Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 1

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 1 Ουρανία Κούβου Εθνικὸ καi Καποδιστριακὸ Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

Ενότητα 1. Ιστορική αναδρομή της διδακτικής της τέχνης: μοντέλα διδακτικής της τέχνης

Σκοποί ενότητας Γνώση των πολλαπλών προσεγγίσεων στην διδακτική της τέχνης και της ιστορικής διάστασης κυρίαρχων θεωριών όπως αυτή την «παιδικής τέχνης» και των πρακτικών που απορρέουν από αυτές.

Περιγραφή ενότητας Εξετάζεται ο ιστορικός χαρακτήρας των γνωστότερων μοντέλων διδακτικής της τέχνης στο Δυτικό πολιτισμό από τον 19ο αιώνα έως σήμερα. Τα βασικά τους χαρακτηριστικά συσχετίζονται με τα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά φαινόμενα της εκάστοτε περιόδου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο συσχετισμό της έννοιας της «παιδικής τέχνης» και της απορρέουσας παιδαγωγικής πρακτικής της με το φαινόμενο της μοντέρνας τέχνης και του μοντερνισμού γενικότερα.

Εκπαιδευτικό Υλικό Μέρος 1ο

ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ Τέχνη ως επιδεξιότητα Η τέχνη ως μέσο πολιτισμικής καλλιέργειας. Τέχνη ως χειροτεχνία Η τέχνη ως αυτοέκφραση ή μοντέλο ελεύθερης έκφρασης Η τέχνη ως θεραπευτικό μέσο Η τέχνη ως πειραματισμός με υλικά. Η τέχνη στην καθημερινή ζωή ή κοινωνικό μοντέλο της τέχνης Η τέχνη ως αναπτυξιακή δραστηριότητα ή εκπαίδευση μέσω της τέχνης Η τέχνη ως ανεξάρτητος επιστημονικός κλάδος ή εκπαίδευση στην τέχνη Μοντέλο διαθεματικής προσέγγισης Η τέχνη ως μελέτη του πολιτισμού της οπτικής κοινωνίας Γνωστικό μοντέλο της τέχνης ή η τέχνη ως μέσο μάθησης

Εικόνα 1

Εικόνα 2

Εικόνα 3

Εικόνα 4

Εικόνα 5

Εικόνα 6

Εικόνα 7

Εικόνα 8

Εικόνα 9

Εικόνα 10

Εικόνα 11

Εικόνα 12

Εικόνα 13

Εικόνα 14

Εικόνα 15

Εικόνα 16

Εικόνα 17

Εικόνα 18

Εικόνα 19

Εικόνα 20

Εικόνα 21

Εικόνα 22

Εικόνα 23

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ Τέχνη ως αναπτυξιακή δραστηριότητα (ανάπτυξη του ατόμου μέσω της τέχνης) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Τέχνη ως επιστημονικός κλάδος (τι μαθαίνει για την τέχνη)

Τέλος Ενότητας Μέρος 1ο

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Ουρανία Κούβου. «Διδακτική των εικαστικών τεχνών - Ενότητα 1. Ιστορική αναδρομή της διδακτικής της τέχνης: μοντέλα διδακτικής της τέχνης». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/ECD103/.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (1/3) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Φωτογραφίες Εικόνες 1-7: Copyrighted Εικόνα 8: Copyrighted, Πηγή: http://picsant.com/71667549-alphabet- photography-letter-i.html Εικόνα 9: Copyrighted, Πηγή: http://www.jeremyriad.com/blog/design/everyday- objects-as-art/ Εικόνα 10: Copyrighted, Πηγή: http://pleasegivepeasachance.blogspot.gr/2013 /09/fibre-craft-text-ur-foam-giveaway.html Εικόνα 11: Copyrighted, Πηγή: http://kidsactivitiesandtipsforeveryday.blogspot.gr/2012/06/using-materials-you- already-have-at.html

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (2/3) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Φωτογραφίες Εικόνες 12: Copyrighted, Πηγή: http://www.penpalsandpicturebooks.com/2012/10/leaf-collages.html Εικόνες 13: Copyrighted, Πηγή: http://pixshark.com/art-made-from-natural- materials.htm Εικόνες 14-17: Copyrighted Εικόνες 18: Copyrighted, Πηγή: http://karimaxwell.blogspot.gr/2013/12/sunday- art-class.html Εικόνες 19: Copyrighted, Πηγή: http://www.criticarte.com/Page/file/art2014/RazonsinPasionFS.html?=RazonsinP asion.html

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (3/3) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Φωτογραφίες Εικόνες 20: Copyrighted, Πηγή: http://www.weinsteinjcc.org/about-us/virtual- tour/ground/kids-place-ceramic-room/ Εικόνες 21: Copyrighted, Πηγή: http://www.internationalfolkart.org/eventsedu/fieldtrip.html Εικόνες 22: Copyrighted, Πηγή: http://artmuseumteaching.com/tag/teachers/ Εικόνες 23: Copyrighted, Πηγή: http://www.troutgallery.org/education/mumper- stuart-education-center/