ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Advertisements

Προγραμματισμός Ι Προτάσεις ελέγχου ροής Ο πιο συνηθισμένος τρόπος εκτέλεσης είναι ο ακολουθιακός: δύο ή περισσότερες προτάσεις βρίσκονται διατεταγμένες.
Δομές Διακλάδωσης Μην ελπίζεις ότι θα ξεφύγεις αν κάνεις κάποιο κακό. Γιατί κι αν ξεφύγεις απ’ τη προσοχή των άλλων, θα υποπέσεις στην αντίληψη της συνείδησής.
ΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.
Εντολες Επιλογης (Selection)
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Εντολές Ελέγχου Ροής.
Τελεστές ανάθεσης (assignment)
Προγραμματισμός στο ΜatLab
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΕΛΕΓΧΟΣ ΡΟΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 4. ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΠΡΟΤΑΣΗ Α ΠΡΟΤΑΣΗ Β ΠΡΟΤΑΣΗ Γ ………………. ΠΡΟΤΑΣΗ n ΠΡΟΤΑΣΗ Α ΠΡΟΤΑΣΗ Β ΠΡΟΤΑΣΗ Γ ………………. ΠΡΟΤΑΣΗ n.
ΤΕΛΕΣΤΕΣ - ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑ 4.
Τι θα κάνουμε Στο υπάρχον σενάριο θα προστεθούν 3 λειτουργίες : Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εκτός πίστας η μέγιστη δυνατή μονάδα μετατόπισής του θα μειώνεται.
1. Εκφράσεις (βλ. βιβλίο, σελ )
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ - ΤΥΠΟΙ ΜΑΘΗΜΑ 3.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΞΗΓΗΣΤΕ ΤΙ ΕΞΟΔΟ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ #include int main() { char ch; int i; float fl; printf("dose.
ΤΕΛΕΣΤΕΣ II ΜΑΘΗΜΑ 5.
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Υποθετικός τελεστής Ο υποθετικός τελεστής (?:) αποτελείται από δύο σύμβολα. Ανήκει στην κατηγορία των τελεστών που αποτελούνται από συνδυασμό συμβόλων.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Εισαγωγή στη Java II.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
Οι λογικές πράξεις και οι λογικές πύλες
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός & JAVA
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
Διαφάνειες παρουσίασης #2
HY100 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ Αντώνιος Σαββίδης, Χρήστος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Επιστημονικός Υπολογισμός Ι Πρώτο Εργαστήριο Εισαγωγή στο matlab 15 Οκτωβρίου 2010 Γιώργος Δρακόπουλος ΤΜΗΥΠ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ Διδάσκοντες:Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ Διδάσκοντες:Γιάννης Μαΐστρος Στάθης Ζάχος Νίκος Παπασπύρου
Βασικά στοιχεία της Java
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 2: Συναρτήσεις Εισόδου ⁄ Εξόδου. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας, Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ «Εισαγωγή στον οντοκεντρικό προγραμματισμό (βασική εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας)» Ρουσσάκης Ιωάννης, ΤΕΙ Κρήτης,
Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
Πολυδιάστατοι Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Δομές Επανάληψης ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Προτάσεις, εκφράσεις, τελεστές Βασικά στοιχεία ελέγχου προγράμματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Δομή Επιλογής Χρησιμοποιείται σε προβλήματα όπου χρειάζεται να ληφθούν κάποιες αποφάσεις με βάση κάποια δεδομένα κριτήρια. Περιλαμβάνει τον έλεγχο κάποιας.
Δεδομένα, μεταβλητές, υπολογισμοί
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η/Υ
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η εντολή if if ( παράσταση) εντολή επόμενη εντολή.
for (παράσταση_1; παράσταση_2; παράσταση_3)
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Οι διάφορες εκδοχές της
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Δομή Επιλογής Μάθημα 4ο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τάξη Γ Οικονομίας & Πληροφορικής Θετικών Σπουδών 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου |
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python, ΑΠΘ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Python Εβδομάδα 1: Βασικά στοιχεία.
Select Case Σκοπός: Εκμάθηση της εντολής (δομής) Select Case ώστε να μπορείτε να διαλέγετε μια επιλογή ανάμεσα σε πολλές διαθέσιμες στον κώδικα του προγράμματος.
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Λήψη Αποφάσεων και Συναρτήσεις Ελέγχου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ

Δομές Ελέγχου Η ροή του προγράμματος “διακόπτεται” για να παρθεί μια απόφαση, να γίνει κάποια επιλογή Το αποτέλεσμα της απόφασης καθορίζει την “κατεύθυνση” της ροής του προγράμματος

Γενική Σύνταξη Δομών Ελέγχου αν (συνθήκη) τότε εντολές Α αλλιώς εντολές Β συνθήκη : λογική παράσταση που αποτιμάται σε true-αληθές ή false-ψευδές

Λογικές παραστάσεις Μια λογική παράσταση (ΛΠ) είναι ανάλογη μιας μαθηματικής παράστασης, με τη διαφορά ότι το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μόνο αλήθεια (true) ή ψευδές (false) Λογικές παραστάσεις συνθέτονται χρησιμοποιώντας σχεσιακούς τελεστές Δυο λογικές παραστάσεις μπορούν να συνδυαστούν με ένα λογικό τελεστή

Σχεσιακοί Τελεστές (Relational Operators) • Σχεσιακοί Τελεστές < μικρότερο από > μεγαλύτερο από <= μικρότερο ή ίσο με >= μεγαλύτερο ή ίσο με == ίσο με != διάφορο του Αποτιμούνται σε False (ψευδής) ή True (αληθής) Τύποι τελεσταίων int, short, long, char, float, double

Παραδείγματα (x < y) t = (x < y); k = (i >= 8); a = (b != c); (f == 2.3456f) (‘a’ >= ‘d’)

Λογικοί Τελεστές (Logical Operators) Συνδυάζουν δύο λογικές παραστάσεις σε μια σύνθετη λογική παράσταση && σύζευξη, δυαδικός τελεστής (AND) || διάζευξη, δυαδικός τελεστής (OR) ! άρνηση, μοναδιαίος τελεστής (NOT) Αποτιμούνται σε false ή true false(δεν ισχύει, ψευδής ή false) true (ισχύει, αληθής ή true)

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΛΕΣΤΩΝ Τελεστέος Α Τελεστέος Β AND (&&) || (OR) !A (NOT) false true

Eντολή if-else else if Χωρίς Αγκιστρα Με άγκιστρα if (συνθήκη){ Εντολές }[else if (συνθήκη2){ }] }[else Άγκιστρα ομαδοποιούν εντολές σαν να είναι μια εντολή if (συνθήκη1) Εντολή [else if(συνθήκη2) Εντολή] [else

Η πρόταση switch switch (μεταβλητή) { case σταθερά1: Εντολές break; [case σταθερά2: break;] [default: Εντολές] }

ΑΣΚΗΣΗ 1 Να γραφεί πρόγραμμα σε java με όνομα Calculator το οποίο να δέχεται ως είσοδο δύο δεκαδικούς αριθμούς a,b και έναν χαρακτήρα που καθορίζει την αριθμητική πράξη που θα εφαρμοστεί στους δύο αριθμούς. Οι επιτρεπτές τιμές για τον χαρακτήρα είναι ‘+’,’-’,’x’,’:’. Ανάλογα με την είσοδο του χρήστη να υπολογίζεται και να τυπώνεται το κατάλληλο αποτέλεσμα: Παράδειγμα: Για είσοδο 4.5 + 8.0 να τυπώνεται 4.5+8=12.5 Για είσοδο 2 x 8 να τυπώνεται 2x8=16 Να εφαρμοστεί Αμυντικός Προγραμματισμός

ΑΣΚΗΣΗ 2 Να γραφεί πρόγραμμα σε java με όνομα CalculatorWithSwitch το οποίο να δέχεται ως είσοδο δύο δεκαδικούς αριθμούς a,b και έναν χαρακτήρα που καθορίζει την αριθμητική πράξη που θα εφαρμοστεί στους δύο αριθμούς. Οι επιτρεπτές τιμές για τον χαρακτήρα είναι ‘+’,’-’,’X’,’:’. Ανάλογα με την είσοδο του χρήστη να υπολογίζεται και να τυπώνεται το κατάλληλο αποτέλεσμα: Παράδειγμα: Για είσοδο 4 .5‘+’ 8.0 να τυπώνεται 4.5+8=12.5 Για είσοδο 2‘X’8 να τυπώνεται 2Χ8=16 Να χρησιμοποιηθεί δομή switch-case. Να εφαρμοστεί Αμυντικός Προγραμματισμός

ΑΣΚΗΣΗ 3 Να γραφεί πρόγραμμα σε java με όνομα FindDate στο οποίο ο χρήστης να εισάγει την τρέχουσα ημερομηνία ως τρεις ακεραίους αριθμούς που αντιστοιχούν στην ημέρα, μήνα και το έτος. Στην συνέχεια κατά τον ίδιο τρόπο να εισάγει μια τυχαία ημερομηνία. Κάνοντας τους απαραίτητους ελέγχους να τυπωθεί εάν η δοθείσα ημερομηνία ανήκει στο παρόν, παρελθόν ή μέλλον.