Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
H Mathematica στην υπηρεσία της Φυσικής
Advertisements

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ ΠΟΥ ΚΥΛΙΕΤΑΙ ΣΕ ΠΛΑΓΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Γ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Σημαντικό!!! Στις διαφάνειες.
Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης.  ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ x= Α * ημωt k=D F= - F 0 * ημωtω=2π/Τ F 0 =m * α max α max = ω 2 * Α D=m * ω 2 F=-D * x ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ.
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Διάθλαση του φωτός Επιμέλεια: Ηλίας Μαυροματίδης, ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης,
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ
Κεφάλαιο 2 Κίνηση σε μία διάσταση
Φυσική Α΄ Γυμνασίου Στόχοι και μέσα
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης.  Θέση - χρόνος - μετατόπιση - χρονικό διάστημα - ταχύτητα  Οι Στόχοι: 1.Να υπολογίζεις την ταχύτητα ενός σώματος.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
Σχεδιασμός Μαθήματος ΑΔΜΕ Στόχοι – Δραστηριότητες - Αξιολόγηση.
Μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης
Αλληλεπίδραση σωμάτων O 3ος νόμος του Newton
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Στερεού Σώματος
Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Για τη Φυσική Α ’ Λυκείου Εργαστηριακή Άσκηση 2 α Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλά Επιταχυνόμενης Κίνησης.
Πειραματικός έλεγχος των νόμων του απλού εκκρεμούς Εργαστηριακή Άσκηση 7 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών.
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠHΡΕΑΖΟΥΝ ΡΟΛΟΪ ΙΩΔΙΟΥ Μάντζιου Μαρία χημικός.
ΚΕΚΛΙΜΕΝΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ, Ρ / Μ 1253 Ένα όργανο για πολλά πειράματα Μηχανικής.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Ηλεκτρονικό Χρονόμετρο Ρ / Ν 1236 Φωτοπύλες Ρ / Ν 1460 Μια σύντομη παρουσίαση της λειτουργίας τους.
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Περιστροφή στερεού σώματος γύρω από σταθερό άξονα
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΔΕΣΜΗΣ ΣΕ ΠΡΙΣΜΑ
Φυσική Γ΄ Λυκείου Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
Τριβή ολίσθησης με τη χρήση του Multilog
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
1η εργαστηριακή άσκηση Φυσικής για την Α’ τάξη Λυκείου Σχολ. έτος
ΚΙΝΗΣΗ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΩΝ ΣΩΜΑΤΙΔΙΩΝ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Μια εισαγωγή του φαινόμενου της διάθλασης για το γυμνάσιο
Χρήση πολύμετρων – Πειραματική επαλήθευση των κανόνων του Kirchhoff
ΣΦΑΙΡΙΚΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ Εργαστηριακή Άσκηση 11 Γ′ Γυμνασίου
Παίζω – Μαθαίνω – Αποφασίζω
Επιμορφωτική Συνάντηση
Κινητική ενέργεια στερεού σώματος λόγω μεταφορικής κίνησης
ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΟΥ ΑΠΛΟΥ ΕΚΚΡΕΜΟΥΣ
Φυσική Γενικής Παιδείας Β΄ Λυκείου Άσκηση 4 (5η του εργ. οδ.)
Άνωση Αρχή του Αρχιμήδη
Μελέτη Στροφικής Κίνησης Στερεού Σώματος
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
HIT THE ROAD ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ Μαρία Διακάτου Σταυρούλα Καπάνταη
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Το φαινόμενο ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ.
Νόμος του Hooke ελαστικότητα
ΣΥΓΚΛΙΝΟΝΤΕΣ ΦΑΚΟΙ Σημείωση: οι ερωτήσεις του φύλλου εργασίας είναι εκτός ύλης, ενώ δεν ισχύει το ίδιο για την εργαστηριακή άσκηση.
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
Διατήρηση μηχανικής ενέργειας
1 Δήμητρα Φινδάνη Ανδριανή Συρίμη Στεριανή Στέτσικα Εύα Πασακοπούλου
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η μελέτη των μεταβολών της δυναμικής και κινητικής ενέργειας σώματος κατά την ελεύθερη πτώση του με βάση τη χρονοφωτογραφία. Ο έλεγχος.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : Οι Αλχημιστές
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOKE ΟΜΑΔΑ: ΣΤΕΤΣΙΚΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΣΥΡΗΜΗ
ΕργαςτΗρι ΦυςικΗς.
Ομάδα Δ: Κοπανέλης Δημήτρης Μήλας Μιχαήλ Κρητικού Χριστιάνα
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
Ταλάντωση ελατηρίου Εργαστηριακή Άσκηση 8 Γ′ Γυμνασίου
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ.
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
9. ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ βαρίδιο m=150g 8/11/2018 Μιχαήλ Μ.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ Στροβοσκόπιο Φωτογραφική μηχανή σε τρίποδο Φωτογραφικό φιλμ Ορθοστάτης με λαβίδα Σφαίρα βαμμένη με φωσφοριζέ μπογιά Κανόνας 1m Ζυγός

ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Στροβοσκόπιο μπορεί να προκαλέσει κρίση επιληψίας Πετυχαίνει δύσκολα και κινδυνεύουμε να «φάμε» την ώρα Είναι δύσκολο να έχουμε όλα τα όργανα ΕΤΣΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΕΤΟΙΜΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ – ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑ

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Η κλίμακα της φωτογραφίας είναι 17:1000 και του εργαστηριακού οδηγού 34:1000 για το λόγο αυτό δε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον πλαστικό χάρακα (βήμα 3 εργαστηριακού οδηγού) Όμως κάθε χαραγή αντιστοιχεί σε 1cm, όπως υποδεικνύεται στην εικόνα 9.1 Το κέντρο της σφαίρας αρχικά συμπίπτει με τη χαραγή 0 του κανόνα Το χρονικό διάστημα μεταξύ δύο διαδοχικών αναλαμπών-φωτογραφήσεων είναι 0,02s Θεωρούμε επίπεδο μηδενικής δυναμικής ενέργειας τη χαραγή 45 της εικόνας 9.1 (45cm) και τη μάζα της σφαίρας 173g

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Υπολογίζουμε την αρχική κινητική, δυναμική και μηχανική ενέργεια και τα συμπληρώνουμε στο τετράδιο εργαστηριακών ασκήσεων Προσδιορίζουμε την απόσταση που διένυσε το κέντρο της σφαίρας από την αρχική ως τη δέκατη θέση και την σημειώνουμε στον πίνακα 1 Επαναλαμβάνουμε την ίδια εργασία για τις υπόλοιπες θέσεις Συμπληρώνουμε τον πίνακα 1 κάνοντας τους κατάλληλους υπολογισμούς Ερευνούμε τις πιθανές αιτίες των σφαλμάτων y h=45-y

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΟΡΓΑΝΑ Ηλεκτρονικό Χρονόμετρο - Τροφοδοτικό Φωτοπύλη Βάση στήριξης Ράβδοι 80 και 30cm Λαβίδα Σφαιρίδιο Νήμα της στάθμης Διαστημόμετρο Ζυγός

Σχεδιασμός - Επισημάνσεις Αφήνουμε το σφαιρίδιο να πέσει κατακόρυφα από τη θέση Α στη Β. Θεωρούμε το έργο της αντίστασης του αέρα αμελητέο σε σχέση με την αρχική ενέργεια του σώματος ΕΑ=ΕΒ [v2=2gh] Σημειώνουμε ότι το έργο της αντίστασης του αέρα εξαρτάται από το σχήμα του σώματος και από την ταχύτητα και όχι από τη μάζα του σώματος. Επομένως πρέπει να εξασφαλίσουμε αρκετά μεγάλη μάζα για να μην παρασυρθεί, αρκετά μικρό ύψος για να μην αποκτήσει μεγάλη ταχύτητα και σφαιρικό σχήμα Α Β h

Πειραματική διαδικασία Πραγματοποιούμε τη διπλανή πειραματική διάταξη Με νήμα της στάθμης σημειώνουμε στην οριζόντια ράβδο της διάταξης ένα σημείο που βρίσκεται στην ίδια κατακόρυφη που διέρχεται από τη δέσμη της φωτοπύλης.

Πειραματική διαδικασία Πατάμε το διακόπτη «Δ1» του χρονόμετρου και στην οθόνη εμφανίζεται η ένδειξη «F1» Το χρονόμετρο λειτουργεί για όσο χρόνο Δt απαιτείται για να περάσει ένα αδιαφανές αντικείμενο μπροστά από τη φωτοπύλη. Αν τώρα γνωρίζουμε και τη διάμετρο του σφαιριδίου (D) είναι δυνατό να υπολογίσουμε την ταχύτητά του (μέση ταχύτητα) υ=D/Δt

Πειραματική διαδικασία Κρατάμε το σφαιρίδιο σε επαφή με το σημείο που σημειώσαμε και το αφήνουμε ελεύθερο. Μετράμε τουλάχιστον τρεις φορές το χρόνο διέλευσής του από τη φωτοπύλη (Δt). Οι χρόνοι αυτοί πρέπει να διαφέρουν ελάχιστα. Αν όχι, επαναλαμβάνουμε την πτώση του σφαιριδίου. Μετράμε με διαστημόμετρο τη διάμετρό του D του σφαιριδίου Για να υπολογίσουμε σωστά την ταχύτητα διέλευσης του σφαιριδίου από τη φωτοπύλη, πρέπει να περάσει από αυτή κατά μήκος μιας διαμέτρου του. Έτσι, από τις τιμές του χρόνου που μετράμε, θεωρούμε ως πλέον αξιόπιστη μέτρηση τη μεγαλύτερη από αυτές. Συμπληρώνουμε τον πίνακα του φύλλου εργασίας.

Οδηγίες αναλυτικού προγράμματος και προτάσεις Παράλληλα με την εισαγωγή πειραματικών δραστηριοτήτων προτείνεται να δοθεί έμφαση στην επεξεργασία της πολιτισμικής διάστασης της συγκεκριμένης γνώσης Προτάσεις: Μελέτη της δημιουργίας φραγμάτων και υδροηλεκτικών εργοστασίων Μελέτη των συνεπειών των φραγμάτων και των εργοστασίων στην περιοχή, την κοινωνία, τη χώρα και το περιβάλλον