Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Advertisements

Διδακτική Πληροφορικής
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 6&7: Επιλογή Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 12: Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο) Ενότητα 5: Αναθέσεις σε πόρους Κλεάνθης Συρακούλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 6: Επιμερισμός Κόστους Βοηθητικών Τμημάτων Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: «Εργαλειακή Προσέγγιση Τεχνολογίας» Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 6: Προγραμματισμός της Νοσηλευτικής Φροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Προγραμματισμός κινητών συσκευών
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Λειτουργικά Συστήματα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Βρογχοαναρρόφηση (1 από 4)
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Λειτουργικά Συστήματα
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
ΕνΟτητα # 9: Ms Word VI CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 3: Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Στατιστική Επιχειρήσεων
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 10: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Blogger
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προγραμματισμός κινητών συσκευών
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Προγραμματισμός κινητών συσκευών
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 3: Το εσωτερικό του υπολογιστή
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(7)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Εφαρμογή της Νοσηλευτικής Φροντίδας – Αξιολόγηση των Αποτελεσμάτων. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Σκοποί ενότητας .. . …. … Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Περιεχόμενα ενότητας Εφαρμογή της Νοσηλευτικής Φροντίδας . Νοσηλευτική Παρέμβαση . Παραδείγματα Συνδυασμών Παρεμβάσεων . Αξιολόγηση των Αποτελεσμάτων. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη

Εφαρμογή της Νοσηλευτικής Φροντίδας (α) Η Εφαρμογή της Νοσηλευτικής Φροντίδας είναι το τέταρτο στάδιο της Νοσηλευτικής Διεργασίας μετά την : Α. Εκτίμηση των αναγκών και προβλημάτων του Ασθενή. Β. Νοσηλευτική Διάγνωση. Γ. Προγραμματισμό. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 6

Εφαρμογή της Νοσηλευτικής Φροντίδας (β) Κατά τη φάση της Εφαρμογής πραγματοποιούνται οι νοσηλευτικές παρεμβάσεις που περιέχονται στο πλάνο της νοσηλευτικής φροντίδας. Για τη φάση της Εφαρμογής απαιτείται καλή οργάνωση της εργασίας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 7

Η οργάνωση των εργασιών μιας βάρδιας απαιτεί: Καθορισμό προτεραιοτήτων. Χρονική οριοθέτηση . Καταγραφή των σημαντικών πληροφοριών. Αναφορά των σημαντικών πληροφοριών στην αλλαγή της βάρδιας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 8

Η αναφορά στην αλλαγή της βάρδιας παρέχει στοιχεία για: Εργασίες υψηλής προτεραιότητας. Εργασίες που πρέπει να γίνουν σε συγκεκριμένα χρονικά όρια, όπως την ταχύτητα της ενδοφλέβιας ροής των υγρών, αναμενόμενο χρόνο αλλαγής των ορών, ακριβής χρόνος ενδομυϊκής χορήγησης φαρμάκου κλπ. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 9

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Κατά τον προγραμματισμό του χρόνου για την παροχή φροντίδας λαμβάνεται υπόψη (α): Αν θα έρθουν επισκέπτες. Ο χρόνος για τον οποίο έχουν προγραμματισθεί οι διαγνωστικές εξετάσεις. Πότε θα γίνει η ιατρική επίσκεψη. Το πρόγραμμα χορήγησης της φαρμακευτικής αγωγής. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 10

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Κατά τον προγραμματισμό του χρόνου για την παροχή φροντίδας λαμβάνεται υπόψη (β): Το πρόγραμμα εργασίας ενδέχεται να επανεξετασθεί μετά την αρχική εκτίμηση της βάρδιας. Οι προτεραιότητες στη φροντίδα μπορεί να διαφοροποιηθούν αν η κατάσταση του ασθενή χειροτερέψει. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 11

Πριν από την εφαρμογή των παρεμβάσεων πρέπει να προσδιορίζονται: Πριν από την εφαρμογή των παρεμβάσεων πρέπει να προσδιορίζονται: Η αιτία της παρέμβασης. Τα πρότυπα φροντίδας. Το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Οι πιθανοί κίνδυνοι. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 12

Η Νοσηλευτική Παρέμβαση μπορεί να είναι: Ανεξάρτητη Νοσηλευτική Πράξη ( δεν απαιτείται ιατρική οδηγία, αλλά κριτική σκέψη). Εξαρτημένη Νοσηλευτική Πράξη (απαιτείται ιατρική οδηγία). Αλληλοεξαρτώμενη Πράξη (παρέχεται κατόπιν συνεργασίας με τα υπόλοιπα μέλη της θεραπευτικής ομάδας). Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 13

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Καθιερωμένα βήματα για όλες τις Νοσηλευτικές Παρεμβάσεις Πριν από την Παρέμβαση: Ελέγξτε τη σειρά, συγκεντρώστε τα μηχανήματα και τις προμήθειες και καθαρίστε τα χέρια σας. Αναγνωρίστε και ετοιμάστε τον ασθενή. Προσφέρετε προστασία του ιδιωτικού χώρου και προβείτε σε προληπτικά μέτρα . Τακτοποιήστε τα αναλώσιμα υλικά και τα μηχανήματα. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 14

Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης Χρησιμοποιήστε καθορισμένα προληπτικά μέτρα και άσηπτες τεχνικές. Πραγματοποιήστε τη διαδικασία σύμφωνα με το πρωτόκολλο. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 15

Στο τέλος της παρέμβασης Αφαιρέστε τα γάντια και τους άλλους προστατευτικούς μηχανισμούς. Επαναφέρετε τη μονάδα στην αρχική της μορφή. Συγκεντρώστε τα μηχανήματα που έχουν χρησιμοποιηθεί και τοποθετείστε στον κάδο απορριμμάτων τα άχρηστα. Καθαρίστε ή αποθηκεύστε τα αντικείμενα στους κατάλληλους χώρους. Καταγράψτε και καταχωρείστε τη διαδικασία. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 16

Αρμοδιότητες Νοσηλευτή Ο Υπεύθυνος για τον ασθενή Νοσηλευτής είναι αρμόδιος για την επανεξέταση της πορείας του ασθενή κατά τη διάρκεια της νοσηλείας, προκειμένου να διαπιστώσει αν: Οι νοσηλευτικές παρεμβάσεις εφαρμόζονται. Ο ασθενής θα επιτύχει ή όχι τα αναμενόμενα αποτελέσματα στον προβλεπόμενο χρόνο. Η εφαρμογή ενός προγράμματος φροντίδας απαιτεί συνεργασία μεταξύ των μελών της θεραπευτικής ομάδας και των φορέων φροντίδας υγείας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 17

Για το στάδιο της Εφαρμογής πρέπει: Να μελετάτε το εγχειρίδιο που αναφέρει τα βήματα της παρέμβασης. Να δράσετε σύμφωνα με το καθορισμένο πρότυπο φροντίδας. Να αξιοποιήσετε σωστά το χρόνο που σας διατίθεται κάνοντας συνδυασμούς παρεμβάσεων. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 18

Παραδείγματα Συνδυασμών Παρεμβάσεων (α) λουτρό ασθενούς + ασκήσεις αρθρώσεων + στρώσιμό κλίνης συλλογή νέων στοιχείων + έναρξη εκπαίδευσης Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 19

Παραδείγματα Συνδυασμών Παρεμβάσεων (β) Κάθε φορά που εφαρμόζεται μια παρέμβαση πρέπει να σημειώνεται στο πλάνο φροντίδας. Οι σημειώσεις αποδεικνύουν ότι το νοσηλευτικό πρόγραμμα έχει εφαρμοσθεί. Αν μια παρέμβαση δεν σημειωθεί στο διάγραμμα φροντίδας θεωρείται ότι δεν πραγματοποιήθηκε. Όσο νωρίτερα καταγράφεται η παρέμβαση από τη στιγμή που προσφέρθηκε, τόσο καλύτερα είναι. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 20

Παραδείγματα Συνδυασμών Παρεμβάσεων (γ) Πριν αρχίσει η εφαρμογή των παρεμβάσεων πρέπει να εξετάζεται το νοσηλευτικό πρόγραμμα ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα των τομέων που χρειάζονται έγγραφη καταχώρηση. Πριν αρχίσει η εφαρμογή των παρεμβάσεων πρέπει να εξετάζεται το νοσηλευτικό πρόγραμμα ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα των τομέων που χρειάζονται έγγραφη καταχώρηση Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 21

Παραδείγματα Συνδυασμών Παρεμβάσεων (γ) Πριν αρχίσει η εφαρμογή των παρεμβάσεων πρέπει να εξετάζεται το νοσηλευτικό πρόγραμμα ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα των τομέων που χρειάζονται έγγραφη καταχώρηση. Πριν αρχίσει η εφαρμογή των παρεμβάσεων πρέπει να εξετάζεται το νοσηλευτικό πρόγραμμα ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα των τομέων που χρειάζονται έγγραφη καταχώρηση Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 22

Το πέμπτο και τελικό βήμα της Νοσηλευτικής Διεργασίας είναι: Η Αξιολόγηση των Αποτελεσμάτων Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 23

Αξιολόγηση των Αποτελεσμάτων Η αξιολόγηση δεν γίνεται για να κατηγορηθεί κάποιος για αδιαφορία, ανικανότητα ή αναποτελεσματικότητα, αλλά για βελτίωση της παρεχόμενης νοσηλευτικής φροντίδας. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 24

Στο στάδιο της τελικής αξιολόγησης ελέγχεται αν Οι παρεμβάσεις βοήθησαν τον ασθενή να επιτύχει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Επιτεύχθηκαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ικανοποιήθηκαν οι στόχοι. Επιτεύχθηκε πρόοδος. Επιλύθηκε το πρόβλημα. Η παρεχόμενη φροντίδα ήταν ποιοτική. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 25

Στο στάδιο της τελικής αξιολόγησης ελέγχεται αν Οι αναποτελεσματικές παρεμβάσεις επανεξετάζονται. Αν το πρόβλημα αντιμετωπισθεί σημειώνεται ως «επιλυμένο» στο πλάνο φροντίδας. Τα επιλυμένα προβλήματα θεωρούνται ως «μη ενεργά». Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 26

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Συνέχεια Κάθε 24 ώρες επανεξετάζεται το πλάνο φροντίδας. Προστίθενται τα νέα προβλήματα. Επανεξετάζονται οι παρεμβάσεις. Αξιολογούνται τα αποτελέσματα. Υπάρχουν έτοιμα προγράμματα σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές με σειρά παρεμβάσεων για κάθε πρόβλημα. Ο νοσηλευτής κρίνει ποια παρέμβαση είναι η πιο κατάλληλη να εφαρμοσθεί στον συγκεκριμένο ασθενή, ώστε να επιτευχθούν τα αναμενόμενα αποτελέσματα Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 27

Αξιολόγηση Παρεμβάσεων Σημαντικό στοιχείο για την αξιολόγηση των παρεμβάσεων αποτελεί η ποιότητα της παρεχόμενης νοσηλευτικής φροντίδας: Οι παρεμβάσεις εφαρμόσθηκαν ή όχι με σεβασμό στον ασθενή; Έγιναν με τρόπο αποδεκτό από τον ασθενή; Έγινε σωστή διαχείριση του χρόνου; Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 28

Για την αξιολόγηση της παρεχόμενης νοσηλευτικής φροντίδας: Χρησιμοποιούνται διαρκή προγράμματα βελτίωσης της ποιότητας. Γίνεται νοσηλευτικός έλεγχος για να διαπιστωθεί αν οι νοσηλευτικές παρεμβάσεις ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένα πρότυπα π.χ. οι ενδοφλέβιοι καθετήρες αλλάζουν κάθε 72 ώρες; Υπάρχουν κριτήρια που ονομάζονται Κανόνες Κλινικής Νοσηλευτικής Πράξης και έχουν αναπτυχθεί από τον ΑΝΑ. Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 29

Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Βιβλιογραφία Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη 30

Τέλος Ενότητας