Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4: Treatment Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Ενότητα 2: Τεχνολογίες και Εικόνα Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή Ενότητα 1: Στάδια Παραγωγής Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ

Στάδια Παραγωγής Pre Production Production Post Production 2

Στάδια Παραγωγής Pre Production 3

Ιδέες; BrainStorming Think Tanks

Γραφή Σεναρίου & Κωμωδία Πώς Γράφουμε ένα Σενάριο. Γλωσσικοί Κανόνες.

Κλασικές Μορφές Σεναρίου Μια Στήλη (Ραδιόφωνο) Μια Στήλη (Τηλεόραση/Θέατρο) Δύο Στήλες (Τηλεόραση) Αρίθμησης (Κινηματογράφος)

Βασικοί Κανόνες Συγγραφής Σεναρίου 1. Συντομία 2. Ανεπίσημος Τόνος 3. Σαφήνεια (Απλότητα ) 4. Φυσικότητα και Προσωποποίηση

Γλώσσα 1. Απλότητα 2. Γραμματική 3. Ρήματα (Ενεστώτας και Ενεργητική Φωνή) 4. Επιλογή Λέξης

Γλώσσα 5. Στίξη 6. Όχι Συντομογραφίες 7. Προσοχή στα ”ευαίσθητα” θέματα 8. Ακρίβεια και Έρευνα

Script Το σενάριο είναι εξ ορισμού: Γραπτό κείμενο που λέει περί τίνος είναι η εκπομπή, ποιος λέει τι, τι πρόκειται να συμβεί και ΤΙ και ΠΩΣ θα δει το κοινό από τα τεκταινόμενα. Μετατρέπει την αρχική ιδέα στο τι ακριβώς οι θεατές θα δουν και θα ακούν παρακολουθώντας το πρόγραμμα. Είναι μια συνταγή για το πώς θα αναμιχθούν τα βασικά στοιχεία του προγράμματος.

Διαφορετικοί Τύποι Σεναρίου: Single-column (single camera action like stage play or radio) Film or screenplay format (filmed dramas) Fact, or rundown, sheet: Συνήθως για ζωντανά σόου με καλεσμένους ή ενημερωτικά. Είναι μια λίστα των βασικών θεμάτων. Two-column script Two-column news script Χρήση σε Newsrooms. Περιγραφικό voice over. Two-column documentary script or documentary format Πλήρη περιγραφή πλάνων, σκηνών και γενικά της παραγωγής.

Two-column script breakdown Two-columns (dialogue/narration is fully scripted) Αριστερή Κολώνα περιέχει την πληροφορία εικόνας: Ποιος Μιλάει Είδη Πλάνων Δεξιά Κολώνα περιέχει την πληροφορία ήχου VO (voice over) SOT (sound on tape)-φυσικός ήχος που έχει καταγραφεί κατά τα γυρίσματα.

Script abbreviations/descriptions: Camera shots: ECU-extreme close-up CU-close up MS-medium shot LS-long shot ES-establishing shot Audio VO-voice over SFX-sound effects Video transitions: Cut Dissolve Fade to black

Two-column script example: Video John by the phone, looking for change John approaches Mary whom is sitting on a bench Mary gets up and walks toward the curb turns around and faces John Freeze-frame of LS with both Mary and John in frame Fade to black Audio SFX: Distant Traffic sounds. Occasional cars going by. John Excuse me. Could you break a five dollar bill. I need change for the phone. Mary No. Susie (VO) John searches the streets of Portland for a hand out. Music

Οπτικοποίηση/Visualization Πάρτε λίγο χρόνο να «δείτε» νοητά τους χαρακτήρες σας. Πώς τους φαντάζεστε; CU, MS, LS Που βρίσκονται; Τι φοράνε; Τι κάνουν; Τι ήχοι ακούγονται; Visualization: creating a mental image of a shot or sequence of shots. This is an indispensable preproduction tool.

Video Establishing shoot of bus stop @night Pan over to phone booth with Jon CU of John’s hands counting change MS of John looking around LS Mary sitting on a bench OTS of John approaching Mary CU of Mary’s surprised face 2Shot of John and Mary MS Mary getting up and walks toward the curb turns around and faces John CU of Mary Freeze-frame of LS with both Mary and John in frame Fade to black Audio SFX: Distant Traffic sounds. Sirens Occasional cars going by. SFX: Shoes walking on sidewalk John Excuse me. Could you break a five dollar bill. I need change for the phone. Mary No. Susie (VO) John’s addiction often leads him to the streets of Portland looking for a handout. Music

Scripting for multimedia Συνδυασμός two-column ειδήσεων και ντοκιμαντέρ. Πώς θα μοιάζει; Video John in his daily routine looking for spare change on the streets of Portland John going to liquor store John’s intervention with parents Audio SFX of cars, people (natural sounds) Dialog exchange between John and store clerk Mom crying, John yelling SFX of door slamming

4 Παράγοντες Οπτικοποίησης: Εικόνα Το σενάριο δίνει απλά και γενικά σημεία οπτικοποίησης“Mary waiting at bus stop” Πρέπει να σκεφτούμε όλες τις λεπτομέρειες, όψη, ρούχα, στάση σώματος, περιβάλλον της στάσης κτλ. Διαφορετικές οπτικοποιήσεις ανάλογα την ώρα της δράσης (νύχτα ή μέρα)

4 Παράγοντες Οπτικοποίησης: Ήχος Τι «ακούμε» μαζί με τις εικόνες μας; Τι ήχους ακούμε σε μια καλοφωτισμένη στάση; Τι σε μια σκοτεινή; Όταν ο John πλησιάζει τη Mary, τι ήχους έχει το περιβάλλον; Τι μουσική θα μπορούσαμε να βάλουμε; Ο ήχος είναι πολύ πιο κρίσιμος για την δημιουργία συναισθηματικής φόρτισης στον θεατή μας.

4 Παράγοντες Οπτικοποίησης: Πλαίσιο Πέρα από το μήνυμα διαδικασίας και την οπτική μας, η οπτικοποιήση επηρεάζεται ιδιαίτερα από το πλαίσιο της σκηνής. Πχ: Μια νυχτερινή σκηνή στην στάση μάλλον θα περιέχει περισσότερα CU (close-ups) της γυναίκας και θα παρουσιάζει τον άντρα να πλησιάζει πιο επιθετικά.

4 Παράγοντες Οπτικοποίησης: Sequencing Η οπτικοποιήση μας πρέπει να περιλαμβάνει και την σειρά των πλάνων. Πως πάμε από το ένα πλάνο στο άλλο. Σκεφτείτε με εικόνες, δημιουργία storyboard

Storyboard Δείχνει ακριβώς τα κεντρικά σημεία οπτικοποίησης και την ροή των πλάνων. Περιέχει πληροφορίες δράσης και ήχου. Μπορεί να είναι απλά σκίτσα μέχρι καλοφτιαγμένα γραφικά από υπολογιστή. Λειτουργία: ΤΙ θα δείξουμε ΠΩΣ θα το δείξουμε Γωνία λήψης και σύνθεση

Storyboards Αποκαλύπτει όλα τα πιθανά προβλήματα Βοηθάει στον να μην χάνουμε τον στόχο Βοηθάει να φτάσουμε στο μοντάζ Οργανώνει τις σκέψεις μας Η ιδέα εμφανίζεται στο χαρτί Δείχνει αν δουλεύει ή όχι

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Νίκος Μύρτου 2015. Νίκος Μύρτου. «Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή. Στάδια Παραγωγής». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/MEDIA100/.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.