Θεσμοί προσχολικής αγωγής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Advertisements

Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Εργαστήριο 6 : Scratch (Μέρος 6ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Άσκηση στο νερό και τρίτη ηλικία
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητα 1η:Αγαθή Βούληση Παύλος Κόντος
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εργαστήριο 4 : Scratch (Μέρος 4ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 2
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 8: Το Σύνταγμα του 1975: τα μέρη του και το περιεχόμενό του Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 3: Το παράδειγμα της Τρέισι Λάτιμερ (συνέχεια) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART B): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART A): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεσμοί προσχολικής αγωγής Ενότητα 9η : Αναλυτικά προγράμματα σπουδών Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.

Σκοποί ενότητας Γνωριμία με τα αναλυτικά προγράμματα, ποια είναι, πότε ξεκινούν να τίθενται σε ισχύ, ποια η λειτουργία τους και τι εξυπηρετούν Να αποκτήσουν οι φοιτητές ολοκληρωμένη εικόνα για τους τύπους των αναλυτικών προγραμμάτων, ανοιχτά, κλειστά, αναδυόμενα Κατανόηση της εξέλιξης των αναλυτικών προγραμμάτων,

Σκοποί ενότητας από πότε και υπό ποιες συνθήκες δημιουργήθηκαν, ποιους στόχους θέτουν ανά περιόδους, τι εξυπηρετούν Να αποκτήσουν κριτική στάση όσο αναφορά τα αναλυτικά προγράμματα στα παιδαγωγικά τμήματα

Περιεχόμενα ενότητας Αναλυτικά προγράμματα Ένα σύγχρονο παράδειγμα ΠΑ. Το μοντέλο στο Reggio Emilia Βασική αρχή στο Reggio Emilia: Το Αναδυόμενο πρόγραμμα Προβληματισμοί σχετικά με το αναδυόμενο πρόγραμμα στο ελληνικό νηπιαγωγείο

Αναλυτικά προγράμματα Ορισμός του αναλυτικού προγράμματος

Αναλυτικά προγράμματα Τι είναι το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών (ΑΠΣ); Είναι: Πλαίσιο λειτουργίας που ορίζει το τι θα διδαχθεί, πόσο και πώς. Κατάταξη των ΑΠΣ με διάφορα κριτήρια. Με γνώμονα το πόσο μπορείς κανείς (κυρίως οι εκπαιδευτικοί) να παρέμβει: Δύο τύπου: κλειστά και ανοιχτά. Τι σημαίνει τι καθένα. Πώς φτιάχνεται ένα ΑΠΣ; Ο ρόλος της εκπαιδευτικής κοινότητας

Ένα σύγχρονο παράδειγμα ΠΑ. Το μοντέλο στο Reggio Emilia Ιστορία ίδρυσης, παιδαγωγικές αρχές, λειτουργία

Ένα σύγχρονο παράδειγμα ΠΑ. Το μοντέλο στο Reggio Emilia Τυπική σύνθεση των σχολείων προσχολικής εκπαίδευσης Αίθουσες διδασκαλίας 3, παιδιά 75, δάσκαλοι 6, δάσκαλος εικαστικών 1, μάγειρας 1, βοηθητικό προσωπικό 4 Τυπικό ετήσιο ημερολόγιο παιδιών Έναρξη 1 Σεπτεμβρίου Λήξη 30 Ιουνίου

Ένα σύγχρονο παράδειγμα ΠΑ. Το μοντέλο στο Reggio Emilia Τυπικό ετήσιο ημερολόγιο του προσωπικού Πρώτη ημέρα υπηρεσίας 23 Αυγούστου Τελευταία ημέρα υπηρεσίας 5 Ιουλίου Καλοκαιρινές υπηρεσίες Ένα σχολείο προσχολικής εκπαίδευσης παραμένει πάντα ανοιχτό κατά το μήνα Ιούλιο Ώρες λειτουργίας Δευτέρα έως Παρ.: 8 π.μ.- 4 μ.μ. Παράταση ημερήσιας υπηρεσίας 7:30 έως 8:00 π.μ. & 4:00 έως 6:20 μ.μ.

Ένα σύγχρονο παράδειγμα ΠΑ. Το μοντέλο στο Reggio Emilia Καθημερινό πρόγραμμα προσωπικού Παιδαγωγός 1ης βάρδιας: 8:00 έως 13:48 Παιδαγωγός 2ης βάρδιας: 8:27 έως 16:00 Παιδαγωγός εικαστικών: 8:30 έως 15:33 Μάγειρας: 7:45 έως 14:54 1ο βοηθητικό προσωπικό: 8:30 έως 16:03 2ο βοηθητικό προσωπικό: 9:00 έως 16:03 Άλλοι: 12:30 έως 18:54

Ένα σύγχρονο παράδειγμα ΠΑ. Το μοντέλο στο Reggio Emilia Μία κρίσιμη πτυχή. Η συνεργασία των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας Εβδομαδιαίες συναντήσεις προσωπικού 36 ώρες την εβδομάδα από τις οποίες: 30 ώρες με τα παιδιά 4½ ώρες για συνεδριάσεις, σχέδια και ενδοϋπηρεσιακή εκπαίδευση 1 ½ ώρα για ενημέρωση και ανάλυση

Ένα σύγχρονο παράδειγμα ΠΑ. Το μοντέλο στο Reggio Emilia Οι αρχές λειτουργίας του Reggio Emilia σύμφωνα με τον ιδρυτή του Malaguzzi Οι παιδαγωγικές απόψεις και αρχές του Malaguzzi για τη λειτουργία του θεσμού και τα αναλυτικά προγράμματα

Ένα σύγχρονο παράδειγμα ΠΑ. Το μοντέλο στο Reggio Emilia «Όχι, τα σχολεία μας δεν είχαν, και δεν έχουν, ένα προσχεδιασμένο πρόγραμμα μαθημάτων με ενότητες και υποενότητες (σχέδια μαθήματος) όπως θα ήθελαν οι μπιχεβιοριστές. Αυτό τα ωθούσε τα σχολεία μας να διδάσκουν χωρίς να παρέχουν γνώσεις. Θα ντροπιάζαμε τα σχολεία και τα παιδιά με το τα εμπιστευόμαστε σε πρότυπα, όμοια πράγματα και εγχειρίδια τα οποία οι εκδότες μοιράζουν γενναιόδωρα»

Ένα σύγχρονο παράδειγμα ΠΑ. Το μοντέλο στο Reggio Emilia «Αντί γι’ αυτό, κάθε χρόνο κάθε σχολείο σχεδιάζει μια σειρά σχετικών project, μερικά περιορισμένης και μερικά ευρείας ποικιλίας. Αυτά τα θέματα μας εξυπηρετούν ως βασικά δομικά θεμέλιά μας, αλλά έπειτα η πορεία των δραστηριοτήτων είναι θέμα των παιδιών και θέμα των δασκάλων είναι να αποφασίσουν αν το κτίριο αποδεικνύεται ότι είναι μια καλύβα πάνω σε πασσάλους ή ένα διαμέρισμα σπιτιού ή οτιδήποτε άλλο»

Βασική αρχή στο Reggio Emilia:Το Αναδυόμενο πρόγραμμα Τι είναι το αναδυόμενο πρόγραμμα; Είναι ένα πολύ ανοιχτό ΑΠΣ το οποίο σε μεγάλο βαθμό σχεδιάζεται και οργανώνεται στο σχολείο

Βασική αρχή στο Reggio Emilia:Το Αναδυόμενο πρόγραμμα Τι σημαίνει Μόνος του ή με άλλους; (οικογένεια + συνάδελφοι + ποιοι άλλοι; Ο ρόλος του νηπιαγωγού (πρωτοβουλίες) Τι θα κάνει; Ποιο το παιδαγωγικό περιεχόμενο; (γνώση και πρωτοβουλία)

Βασική αρχή στο Reggio Emilia:Το Αναδυόμενο πρόγραμμα Σημαίνει αυτό ότι κάθε πρωτοβουλία στη σχολική τάξη είναι θετική; Το καίριο ζήτημα των κατάλληλων πρακτικών και ιδιαίτερα των κατάλληλων αναπτυξιακά πρακτικών; (τι σημαίνει αυτό; Υπάρχουν πρακτικές παιδαγωγικά ακατάλληλες) Πώς μπορούμε να αποφύγουμε τις δεύτερες και να πετύχουμε τις πρώτες; Προϋποθέσεις γνωστικές, παιδαγωγικές και πρακτκές.

Ερωτήματα σχετικά με το αναδυόμενο πρόγραμμα στο ελληνικό νηπιαγωγείο Προβληματισμοί σχετικά με το αναδυόμενο πρόγραμμα στο ελληνικό νηπιαγωγείο Ερωτήματα σχετικά με το αναδυόμενο πρόγραμμα στο ελληνικό νηπιαγωγείο

Προβληματισμοί σχετικά με το αναδυόμενο πρόγραμμα στο ελληνικό νηπιαγωγείο Υποδομή και κατάλληλες συνθήκες Ερωτήματα: Επιτρέπει το ελληνικό νηπιαγωγείο πρακτικές προς το αναδυόμενο πρόγραμμα; Απάντηση σε τρία επίπεδα: Τι προβλέπεται στο υφιστάμενο ΑΠΣ; Τι κάνουν οι παιδαγωγοί στην τάξη; Υπάρχουν οι κατάλληλες υλικές προϋποθέσεις;

Αναλυτικά προγράμματα σπουδών Τέλος ενότητας Αναλυτικά προγράμματα σπουδών

Βιβλιογραφία Edwards, C., Gandini, L., Forman, G.(32003), Reggio Emilia: Οι χίλιες γλώσσες των παιδιών προσχολικής ηλικίας, Πατάκης, Αθήνα, 2001Goehlich, Μ. Παιδοκεντρική διάσταση στη μάθηση. Ανοιχτό Σχολείο, Εναλλακτικό Σχολείο, Σχολείο της Κοινωνίας, Σχολείου του Reggio, Τυπωθήτω, Αθήνα. Kilpatrick, W. H. (1951), Philosophy of Education, The Macmillan Company, New York, London Ντολιοπούλου, Ε. (1999), Σύγχρονες τάσεις της προσχολικής αγωγής, Τυπωθήτω, Αθήνα. Ντολιοπούλου, Ε. (2000), Σύγχρονα προγράμματα για παιδιά της προσχολικής ηλικίας, Τυπωθήτω, Αθήνα. Kilpatrick, W. H. (1951), Philosophy of Education, The Macmillan Company, New York, London.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Κυπριανός Παντελής. «Θεσμοί Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Ευρώπη». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: https://eclass.upatras.gr/courses/PN1448/.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.