Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες Επιχειρήσεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας IPeuropAware Π. Γκαγκανάτσου Προϊσταμένη Τεχνολογικής Πληροφόρησης & Διάδοσης της Καινοτομίας Υπεύθυνη προγράμματος.
Advertisements

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Προετοιμάζοντας την Ευρώπη για Παγκόσμια Ανταγωνιστικότητα” ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ: Τα Εθνικά Γραφεία.
Νέες υπηρεσίες/ ανακοινώσεις από τον ΟΒΙ. DESIGN VIEW O Ενιαίο διαδικτυακό εργαλείο αναζήτησης κατατεθειμένων design στην Ευρώπη, βασισμένο σε πληροφορίες.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ
Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας IPeuropAware Π. Γκαγκανάτσου Προϊσταμένη Τεχνολογικής Πληροφόρησης & Διάδοσης της Καινοτομίας Υπεύθυνη προγράμματος.
“Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Είδη Ηλεκτρονικού Εμπορίου” Δρ. Μαρία Γραμματικού Μάρτιος NETMODE Network Management &
Ημερίδα: «ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ»
1 Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Παρόν και μέλλον.
1 Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών. 2 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ (Ε.Δ.Κ.Ε.) Το Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΔΠΜΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ & ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ Υπεύθυνος Καθηγητής: Αναστάσιος Α. Οικονομίδης.
1 Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Παρόν και μέλλον.
“Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Είδη Ηλεκτρονικού Εμπορίου” Δρ. Μαρία Γραμματικού Ιούνιος 2007 NETMODE Network Management & Optimal.
Magnetska svojstva tvari. permeabilnost
NEZASIĆENI UGLJOVODONICI
Strategija XVI: Periciklična premeštanja u sintezi
Semiotički Socijalni Psihološki Konfesijalni Mitoloski Kulturološki
ANAFILAKSIJA I ANAFILAKTIČKI ŠOK
ELEKTRIČNA RASVJETA.
Odabrane oblasti analitičke hemije
Trapez.
MERENJE VISINE PADAVINA
POVRŠINSKA ZAŠTITA STRUČNI VSB Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku
SAHAROZA Učenice: Mentor: Prof. Milka Kostić Krstina Stojanović IV-3
UVOD: Konstrukcijski materijali podložni su nenamjernim (štetnim) promjenama, koje smanjuju njihovu uporabnu vrijednost. Konstrukcijski materijali izloženi.
3. Uzimanje uzoraka i obrada analitičkih podataka
8. Lipidi 8.1. Biljne masne kiseline 8.2. Membranski lipidi
EKOLOGIJA MIKROORGANIZAMA PRIMENJENA MIKROBIOLOGIJA
TUSEA CRONICĂ A COPILULUI
Еlektrotehnički fakultet, Beograd Materijali u elektrotehnici
Hemodinamski poremećaji, tromboza, embolija i šok
KARAKTERIZACIJA NEKIH BEZOLOVNIH
POVRŠINSKA ZAŠTITA Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku
Laseri Emisija i apsorpcija svjetlosti Nikola Godinovic, FESB.
AOS
SENZORI - NASTAVAK.
REALIZAREA MAGISTRALELOR CU CIRCUITE LOGICE
Nuklearna Fisija i Fuzija
Stručni studij strojarstva
Steganografske metode
Eliminacijske reakcije konsultacije
Antimikrobna terapija
PORTFELJNI MENADŽMENT prezentacija- Doc.dr Bogdana Vujnović - Gligorić
OPOMBE Moč v izmeničnih krogih Trifazni sistemi Transformator
PUŽEVI I ŠKOLJKE.
STRATEGIJSKI MENADŽMENT
Logičnost (Folgerichtigkeit)
Tipuri de legătură chimică:
Nataša Nikl Zagreb, svibanj 2011.
Kontrola devijacije astronomskim opažanjima
Nuklearna hemija.
OSNOVE TEHNOLOGIJE I STRUČNI VELEUČILIŠTE U S B III PREDAVANJE.
Release by MedTorrents.com
AAS (Atomska Apsorpciona Spektrofotometrija)
Release by MedTorrents.com
KOPIRNI POSTUPCI.
Nuklearni reaktori Pripremio: Varga Ištvan
MODUL 7.
KOZMETIČKE EMULZIJE KOZMETIČKE EMULZIJE su i tehnološki i prema nameni vrlo široka i raznolika grupa kozmetičkih proizvoda. Obuhvataju dve velike grupe.
Biološka oštećenja Biološka oštećenja organskih materijala uzrokuju mnogi organizmi, kao što su: - gljivice truleži - plijesni - kukci - školjke - puževi.
MEĐUZAVISNOST PRINOSA I RIZIKA NA ULAGANJE U HARTIJE OD VREDNOSTI
Rizici u bankarstvu Dr Slobodan Lakić
ELEKTRONIČKA NAVIGACIJA
RIZIK PORTFOLIA SHRPEOV MODEL
VIII PRED.PZ Korozijska svojstva metala Vrste nehrđajućih čelika Najvažnije su antikorozivne legure na osnovi željeza nehrđajući čelici, tj. čelici.
KOMPOZITNI MATERIJALI OJAČANI VLAKNIMA
ZDRAVSTVENA NEGA SA OSNOVAMA INTERNE MEDICINE
Kristina Jurić Maja Žunić IV-5
10. PLAN POMAKA I METODA SUPERPOZICIJE
DISPERZIJA ( raspršenje, rasap )
doc. dr. sc. Martina Briš Alić
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες Επιχειρήσεις Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες Επιχειρήσεις Εργασίες 20.01.2017

Έννοια Δημοσίων Επιχειρήσεων – συνέπειες ΕλΣυν 1924/2016

Προδικαστικός έλεγχος ΕλΣυν Προδικαστικός έλεγχος δημοσίων συμβάσεων Ά. 98 παρ. 1 β’ Σ 195/1986/2001 – σκοπός διασφάλιση της νομιμότητας και διαφάνειας στις συμβάσεις Δημοσίου Ά.35 παρ. 1 ΚΝΕλΣυν «Στις συμβάσεις προμήθειας αγαθών του ά. 1 Ν.2286/1995, εκτέλεσης έργων και παροχής υπηρεσιών που συνάπτονται από το Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τις δημόσιες επιχειρήσεις ...» + όριο αξίας Ερμηνεία όρου «άλλο νομικό πρόσωπο που εξομοιώνεται με το Δημόσιο» = έννοια συνταγματική = Δημόσιο, ΝΠΔΔ, οργανισμοί ΔΔ

Έννοια ΟργΔΔ Ανεξαρτήτως νομικού ενδύματος Ανεξαρτήτως εάν ανήκουν στο δημόσιο τομέα Ανεξαρτήτως της ιδιαίτερης οργανωτικής μορφής (παραχωρηθείσες ή δημόσιες επιχειρήσεις ή εταιρείες) Ανεξαρτήτως νομικού καθεστώτος Κριτήριο: ΝΠ με αρμοδιότητες που προβλέπονται από ιδρυτικό νόμο Εξαρτώνται από το Δημόσιο με διορισμό μελών τους Δεν έχουν εμπορικό ή βιομηχανικό χαρακτήρα = νομικά και πραγματικά δεδομένα, όπως περιστάσεις ίδρυσης και συνθήκες άσκησης δραστηριότητας, όπως ιδίως μη κερδοσκοπικός σκοπός, μη ανάληψη κινδύνων συνδεόμενων με τη δραστηριότητα, τυχόν δημόσια χρηματοδότηση, συνθήκες ανταγωνισμού, ενδεχόμενο πτώχευσης

Εισηγμένες εταιρείες Δημοσίου Δεν εξαιρούνται εκ του λόγου τούτου του ελέγχου Ερμηνεία ΚΝΕλΣυν σύμφωνα με το Σ Σημασία διάκρισης κατά Ν.3429/2005- μόνο για το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του νόμου αυτού και όχι ερμηνευτικό εργαλείο για το Σ Σημασία παραπομπής σε Ν.2286/1995; Μόνο για αντικειμενικό πεδίο εφαρμογής

ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ Ά. 122 επ. Ν.4001/2011 Θυγατρική 100% ΔΕΗ Αρμοδιότητες ΔΕΔΔΗΕ Νομικός χαρακτήρας ΔΕΗ ΑΕ Σημασία κατοχής μετοχών από ΤΑΙΠΕΔ «έχει συσταθεί και εξακολουθεί να παράσχει υπηρεσίες κοινής ωφέλειας που τελούν υπό την εποπτεία του Κράτους» Επικεντρώνεται όμως στη δραστηριότητα διανομής – όχι απελευθέρωση, άρα όχι βιομηχανική/εμπορική δραστηριότητα Άρα: Η ΔΕΗ σχετικά με τη διανομή «αποτελεί διαχειριστή δημοσίου πόρου, κατά λειτουργική συγγένεια προς τις κρατικές αρχές εν στενή εννοία, αφού εξυπηρετεί σκοπό της παροχικής διοίκησης του κράτους και, ως εκ τούτου αποτελεί δημόσια επιχείρηση εξομοιούμενη με το νομικό πρόσωπο του Δημοσίου»

Έννοια Γενικής Κυβέρνησης ΣτΕ (ΑΝ) 181/2015

OBI – Ν.1733/1987 Συνιστάται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία "Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας" (ΟΒΙ) που εδρεύει στην Αθήνα και εποπτεύεται από το Υπουργείο Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας. Σκοπός του ΟΒΙ είναι η συμβολή στην τεχνολογική και βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας με την άσκηση των εξής αρμοδιοτήτων: α. Χορήγηση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, διπλωμάτων τροποποίησης και πιστοποιητικών υποδείγματος χρησιμότητας, καθώς και γνωμοδότηση κατά το άρθρο 13, για τις μη συμβατικές άδειες εκμετάλλευσης. β. Καταχώριση συμβάσεων μεταφοράς τεχνολογίας. γ. Συνεργασία με ομοειδείς οργανισμούς άλλων χωρών, με διεθνείς οργανισμούς, με ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς της χώρας καθώς και σύνδεσή του με οργανισμούς και τράπεζες πληροφοριών. δ. Προετοιμασία και έλεγχος της εφαρμογής των διεθνών συνθηκών σε θέματα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και μεταφοράς τεχνολογίας. ε. Εκπροσώπηση της Ελλάδος σε διεθνείς οργανισμούς με απόφαση των κατά περίπτωση αρμόδιων υπουργών. στ. Παροχή συμβουλών και πληροφοριών σχετικά με νέες τεχνολογίες και τεχνογνωσίες, με την επιφύλαξη των διατάξεων του νόμου αυτού για τα απόρρητα μητρώα, αρχεία και βιβλία. ζ. Παρακολούθηση και απογραφή της χρήσης ευρεσιτεχνιών, καινοτομιών και μεταφερόμενης τεχνολογίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. η. Ταξινόμηση ευρεσιτεχνιών και συμβάσεων μεταφοράς τεχνολογίας κατά κατηγορίες χρήσης, λαμβανομένων υπόψη και των διεθνών ισχυόντων κριτηρίων.

Χαρακτηριστικά Άρθρο 3: «Ο ΟΒΙ έχει τους ακόλουθους τακτικούς και έκτακτους πόρους: α. Τέλη και έσοδα από την παροχή υπηρεσιών. β. Ειδικές χρηματοδοτήσεις από τον προϋπολογισμό δημόσιων επενδύσεων. γ. Ειδικές χρηματοδοτήσεις, δωρεές, κληρονομίες, κληροδοσίες, και κάθε φύσης εισφορές νομικών ή φυσικών προσώπων. Έξοδος από δημόσιο τομέα (ΠΔ 232/1992)

ΣτΕ 1658/2013 Ο «Ο.Β.Ι. έχει συσταθεί ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, ως προς σημαντικές, όμως, αρμοδιότητές του (όπως είναι η χορήγηση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας) ασκεί δημοσία εξουσία κατά παραχώρηση, εκδίδοντας εκτελεστές διοικητικές πράξεις (βλ. Σ.Ε. 1165/2012, 1483/2011, 1017, 1241/2002), τελεί δε υπό κρατική εποπτεία, η οποία εκδηλώνεται, εκτός άλλων, με την έγκριση, αρχικώς μεν από τον Υπουργό Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας μεταγενεστέρως δε από τον Υπουργό Ανάπτυξης, των κανονισμών του εν λόγω οργανισμού που καταρτίζονται με αποφάσεις του διοικητικού του συμβουλίου»

Καν.(ΕΕ) 549/2013 «Γενική κυβέρνηση (S.13) 2.111 Ορισμός: Ο τομέας της γενικής κυβέρνησης (S.13) περιλαμβάνει όλες τις θεσμικές μονάδες που είναι παραγωγοί λοιπού μη εμπορεύσιμου προϊόντος των οποίων η παραγωγή προορίζεται για ατομική και συλλογική κατανάλωση και που χρηματοδοτούνται κυρίως από υποχρεωτικές πληρωμές εκ μέρους μονάδων που ανήκουν σε άλλους τομείς, καθώς και τις θεσμικές μονάδες που ασχολούνται κυρίως με την αναδιανομή του εθνικού εισοδήματος και πλούτου. 2.112 Οι θεσμικές μονάδες που περιλαμβάνονται στον τομέα S.13 είναι για παράδειγμα οι ακόλουθες: α) μονάδες της γενικής κυβέρνησης που έχουν συσταθεί μέσω νομικής διαδικασίας με σκοπό να έχουν δικαιοδοσία επί άλλων μονάδων στην οικονομική επικράτεια και να διαχειρίζονται και χρηματοδοτούν μια ομάδα δραστηριοτήτων, κυρίως παρέχοντας μη εμπορεύσιμα αγαθά και υπηρεσίες υπέρ του κοινωνικού συνόλου· β) μια εταιρεία ή οιονεί εταιρεία που είναι μονάδα της γενικής κυβέρνησης, εάν η παραγωγή της είναι κατά κύριο λόγο μη εμπορεύσιμη και ελέγχει μια μονάδα της γενικής κυβέρνησης· γ) μη κερδοσκοπικά ιδρύματα τα οποία αναγνωρίζονται ως ανεξάρτητες νομικές οντότητες, που είναι παραγωγοί μη εμπορεύσιμου προϊόντος και ελέγχονται από τη γενική κυβέρνηση· δ) αυτόνομα συνταξιοδοτικά ταμεία, στα οποία υπάρχει εκ του νόμου η υποχρέωση καταβολής εισφορών και των οποίων τα κεφάλαια τα διαχειρίζεται η γενική κυβέρνηση όσον αφορά τον καθορισμό και την έγκριση εισφορών και παροχών.»

Έννοια Γενικής Κυβέρνησης Δίκαιο ΕΕ – εθνικό Δημοσιονομικό Δίκαιο Χρήση από νομοθέτη εκτός δημοσιονομικού δικαίου Αρμοδιότητα ένταξης (ΕΛΣΤΑΤ) Προϋποθέσεις Θεσμική μονάδα Έλεγχος από Δημόσιο «εμπορεύσιμο προϊόν»: διάθεση σε οικονομικά σημαντικές τιμές= το 50% του κόστους να καλύπτεται από πωλήσεις