ΠΑΚΤΩΜΕΝΗΣ ΣΤΑ ΑΚΡΑ ΤΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Advertisements

Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΣΤΑΣΙΜΟ ΚΥΜΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΥΤΑΞΙΑΣ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Άσκηση στο νερό και τρίτη ηλικία
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητα 1η:Αγαθή Βούληση Παύλος Κόντος
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 2
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 8: Το Σύνταγμα του 1975: τα μέρη του και το περιεχόμενό του Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 3: Το παράδειγμα της Τρέισι Λάτιμερ (συνέχεια) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART B): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART A): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΚΤΩΜΕΝΗΣ ΣΤΑ ΑΚΡΑ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗ ΧΟΡΔΗΣ ΠΑΚΤΩΜΕΝΗΣ ΣΤΑ ΑΚΡΑ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΥΤΑΞΙΑΣ Ψαρεύοντας έρχεται η θάλασσα. Οδυσσέας Ελύτης

Η ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ y(x,t) Ο ΣΤΟΧΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ y(x,t) ΠΟΥ ΑΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΣΕ ΧΟΡΔΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΚΤΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΤΗΣ.

y x=0 x x=L ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΡΧΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ

t ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ;

ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΣ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΧΟΡΔΗΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΗ Δ.Ε: Η ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΡΧΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ Η y(x,t)

(1) (3) (2) (5) (4) Η ΛΥΣΗ y(x,t) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΕΞΙΣΩΣΗ (1) ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ (2) (3) (4) (5). (1) (3) (2) (5) (4)

ΤΙ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΛΥΣΗ; ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ: ΤΙ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΛΥΣΗ; ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ; ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ f(x); ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ω ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΛΥΣΗ:

ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ: ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ f(x); ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΛΥΣΗ:

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ: ΠΩΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ω (ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΤΗΤΑΣ);

Η ΧΟΡΔΗ ΑΝΑΚΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΤΗΣ t = 0 υ x=0 x=L t = T Η ΧΟΡΔΗ ΑΝΑΚΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕ ΠΕΡΙΟΔΟ:

Η ΧΟΡΔΗ ΑΝΑΚΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΤΗΣ υ t = 0 A B t = T B A Η ΧΟΡΔΗ ΑΝΑΚΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΤΟ ΣΧΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕ ΠΕΡΙΟΔΟ:

(1) (3) (2) (5) (4) Η ΛΥΣΗ y(x,t) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΕΞΙΣΩΣΗ (1) ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ (2) (3) (4) (5). (1) (3) (2) (5) (4)

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ: TEΛΙΚΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ: f(x) ω ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!

ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΟΠΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΣΥΝΤΟΜΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΑΣΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΜΕΛΑΤΑΜΕ.

ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ

ΑΡΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΤΗΝ ΑΡΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ

ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ – ΑΡΧΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ Α, Β, ω; ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ – ΑΡΧΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!

ΔΕΥΤΕΡΟ ΒΗΜΑ

ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΣΥΝΘΗΚΗ:

B = 0

ΤΡΙΤΟ ΒΗΜΑ

ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΥΝΟΡΙΑΚΗ ΣΥΝΘΗΚΗ

Α=0

ΜΗΚΟΣ ΚΥΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΣΙΜΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

AΓΝΩΣΤΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΤΑ ΠΛΑΤΗ Αn

ΟΙ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΜΗΚΗ ΚΥΜΑΤΟΣ

ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΜΒΟΥΣ ΣΤΑ ΑΚΡΑ n=1 ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΟΜΒΟΥΣ ΣΤΑ ΑΚΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΣΕ ΜΗΚΟΣ L NA ΠΕΡΙΕΧΕTAI ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΚΕΡΑΙΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ n=2 n=3

ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΛΛΑΞ ΑΡΤΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΤΤΕΣ 1. ΟΙ ΙΔΙΟΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΛΛΑΞ ΑΡΤΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΤΤΕΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΕΣΟΝ ΤΗΣ ΧΟΡΔΗΣ 2. Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΒΩΝ ΑΥΞΑΝΕΙ ΚΑΤΑ ΜΟΝΑΔΑ ΚΑΘΩΣ ΠΡΟΧΩΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΜΕΛΙΔΗ ΣΤΑΘΜΗ ΣΤΙΣ ΑΝΩΤΕΡΕΣ

ΕΝΑ ΣΤΑΣΙΜΟ ΚΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΩΡΕΣΟΥΝ ΣΕ ΜΗΚΟΣ L ΑΚΕΡΑΙΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ 3. ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 2 ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ. ΓΙΑ ΝΑ ΦΙΑΧΤΕΙ ΕΝΑ ΣΤΑΣΙΜΟ ΚΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΩΡΕΣΟΥΝ ΣΕ ΜΗΚΟΣ L ΑΚΕΡΑΙΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΗΜΙΚΥΜΑΤΩΝ 4. ΟΙ ΙΔΙΟΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΤΙΕΣ / ΠΕΡΙΤΤΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΑΝ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΒΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΤΙΟΣ / ΠΕΡΙΤΤΟΣ

ΕΝΑ ΣΤΑΣΙΜΟ ΚΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΩΡΕΣΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΔΥΘΕΙ ΕΝΑ ΣΤΑΣΙΜΟ ΚΥΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΩΡΕΣΟΥΝ ΣΕ ΜΗΚΟΣ L ΑΚΕΡΑΙΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΗΜΙΚΥΜΑΤΩΝ

ΟΙ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΑΘΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ME TO ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΑΝ ΟΙ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΑΘΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΜΗΚΗ ΚΥΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ. ΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΑ ΜΗΚΗ ΚΥΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΩΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ (μ, Τ) ΤΗΣ ΧΟΡΔΗΣ ΟΥΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ.

L L L

ΟΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ (L) ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ (μ)- ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (Τ)

ΕΝΑ ΣΤΑΣΙΜΟ ΚΥΜΑ ΔΕΝ ΕΚΠΜΠΕΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ. ΚΑΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΣΤΑΣΙΜΟ ΚΥΜΑ ΔΕΝ ΕΚΠΜΠΕΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ. ΚΑΙ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑ ΣΕ ΤΡΟΧΙΕΣ ΤΟΥ BOHR ΔΕΝ ΕΚΠΕΜΠΟΥΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ. ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΟ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΣΤΑΣΙΜΟ ΚΥΜΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΟ ΓΥΡΩ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΠΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΤΡΟΧΙΑ ΤΟΥ BOHR. ΓΙΑ ΝΑ ΤΑΙΡΙΑΞΕΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΚΕΡΑΙΟ ΑΡΙΘΜΟ ΜΗΚΩΝ ΚΥΜΑΤΟΣ

ΤΕΤΑΡΤΟ ΒΗΜΑ

AΓΝΩΣΤΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΤΑ ΠΛΑΤΗ Αn

ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ AΓΝΩΣΤΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΤΑ ΠΛΑΤΗ Αn ΑΠΟ ΤΙ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΛΑΤΩΝ; ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΗΤΑΝ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ. ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΔΙΕΓΕΡΣΗΣ.

ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΕΙ Η: ΑΝΑΛΥΣΗ FOURIER

EINAI:

Η ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΛΛΗΛΙΑ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ. ΣΥΝΟΨΗ Η ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΛΛΗΛΙΑ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ. ΤΑ ΜΗΚΗ ΚΥΜΑΤΟΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ. 2. ΟΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ (ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ-ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ) ΤΗΣ ΧΟΡΔΗΣ. 3. ΤΑ ΠΛΑΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΕΓΕΡΣΗΣ.

ΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΑ ΣΤΑΣΙΜΑ ΚΥΜΑΤΑ; IΣΟΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ; ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΑ ΣΤΑΣΙΜΑ ΚΥΜΑΤΑ; IΣΟΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ; TI ΛΕΕΙ Η ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ;

Δ Υ Ν Α Μ Ι Κ Η

Κ Ι Ν Η Τ Ι Κ Η

Ο Λ Ι Κ Η

ΓΙΑ ΧΩΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΧΟΡΔΗΣ; ΠΡΟΣΟΧΗ! ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΗΣ ΠΑΚΤΩΜΕΝΗΣ ΧΟΡΔΗΣ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΧΩΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΧΟΡΔΗΣ;

ΓΙΑ ΧΩΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΧΟΡΔΗΣ; Λ Ι Κ Η ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΧΩΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΧΟΡΔΗΣ; OXI!

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΕΧΗΣ ΡΟΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ AΠΟ ΚΟΙΛΙΕΣ ΠΡΟΣ ΔΕΣΜΟΥΣ t=0 t=Τ/4 ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΕΧΗΣ ΡΟΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ AΠΟ ΚΟΙΛΙΕΣ ΠΡΟΣ ΔΕΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ.

ENA ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

y H x=0 x=L x=L/2

y H x=0 x=L x=L/2

y H x=0 x=L x=L/2 ΠOY EINAI H EΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ TOΥ L;

ΔΕΝ ΑΝΑΠΤΥΣΟΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΑΣΙΜΑ ΚΥΜΑΤΑ

ΤΑ ΠΕΡΙΤΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΣΤΑΣΙΜΑ ΚΥΜΑΤΑ. ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΔΙΕΓΕΡΣΗ ΑΝΑΠΤΥΣΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΠΕΡΙΤΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΣΤΑΣΙΜΑ ΚΥΜΑΤΑ.

ΣΥΝΟΨΗ

1. ΟΙ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΠΟ ΜΟΝΕΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ. 2. ΟΙ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΧΟΡΔΗΣ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ.

ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΔΥΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ. 3. ΟΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΑΡΧΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΠΟΙΟ ΥΠΟΣΥΝΟΛΟ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΘΑ ΔΙΕΓΕΡΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΔΥΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ.

ΤΙ ΜΑΣ ΛΕΕΙ Η: n = 1,2,3,… ΕΠΙΤΡΕΠΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟ ΥΠΟΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟ ΑΡΧΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΠΙΤΡΕΠΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΑΠΟ ΣΥΝΟΡΙΑΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ n = 1,2,3,…

ΕΣΤΩ: Σ Υ Ν Ο Λ Ο n = 1 ΥΠΟΣΥΝΟΛΟ

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΑΣΙΜΑ ΚΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ; y H x=L/3 x=L/3 ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΑΣΙΜΑ ΚΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ;

Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΕΝ ΙΣΟΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ

ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ ΔΕΝ ΙΣΟΚΑΤΑΝΕΜΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΤΑΣΙΜΑ ΚΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΟΝΤΑΙ. ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΩΝ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΚΡΙΤΕΣ. ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ n

n; H ΕΓΚΑΡΣΙΑ ΣΥΣΤΟΛΗ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΗΣ ΔΙΑΜΗΚΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ n; H ΕΓΚΑΡΣΙΑ ΣΥΣΤΟΛΗ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΗΣ ΔΙΑΜΗΚΟΥΣ

ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΜΟΥΣΙΚΗ! ΠΟΙΑ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΑΝ ΟΛΟ ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΦΑΣΜΑ ΗΤΑΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ Ή ΕΙΧΑΜΕ ΙΣΟΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ; H ENEΡΓΕΙΑ ΚΑΘΕ ΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΕΙΡΑ ΣΤΑΣΙΜΑ ΚΥΜΑΤΑ ΘΑ ΕΤΕΙΝΕ ΣΤΟ ΜΗΔΕΝ. ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΜΟΥΣΙΚΗ!

ΣΥΝΕΧΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΦΑΣΜΑ ΠΟΙΑ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΑΝ ΟΛΟ ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΦΑΣΜΑ ΗΤΑΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ Ή ΕΙΧΑΜΕ ΙΣΟΚΑΤΑΝΟΜΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ; EARTH

Διάγραμμα ενεργειακών σταθμών Ε4= − 0,85 eV n = 4 Ε3= − 1,51 eV n = 3 2 Ε2= − 3,4 eV n = 2 4 ΚΒΑΝΤΩΣΗ 6 10,2 eV 8 10 12 ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ; ΓΙΑΤΙ Ε1= − 13,6 eV n = 1 E (eV)

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΖΟΥΜΕ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΣΕ ΣΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Η ΚΒΑΝΤΩΣΗ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ. ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΖΟΥΜΕ ΜΑΣ ΟΔΗΓΟΥΣΕ ΣΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ ΚΒΑΝΤΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥΣ. . .

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ! Η ΦΥΣΗ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΤΟ ΑΣΚΟΠΟ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΠΕΡΙΤΤΟ Αριστοτέλης ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗ Λεύκιππος Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ!

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟ ΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΕ ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΤΟ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ. ΠΟΙΕΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ! ΓΙΑΤΙ Η ΧΟΡΔΗ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΕΙ ΑΝΙΣΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΟΥ ΤΗΣ ΔΩΣΑΜΕΣΤΑ ΣΤΑΣΙΜΑ ΚYMATA; ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Κωνσταντίνος Ευταξίας 2015. «Εισαγωγή στην Κυματική. Διέγερση χορδής που είναι πακτωμένη και στα δύο άκρα της». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/PHYS11/

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Οι Εικόνες, τα Σχήματα, τα Διαγράμματα και οι Φωτογραφίες που χρησιμοποιούνται στο παρόν έργο αποτελούν αντικείμενο πνευματικής ιδιοκτησίας (copyright)