Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Ενότητα 7 : Ισορροπία αγοράς Καραμάνης Κωνσταντίνος
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα : Βέλτιστη Κεφαλαιακή Δομή, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 9 : Επίπεδα ανοίγματος Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Αρχές Μάρκετινγκ Δημιουργία και Δέσμευση Αξίας Πελατών Στάδιο 3 ο Προετοιμασία ενός σχεδίου και προγράμματος ολοκληρωμένου Μάρκετινγκ Τριάρχη Ειρήνη.
1 Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα Διανομή – Διακοπείσες Δραστηριότητες Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 11 : Εργαλεία μέτρησης της φωνολογικής ενημερότητας Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
1 Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα Κατασκευαστικά Έργα Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα Leasing Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Μακροοικονομική Ενότητα : Οικονομική μεγέθυνση (Μέρος Α) Καραμάνης Κωνσταντίνος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Ακοολογία Ενότητα 13 : Κοχλιακά εμφυτεύματα Ναυσικά Ζιάβρα Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Δομή ομίλου Εταιρειών και προσδιορισμός του ποσοστού συμμετοχής Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI Διαφύλαξη Λογιστικών Αρχείων (Άρθρο 7) Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Ισοζύγιο Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα : Ημερολογιακές εγγραφές, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
1 Ακοολογία Ενότητα 12 : Αποκατάσταση ακοής με ακουστικά βαρηκοΐας Ναυσικά Ζιάβρα Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 10 : Φωνολογική και φωνητική συνειδητοποίηση Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
1 Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα Παραδείγματα της λογιστικής του Leasing σύμφωνα με το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο και τα ΔΛΠ Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία.
1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 4 : Στάδια παραγωγής φωνημάτων Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Μαθησιακές Δυσκολίες: δυγλωσσία και πολυγλωσσικό περιβάλλον Ενότητα 7: Η/Υ και μαθησιακές δυσκολίες Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Λογιστικές Διαδικασίες για την κατάρτιση ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
1 Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις Εργατικά Σωματεία Καραµάνης Κώστας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις Εργατικά Σωματεία Καραµάνης Κώστας Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Λογιστική ισότητα και ισολογισμός Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Προσδιοριστικοί παράγοντες του λογιστικού αποτελέσματος, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Μεταβολές της οικονομικής κατάστασης, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Μακροοικονομική Ενότητα: Χρήμα και νομισματικό σύστημα (Μέρος Δ)
Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι
Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις
Λειτουργικά Συστήματα
Ενότητα 3 : Tυμπανομετρία - Ακουστικά αντανακλαστικά (Μέρος Β’)
Μάθημα : Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις
Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων
Γεωργική Χημεία Ενότητα 2 : Περιοδικός πίνακας στοιχείων, ιδιότητες
Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου
Ενότητα 1 : Τονική ακοομετρία - Είδη βαρηκοΐας Ναυσικά Ζιάβρα
Ενότητα 10 : Συχνές ακοολογικές παθήσεις (Μέρος Α’) Ναυσικά Ζιάβρα
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Λοιμώδη Νοσήματα – Υγιεινή Αγροτικών Ζώων
Ενότητα 10 : Κατασκευή ΝΠΑ Αλέξανδρος Τζάλλας
Ενότητα 9 : Παραγωγική διαδικασία Καραμάνης Κωνσταντίνος
Γεώργιος Παπαδόπουλος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές
Προγραμματισμός κινητών συσκευών
Ενότητα 7 : Ισορροπία αγοράς Καραμάνης Κωνσταντίνος
Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Γεωργική Χημεία Ενότητα 1 : Γενικές αρχές χημείας, άτομα και μόρια
Γεωργική Χημεία Ενότητα 6: Οξέα, βάσεις, pH, γινόμενο διαλυτότητας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ
Λοιμώδη Νοσήματα – Υγιεινή Αγροτικών Ζώων
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 2: Φωνολογικός παράγοντας Ζακοπούλου Βικτωρία

Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Τμήμα Λογοθεραπείας Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 2: Φωνολογικός παράγοντας Ζακοπούλου Βικτωρία Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιωάννινα, 2015

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο TEI Ηπείρου» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα.

Σκοποί ενότητας Στην παρούσα ενότητα θα γίνει αναφορά στον φωνολογικό παράγοντα, δίνοντας έμφαση στην αναλυτική διεργασία. Επίσης, θα παρουσιαστεί η ακουστική διάκριση.

Περιεχόμενα ενότητας Φωνολογικός παράγοντας Αναλυτική διεργασία Ακουστική Διάκριση

Φωνολογικός παράγοντας

Φωνολογικός παράγοντας Από πολλές πλευρές (λογοπεδικούς, νευρογλωσσολόγους, γλωσσολόγους) ο φωνολογικός παράγοντας επισημαίνεται ως μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους της δυσχέρειας στην επεξεργασία του λόγου. Από την άλλη πλευρά, οι μελετητές του προβλήματος της δυσλεξίας, της δυσγραφίας και της δυσπραξίας, επανέρχονται συχνά σ’ αυτήν την πλευρά του γλωσσικού φαινομένου και διαπιστώνουν βασικές ανεπάρκειες των ατόμων αυτών στη διάκριση ορισμένων γλωσσικών ήχων, κυρίως όμως στη σύνδεση αυτών των ήχων με τα άλλα στοιχεία της λέξης, ιδιαίτερα τα γραφημικά.

Αναλυτική διεργασία

Αναλυτική διεργασία Και όπως είναι γνωστό, η ταυτοποίηση των δύο κωδίκων της λέξης, φωνημικού και γραφημικού, απαιτεί μια προγενέστερη αναλυτική διεργασία. Η συγκεκριμένη αναλυτική διεργασία προάγεται αναπτυξιακά από αρχικές γενικές διακρίσεις ολόκληρων ομιλούμενων προτάσεων σε διακρίσεις λέξεων, συλλαβών και τελικά, μεμονωμένων φωνημάτων. (δεν πρέπει να συγχέουμε το επίπεδο της ανάλυσης με αυτό της απλούστευσης: ανάλυση σημαίνει διάκριση των επιμέρους συνόλων μιας λέξης, όπως είναι η φωνητική συλλαβή, ενώ απλούστευση σημαίνει κατάτμηση της λέξης σε φωνητικές συλλαβές για την προφορά της).

Ακουστική Διάκριση

Ακουστική Διάκριση Έτσι, η δυσχέρεια για ακουστική (γλωσσική) διάκριση σε ορισμένα άτομα επηρεάζει αρνητικά την ικανότητά τους για μιαν αναλυτική προσέγγιση στην αναγνώριση της λέξης. Κατά συνέπεια, μια φωνητική συλλαβή, όπως βα, γα ή βγα γίνεται από ένα δυσλεξικό άτομο διακριτικά αντιληπτή ανάμεσα σε άλλες, ωστόσο, δεν μπορεί να αναλυθεί περισσότερο και, κυρίως, δεν μπορεί να συντεθεί στα επιμέρους φωνημικά της στοιχεία.

Βιβλιογραφία Nespor, M. & Vogel, I., (1986). “Prosodic Phonology”. Dordrecht: Foris. Bradley, L., Bryant, P. E. (1978). “Difficulties in auditory organization as a possible cause of reading backwardness”. Nature, 271,746-747. Snowling, M. J., (1995). “Phonological processing and developmental dyslexia”. Journal of Research in Reading, 18, 132-138.

Σημείωμα Αναφοράς Ζακοπούλου, Β. (2015). Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές. Διαθέσιμο από: http://eclass.teiep.gr/courses/LOGO144

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές [1] ή μεταγενέστερη. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, Διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί. [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el 15

Τέλος Ενότητας Επεξεργασία: Ζαμπάκη Θεοδώρα Ιωάννινα, 2015 16

Σημειώματα

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη Δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Τέλος ενότητας