Περιγραφή Ενότητας Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις απαραίτητες έννοιες ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν την τεχνολογία των βάσεων δεδοµένων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Copyright © 2006 Quality & Reliability SQL 1-2.
Advertisements

Βάσεις Δεδομένων I (Θ) Ενότητα 11: Ενιαίο παράδειγμα σχεδίασης σχεσιακής βάσης δεδομένων και υλοποίησης με Γλώσσα SQL Χ. Σκουρλάς Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής.
Βάσεις Δεδομένων II (Θ) Ενότητα 1: «Προσανατολισμού» (orientation) - Εισαγωγή Χ. Σκουρλάς Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Βάσεις Δεδομένων I (Θ) Ενότητα 8: Εισαγωγή στην υλοποίηση σχεσιακών βάσεων δεδομένων Χ. Σκουρλάς Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Βάσεις Δεδομένων I (Θ) Ενότητα 9: Yλοποίηση σχεσιακών βάσεων δεδομένων - Σύνθετες εντολές SQL Χ. Σκουρλάς Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Βάσεις Δεδομένων I Ενότητα 8: Εισαγωγή στην υλοποίηση σχεσιακών βάσεων δεδομένων Χ. Σκουρλάς Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Βάσεις Δεδομένων I Ενότητα 9: Yλοποίηση σχεσιακών βάσεων δεδομένων - Σύνθετες εντολές SQL Χ. Σκουρλάς Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο.
Βάσεις Δεδομένων I Ενότητα 2: Εισαγωγή στις βάσεις δεδομένων Χ. Σκουρλάς Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Σχεσιακό μοντέλο – Σχεσιακές βάσεις δεδομένων Διδάσκων: Χ. Σκουρλάς, Α θ ή ν α Βάσεις Δεδομένων και web-based Εφαρμογές.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Εισαγωγή στις βάσεις δεδομένων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Σύντομη περιγραφή Μια περιήγηση σε αφυπνιζόμενα προγράμματα (triggers), δηλαδή προγράμματα ενεργοποιούμενα από ενέργειες INSERT, UPDATE, DELETE στη βάση.
Εναρκτήρια συνάντηση Στην πρώτη συνάντηση γίνεται παρουσίαση του μαθήματος και μία σύντομη και περιεκτική επισκόπηση κάποιων βασικών εννοιών των Βάσεων.
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Περιγραφή Ενότητας Σκοπός του μαθήματος αυτού και κεντρικός σκοπός του μαθήματος των Βάσεων Δεδομένων Ι είναι η παρουσίαση των απαραίτητων εννοιών ώστε.
Εναρκτήρια συνάντηση Στην πρώτη συνάντηση γίνεται παρουσίαση του μαθήματος και μία σύντομη και περιεκτική επισκόπηση κάποιων βασικών εννοιών των Βάσεων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εναρκτήρια συνάντηση Στην πρώτη συνάντηση γίνεται παρουσίαση του μαθήματος και μία σύντομη και περιεκτική επισκόπηση κάποιων βασικών εννοιών των Βάσεων.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Επανάληψη - επισκόπηση
9 Η Γλώσσα SQL Εισαγωγή – Βασικές Έννοιες Τύποι Δεδομένων
Βάσεις Δεδομένων και Ευφυή Πληροφοριακά Συστήματα Επιχειρηματικότητας
Περιγραφή Ενότητας Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουμε την έννοια της όψης της γλώσσας SQL. Χ. Σκουρλάς.
Άσκηση στο νερό και τρίτη ηλικία
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Περιγραφή Ενότητας Σκοπός του μαθήματος είναι η παρουσίαση των απαραίτητων εννοιών αλλά και των δηλώσεων SQL ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν σε κάποιο.
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 2
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 8: Το Σύνταγμα του 1975: τα μέρη του και το περιεχόμενό του Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Βάσεις Δεδομένων και web-based Εφαρμογές
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ενότητα 5: Σχεδίαση βάσεων δεδομένων - Κανονικοποίηση Χ. Σκουρλάς
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 3: Το παράδειγμα της Τρέισι Λάτιμερ (συνέχεια) Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ενότητα 3: Σχεσιακό Μοντέλο – Σχεσιακή βάση δεδομένων Χ. Σκουρλάς
Βάσεις Δεδομένων ΙΙ Ενότητα 6: Τεχνολογία PL/SQL - cursors Χ. Σκουρλάς
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Βάσεις Δεδομένων ΙΙ Ενότητα 5: Μελέτη περιπτώσεως:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ SQL Ή ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ SQL Ή
Ενότητα 1: «Προσανατολισμού» (orientation) - Εισαγωγή Χ. Σκουρλάς
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Βάσεις Δεδομένων I Ενότητα 11: Ενιαίο παράδειγμα σχεδίασης σχεσιακής βάσης δεδομένων και υλοποίησης με Γλώσσα SQL Χ. Σκουρλάς Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Περιγραφή Ενότητας Σκοπός του μαθήματος είναι να παρουσιάσει τις απαραίτητες έννοιες ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν την τεχνολογία των βάσεων δεδοµένων και των συστηµάτων βάσεων δεδοµένων. Έµφαση δίδεται μέσα από τη χρήση ενός ολοκληρωμένου παραδείγματος στην παρουσίαση των εννοιών της σχεδίασης βάσεων δεδοµένων και στην υλοποίηση µε γλώσσα SQL. Χ. Σκουρλάς

Στόχος Ενότητας Κύριος στόχος του µαθήµατος είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές µε τις απαραίτητες γνώσεις έτσι ώστε να είναι ικανοί να σχεδίασουν βάσεις δεδοµένων και συστήµατα βάσεων δεδοµένων και να υλοποιήσουν βάσεις δεδοµένων µε χρήση SQL. Λέξεις κλειδιά: Μοντελοποίηση, Υλοποίηση σχεσιακής βάσης δεδομένων, SQL

Μελέτη περίπτωσης (Case Study) Βάση δεδομένων προσωπικού Πρέπει με ένα ολοκληρωμένο παράδειγμα να εμπεδώσουμε τις έννοιες: Βάση δεδομένων Περιορισμοί Μοντέλο Οντοτήτων Συσχετίσεων Τρίτη Κανονική Μορφή Υλοποίηση 1) Παρατίθενται παραδείγματα για να εμπεδώσουμε θέματα εντολών SELECT 2) Δίνονται και λανθασμένες εντολές SELECT και ζητάμε να διορθωθούν.

Ολοκληρωμένα παραδείγματα Μοντελοποίηση - Υλοποίηση

Υποθέστε ότι εργάζεστε στην εταιρεία Integrated Information και σας αναθέτουν τη συντήρηση βάσης δεδομένων των υπαλλήλων. Στο σχήμα της βάσης περιλαμβάνονται οι πίνακες emp, dept, emp_proj με στήλες: κωδικός υπαλλήλου-empno, όνομα-ename, κωδικός θέσης υπαλλήλου-jobno, θέση-jobname, μισθός-sal, προμήθεια-comm, κωδικός τμήματος υπαλλήλου-deptno, τμήμα-dname, έδρα τμήματος-dept.loc, κωδικός έργου στο οποίο εργάζεται ο υπάλληλος-projno, ποσοστό χρόνου απασχόλησης υπαλλήλου στο έργο-ptime, ονομασία ή περιγραφή έργου-pdescr, έδρα έργου-emp_proj.loc. Είναι η παρακάτω βάση στην Τρίτη κανονική μορφή;

CREATE TABLE Dept(Deptno NUMBER(2) NOT NULL, Dname CHAR(20), Loc CHAR(20), PRIMARY KEY(Deptno)); CREATE TABLE Emp(Ename CHAR(20), Empno NUMBER(5) NOT NULL, JobNo NUMBER(2), Sal NUMBER(7,2), Comm NUMBER(7,2), Deptno NUMBER(2), Jobname CHAR(20), PRIMARY KEY(Empno), FOREIGN KEY(Deptno) REFERENCES Dept(Deptno)); CREATE TABLE Emp_Proj( Empno NUMBER(5) NOT NULL, Projno NUMBER(3) NOT NULL, Pdescr CHAR(20), Loc CHAR(20), Ptime NUMBER(3), PRIMARY KEY(Empno, Projno), FOREIGN KEY(Empno) REFERENCES Emp(Empno));

Με ποιες εντολές εισαγωγής (INSERT) μπορείτε να καταχωρήσετε όλα τα στοιχεία του υπαλλήλου CODD (προσωπικά στοιχεία, το τμήμα του, θέση, τα έργα στα οποία εργάζεται); INSERT INTO dept(Deptno, Dname, LOC) VALUES (10, 'ACCOUNTING', 'ATHENS'); 10 ACCOUNTING ATHENS INSERT INTO Emp(Ename, Empno, JobNo, Sal, Comm, Deptno, Jobname) VALUES ('CODD', 1000, 10, 3000, NULL, 10, 'ANALYST'); CODD 1000 10 3000   ANALYST INSERT INTO Emp_Proj(Empno, Projno, Pdescr, Loc, Ptime) VALUES (1000, 100, 'PAYROLL', 'ATHENS', 75);   VALUES (1000, 200, 'PERSONNEL', 'PARIS', 25); 1000 100 PAYROLL ATHENS 75 200 PERSONNEL PARIS 25

Γράψτε εντολή SELECT που δείχνει όλα τα στοιχεία των υπαλλήλων (empno, ename, jobno, sal, comm, deptno, Jobname) που εργάζονται σε ένα από τα τμήματα 10, 20.   SELECT empno, ename, jobno, sal, comm, deptno, Jobname FROM Emp WHERE deptno IN (10, 20);

Γράψτε εντολή SELECT που δείχνει όλα τα στοιχεία των υπαλλήλων (empno, ename, jobno, sal, comm, deptno, Jobname) που εργάζονται σε ένα από τα τμήματα ACCOUNTING, SALES. Ακολουθούν κάποιες σωστές εντολές:   SELECT empno, ename, jobno, sal, comm, deptno, Jobname FROM Emp WHERE deptno IN (SELECT deptno FROM Dept WHERE dname IN ('ACCOUNTING', 'SALES')); SELECT empno, ename, jobno, sal, comm, Emp.deptno, Jobname FROM Emp, Dept WHERE Emp.deptno=Dept.deptno AND dname IN ('ACCOUNTING', 'SALES'); AND (dname='ACCOUNTING' OR dname='SALES');

Ακολουθούν κάποιες λανθασμένες εντολές (oracle) SELECT empno, ename, jobno, sal, comm, Emp.deptno, Jobname FROM Emp, Dept; FROM Emp, Dept WHERE Emp.deptno=Dept.deptno AND dname=‘ACCOUNTING’ AND dname=‘SALES’; SELECT empno, ename, jobno, sal, comm, deptno, Jobname AND (dname=‘ACCOUNTING’ OR dname=‘SALES’); WHERE (dname=‘ACCOUNTING’ OR dname=‘SALES’); FROM Emp WHERE dname=‘ACCOUNTING’ AND dname=‘SALES’;

Ακολουθούν κάποιες εντολές που είναι εκ πρώτης όψεως σωστές αλλά δεν υπολογίζουν το ζητούμενο (oracle) SELECT empno, ename, jobno, sal, comm, deptno, Jobname FROM Emp WHERE deptno IN (SELECT deptno FROM Dept WHERE dname IN ('Accounting', 'Sales')); SELECT empno, ename, jobno, sal, comm, Emp.deptno, Jobname FROM Emp, Dept WHERE Emp.deptno=Dept.deptno AND dname IN ('ACcOUNTING', 'SAleS');

Οι περιορισμοί (απαιτήσεις, επιχειρησιακοί κανόνες-constraints) που ικανοποιούν τα δεδομένα της βάσης είναι: α) Κάθε υπάλληλος έχει ένα μοναδικό κωδικό, κατέχει μία θέση, έχει ένα μισθό και μπορεί να έχει ή όχι προμήθεια β) Κάθε τμήμα έχει ένα μοναδικό κωδικό και μία έδρα γ) Κάθε τμήμα μπορεί να έχει πολλούς υπαλλήλους δ) Ένας υπάλληλος ανήκει σε ένα μόνο τμήμα ε) κάθε έργο έχει μοναδικό κωδικό, μία έδρα, ένα όνομα, ένας υπάλληλος μπορεί να εργάζεται σε ένα ή περισσότερα έργα και σε ένα έργο απασχολούνται πολλοί υπάλληλοι στ) ο μισθός εξαρτάται από τη θέση Γράψτε την Τρίτη κανονική μορφή. Μη ξεχάσετε να γράψετε κύρια και ξένα κλειδιά.

Job (Πίνακας θέσεων) emp (Πίνακας υπαλλήλων) JobNo Sal Jobname 10 3000 ANALYST 20 2800 SALESMAN 30 2000 PROGRAMMER Ename Empno JobNo Comm Deptno CODD 1000 10   ELMASRI 2000 20 150 NAVATHE 3000 30 DATE 4000 200 Dept (Πίνακας τμημάτων) Deptno Dname Loc 10 ACCOUNTING ATHENS 20 SALES 30 RESEARCH PARIS Emp_proj (πίνακας υπαλλήλου και έργων στα οποία εργάζεται) Empno Projno Ptime 1000 100 75 200 25 2000 30 70 3000 Proj (Πίνακας έργων) Projno Pdescr Loc 100 PAYROLL ATHENS 200 PERSONNEL PARIS

Προσοχή! Δε γράψαμε τους πίνακες λανθασμένα όπως τους παραθέτουμε στη συνέχεια. Job (Πίνακας θέσεων) JobNo Sal Jobname 10 3000 ANALYST 20 2800 SALESMAN 30 2000 PROGRAMMER Proj (Πίνακας έργων) Projno Pdescr Loc 100 PAYROLL ATHENS 200 PERSONNEL PARIS

Οι περιορισμοί (απαιτήσεις, επιχειρησιακοί κανόνες-constraints) που ικανοποιούν τα δεδομένα της βάσης είναι: α) Κάθε υπάλληλος έχει ένα μοναδικό κωδικό, κατέχει μία θέση, έχει ένα μισθό και μπορεί να έχει ή όχι προμήθεια β) Κάθε τμήμα έχει ένα μοναδικό κωδικό και μία έδρα γ) Κάθε τμήμα μπορεί να έχει πολλούς υπαλλήλους δ) Ένας υπάλληλος ανήκει σε ένα μόνο τμήμα ε) κάθε έργο έχει μοναδικό κωδικό, μία έδρα, ένα όνομα, ένας υπάλληλος μπορεί να εργάζεται σε ένα ή περισσότερα έργα και σε ένα έργο απασχολούνται πολλοί υπάλληλοι στ) ο μισθός εξαρτάται από τη θέση

Σχεδιάστε Μοντέλο οντοτήτων συσχετίσεων με συμβολισμό Navathe-Elmasri για τη βάση Δείτε σωστό και λανθασμένο μοντέλο.

Το δεύτερο μοντέλο οντοτήτων συσχετίσεων είναι λανθασμένο και δε χρησιμοποιεί κάποια γνωστό συμβολισμό σχεδίασης. Ενδεικτικά γράφουμε κάποια σχόλια: Δεν αποτυπώνει attributes που να είναι κλειδιά οντοτήτων. Συνδέει το ίδιο attribute πχ deptno με 2 τύπους οντοτήτων. Συνδέει attributes μεταξύ τους ενώ κανένα από αυτά δεν είναι τύπου composite για να το αναλύσεις. Το sal δεν είναι derived attribute. Δεν υπάρχει ξεχωριστός τύπος οντότητας για τη θέση. Η διπλή γραμμή στο συμβολισμό Navathe-Elmasri έχει να κάνει με τις συσχετίσεις όχι με attributes.

Τέλος Ενότητας Ερωτήσεις;

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Χ. Σκουρλάς 2014. Χ. Σκουρλάς. «Βάσεις Δεδομένων Ι. Ενότητα 11: Ενιαίο παράδειγμα σχεδίασης σχεσιακής βάσης δεδομένων και υλοποίησης με Γλώσσα SQL». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.