Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποιότητα Λογισμικού Ενότητα 6: Μέτρηση της κάλυψης των ελέγχων. Διδάσκων: Γεώργιος Κακαρόντζας, Καθηγητής Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Advertisements

Ποιότητα Λογισμικού Ενότητα 4: Παράδειγμα Ελέγχου. Διδάσκων: Γεώργιος Κακαρόντζας, Καθηγητής Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.
Ποιότητα Λογισμικού Ενότητα 2: Παραμετρικοί έλεγχοι στο JUnit. Διδάσκων: Γεώργιος Κακαρόντζας, Καθηγητής Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 12: Παραγωγή Ενδιάμεσου Κώδικα (Σημασιολογικές ρουτίνες μετάφρασης-Μέρος Β) Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 11: Βελτιστοποίηση Ενδιάμεσου Κώδικα Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Διδακτική Πληροφορικής
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 4: Συμβολοσειρές και Δομές Ελέγχου. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 9: Κληρονομικότητα. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής. Τμήμα.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 6: Πίνακες και Παράμετροι στην main. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 6: Δισδιάστατοι πίνακες.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 8: Κατασκευαστές. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής. Τμήμα.
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 10: Αφηρημένες τάξεις. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής.
Τεχνολογία Ξύλου 1 Ενότητα 13: Ποιότητα και Πιστοποίηση Ξυλείας Διδάσκων: Δρ. Μιχάλης Σκαρβέλης, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ «Εισαγωγή στον οντοκεντρικό προγραμματισμό (βασική εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας)» Ρουσσάκης Ιωάννης, ΤΕΙ Κρήτης,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Στοιχεία Μηχανών ΙΙ Ενότητα 3: Μετωπικοί τροχοί με κεκλιμένη οδόντωση – Κωνικοί οδοντωτοί τροχοί Δρ Α. Δ. Τσολάκης Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων Ενότητα 12: Οικονομική Διαχείριση Έργων – Ταμειακές Ροές. Διδάσκων: Φιτσιλής Παναγιώτης, Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ Ενότητα 12 : Η χρήση της MySQL στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (ΙΙI) Ιωάννης Τσούλος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Ενότητα 7 : Χρήση Πινάκων στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (I) Ιωάννης Τσούλος
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Προγραμματισμός κινητών συσκευών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 11: Header Files. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας,
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
Ενότητα 5 : Δομές Ελέγχου της γλώσσας PHP Ιωάννης Τσούλος
Ενότητα 4 : Τελεστές της γλώσσας PHP Ιωάννης Τσούλος
Ενότητα 2 : Το σύστημα βάσεων δεδομένων MySQL (II) Ιωάννης Τσούλος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ)
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 12: Αρχεία Δομών. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λήψη Αποφάσεων και Συναρτήσεις Ελέγχου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 5: Επαναληπτικές Δομές. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

Άδειες χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται στην παρακάτω άδεια χρήσης Creative Commons (C C): Αναφορά δημιουργού (B Y), Μη εμπορική χρήση (N C), Μη τροποποίηση (N D), 3.0, Μη εισαγόμενο. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σκοποί ενότητας Ο αναγνώστης να μπορεί να γνωρίζει και διαχειρίζεται, όλες τις επαναληπτικές δομές που διαθέτει η java. Επαναληπτικές δομές

Περιεχόμενα ενότητας 1) Η δομές επανάληψης: α) for β) while 1) Η δομές επανάληψης: α) for β) while γ) do - while δ) switch case 3) Εντολές διακλάδωσης Επαναληπτικές δομές

Η δομή επανάληψης for Η εντολή for είναι χρήσιμη για την επανάληψη μιας σειράς εντολών, όταν είναι γνωστό εκ των προτέρων, πόσες φορές θέλουμε να επαναληφθούν. Η γενική μορφή της for είναι η ακόλουθη: for (αρχικοποίηση; τερματισμός; αύξηση) εντολή ή { ομάδα εντολών }; Επαναληπτικές δομές

Παράδειγμα επανάληψης for Για παράδειγμα το ακόλουθο τμήμα κώδικα, εμφανίζει στην οθόνη τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 10: . . . for (int i=1; i<=10; i++)      System.out.println(i); . . . Επαναληπτικές δομές

Η δομή επανάληψης while Η εντολή for, που είδαμε προηγουμένως, είναι κατάλληλη όταν γνωρίζουμε πόσες επαναλήψεις θα γίνουν. Αν δεν γνωρίζουμε πόσες επαναλήψεις θα γίνουν, μία καλύτερη εντολή είναι η while. Επαναληπτικές δομές

Η while Η while έχει την ακόλουθη γενική μορφή: εντολές; Η εντολή ή εντολές που ακολουθούν το while θα εκτελεστούν, όσο η συνθήκη είναι αληθής. Ο βρόγχος δηλαδή θα τερματιστεί, όταν η συνθήκη - που είναι μία boolean έκφραση - γίνει ψευδής. Επαναληπτικές δομές

Παράδειγμα επανάληψης while … boolean found = false; int i=0, x=5; while (!found && i!=10) if (i == x) found = true; else i = i+1; System.out.println("Βρέθηκε μετά από " + i + " βήματα"); Επαναληπτικές δομές

Η δομή επανάληψης do-while Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις, στις οποίες θα θέλαμε οι εντολές μέσα στο βρόγχο, να εκτελεστούν τουλάχιστον μία φορά, και στη συνέχεια να ελεγχθεί η συνθήκη εξόδου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, προτιμάται η χρήση της do-while, αντί της while. Επαναληπτικές δομές

Η do-while Η do-while έχει την ακόλουθη γενική μορφή: Επαναληπτικές δομές

Παράδειγμα επανάληψης do-while ... int c = 5; ... do { c––; ... } while (c != 1); ... Επαναληπτικές δομές

Η δομή επιλογής switch-case Όταν οι εναλλακτικές περιπτώσεις, που πρέπει να ελέγξουμε με την if, είναι πάρα πολλές, και αφορούν τον έλεγχο για ισότητα της τιμής μιας μεταβλητής ή μιας έκφρασης με κάποιες τιμές, προτιμάται η switch-case, η οποία έχει την ακόλουθη γενική μορφή: switch (έκφραση) {      case τιμή-1:           εντολές-1; [break;]              …      case τιμή-ν:           εντολές-ν; [break;]      [default:           εντολές; [break;]] } Επαναληπτικές δομές

Παράδειγμα επιλογής switch-case ... switch (month) {     case 1:     case 3:     case 5:     case 7:     case 8:     case 10:     case 12: numDays = 31; break;     case 4:     case 6:     case 9:     case 11: numDays = 30; break;     case 2:         if ( ((year % 4 == 0) && !(year % 100 == 0)) || (year % 400 == 0) )             numDays = 29;         else             numDays = 28;         break; } … Το παράδειγμα υπολογίζει τις μέρες ενός μήνα, ανάλογα με το ποιός μήνας είναι (μεταβλητή month), και αν το έτος (year), είναι δίσεκτο. Επαναληπτικές δομές

Εντολές διακλάδωσης Η Java έχει τρεις εντολές διακλάδωσης, οι οποίες είναι βολικές σε αρκετές περιπτώσεις, και ιδιαίτερα με τις επαναληπτικές δομές που έχουμε συζητήσει. Οι εντολές διακλάδωσης είναι οι: break, continue, και return. Επαναληπτικές δομές

Παράδειγμα εντολής διακλάδωσης … int i, k=7; boolean found = false; for (i=0; i<10; i++)     if (k == i) {         found = true;         break;     } System.out.println(“ Έγιναν " + (i+1) + "επαναλήψεις"); … Επαναληπτικές δομές

Η χρήση της continue Η χρήση της continue μέσα σε ένα βρόγχο, προκαλεί την άμεση αποτίμηση και πάλι της συνθήκης εξόδου. Για να γίνει αυτό στις εντολές for και while, ο έλεγχος μεταφέρεται στην πρώτη γραμμή του βρόγχου, ενώ στο do-while στην τελευταία. Στη συνέχεια, αποτιμάται και πάλι η συνθήκη τερματισμού, και η επαναληπτική διαδικασία τερματίζεται ή συνεχίζεται, ανάλογα με την τιμή της συνθήκης (true ή false), ως συνήθως. Επαναληπτικές δομές

Οι εντολές break και continue Οι εντολές break και continue, έχουν και μία μορφή για ετικέτες (labeled break και labeled continue), που δεν θα συζητήσουμε εδώ, μία και στη πράξη οι ετικέτες δεν χρησιμοποιούνται, αφού οι υπόλοιπες δομές που είδαμε αρκούν για όλες τις πιθανές χρήσεις, χωρίς να εμφανίζουν πολλά από τα προβλήματα που πιθανώς να εμφανιστούν με την χρήση των ετικετών. Επαναληπτικές δομές

Τέλος πέμπτης ενότητας