ΛΟΥΚΕΡΗ ΜΑΡΙΑ – ΕΥΤΥΧΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
2.7 Χημική αντίδραση.
Advertisements

Χημείας Θετικής Κατεύθυνσης
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μιας αντίδρασης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές  Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med  Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΕΡΟ.
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
Γ΄ Θετικής Κατεύθυνσης
Αριθµος οξειδωςης ονοµαζεται:
Χημεία Α΄ Λυκείου 3ο κεφάλαιο Χημικές αντιδράσεις
Αντιδράσεις απλής αντικατάστασης Σειρά δραστικότητας μετάλλων
ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ. Click board to change its colour.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Α΄ΕΠΑΛ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΕΩΝ
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου
ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΕΣ.
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ Eπιμέλεια Νίκος Μαρκουλάκης Χημικός.
ΧΗΜΕΙΑ ΛΥΚΕΙΟΥ Παρασκευή σαπουνιού
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση θερμοκρασίας και συγκέντρωσης.
ΣΧ. ΕΤΟΣ ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία Φυσικός.
6ο ΓΕΛ ΖΩΓΡΑΦΟΥ Βυζιργιαννακης Μανωλης (ΠΕ-04)
2.6.1 Ηλεκτρολυτική διάσπαση του νερού
Επίδραση οξέων σε μέταλλα
Παράγοντες που επιδρούν στην ταχύτητα μίας αντίδρασης
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Παράγοντες που επηρεάζουν την θέση της χημικής ισορροπίας.
Αριθµός οξείδωσης ονοµάζεται:
Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ Εισηγήτρια: Βερώνη Ειρήνη Αντιδρώντα: Zn + I2
IrYdium Chemistry Lab.
= mαντιδρώντων mπροϊόντων § 3.1 Χημικές Αντιδράσεις
Χημική αντίδραση.
Τα άλατα.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Β΄ Λυκείου Επίδραση καταλυτών στην ταχύτητα αντίδρασης.
ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΕΣ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΗ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ:
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Χρήστος Γ. Αμοργιανιώτης
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥΚΕΦ.2:2.1 (α) ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΕ ΧΗΜΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ, ΕΝΘΑΛΠΙΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ Ποιες από τις παρακάτω μεταβολές είναι εξώθερμες;
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Θωμάς Νίκας Φυσικός MSc Ραδιοηλεκτρολογίας Φυσικά Δημοτικού…
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
Ογκομετρική ανάλυση Είναι η μεθοδολογία κατά την οποία προσδιορίζεται η συγκέντρωση διαλύματος άγνωστης ουσίας με την προσθήκη μετρήσιμου όγκου διαλύματος.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.1: 1.2 ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ, ΑΝΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΣΑ (α) Επομένως: ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ Ή ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΓΕΝΙΚΑ: Ενώσεις που περιέχουν στοιχείο με τον.
Α-Β + Γ-Δ  Γ-Β + Α-Δ. Οι αντιδράσεις διπλής αντικατάστασης γίνονται ανάμεσα σε ηλεκτρολύτες με ανταλλαγή ιόντων (συνήθως μέσα σε υδατικά διαλύματα).
Στις αντιδράσεις απλής αντικατάστασης ένα στοιχείο που βρίσκεται σε ελεύθερη κατάσταση αντικαθιστά ένα άλλο στοιχείο που βρίσκεται σε μία ένωσή του. Έτσι,
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
Α. ΣΥΝΘΕΣΗΣ Α+Β → ΑΒ  π.χ. Η 2 + Cl 2 → 2HCl Στο Η ο αριθμός οξείδωσης αυξάνεται (από 0 γίνεται +1) και οξειδώνεται Στο Cl ο αριθμός οξείδωσης ελαττώνεται.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΟΡΙΣΜΟΣ
∆είκτες Πρωτολυτικοί ή ηλεκτρολυτικοί δείκτες είναι ουσίες των οποίων το χρώμα αλλάζει ανάλογα με το pH του διαλύματος στο οποίο προστίθενται. Οι δείκτες.
Χημεία Α΄και Β΄ Λυκείου
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γυμνασίου
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημική Κινητική Εισηγητές
Χημικές ενώσεις – Χημικά στοιχεία
ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΗ Εικόνα: Παραγωγή υδρογόνου με διάσπαση νερού.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΥΡΟΧΗΜΙΚΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΜΕΤΑΛΛΩΝ.
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
ΕΚΦΕ ΝΙΚΑΙΑΣ Ακροπόλεως 53 Νίκαια.
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
Δ.1 Χημική εξίσωση Ζαΐμη Φωτεινή.
Οξειδοαναγωγή.
Θερμοχημεία.
Διαλυτότητα ουσιών στο νερό και την αιθανόλη
ΕΓΚΛΕΙΣΗ Εργαστήριο ανόργανης χημείας 1ου εξαμήνου
ΧΗΜΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ. Μονόδρομη αντίδραση: 1.Είναι η αντίδραση που γίνεται προς μια μόνο κατεύθυνση. 2.Μετά το τέλος ένα τουλάχιστον από τα αντιδρώντα σώματα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΛΟΥΚΕΡΗ ΜΑΡΙΑ – ΕΥΤΥΧΙΑ ΧΗΜΙΚΟΣ 2οΓΕΛ ΑΧΑΡΝΩΝ

ΣΤΟΧΟΙ ● Nα γνωρίζουν πώς συμβολίζεται ένα χημικό φαινόμενο. Στο τέλος της ενότητας οι μαθητές θα πρέπει: ● Nα γνωρίζουν πώς συμβολίζεται ένα χημικό φαινόμενο. ● Να ταξινομούν τις χημικές αντιδράσεις σε κατηγορίες. ● Να αναγνωρίζουν από ένα σύνολο χημικών αντιδράσεων σε ποια κατηγορία ανήκει η καθεμιά. ●Να μπορούν να αναγνωρίζουν , να συζητούν και να ερμηνεύουν μεταβολές που παρατηρούνται κατά τη διάρκεια μιας χημικής αντίδρασης, όπως: σχηματισμός ιζήματος, έκλυση αερίου, αλλαγή χρώματος, μεταβολή θερμοκρασίας ●Να καταλαβαίνουν ότι κάθε χημική αντίδραση μας δίνει ποιοτικές και ποσοτικές πληροφορίες. ●Να αντιληφθούν ότι για να πραγματοποιηθεί μια χημική αντίδραση θα πρέπει να ικανοποιούνται ορισμένες προϋποθέσεις. ● Να μπορούν να παρασκευάσουν χρησιμοποιώντας διαφορετικά είδη χημικών αντιδράσεων οξέα, βάσεις και άλατα.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ● Όταν αναμιγνύουμε ουσίες πραγματοποιείται πάντοτε χημική αντίδραση. ● Τα προϊόντα μιας χημικής αντίδρασης λαμβάνονται με συγκεκριμένη σειρά. ● Το νερό είναι προϊόν. ● Στις αντιδράσεις διπλής αντικατάστασης πρέπει να λάβουμε υπόψη τη σειρά δραστικότητας των μετάλλων.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ (1/4) ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ (ελευθερώνεται ενέργεια στο περιβάλλον) ΕΞΩΘΕΡΜΕΣ Η2Ο2+ΚΙ απορροφάται ενέργεια από το περιβάλλον ΕΝΔΟΘΕΡΜΕΣ Fe + S

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ (2/4) ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ( πόσο αποτελεσματική είναι η αντίδραση) ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ Ή ΜΟΝΟΔΡΟΜΕΣ (τουλάχιστον ένα αντιδρών τελειώνει) ΜΗ ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ Ή ΑΜΦΙΔΡΟΜΕΣ (παραμένουν σε δυναμική ισορροπία αντιδρώντα και προϊόντα)

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ (3/4) ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΓΡΗΓΟΡΕΣ Πυροτέχνημα ΑΡΓΕΣ Oξείδωση του Fe

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ (4/4) ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ Ή ΟΧΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΞΕΙΔΩΣΗΣ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΕΣ (μεταβάλλεται ο Α.Ο ορισμένων από τα στοιχεία που συμμετέχουν στην αντίδραση) ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗΣ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ ΑΠΛΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΛΥΠΛΟΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΤΙΚΕΣ (ο Α.Ο όλων των στοιχείων παραμένει σταθερός) ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ ΔΙΠΛΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ (4/4)

ΠΕΙΡΑΜΑ 1 : ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΥΝΘΕΣΗΣ Fe(s)+ S(s) → FeS(s) Όργανα – Συσκευές Αντιδραστήρια Ύαλoς ωρολογίου Σίδηρος, Fe σε σκόνη Δοκιμαστικός σωλήνας Θείο, S σε σκόνη Λύχνος Ξύλινη λαβίδα Σπάτουλα Μαγνήτης Οι μαθητές κατανοούν την έννοια της χημικής αντίδρασης και τη διαφορά της από το φυσικό φαινόμενο.

ΠΕΙΡΑΜΑ 2: ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗΣ H2O2(l)→ H2(g) + O2(g) Όργανα – Συσκευές Αντιδραστήρια  Δοκιμαστικός σωλήνας H2O2(l) 30%w/v Σπάτουλα ΜnO2 Παρασχίδα Αναφορά στη χρήση καταλυτών και την χρησιμότητά τους. Γίνεται αντιληπτή η έννοια της αργής και γρήγορης χημικής αντίδρασης.

ΠΕΙΡΑΜΑ 3: ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑΣΠΑΣΗΣ KClO3(s)) → KCl + 3/2 O2(g) Όργανα – Συσκευές Αντιδραστήρια Δοκιμαστικός Σωλήνας μεγάλος KClO3 στερεό Μεταλλικό στήριγμα Λύχνος Παρασχίδα Επιβεβαίωση έκλυσης αερίου οξυγόνου με άναμμα μισοσβησμένης παρασχίδας.

ΠΕΙΡΑΜΑ 4: ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΟΞΕΟΣ Al Mg Cu ΠΕΙΡΑΜΑ 4: ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΟΞΕΟΣ Όργανα – Συσκευές Αντιδραστήρια Δοκιμαστικοί σωλήνες (3) Αl στερεό Στατώ Mg στερεό Cu έλασμα Διάλυμα HCl 2M Χρησιμοποιώντας ίσες ποσότητες αντιδραστηρίων καταλήγουμε στη σχέση δραστικότητας μεταξύ των 3 χρησιμοποιούμενων μετάλλων.

ΠΕΙΡΑΜΑ 5: ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΑΛΑΤΟΣ Cu(s) + ΑgNO 3(aq) → 2Ag(s) + Cu(NO)3(aq) Συμπληρώστε την αντίδραση: Fe(s) + CuSO4 (aq) → ...….+……… Όργανα – Συσκευές Αντιδραστήρια Ποτήρια ζέσεως των 50ml (2) Έλασμα Cu - Διάλυμα ΑgNO3 Σύρμα κουζίνας (Fe)- Διάλυμα CuSO4

ΠΕΙΡΑΜΑ 6: ΔΡΑΣΤΙΚΟ ΜΕΤΑΛΛΟ(K,Na,Ba,Ca)+ H2O Na(s) + H2O(l)→ NaOH+1/2H2 Όργανα – Συσκευές Αντιδραστήρια Ποτήρι ζέσεως 500ml Μεταλλικό νάτριο ( στο μέγεθος φακής) Γυάλινη ράβδος Δείκτης Φαινολοφθαλεϊνης Νερό

ΠΕΙΡΑΜΑ 7 : ΚΑΤΑΒΥΘΙΣΗ ΙΖΗΜΑΤΟΣ Όργανα – Συσκευές Αντιδραστήρια Δοκιμαστικοί σωλήνες (3) ΑgNO3 0,1Μ Σταγονόμετρο Διάλυμα HCl ή Διάλυμα NaCl Διάλυμα KBr Διάλυμα KI Με τις παραπάνω χημικές αντιδράσεις οι μαθητές αντιλαμβάνονται τρόπο διαχωρισμού ιόντων.

ΠΕΙΡΑΜΑ 8 : ΕΚΛΥΣΗ ΑΕΡΙΟΥ Όργανα – Συσκευές Αντιδραστήρια Δοκιμαστικός σωλήνας Na 2CO3στερεό Mπαλόνι Διάλυμα HCl 1Μ Γυάλινη Ράβδος Ανάδευσης ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ●Τοποθετούμε στo μπαλόνι 15-20g Na2CO3. ●Σε κωνική φιάλη τοποθετούμε 100ml ΗCl 1Μ ●Προσαρμόζουμε το μπαλόνι στο στόμιο της κωνικής. ●Αδειάζουμε το μπαλόνι. ●Παρατηρούμε τη έκλυση CO2 από τον όγκο του μπαλονιού που φουσκώνει. Na 2CO3 +HCl →NaCl + CO2 + H2O

ΠΕΙΡΑΜΑ 9:ΠΟΛΥΠΛΟΚΗ ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ Όργανα Αντιδραστήρια Κωνικές φιάλες 250 ml(2) 2-3 κρύσταλλοι KMnO4/50ml Η2Ο NaOH (s)(1κ.γλ.) σε 250mlH2O C12H22O11(1κ.γλ. Εξήγηση: 1.Υδρόλυση της ζάχαρης 2.Οξείδωση μονοσακχαριτών από KMnO4 3.Αναγωγή του ΚΜnΟ4( ιώδες)→K2MnO4( μπλε)→Κ3ΜnO4πράσινο)→(κίτρινο-καφέ)