Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 4: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (β μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Διακριτά μέρη μιας επιστημονικής εργασίας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών Ενότητα 7: Συγγραφή μιας εργασίας Πόταρη Δέσποινα, Σακονίδης Χαράλαμπος Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικών

Συγγραφή μιας εργασίας

Έλεγχος του περιεχομένου της έρευνας (1) Είναι σημαντικά τα ερευνητικά ερωτήματα, είναι η έρευνα πρωτότυπη και σημαντική;  Τα ερευνητικά εργαλεία μας δίνουν μια ικανοποιητική αξιοπιστία και εγκυρότητα;  Τα ευρήματα συσχετίζονται σαφώς με τους στόχους της έρευνας;  Ο σχεδιασμός της έρευνας ελέγχει την υπόθεση μας; 

Έλεγχος του περιεχομένου της έρευνας (2) Είναι οι συμμετέχοντες ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού στον οποίο γενικεύουμε;  Οι ερευνητές έχουν ακολουθήσει δεοντολογικά θέματα   Είναι η έρευνα σ’ ένα προχωρημένο επίπεδο ώστε να στέκουν τα αποτελέσματα;

Τύποι άρθρων Εμπειρικές μελέτες Άρθρα αναφοράς ορίζει το πρόβλημα Εμπειρικές μελέτες  Άρθρα αναφοράς ορίζει το πρόβλημα πληροφορεί για την σύγχρονη έρευνα στο θέμα προσδιορίζει σχέσεις, κενά, διαφορετικές θέσεις, ασάφειες προτείνει τα επόμενα βήματα Θεωρητικά άρθρα (εξελίσσουν τη θεωρία)  Απαντήσεις σε δημοσιευμένα άρθρα  Σύντομες αναφορές

Μέρη της εργασίας (δομή) (1) Περίληψη (θέμα και ευρήματα της έρευνας) Εισαγωγή βασικά πορίσματα ερευνών σημασία της έρευνας αντικείμενο της έρευνας Θεωρητικό πλαίσιο ερευνητικά ερωτήματα

Μέρη της εργασίας (δομή) (2) Μέθοδος συμμετέχοντες διαδικασία έργα ερευνητικά δεδομένα Διαδικασία ανάλυσης Αποτελέσματα ευρήματα σε σχέση με τα ερευνητικά ερωτήματα

Μέρη της εργασίας (δομή) (3) Συζήτηση - Συμπεράσματα συνοπτικά βασικά ευρήματα σχέση των ευρημάτων με άλλες έρευνες πρακτική χρησιμότητα περιορισμοί σκέψεις για περαιτέρω έρευνα Αναφορές στο τέλος μέσα στο κείμενο (αυτούσια αποσπάσματα, περίφραση) Παράρτημα

Τίτλος Ο τίτλος θα συνοψίζει τη βασική ιδέα του άρθρου και θα προσδιορίζει τις πραγματικές μεταβλητές ή θεωρητικά που μελετώνται καθώς και τη σχέση μεταξύ τους π.χ. «Η επίδραση της συνεργασίας των μελλοντικών εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση των πεποιθήσεων τους για τα μαθηματικά»

Περίληψη Σημαντικό μέρος του άρθρου, μια πυκνή παρουσίαση των περιεχόμενων του άρθρου. Ακριβής (αντανακλά σωστά το σκοπό και το περιεχόμενο του άρθρου) Συνοπτικό και ειδικό ( όχι πάνω από 120 λέξεις- αρχίζεις με την πιο σημαντική πληροφορία, περιλαμβάνεις τις 4-5 πιο σημαντικές έννοιες, ευρήματα, συμπεράσματα Αυτόνομο ως προς το περιεχόμενο (να ορίζονται οι όροι, να χρησιμοποιείται παράφραση)

Τι περιλαμβάνει η περίληψη Εμπειρική μελέτη Το πρόβλημα Τους συμμετέχοντες Την μέθοδο Τα ευρήματα Τα συμπεράσματα και εφαρμογές Μελέτη περίπτωσης Το υποκείμενο και τα χαρακτηριστικά του Τη φύση ή τη λύση ενός προβλήματος που αφορά στην περίπτωση Τα σημεία που αναδείχθηκαν

Εισαγωγή Ποιος είναι ο στόχος της μελέτης; Ποιος είναι ο στόχος της μελέτης;  Πως η υπόθεση και η μεθοδολογία συσχετίζεται με το πρόβλημα;  Ποια είναι η θεωρητική συνεισφορά της μελέτης και πως η μελέτη συσχετίζεται με προηγούμενη δουλειά στην περιοχή;  Ποιες είναι οι θεωρητικές θέσεις που ελέγχθηκαν και πως καταλήξαμε σ’ αυτές;  ( Τοποθέτησε το πρόβλημα - Δώσε το υπόβαθρο της δουλειάς – παρουσίασε το σκοπό και το σκεπτικό της έρευνας)

Μέθοδος Περιγράφει πως έγινε η έρευνα Συμμετέχοντες (τρόποι επιλογής, χαρακτηριστικά, θέματα δεοντολογίας) Υλικά – Εργαλεία Διαδικασία συλλογής δεδομένων Διαδικασία ανάλυσης δεδομένων

Αποτελέσματα Παρουσίαση των κύριων ευρημάτων συχνά με διαγραμματικό τρόπο – π.χ. Δίκτυα κατηγοριών – πίνακες Απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα σε μορφή κύριων θεμάτων που προέκυψαν. Τεκμηρίωση θέσεων με παραδείγματα αποσπάσματα από δεδομένα.

Συζήτηση Εκτίμηση – ερμηνεία των αποτελεσμάτων Η θεωρητική συνεισφορά τους Ομοιότητες – διαφορές των αποτελεσμάτων με άλλα ερευνητικά αποτελέσματα Η σημασία και η συνεισφορά της έρευνας στην παραγωγή νέας γνώσης

Ερωτήσεις για την ποιότητα της παρουσίασης (1) Είναι το θέμα κατάλληλο για το συγκεκριμένο περιοδικό; Είναι η εισαγωγή ξεκάθαρη και πλήρης;  Είναι σαφής ο στόχος της έρευνας;  Είναι ικανοποιητική η βιβλιογραφική αναφορά;  Είναι οι αναφορές κατάλληλες και πλήρεις;  Είναι το ερευνητικό ερώτημα και η υπόθεση σαφή;

Ερωτήσεις για την ποιότητα της παρουσίασης (2) Είναι το σκεπτικό – θεωρητικό πλαίσιο σαφή;  Είναι η μέθοδος σαφής; Μπορεί να επαναληφθεί η έρευνα από την περιγραφή της μεθόδου;  Παρουσιάζεται η εγκυρότητα της μεθόδου;  Είναι κατάλληλες οι τεχνικές ανάλυσης; 

Τέλος Eνότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Πόταρη Δέσποινα, Σακονίδης Χαράλαμπος. «Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών, Συγγραφή μιας εργασίας». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/MATH17/.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες