Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Advertisements

Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Εργαστήριο 6 : Scratch (Μέρος 6ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Άσκηση στο νερό και τρίτη ηλικία
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητα 1η:Αγαθή Βούληση Παύλος Κόντος
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εργαστήριο 4 : Scratch (Μέρος 4ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 2
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 8: Το Σύνταγμα του 1975: τα μέρη του και το περιεχόμενό του Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 3: Το παράδειγμα της Τρέισι Λάτιμερ (συνέχεια) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART B): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART A): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Διδακτική Μαθηματικών ΙΙ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 5η : Η εκπαίδευση στις απαρχές του νεοελληνικού κράτους Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.

Σκοποί ενότητας Να δοθεί εικόνα για την εκπαίδευση στο διάστημα πριν το 1821. Να κατανοηθεί η πορεία της εκπαίδευσης στη διάρκεια της εξέγερσης του 1821 σε αντιδιαστολή με όσα συνέβησαν το ίδιο διάστημα στην υπόλοιπη Ευρώπη. Να κατανοηθεί ο τρόπος συγκρότησης του εκπαιδευτικού συστήματος κατά τη διάρκεια βασιλείας του Όθωνα (1833-1862).

Σκοποί ενότητας Να είναι ικανοί οι φοιτητές και οι αναγνώστες να αξιολογήσουν την λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος

Περιεχόμενα ενότητας Ευρώπη: το κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής στον τομέα της εκπαίδευσης Ελλάδα: η εκπαίδευση μέχρι την Επανάσταση του 1821 Ο πρώτος κυβερνήτης: Ιωάννης Καποδίστριας (1828-1831) Η συγκρότηση του Νεοελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στα χρόνια του Όθωνα (1833-1862) Πόσο ικανοποιητικά λειτούργησε το εκπαιδευτικό αυτό σύστημα;

Ποιες συνθήκες επικρατούν στην Ευρώπη; Ευρώπη: το κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής στον τομέα της εκπαίδευσης Ποιες συνθήκες επικρατούν στην Ευρώπη;

Ευρώπη: το κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής στον τομέα της εκπαίδευσης Η συγκρότηση των πρώτων εθνικών συστημάτων στην Ευρώπη. (Βασική περίοδος συγκρότησης από τα μέσα του 18ου αιώνα ως τις αρχές του 19ου αιώνα –χονδρικά το 1810). Σε όλη τη διάρκεια του 18ου αιώνα το Δημοτικό σχολείο γίνεται υποχρεωτικό στις περισσότερες χώρες. Στις αρχές του 19ου αιώνα δίνονται τα πρώτα σύγχρονα πτυχία για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση Τέλος το 1810 ιδρύεται το πρώτο σύγχρονο πανεπιστήμιο, του Βερολίνου, από τον Βέλχελμ Χούμπολτ το οποίο ενεργεί ως καταλύτης

Ευρώπη: το κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο της εποχής στον τομέα της εκπαίδευσης Ιδεολογικοί. Ρεύματα που έλκουν τις ρίζες τους στη μεταρρύθμιση. Διαφωτισμός, Γαλλική Επανάσταση Πολιτικοί. Κράτος, ανάγκη σε προσωπικό Εθνικοί. Εθνική ενοποίηση Κρατικοί. Έλεγχος Οικονομικοί. Εξειδικευμένο προσωπικό Κοινωνική. Ισχύς της αστικής τάξης. Διαμάχη ανάμεσα στον κλασικισμό και μία εκπαίδευση πιο «πρακτική»

Ελλάδα: η εκπαίδευση μέχρι την Επανάσταση του 1821 Ο δομή της εκπαίδευσης μέχρι και την Επανάσταση του 1821

Ελλάδα: η εκπαίδευση μέχρι την Επανάσταση του 1821 Ουσιαστικά σχολείο μετά το 1770 (διάχυση του Διαφωτισμού και ανάπτυξη εμπορίου και σύσταση ομάδας εύπορων εμπόρων) Επανάσταση 1821: Διαφωτισμός Στη διάρκεια της Επανάστασης του ’21 καλλιεργείται η αίσθηση ότι οι ηθικοί της αυτουργοί ήταν οι ξενιτεμένοι μορφωμένοι. Τη συμμερίζονται επιφανείς στρατιωτικοί, πρωταγωνιστές του ξεσηκωμού. «Ήταν συχνές» σημειώνει η Ε. Σκοπετέα, «οι σχετικές εκκλήσεις από τον ελλαδικό χώρο προς τη Διασπορά. Ο Οδυσσέας Ανδρούτσος καλεί τον Κοραή, ο Καραϊσκάκης τον Βάμβα, άλλοι άλλους»

Ο πρώτος κυβερνήτης: Ιωάννης Καποδίστριας (1828-1831) Η αλλαγή στην αντίληψη για την εκπαίδευση

Ο πρώτος κυβερνήτης: Ιωάννης Καποδίστριας (1828-1831) Ο Καποδίστριας προβάλλει μια αντίληψη για την εκπαίδευση αρκετά διαφορετική, σ’ επίπεδο αρχών, από την επικρατούσα στη διάρκεια της Επανάστασης. Διέπεται από δύο αρχές: Πρωταρχικός στόχος τίθεται η γενίκευση της δημοτικής και, κατά δεύτερον, της τεχνικής εκπαίδευσης. Μικρότερο βάρος δίνεται στη δευτεροβάθμια γενική και, κυρίως, την «ανώτερη» εκπαίδευση.

Ο πρώτος κυβερνήτης: Ιωάννης Καποδίστριας (1828-1831) Όπως και στην Επανάσταση σκοπός του σχολείου είναι πρωτίστως η διαμόρφωση πολιτισμένων, ηθικών δηλαδή και πειθαρχημένων πολιτών. Σ’ αντίθεση, ωστόσο, με την Επανάσταση μέσο για το σκοπό αυτό δεν είναι η γνώση και ο φωτισμός αλλά η συστηματική έξωθεν επιβολή της πειθαρχίας και της ευταξίας.

Τι περιλαμβάνει το εκπαιδευτικό σύστημα την περίοδο 1833-1862 Η συγκρότηση του Νεοελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στα χρόνια του Όθωνα (1833-1862) Τι περιλαμβάνει το εκπαιδευτικό σύστημα την περίοδο 1833-1862

Η συγκρότηση του Νεοελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στα χρόνια του Όθωνα (1833-1862) 1834 Δημοτικό ή σχολείο του λαού (5-12 τελικά 4 χρόνια) 1836. «Μέση» Εκπαίδευση – Ελληνικό (3 χρόνια). Γυμνάσιο ( 4 χρόνια) -1837. Πανεπιστήμιο (Οθώνειο) Αργότερα διάφορες τεχνικές σχολές

Πόσο ικανοποιητικά λειτούργησε το εκπαιδευτικό αυτό σύστημα; Πόσο ικανοποιητικά λειτούργησε το εκπαιδευτικό αυτό σύστημα; Αξιολόγηση βασικών σημείων του εκπαιδευτικού συστήματος

Πόσο ικανοποιητικά λειτούργησε το εκπαιδευτικό αυτό σύστημα; Πόσο ικανοποιητικά λειτούργησε το εκπαιδευτικό αυτό σύστημα; Διατηρήθηκε μέχρι το 1929 Βασικά χαρακτηριστικά: Αριθμοί: Μικρή συμμετοχή στην πρωτοβάθμια. Μεγάλη σε δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια. Δομή. Όχι Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση Παιδαγωγική. Μετά το 1870 ασκείται έντονη κριτική στην ασκηθείσα παιδαγωγική.

Η εκπαίδευση στις απαρχές του νεοελληνικού κράτους Τέλος ενότητας Η εκπαίδευση στις απαρχές του νεοελληνικού κράτους

Βιβλιογραφία Αγγέλου Α., (1997), Το κρυφό σχολείο. Χρονικό ενός μύθου, Εστία, Αθήνα.. Αγγέλου Α., (1988), Των Φώτων, Ερμής, Αθήνα. Δημαράς Κ. Θ., (1977), Νεοελληνικός διαφωτισμός, Ερμής, Αθήνα. Διαμαντούρος Ν., (2002), Οι απαρχές της συγκρότησης σύγχρονου κράτους στην Ελλάδα 1821-1828, ΜΙΕΤ, Αθήνα. Κούκκου Ε., (1958) Ο Καποδίστριας και η Παιδεία 1803-1822. Α΄: Η φιλόμουσος Εταιρεία της Βιέννης, Αθήναι. Μάουρερ Γκ., (1976) Ο Ελληνικός Λαός, Τολίδης, Αθήνα. 1871» στο Εκσυγχρονισμός και βιομηχανική επανάσταση στα Βαλκάνια τον 19ο αιώνα, Θεμέλιο, Αθήνα

Βιβλιογραφία Παπαγεωργίου Σ., (1988), Το Ελληνικό κράτος (1821-1909). Οδηγός αρχειακών πηγών της Νεοελληνικής Ιστορίας, Παπαζήσης, Αθήνα. Παπαρρηγόπουλος Κ., (χχε), Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τόμος έκτος, μέρος δεύτερον. Από της τελευταίας περιόδου του Αγώνος του 1821 μέχρι το 1930 (συμπλήρωση υπό Π. Καρολίδου), Ελευθερουδάκης, Αθήνα.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Κυπριανός Παντελής. «Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: https://eclass.upatras.gr/courses/PN1449/

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.