~Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗΣ~

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οργανωσιακή Συμπεριφορά Ενότητα 5: Η Φύση Παρεμβαίνει - Μέρος Β’ Ιωάννης Σαλμόν Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
Advertisements

Συλλογή δεδομένων Μια κύρια πρωτογενής πηγή συλλογής στοιχείων είναι η διενέργεια πληθυσμιακών ερευνών Μια κύρια πρωτογενής πηγή συλλογής στοιχείων είναι.
Διάλεξη 5 η (2013 – 14) Επιχειρηματικοτητα και Καινοτομια Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
1 ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Σημειώσεις για το μάθημα: Επιτόκια Συμεών Καραφόλας.
Θεωρία περί κοινωνικής κατασκευής. Η θεώρηση περί κοινωνικής κατασκευής έχει ως αφετηρία και βάση την αντίληψη της σύγχρονης φιλοσοφίας περί γλωσσικής.
Πλατφόρμες Ηλεκτρονικής Μάθησης Η Πλατφόρμα OpeneClass Οφηλία Νεοφύτου Σταύρος Καουκάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 1.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 12: Μέτρα βελτίωσης συνθηκών ανάπτυξης αστικού πρασίνου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΠΟΛΥΜΕΣΑ Δημήτριος Γ. Λιόβας.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 5: Κοινωνικά και οικονομικά οφέλη Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά.
Η ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ -ΣΧΟΛΗ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗΣ-
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Ανάπτυξη Ανοικτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος
Ετήσια & Ολυμπιακή Προετοιμασία
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΥ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Οι επιδράσεις των ΜΜΕ- media effects
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Μη Γραμμική Δυναμική Ευστάθεια: Συντηρητικά Διακεκριμένα Συστήματα
ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΗ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΙ
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ
Βασικες Εννοιες Φυσικης
Ψηφιακή Σχεδίαση Εργαστήριο Τετάρτη 14/10/2015.
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
Πληροφοριακά Συστήματα στα Τουριστικά Επαγγέλματα
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ eclass: MED684
Καταχώριση απουσιών στο myschool
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Π.Γ.Ε.Σ.Σ. ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΘΕΜAΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΟΜΑΔΑ: «ΚΑΠΩΣ» ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΟΝΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΑ ΖΙΩΓΑ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ- ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΠΟΥΛΟΣ ΕΛΕΝΗ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΕΥΗ.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Σχολή Διοίκησης &Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
ROSA PARKS Η Ρόζα Παρκς (Rosa Louise McCauley Parks, 4 Φεβρουαρίου Οκτωβρίου 2005) ήταν μια έγχρωμη μοδίστρα, που έμελλε να μείνει στην ιστορία.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές, ερμηνευτικές διαδρομές… Στρατηγικές, πρακτικές σχεδιασμού με έμφαση: στις κοινωνικο-οικονομικές διεργασίες…
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Βάσεις Δεδομένων Κωδικός Μαθήματος Τμήμα ΑΦΠ&ΓΜ: AFPGM134
Πρακτική άσκηση φοιτητών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ
Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΤΕΙ Αθήνας Βιοστατιστική (Θ)
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη, απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί.
Ρατσισμός: Μια παγκόσμια απειλή
… από το προηγούμενο μάθημα
ΑΑ041-ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΣΘΕΝΟΥΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΑΣΤΟΥ: ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Χατζηνικολάου Αικατερίνη1Χατζόπουλος Στυλιανός2Μπανιώτη Δέσποινα1 1.Φοιτήτρια.
ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Σχολή Διοίκησης &Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Προγράμματα Προαγωγής Υγείας στην Ελλάδα και διεθνώς
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Μαρξιστική μέθοδος Πλαισιοκρατική μέθοδος που στηρίζεται στο μαρξιστικό μοντέλο και προβάλλει την τέχνη ως παθητικό αποτέλεσμα κοινωνικών-οικονομικών.
Κοινωνικοπολιτισμικές όψεις της σύγχρονης εκπαίδευσης
«Επιδημιολογία + Δημόσια Υγεία»
Η μέθοδος της συνεισφοράς
Μεταγράφημα παρουσίασης:

~Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗΣ~ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ Α.Μ: 3033201300029

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ: Κατά προσέγγιση, με τον όρο «διαλεκτική» εννοούμε την τέχνη (του διαλέγεσθαι). Να φθάνει δηλαδή κανείς στην αλήθεια μέσω της σύγκρουσης αντίθετων απόψεων. Λογική αμφισβήτηση παραδεδεγμένων εννοιών της αλήθειας ή ασταθείς σοφιστείες με το σχήμα ΘΕΣΗ-ΑΝΤΙΘΕΣΗ-ΣΥΝΘΕΣΗ. Στόχος της η εκμηδένιση του παρόντος στοιχείου και η μετάβαση σε ένα άλλο, εκ νέου, ώστε να επέλθει η αντικειμενική κατανόηση της πραγματικότητας.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗΣ: O όρος έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα & τα πλατωνικά έργα (Σωκρατική απολογία). Διαδίδεται και στους νεότερους χρόνους και εφαρμόζεται από τους Καντ & Χέγκελ (ανάδυση Σχολής της Φρανκφούρτης). Με το πέρας των χρόνων γίνεται διεθνής όρος & μια διαδικασία που σήμερα ακολουθούν όλες οι επιστήμες, στον Δυτικό Κόσμο, στην πρόοδο της γνώσης.

Στην ιστορία της φιλοσοφίας διακρίνονται 3 μορφές διαλεκτικής: Η διαλεκτική της αρχαιότητας (εκπρόσωπος Ηράκλειτος και Προσωκρατικοί) Η ιδεαλιστική διαλεκτική της γερμανικής κλασικής φιλοσοφίας ( Κάντ, Φίχτε, Σέλλινγκ, Χέγκελ) Η υλιστική διαλεκτική ( Μάρξ, Ένγκελς…)

Σχολή της Φρανκφούρτης ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ = Λόγος / Ορθολογισμός Κριτική Θεωρία Σχολή της Φρανκφούρτης Εγελιανή Διαλεκτική Διαλεκτική Φαντασία

* {Από το βιβλίο « Η ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ» του Martin Jay} Adorno: Επιθυμία συμφιλίωσης ανθρώπου-φύσης. Εμπειρία-σκέψη για κατάληξη σε συμπεράσματα. Αποστροφή από θεωρία της ταυτότητας κ’ οντολογία. Φράση: «Η αληθινή διαλεκτική, είναι η προσπάθεια να διακρίνει κανείς το νέο μέσα στο παλιό και όχι απλώς το παλιό μέσα στο νέο». Horkheimer: Αρνήθηκε την συστηματοποίηση κ’ την θεωρία της ταυτότητος. Τάσση για αλλαγή και ανάπτυξη της φιλοσοφίας της ζωής. Marcuse: Η διαλεκτική πρέπει να μελετά την ιστορία και όχι την φύση, που έχει μια δική της πραγματικότητα. Ενότητα θεωρίας-πρακτικής, ουτοπική ελπίδα Φράση: «Η διαλεκτική πρέπει να προχωρήσει βαθύτερα και να ερευνήσει κατά πόσο το υπάρχον εξαντλεί τον εαυτό του ως τέτοιο ή διαθέτει ένα νόημα το οποίο είναι αναμφίβολα υπεριστορικό κ’ ωστόσο σύμφυτο με κάθε ιστορικότητα». Hegel: Ιδρυτής του Εγελιανισμού Πίστευε πως μόνο οι Έλληνες είχαν συλλάβει την ουσιαστική σχέση του υποκειμένου με το σύμπαν.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: H Διαλεκτική είναι ένας διαχρονικός όρος, μια μεταμορφωτική δύναμη της κοινωνίας και συνάμα ένα επίκαιρο ζήτημα. Στις μέρες μας παρατηρείται πως εξαιτίας της πολιτιστικής βιομηχανίας, της εξέλιξης της τεχνολογίας και του σύγχρονου αντισημιτισμού, ο άνθρωπος απομακρύνεται από την φύση. Τα πάντα αντικαθιστά η γνώση και οι σχέσεις λογικής, με την κοινωνία να οδεύει σε μια εκ θεμελίων συντριβή. Αυτό συμβαίνει διότι ο Λόγος προϋποθέτει και αναπαράγει εξουσιαστικές & εργαλειακές σχέσεις και μπορεί να οδηγήσει στην αδυναμία θεμελίωσης της ίδιας της κριτικής σκέψης. Υπάρχει διάλυση της ατομικότητας, μιας και το εκάστοτε σύστημα αλλοιώνει σε ένα βαθμό τα χαρ/κά του ατόμου (όλα καταβάθος λειτουργούν σύμφωνα με την αρεσκεία του Κράτους).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ: Βιβλίο « Διαλεκτική του Διαφωτισμού» Σημειώσεις eclass Βιβλίο « Η διαλεκτική Φαντασία» Martin Jay Βιβλίο « Διαλεκτική του Διαφωτισμού» Σημειώσεις eclass O Ένγκελς και η διαλεκτική της φύσης Biblionet.gr Άρθρο: « A Systematic Theory of Argumentation: The Pragma- dialectical approach»