Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Ενότητα 2: Τεχνολογίες και Εικόνα Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 2: Σημειώσεις παρατήρησης στη σχολική τάξη Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικό

Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γιώργος Ψυχάρης

Σημειώσεις παρατήρησης Σημειώσεις παρατήρησης: χρονολογική αφήγηση των αυτών που συνέβησαν κατά την παρατήρηση. Ο ίδιος ο παρατηρητής είναι το εργαλείο της παρατήρησης. Περιγραφή πλαισίου (1/10) και κοινωνικής αλληλεπίδρασης (9/10) ΚΑΜΕΡΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ Λεπτομερής καταγραφή. Λιγότερη λεπτομέρεια. Καταγραφή μόνο στην περιοχή εστίασης. Καταγράφει ό,τι προσέχει. Καταγράφει ‘ασύνδετα’. Καταγράφει με νόημα.

Βασικές αρχές της παρατήρησης Είναι περιγραφική. Χαρακτηριστικά καταγραφής. - Καταγράφονται τα πάντα που μπορεί να παρατηρηθούν. - Η επανάληψη έχει παραλλαγές και σημασία. - Καταγραφή των διαλόγων κατά λέξη και χρήση παραφράσεων. - Οι διάλογοι καταγράφονται όπως έγιναν γραμμή-γραμμή ή μπορεί να χρησιμοποιηθούν εισαγωγικά. - Οι παραφράσεις γράφονται σε μορφή απλού κειμένου - Οι αναλυτικές κρίσεις γίνονται μετά (π.χ. πόσο σημαντικό είναι κάτι και γιατί).

Τι καταγράφουμε ΠΛΑΙΣΙΟ (Χώρος, Χρόνος, Πρόσωπα, Μάθημα κ.λπ.) - ΠΡΑΞΕΙΣ (actions). Π.χ. Ο μαθητής 1 σήκωσε το χέρι του. - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (activities). Σειρά από πράξεις. (π.χ. Οι μαθητές σχεδιάζουν ένα ορθογώνιο τρίγωνο) - ΣΥΜΒΑΝΤΑ (events). Συμβάν: Μια σειρά από δραστηριότητες που εξελίσσονται στο χρόνο και έχουν συνοχή σε σχέση με ένα ερώτημα που θέτει ο παρατηρητής. Π.χ. Η επιχειρηματολογία ενός μαθητή, Το είδος των παρεμβάσεων του εκπαιδευτικού ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ. Αντικείμενα που αποκτούν σημασία στο πλαίσιο δραστηριοτήτων και συμβάντων. Π.χ. Γεωμ. όργανα

Παραγωγή τελικού κειμένου Α. Κατά τη διάρκεια της παρατήρησης Οι σημειώσεις που παράγονται κατά τη διάρκεια της παρατήρησης είναι ‘ακατέργαστες’ (scratch-notes). - Inscription. Καταγραφή ακριβώς αυτού που γίνεται. - Transcription. Μεταγραφή. - Description. Περιγραφή. Αν θέλουμε να γράψουμε προσωπική εντύπωση γράφουμε σε αγκύλη [Σ.Π.]. Τα αρχικά Σ.Π. σημαίνουν Σχόλιο Παρατήρησης. Σημείο εστίασης. Είναι σημαντικό να εστιαστούμε σε κάτι που θα παρατηρήσουμε με λεπτομέρεια. Ρυθμός καταγραφής, όσο το δυνατόν πιο σταθερός. Περιοδική καταγραφή χρόνου.

Παραγωγή τελικού κειμένου Β. Αμέσως μετά την παρατήρηση Με στυλό άλλου χρώματος συμπληρώνουμε τις λεπτομέρειες των σημειώσεων της τάξης. (Scratch-notes + Head-notes). Διασαφήνιση/συμπλήρωση/ολοκλήρωση επιχειρημάτων Εδώ μπορεί να γίνουν αναφορές σε λεπτομέρειες ενός αξιοσημείωτου συμβάντος που δεν προφτάσαμε να ενσωματώσουμε στις αρχικές σημειώσεις Αιτιακές συσχετίσεις Τι ακολούθησε

Παραγωγή τελικού κειμένου Γ. Τελικό κείμενο Γράφεται το ίδιο βράδυ ή το επόμενο πρωί. Είναι κείμενο αφηγηματικό και έχει χρονολογική σειρά. 1 ώρα παρατήρησης – περίπου 5 σελίδες σημειώσεις.

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Δέσποινα Πόταρη, Γιώργος Ψυχάρης 2014. Δέσποινα Πόταρη, Γιώργος Ψυχάρης. «Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σημειώσεις παρατήρησης στη σχολική τάξη». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/MATH239/.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.