Θεωρία, καινοτομίες, χαρακτηριστικά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι δικαιοπραξίες (διάκριση σύγχρονου δικαίου)
Advertisements

Το δίκαιο και οι διακρίσεις του
Το δiκαιο των επαρχιων Επαρχίες: Kάθε επαρχία διοικείται από Διοικητή.
To δίκαιο της αυτοκρατορίας
ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΛΑΤΙΝΙΚΟΥ ΑΛΦΑΒΗΤΟΥ
ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ – ΗΘΙΚΗ.  Εύρεση θέματος –προβλήματος  Σκοποθεσία/ σεβασμός των προτιθέμενων ορίων  Συσχέτιση προβλήματος με την κοινωνία  Τιθέμενοι στόχοι.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΡΩΜΑΪΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ. Ρωμαϊκό Δίκαιο  Το δίκαιο είναι « η τέχνη του ορθού και του ίσου » : ius est ars boni et aequi (Celsus, 2 ος αι.
ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΠΡΑΞΙΕΣ. Σύγχρονη διάκριση δικαιοπραξιών  Μονομερείς  Με τη δήλωση βουλήσεως ενός προσώπου  Παράδειγμα : διαθήκη  Με τη δήλωση βουλήσεως.
Οι Πατριάρχες. Θουκυδίδης Η ιστορία του Πελοποννησιακού Πολέμου Γιατί ξεκινάμε με το Θουκυδίδη;
ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΤΟΥ ΡΩΜΑΪΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Από την Res publica στην Αυτοκρατορία.
Το δίκαιο και οι διακρίσεις του
Οικογενειακό Ρωμαϊκό Δίκαιο Νομική Σχολή, ΕΚΠΑ
τΟ πολιτευμα τησ res publica
Πομώνη Ελένη-Ιωάννα Α.Μ. :
Από τη Βασιλεία στη Res Publica Αθηνά Δημοπουλου ΠΜΣ Ιστορίας Δικαίου
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
IN MATEMATICA GIMNAZIULUI
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρία, καινοτομίες, χαρακτηριστικά Μολιέρος Θεωρία, καινοτομίες, χαρακτηριστικά

Η δραματική θεωρία του Μολιέρου Η θεωρία του αναφύεται από τους α) «Προλόγους» του, β) τις «Προειδοποιήσεις» του. «Να αρέσεις στ κοινό» = το κοινό είναι ο ύψιστος κριτής. το κοινό, για τον Μολιέρο, δεν είναι μόνο οι σχολαστικοί διανοούμενοι και οι ειδικοί του θεάτρου αλλά ο απλός άνθρωπος!!! Επιδιώκει να αρέσει σε όλους (όλα τα κοινωνικά στρώματα.

Η αντίληψη περί κωμωδίας φυσικότητα = απόδοση εκ του φυσικού αληθοφάνεια → ψυχολογικός ρεαλισμός ψυχολογική ανάλυση δλδ φυσικοί και αληθοφανείς χαρακτήρες σκιαγράφηση της ανθρώπινης φύσης & απεικόνιση των ηθών της κοινωνίας της εποχής του βαθιά παρατήρηση της ανθρώπινης φύση → ο καθένας μπορεί να αναγνωρίσει στοιχεία του εαυτού του!

Η φάρσα & η φαρσοκωμωδία το φαρσικό στοιχείο είναι διάχυτο στα έργα του τα πρώτα έργα του ήταν φάρσες. στις καθαρές φαρσοκωμωδίες ο στόχος είναι το γέλιο. εγγυημένες τεχνικές: μηχανισμός και απεικόνιση της εμμονής / μηχανικά επαναλαμβανόμενες λεκτικές εκφράσεις /

Πλοκή σαγηνευτική, απρόβλεπτη και καλά ενορχηστρωμένη!! γάμος που εμποδίζεται από τους γονείς της νεαρής ή σπανιότερα του νεαρού. Ο αντιτιθέμενος = μανιακός ο ήρωας = παρεμποδίζει το γάμο μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει κάποια εμμονή του. το μέρος της λογικής = ανίερη συμμαχία μανιακών ηρώων / ζευγάρι ερωτευμένων συνήθως άοπλων και αθώων

Ζωγράφος των ηθών σκιαγράφηση της πλήρους εικόνας της κοινωνίας της εποχής του: α) Αυλή β) παρισινά αστικά στρώματα γ) επαρχία απεικόνιση εκ του φυσικού: αληθινά και ζωντανά όντα, αιώνια ανθρώπινη αλήθεια, σύνθετοι χαρακτήρες

Το κωμικό στοιχείο κωμικό στα όρια του τραγικού σοβαρότητα και ρεαλισμός η απογοητευτική ανθρώπινη μετριότητα εγωισμός μονομανών χειρισμός με διασκεδαστικό τρόπο επώδυνων καταστάσεων δύο τάσεις: δημιουργία αντιθέσεων & χρήση παρωδίας

Κωμικό β’ αντιθέσεις ηρώων μέσω του χαρακτήρα τους, του λεξιλογίου τους και των ηθών τους (βλ. 2 αδελφούς στο Σχολείο) στοχεύει προς το ιδεώδες ενός αποκαθαρμένου κωμικού, στη δημιουργία σκηνών που θα έμοιαζαν με κομμάτια συνομιλίας, γεμάτης φυσικότητα και ζωή. castigat ridendo moresδιορθώνω τα πάθη των ανθρώπων!!!

Η φιλοσοφία του ενάντια στην επιτήδευση και την προσποίηση: αμείλικτος με τις μιμητικές επαρχιώτισσες, φαντασμένες αστές, ανθρώπους των λατινικών. Ενάντιος στην εμμονή τους ότι δήθεν ζουν μόνο για το πνεύμα και αγνοούν το ζωώδες του ανθρώπου!!! εκπαίδευση γυναικών: κεντρικό θέμα του 17ου αιώνα!!!

Φιλοσοφία β’ Ο Μ. πιστεύει σε μια ήπιας μορφής εκπαίδευση: δεν είναι αναγκαίο η γυναίκα να είναι φιλόσοφος ή ελληνίστρια, μπορείς όμως να είναι ενάρετη, λογική και πνευματώδης. Γάμος (ιερό και όσιο πράγμα): να φέρνει στη γυναίκα τη χαρά και όχι την άρνηση και το μαρασμό!

Φιλοσοφία γ’ Θρησκεία: επιτίθεται στους μη ανεκτικούς θρησκευόμενους, στους υποκριτές και τους φανατικούς! Πίστη στον Θεό αλλά και χαρές ζωής της ζωής Ορθή φύση: υπακοή στους κανόνες που επιβάλλει η φύση: η λογική του ορθού λόγου, η φύση και το μέτρο!, αντίθετος σε κάθε υπερβολή και θιασώτης της μέσης οδού!!!