ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
H Mathematica στην υπηρεσία της Φυσικής
Advertisements

ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κεφάλαιο 6: Κινητική Ενέργεια και Έργο
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ ΠΟΥ ΚΥΛΙΕΤΑΙ ΣΕ ΠΛΑΓΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Γ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Σημαντικό!!! Στις διαφάνειες.
Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης  ΣΤΟΧΟΙ να εξοικειωθούν οι μαθητές με την μελέτη της ευθύγραμμης ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης να σχεδιάζουν και.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ
Γραφικές παραστάσεις. t(min)h(cm) 05,2 17,1 28,7 310,6 413,0 514,7 Κατ’ αρχάς γράφουμε τα πειραματικά δεδομένα σε πίνακα. Η πρώτη γραμμή περιέχει τα μεγέθη.
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
Τεστ κινηματικής 11 Οκτωβρίου
ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ νόμος NEWTON
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Γνωρίζουμε πώς κινούνται τα σώματα σε μια ευθεία.
2.3 ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ. Σταθερή μηδενική ταχύτητα Περιγραφή της κίνησης: Το σώμα είναι ακίνητο, μπορεί να έχει οποιαδήποτε θέση.
Xρήση ηλεκτρικού χρονομετρητή
Πως μπορεί κανείς να λύσει προβλήματα με τη βοήθεια της Mathematica Πρόβλημα 10 α : Κλίση καμπύλης Πρόβλημα 10 β : Εμβαδόν καμπύλης Ομάδα Δ. Λύνοντας Προβλήματα.
Για τη Φυσική Α ’ Λυκείου Εργαστηριακή Άσκηση 2 α Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλά Επιταχυνόμενης Κίνησης.
ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής ΑΣΚΗΣΗ 8 Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής Σκοπός είναι.
«Συστήματα συγχρονικής λήψης και απεικόνισης (MBL‐Microcomputer Based Laboratories) στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών» Επιμέλεια: Βασίλης Τζιώτης, Φυσικός.
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός 1 Η έννοια της ταχύτητας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Περιστροφή στερεού σώματος γύρω από σταθερό άξονα
Φυσική Γ΄ Λυκείου Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
Ερωτήσεις Ένα αυτοκίνητο κινείται προς το Βορρά, σε οριζόντιο δρόμο. Ποια είναι η κατεύθυνση της στροφορμής των τροχών του; Η στροφορμή ενός συστήματος.
φύλλο εργασίας 3 μετρήσεις μαζών τα διαγράμματα
Τριβή ολίσθησης με τη χρήση του Multilog
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
Ώθηση δύναμης – Μεταβολή Ορμής
Παίζω – Μαθαίνω – Αποφασίζω
Κινητική ενέργεια στερεού σώματος λόγω μεταφορικής κίνησης
Διερεύνηση του 2ου νόμου του Newton
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΟΥ ΑΠΛΟΥ ΕΚΚΡΕΜΟΥΣ
Φυσική Γενικής Παιδείας Β΄ Λυκείου Άσκηση 4 (5η του εργ. οδ.)
Μελέτη Στροφικής Κίνησης Στερεού Σώματος
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗ – ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΣΤΡΟΦΟΡΜΗΣ.
Φυσική Β’ Γυμνασίου Ασκήσεις.
Γραφικές παραστάσεις με το Excel 2007
Γραφικές παραστάσεις με το Excel 2007
Πως φτιάχνουμε γραφική παράσταση
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOKE.
Νόμος του Hooke ελαστικότητα
Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:
Eπιμέλεια: Μανδηλιώτης Σωτήρης
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η μελέτη των μεταβολών της δυναμικής και κινητικής ενέργειας σώματος κατά την ελεύθερη πτώση του με βάση τη χρονοφωτογραφία. Ο έλεγχος.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : Οι Αλχημιστές
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOKE ΟΜΑΔΑ: ΣΤΕΤΣΙΚΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΣΥΡΗΜΗ
ΕργαςτΗρι ΦυςικΗς.
DataStudio ένα πρόγραμμα
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Ώθηση δύναμης – Μεταβολή Ορμής
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗΣ
Γενική Φυσική 1ο Εξάμηνο
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
(Θεμελιώδης νόμος της Μηχανικής)
Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Γραφικές παραστάσεις με το Excel 2007
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ένα συν ένα ίσον τέσσερα; Δημήτρης Τσαούσης
Εφαρμογές των Νόμων τού Νεύτωνα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής Σκοπός είναι η πειραματική επαλήθευση του Θεμελιώδη Νόμου της Μηχανικής F=mα. Αυτό θα γίνει με τη Γραφική Ανάλυση των πειραματικών αποτελεσμάτων που θα προκύψουν από μια ομάδα φοιτητών. Σε ένα σώμα σταθερής μάζας m1 κάθε φοιτητής μέλος της ομάδας θα ασκήσει διαφορετική δύναμη F1 και θα υπολογίσει το μέτρο της αντίστοιχης επιτάχυνσης α με τη βοήθεια του DataStudio Στη συνέχεια θα γίνει η γραφική παράσταση των τιμών (F, α) που βρήκαν όλοι οι φοιτητές της ομάδας. Αν τα σημεία που προκύπτουν δίνουν ευθεία γραμμή τότε επαληθεύεται ο νόμος. Σημαντική παρατήρηση: Επειδή m2 <<m1 δεχόμαστε F1=W2

Διάταξη Στη φωτογραφία βλέπουμε τη τράπεζα κίνησης. Τον αισθητήρα κίνησης που μετρά την ταχύτητα του σώματος.  Το σώμα m1- αμαξίδιο του οποίου θα μετρήσω την επιτάχυνση Την τροχαλία και το σώμα m2 που τραβά το αμαξίδιο μέσω του νήματος. και τον Η/Υ με το πρόγραμμα Data Studio για την επεξεργασία των μετρήσεων. Για κάθε άσκηση που χρησιμοποιώ το Data Studio έχει γίνει προ-ρύθμιση του προγράμματος να παίρνει τις μετρήσεις που θέλω και όπως θέλω. Η/Υ- Data Studio Τροχαλία Τράπεζα κίνησης Σώμα m1 Αισθητήρας κίνησης Σώμα m2

Το πείραμα Κάθε μέλος παίρνει και μία μάζα m2 την οποία ζυγίζει. Π.χ. m2 = 6,87g = 6,8710-3 kg Με g=9,81m/s2 υπολογίζει το αντίστοιχο βάρος W2=m2g = 6,8710-3 kg 9,81m/s2 =0,0674 N Επειδή m2 <<m1 δεχόμαστε F1=W2 Άρα F1= W2=0,0674N Έτσι βρίσκει κάθε μέλος την δύναμη F1 που θα εφαρμόσει στο σώμα m1

Το πείραμα Ανοίγω τώρα το αρχείο του Data Studio που αντιστοιχεί στην άσκηση 4. Το MAGOS_4 3 4

Το πείραμα Στην οθόνη βλέπω τους άξονες της γραφικής παράστασης της ταχύτητας σε σχέση με το χρόνο.

Το πείραμα Ρυθμίζουμε με τα ποδαράκια τη τράπεζα κίνησης να είναι οριζόντια Τοποθετούμε το αμαξίδιο 20cm περίπου από τον αισθητήρα κίνησης. Δένουμε στη μια άκρη νήματος το αμαξίδιο και στην άλλη άκρη τη μάζα m2 Πατάμε το Start στην οθόνη και αμέσως αφήνουμε το αμαξίδιο. Λίγο πριν φτάσει στην τροχαλία πατάμε το Stop.

Το πείραμα Στην οθόνη βλέπω τη γραφική παράσταση της ταχύτητας  του αμαξιδίου σε σχέση με το χρόνο

Μέτρηση της επιτάχυνσης α από τη γραφική παράσταση Στο διάγραμμα της ταχύτητας απλώνουμε το κομμάτι της γραφικής παράστασης που μας ενδιαφέρει σε όλο το χώρο των αξόνων. Μαρκάρω τα σημεία και φτιάχνω την καλύτερη ευθεία επιλέγοντας Fit - Lineαr Fit Η κλίση της (Slope) μου δίνει το μέτρο της επιτάχυνσης α. Άρα: α=0,281m/s2 Έτσι βρίσκει κάθε μέλος της ομάδας την επιτάχυνση που θα αποκτήσει το σώμα δύναμη m1

Με βάση τον πίνακα κάνει τη γραφική παράσταση α=f(F) Μετρήσεις ομάδας Βρήκαμε προηγούμενα για F1 = 0,0674N, α1=0,281m/s2 . Αυτό κάνει κάθε μέλος της ομάδας και δίνει το ζεύγος αυτό των μετρήσεων στον υπεύθυνο της ομάδας. Ο υπεύθυνος της ομάδας μαζεύει όλα τα ζεύγη των απαντήσεων που προέκυψαν, και τα καταχωρεί στον παρακάτω πίνακα: α/α (μελών ομάδας) α(m/s2) F(N) 1 2 3 4 5 Με βάση τον πίνακα κάνει τη γραφική παράσταση α=f(F) Αν τα σημεία που προκύπτουν δίνουν ευθεία γραμμή τότε επαληθεύεται ο νόμος.