου να καλύψει ο Αχιλλέας την απόσταση αυτή, η χελώνα θα έχει προχωρήσει λίγο πιο πέρα. Έτσι ο Αχιλλέας υποχρεούται να διανύσει κι άλλο διάστημα, ως τη νέα θέση της χελώνας. Ώσπου να διατρέξει το νέο αυτό διάστημα, η χελώνα θα έχει προχωρήσει κι άλλο, στον χρόνο που ο Αχιλλέας χρειάζεται για να φτάσει στο προηγούμενο σημείο. Το διάστημα που τους χωρίζει μπορεί να γίνεται ολοένα και πιο μικρό, όμως ποτέ ο γρήγορος Αχιλλέας δε μπορεί να φτάσει την αργή χελώνα, όσο ο χώρος μπορεί και διαιρείται σε όλο και πιο μικρά μέρη

Ο ΚΟΥΡΕΑΣ Σε μια χώρα που όλοι οι άντρες είναι καθημερινά ξυρισμένοι, υπάρχει ένας μόνο κουρέας. Αυτός ξυρίζει όλους τους άντρες που δεν ξυρίζονται μόνοι τους. Τότε όμως ποιος ξυρίζει τον κουρέα;. Αναλύοντας το πρόβλημα με τη βοήθεια της Θεωρίας των Συνόλων, είναι σαφές ότι στη χώρα υπάρχουν το σύνολο εκείνων που ξυρίζονται μόνοι τους και το σύνολο εκείνων που ξυρίζονται στον κουρέα. Ο κουρέας ξυρίζεται μόνος του; Αδύνατον, αφού ξυρίζει όλους τους άντρες που δεν ξυρίζονται μόνοι τους. Τον ξυρίζει κάποιος άλλος; Όχι, γιατί ο κουρέας ξυρίζει όλους όσοι δεν ξυρίζονται μόνοι τους. Βρισκόμαστε εδώ μπροστά σ’ ένα παράδοξο. Σύμφωνα με τον Ράσελ, για να το ξεπεράσουμε πρέπει να διορθώσουμε τη δική μας λανθασμένη αντίληψη ότι για κάθε ιδιότητα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει ένα σύνολο. Σ’ αυτή την περίπτωση δε δημιουργείται κανένα ομοιογενές σύνολο. Το παραπάνω παράδοξο αναφέρεται στο περίφημο «σύνολο όλων των συνόλων που δεν ανήκουν στον εαυτό τους».Το ερώτημα είναι αν αυτό το σύνολο ανήκει ή όχι στον εαυτό του. Αν δεν ανήκει, τότε ανήκει, αντίφαση. Αν ανήκει, τότε δεν ανήκει, πάλι αντίφαση.

ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΝΙΔΗ ο παράδοξο αυτό αποδίδεται στον Επιμενιδη από την Κρήτη ο οποίος σε ένα ποίημά του είχε γράψει:Κρῆτες ἀεὶ ψεῦσται (οι Κρήτες είναι πάντα ψεύτες) Σύμφωνα λοιπόν με την έκφραση αυτοί όλοι οι Κρήτες είναι ψεύτες. Ωστόσο ποιος θα μπορούσε να βασιστεί σε αυτά τα λόγια του - επίσης καταγόμενου από την Κρήτη - Επιμενίδη; Εκεί ακριβώς έγκειται το παράδοξο: αν βασιστούμε στην παραπάνω πρόταση τότε και ο ίδιος ο Επιμενίδης ψεύδεται, άρα τελικά οι Κρήτες δεν είναι ψεύτες. Τότε όμως κι ο Επιμενίδης δεν ψεύδεται κ.ο.κ.

ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ Το παράδοξο των γενεθλίων στη θεωρία πιθανοτήτων αναφέρεται σε ένα πρόβλημα του οποίου η λύση φαίνεται να αντιβαίνει στην κοινή λογική. Μία από τις διατυπώσεις του προβλήματος είναι: «Σε μία ομάδα 23 ατόμων ποια είναι η πιθανότητα δύο από αυτά τα άτομα να έχουν την ίδια ημέρα γενέθλια;». Λαμβάνοντας υπόψη ότι το πηλίκο του αριθμού των ατόμων και του αριθμού των ημερών του έτους είναι 23/365 = 6,3%, η λύση του προβλήματος που δίνει πιθανότητα 50,7% είναι φαινομενικά μη διαισθητική. Η πιθανότητα να υπάρχουν δύο άτομα με γενέθλια την ίδια ημέρα ξεπερνά το 90% στα 41 άτομα και γίνεται 99% για 57 άτομα. Είναι 100% στα 366 άτομα (ή στα 367 αν συμπεριλάβουμε και αυτούς που έχουν γεννηθεί στις 29 Φεβρουαρίου). Αυτό συμβαίνει διότι την ομάδα των 23 ατόμων η σύγκριση του πρώτου ατόμου με οποιοδήποτε από τα άλλα 22 δίνει 22 συνδυασμούς αλλά η σύγκριση οποιουδήποτε με οποιονδήποτε δίνει 253 συνδυασμούς 23*22/2=253

ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΡΙΘΜΟΥ Το παράδοξο του ενδιαφέροντα αριθμού είναι ένα ημί-χιουμοριστικό παράδοξο που ξεκινάει από την προσπάθεια ταξινόμησης των φυσικών Αριθμών σε "ενδιαφέροντες" και βαρετούς. Στο παράδοξο αυτό διατυπώνετε η άποψη πως όλοι οι φυσικοί αριθμοί είναι ενδιαφέροντες. Η "απόδειξη" γίνεται με αντίφαση: Εαν υπάρχει ένα μη-κενό σύνολο από μη ενδιαφέροντες αριθμούς, θα υπήρχε και ο μικρότερος μη ενδιαφέροντας αριθμός – αλλά τότε επειδή ακριβώς είναι ο μικρότερος μη ενδιαφέροντας αριθμός είναι από την φύση του ενδιαφέροντας. Οπότε καταλήγουμε σε αντίφαση.

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ «ΤΟ ΑΠΕΙΡΟΝ» Μια πολύ βροχερή βραδιά ένας ταξιδιώτης μπαίνει στο Ξενοδοχείο «To Άπειρο». Δυστυχώς του απαντάει ο ξενοδόχος κ.Hilbert, είμαστε γεμάτοι. Ωστόσο το Ξενοδοχείο διαθέτει μια απειρία δωματίων. Ο κ. Hilbert προσθέτει: -Περιμένετε λίγο, μου έρχεται μια ιδέα που θα μας επιτρέψει να σας φιλοξενήσουμε. Όταν όλοι οι ένοικοι του ξενοδοχείου ξυπνήσουν και μαζευτούν στην αίθουσα συγκεντρώσεων, θα παρακαλέσω τον καθένα να μετακομίσει στο δωμάτιο με νούμερο που βρίσκεται στην αμέσως επόμενη θέση από το δικό του νούμερο δωματίου, δηλαδή ο ένοικος του δωματίου 1 θα πάει στο δωμάτιο 2, αυτός του 2 θα πάει στο δωμάτιο 3, αυτός του 3 στο δωμάτιο 4 κτλ. μέχρι το άπειρο. Ορίστε η λύση, λέει ο κ. Hilbert δίνοντας στον επισκέπτη το κλειδί του δωματίου 1.  Την επόμενη νύχτα φτάνει στο ξενοδοχείο ένα λεωφορείο της εταιρείας AVIS ILLIMITED. Ένα ιδιαίτερο λεωφορείο που περιέχει έναν άπειρο αριθμό επιβατών. Αλλά το ξενοδοχείο «Το Άπειρο» ήταν ακόμη γεμάτο. Ο κ. Hilbert επιλύει αυτό το νέο πρόβλημα με τον εξής τρόπο: ο ένοικος του δωματίου 1 θα περάσει στο δωμάτιο με αριθμό 2, αυτός του αριθμού 2 στο δωμάτιο με αριθμό 4, αυτός του 3 στο 6, αυτός του 4 στο 8 κτλ. μέχρι το άπειρο. Χάρη σε αυτές τις μετακινήσεις, ο άπειρος αριθμός των παλαιών επισκεπτών θα τοποθετηθεί στα δωμάτια με άρτιο αριθμό, και έτσι ο άπειρος αριθμός των νέων επισκεπτών θα τοποθετηθεί στα δωμάτια με περιττό αριθμό. Και έτσι φιλοξενήθηκαν όλοι οι επισκέπτες. 

0,999... Στα μαθηματικά, ο περιοδικός δεκαδικός 0,999… συμβολίζει ένα πραγματικό αριθμό που μπορεί να δειχθεί πως είναι ο αριθμός 1. Με άλλα λόγια, οι συμβολισμοί "0,999…" και "1" αναπαριστούν τον ίδιο αριθμό. Ενδεικτικές αποδείξεις: 1) Έστω x=0,999... Θα ισχύει 10x=9,99... Aφαιρώντας την δεύτερη ισότητα από την πρώτη, έχω: 10x - x=9,99... - 0,999... => 9x=9 => x=1 δηλαδή 0,999...=1 2) Ισχύει 9/9=1 => 9*1/9=1 => 9*0,111...=1 => 0,999...=1 3) Ισχύει 1/3=0,333...=> 3*1/3=3*0,333...=>1=0,999... 4)1/3=0,333...=> 2/3=0,666... Προσθέτoντας την πρώτη με την δεύτερη ισότητα έχω: 1/3+2/3=0,666...+ 0,333...=> 3/3=0,999...=>1=0,999...

Ημερομηνία Γέννησης Μπορείς να βρεις την ηλικία κάποιου, το μήνα που γεννήθηκε, αλλά ακόμη και την ημέρα που γεννήθηκε με λίγο… δύσκολα μαθηματικά! Κάνε το παρακάτω τεστ πρώτα με τον εαυτό σου, και θα μείνεις έκπληκτος: – Γράψε κάπου τον αριθμό του μήνα που γεννήθηκες. – Πολλαπλασίασέ το με το 100. – Πρόσθεσε τη μέρα του μήνα που γεννήθηκες. – Πολλαπλασίασέ το με το 2. – Πρόσθεσε 9 – Πολλαπλασίασέ το με το 5 – Πρόσθεσε 8 – Πολλαπλασίασε με το 10 – Αφαίρεσε 419 – Πρόσθεσε την ηλικία σου – Αφαίρεσε 111 Δες τώρα το αποτέλεσμα! Οι δύο αριθμοί δεξιά αποκαλύπτουν την ηλικία σου, οι μεσαίοι αριθμοί δείχνουν την ημέρα του μήνα που γεννήθηκες, και οι πρώτοι 2 αριθμοί αριστερά φανερώνουν το μήνα που γεννήθηκες.

ΤΕΛΟΣ