Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 8: Έλεγχος και αξιολόγηση απόδοσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Καμπυλότητα Φακού P c
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 1: Εισαγωγή στις αθλητικές υπηρεσίες & προϊόντα Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 8: Έλεγχος και αξιολόγηση απόδοσης Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων

Περιεχόμενα Ενότητας Ορισμός της διαδικασίας Ελέγχους και Αξιολόγησης Οφέλη Στάδια της διαδικασίας Στρατηγικές Ελέγχου Δείκτες Αξιολόγησης-Παραδείγματα Χαρακτηριστικά δεικτών

Αξιολόγηση της Απόδοσης 1 Η διαδικασία που οδηγεί στο σχηματισμό απόψεων ή κρίσεων για την αξία, την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητά του παραγόμενου έργου (Lee & Sampson, 1990) Συμβάλλει στην βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη επιτυχία του οργανισμού στην διαφάνεια στην παραγωγή ουσιαστικού έργου

Αξιολόγηση της Απόδοσης 2 Αναγκαία εσωτερική λειτουργία Λόγω δαπάνης δημοσίων ή ιδιωτικών πόρων Λόγω συμβολής ασκουμένων-θεατών

Οφέλη της Αξιολόγησης 1 Επιτρέπει τη συλλογή, επεξεργασία και χρήση πληροφοριών απόδοσης. Συμβάλλει στη χάραξη εφικτών στόχων Αποτελεί μέσο διάδοσης πληροφόρησης μέσα στον οργανισμό Ενεργοποιεί το ενδιαφέρον και την προσπάθεια όλων (Παπαδημητρίου, 2005)

Οφέλη της Αξιολόγησης 2 Συμβάλλει στο εντοπισμό προβλημάτων, και την επεξεργασία λύσεων Τεκμηριώνει την συνετή χρήση των διαθέσιμων πόρων - διαφάνεια Καλλιεργεί θετική εικόνα για τον οργανισμό στο περιβάλλον του και ενισχύει την αποδοχή και υποστήριξη του έργου του. Επηρεάζει τη μελλοντική διάθεση επιχορηγήσεων (Παπαδημητρίου, 2005)

Αξιολόγηση – Γιατί είναι μια παραμελημένη/ παρεξηγημένη διοικητική διαδικασία; Ο ερασιτεχνισμός της διοίκησης, η έλλειψη στόχων ή πολλαπλούς στόχους, έλλειψη εξειδίκευσης Η δομή και ο τρόπος οργάνωσης Η ρευστότητα που χαρακτηρίζει συχνά το σχεδιασμό και τη διοίκηση των αθλητικών δραστηριοτήτων-απουσία στρατηγικής Η οργάνωση του κράτους και οι απαιτήσεις που θέτει (Παπαδημητρίου, 2005)

Η Διαδικασία Ελέγχου & Αξιολόγησης Φάση Α Διατύπωση στόχων (διατύπωση στόχων, δεικτών, εναλλακτικές δραστηριότητες) Φάση Β: Διαρκής παρακολούθηση (κατά την υλοποίηση-ποιότητα, ασφάλεια κα) Φάση Γ: Τελική αξιολόγηση (Σύγκριση της απόδοσης με τα κριτήρια ανατροφοδότηση) (Bovaird, 1991; Lawie, 1991)

Στρατηγικές Ελέγχου (Daft, 1989) Έλεγχος αγοράς (αφορά τιμές, κέρδη, μερίδια αγοράς κα) Γραφειοκρατικός έλεγχος (χρήση κανόνων, πολιτικών, ιεραρχιών, γραπτών τεκμηριώσεων και τυποποιημένων διαδικασιών, έλεγχος προϋπολογισμού, στατιστικές αναλύσεις) Έλεγχος προσκόλλησης (προσωπικού και ασκουμένων, αθλητών) Εποπτικός έλεγχος (απόδοση των εργαζομένων-αποτελέσματα, συμπεριφορά)

Συνολική διαχείριση της διαδικασίας της αξιολόγησης Ο σχεδιασμός κάθε προγράμματος ενέχει τον τρόπο αξιολόγησής του. Η επιλογή, ο τρόπος επεξεργασίας και η αξιοποίηση των δεδομένων για την αξιολόγηση έχουν διατυπωθεί με σαφήνεια. Τα συμπεράσματα της αξιολόγησης αξιοποιούνται για να βελτιώσουν το πρόγραμμα ή οργανισμό. Η όλη διαδικασία αξιολόγησης προσανατολίζεται στη μελλοντική βελτίωση της απόδοσης. (Παπαδημητρίου, 2005)

Δείκτες Απόδοσης Οι κυριότεροι δείκτες απόδοσης είναι: Οικονομία Αποδοτικότητα Αποτελεσματικότητα Ικανοποίηση (Bovaird, 1991; Lawie, 1991)

Δείκτες Οικονομίας Στους δείκτες οικονομίας συμπεριλαμβάνονται κριτήρια το κόστος που επιφέρει κάθε δραστηριότητα τα έσοδα ή άλλες χρηματοδοτήσεις που προκύπτουν από κάθε δραστηριότητα ή πρόγραμμα Παραδείγματα Μέγεθος επιχορηγήσεων κατά πρόγραμμα Κόστος ανά πρόγραμμα/ υπηρεσία/ τμήμα Κόστος ανά αθλητή -τρια Κόστος μεμονωμένων δραστηριοτήτων (Bovaird, 1991; Lawie, 1991)

Δείκτες Αποδοτικότητας «Στους δείκτες αποδοτικότητας συγκαταλέγονται κριτήρια που εκτιμούν : την ποικιλία τον αριθμό υπηρεσιών που παρέχονται το αριθμό των ωφελούμενων το προφίλ των ωφελούμενων Παραδείγματα Αριθμός προγραμμάτων, πρωταθλημάτων κ.τ.λ Αριθμός αθλητών-τριών Αριθμός νέων αθλητών -τριών Αριθμός νέων μελών (Bovaird, 1991; Lawie, 1991)

Δείκτες Αποτελεσματικότητας & Ικανοποίησης 1 Δείκτες Αποτελεσματικότητας & Ικανοποίησης 1 Οι δείκτες αποτελεσματικότητας εστιάζουν στο κατά πόσο ένα πρόγραμμα ή το συνολικό έργο ένας οργανισμού συμβάλλει στην υλοποίηση γενικότερων κοινωνικών σκοπών. τεκμηριωμένα συμπεράσματα. (Bovaird, 1991; Lawie, 1991)

Δείκτες Αποτελεσματικότητας & Ικανοποίησης 2 Δείκτες Αποτελεσματικότητας & Ικανοποίησης 2 Παραδείγματα Συμβολή στην ευημερία των αθλητών-τριών Άλλα οφέλη για τους αθλητές-τριες Η συμβολή του προγράμματος στην απόδοση των αθλητών-τριών Η συμβολή του προγράμματος στο έργο του προπονητή Η συμβολή του προγράμματος στην διάδοση του αθλήματος (Bovaird, 1991; Lawie, 1991)

Δείκτες Ικανοποίησης 1 Οι δείκτες Ικανοποίησης Εκτιμούν τις απόψεις και κρίσεις των ομάδων που συνιστούν τους αθλητικούς οργανισμούς αξιολόγηση ποιότητας και ποσότητας του οργανωτικού έργου με κριτήρια που θέτουν οι ίδιες οι ομάδες (Bovaird, 1991; Lawie, 1991)

Δείκτες Ικανοποίησης 2 Παραδείγματα Αριθμός αθλητών-τριών που εγκατέλειψαν Παράπονα για την ποιότητα των προγραμμάτων Επίπεδο ικανοποίησης των προπονητών με την ποιότητα των προγραμμάτων Επίπεδο ικανοποίησης των υπαλλήλων ως προς τις συνθήκες εργασίες (Bovaird, 1991; Lawie, 1991)

Χαρακτηριστικά δεικτών απόδοσης 1 Σχετικότητα : Σχετίζεται η ομάδα δεικτών με τις δραστηριότητες και τη δομή του οργανισμού; Έλεγχος: Μπορεί να επηρεάσει ο οργανισμός το αποτέλεσμα; Μέτρηση: Υπάρχει τρόπος να μετρηθεί το αποτέλεσμα; Σπουδαιότητα: Πόσο σημαντικό για τον οργανισμό είναι αυτό που μετράται; Συμφωνία: Υπάρχει αποδοχή ως προς την χρήση των κριτηρίων; (Lawie, 1991)

Χαρακτηριστικά δεικτών απόδοσης 2 6.Ευκολία: Τι πρακτικά προβλήματα δημιουργούν οι μέθοδοι συλλογής δεδομένων; 7.Κατανόηση: Πόσο κατανοητά είναι τα δεδομένα που προκύπτουν; 8.Σχεδιασμός: Πως θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα που προκύπτουν; 9.Σφαιρικότητα: Επιτυγχάνουν όλα τα κριτήρια μαζί μια σφαιρική αξιολόγηση του οργανωτικού έργου; 10.Κόστος (Lawie, 1991)

Δεδομένα Αξιολόγησης Ποσοτικά Ποιοτικά (Παπαδημητρίου, 2005)

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D 2014. «Αθλητική Διοίκηση. Έλεγχος και αξιολόγηση απόδοσης». Έκδοση: 1.0. Πάτρα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: https://eclass.upatras.gr/courses/BMA515/.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Το έργο αυτό κάνει χρήση του έργου: «Διοίκηση αθλητικών οργανισμών Και Επιχειρήσεων», Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D, Copyright 2005, Κλειδάριθμος/ Δ. Παπαδημητρίου, κεφ 7, σελ 181-203