Διδακτική της Πληροφορικής Με τον όρο "Διδακτική της Πληροφορικής" εννοούμε τη μελέτη, το προβληματισμό και εξάσκηση πάνω στο πώς να διδάξουμε διάφορα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα της επιστήμης της Πληροφορικής.
τους συμμετέχοντες σε μια διδακτική δραστηριότητα Η Διδακτική σαν κλάδος της Παιδαγωγικής Επιστήμης ασχολείται με μια σειρά από ζητήματα: το ευρύτερο διδακτικό-μαθησιακό περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται μια διδακτική δραστηριότητα, τις μεθόδους διδασκαλίας και τις παιδαγωγικές αρχές στις οποίες αυτές στηρίζονται, τους συμμετέχοντες σε μια διδακτική δραστηριότητα τα διδακτικά μέσα τα οποία πρόκειται να χρησιμοποιηθούν.
Δομικά στοιχεία της Δ.τ.Π. - Παιδαγωγικές θεωρήσεις - γνωστική θεωρία της μάθησης - πολιτιστική θεωρία - θεωρία της δραστηριότητας - θεωρία της συμπεριφοράς - Διδακτικές εφαρμογές των παιδαγωγικών προσεγγίσεων σε θέματα που σχετίζονται με τη διδασκαλία της Πληροφορικής.
Δομικά στοιχεία της Δ.τ.Π. (συν.) Δομικά στοιχεία της Δ.τ.Π. (συν.) - Οι ανάγκες του "κοινού" για μάθηση γύρω από την Πληροφορική τροποποιούνται με την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. - Πιθανό αποτέλεσμα: σοβαρές επιπτώσεις τόσο στο τι νοείται ως "διδακτική της Πληροφορικής", όσο και στις ανάγκες του εκπαιδευτικού της Πληροφορικής για διαρκή επιμόρφωση..
Διδακτικό Συμβόλαιο Προσδοκίες του δασκάλου και των μαθητών στο πλαίσιο της τάξης Ο δάσκαλος αναμένει - προσδοκά κάτι από τους μαθητές Οι μαθητές αναμένουν – προσδοκούν κάτι από το δάσκαλο “Είναι το σύνολο των συμπεριφορών του/της εκπαιδευτικού που αναμένονται από τον μαθητή και το σύνολο των συμπεριφορών του μαθητή που αναμένονται από τον/την εκπαιδευτικό.” Guy Brousseau, 1986
Οι συνέπειες του συμβολαίου Ο εκπαιδευτικός υποτίθεται ότι δημιουργεί τις απαραίτητες συνθήκες για τη μάθηση των γνώσεων από τους μαθητές και ότι αναγνωρίζει αυτή τη μάθηση, όταν αυτή πραγματοποιείται. Ο μαθητής υποτίθεται ότι ικανοποιεί αυτές τις συνθήκες. Η «διδακτική» σχέση οφείλει να συνεχίζεται όσο και αν κοστίζει τόσο στο μαθητή όσο και στον εκπαιδευτικό.
Διαφορά Παιδαγωγικού και Διδακτικού Συμβολαίου. Το παιδαγωγικό συμβόλαιο κάνει σαφείς στο μέγιστο τους στόχους και τις σχολικές απαιτήσεις για κάθε μαθητή. Το διδακτικό συμβόλαιο, αντίθετα, εξηγεί πως υπάρχει αναγκαστικά μια ορισμένη αδιαφάνεια μέσα στο «διδακτικό σύστημα», που συνδέει τη γνώση, το μαθητή και το δάσκαλο
Χρησιμότητα Διδακτικού Συμβολαίου. παρέχει τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για την επίτευξη της διδασκαλίας/μάθησης του στόχου βοηθά τους μαθητές προσδιορίζοντας τις διαδικασίες που θα χρησιμοποιήσουν βοηθά τον/την δάσκαλο/α να ερμηνεύσει τις απαντήσεις των μαθητών δίνει νόημα στη διδασκαλία/μάθηση