Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αρδευτική Μηχανική Εργαστήριο 3: Τεχνολογία Διανεμητών Μικροάρδευσης Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή Τεχνολόγων.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Εργαστήριο 2 : Scratch (Μέρος 2ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Εργαστήριο 1 : Scratch (Μέρος 1ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Πληροφορίες Γραφείο, Κτίριο Τομέα Θεωρητικής & Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής (ΘΕΠ) Ώρες Γραφείου - Συνεργασίας Εργαστήριο Υπολογιστών Διδασκαλία εργαστηρίων

Σκοπός Γενικός σκοπός του μαθήματος είναι Α) να αποκτήσουν οι φοιτήτριες και οι φοιτητές γνώσεις που αφορούν στη Διδακτική της Πληροφορικής και στη διδακτική χρήση των ΤΠΕ, Β) να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της Διδακτικής της Πληροφορικής, και Γ) να γνωρίσουν βασικά περιβάλλοντα διδασκαλίας της Πληροφορικής (το περιβάλλον της Logo και το περιβάλλον Scratch) και της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (τα περιβάλλοντα Bee-Bot, Pro-Bot, Lego- Wedo & Robolab)

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος Να αναπτύξουν οι φοιτητές γνώσεις σχετικές με διδασκαλία της Πληροφορικής και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών και να αποκτήσουν ικανότητες σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης κατάλληλων διδακτικών παρεμβάσεων (εκπαιδευτικών σεναρίων) οι οποίες αποσκοπούν στη μάθηση βασικών εννοιών Πληροφορικής (προγραμματισμός, ρομποτική, λογισμικά γενικής χρήσης, διαδίκτυο).

Δομή μαθήματος Θεωρία: 2 ώρες Εργαστήριο: 2 ώρες Τετάρτη: 18:00 – 20:00 Εργαστήριο: 2 ώρες Πέμπτη 18:00 – 20:00 Μία ομάδα των 22 ατόμων Έναρξη μαθήματος: Έναρξη εργαστηρίου: Η παρακολούθηση στη θεωρία και στα εργαστήρια είναι υποχρεωτική (80% των ωρών)

Περιεχόμενο Μαθήματος 1. Μοντέλα ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση: Οι ΤΠΕ ως γνωστικό αντικείμενο – οι ΤΠΕ ως εργαλείο διδασκαλίας και μάθησης 2. Βασικές έννοιες Διδακτικής Πληροφορικής: διδακτικό τρίγωνο και διδακτικό συμβόλαιο 3. Προγράμματα σπουδών Πληροφορικής και ΤΠΕ – η έννοια του διδακτικού μετασχηματισμού και των κοινωνικών πρακτικών αναφοράς 4. Νοητικά μοντέλα και αναπαραστάσεις 5. Διδακτικές στρατηγικές: γνωστική σύγκρουση, επίλυση προβλήματος, μελέτη περίπτωσης, εννοιολογική αλλαγή 6. Θεωρίες μάθησης και διδακτικά μοντέλα με ΤΠΕ 7. Παιδαγωγικός σχεδιασμός για τη διδασκαλία και τη μάθηση της Πληροφορικής 8. Διδακτική προσέγγιση λογισμικών γενικής χρήσης (επεξεργασία κειμένου, λογιστικό φύλλο, βάσεις δεδομένων) 9. Γλώσσες Προγραμματισμού τύπου Logo: το περιβάλλον της Logo, το περιβάλλον της Scratch 10. Διδακτική προσέγγιση δομημένου προγραμματισμού (αλγόριθμος, πρόγραμμα, μεταβλητές) 11. Αλγοριθμική προσέγγιση και διδασκαλία βασικών δομών προγραμματισμού (επανάληψη, επιλογή, αναδρομή) 12. Διδακτική προσέγγιση αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού 13. Εκπαιδευτική Ρομποτική - Προγραμματισμός και ψυχολογία

Περιεχόμενο Εργαστηρίου (1) Προγραμματισμός σε γλώσσα προγραμματισμού τύπου Logo (στο περιβάλλον του Scratch) Βασικές εντολές στο Scratch Γραφικό περιβάλλον του Scratch Μικρόκοσμοι στο Scratch Κατασκευές και προγραμματισμός σε περιβάλλον ρομποτικής Logo – Lego (Bee-Bot, Pro-bot, Lego Wedo & Robolab) Το κατασκευαστικό μέρος του Περιβάλλοντος Ρομποτικής Το προγραμματιστικό μέρος του Περιβάλλοντος Ρομποτικής Εφαρμογές στο Περιβάλλον Ρομποτικής

Περιεχόμενο Εργαστηρίου (2) Σχεδίαση και υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και σεναρίων για τη διδασκαλία της Πληροφορικής και των ΤΠΕ

Αξιολόγηση μαθήματος Για τους φοιτητές ΤΕΕΑΠΗ Για τους φοιτητές ΗΜΤΥ Εργασία προγραμματισμού στο Scratch (σύνολο μικρών εργασιών που θα οδηγήσουν σε ένα τελικό σχέδιο εργασίας) ΑΤΟΜΙΚΗ Σχεδίαση σεναρίου για διδασκαλία Πληροφορικής & ΤΠΕ ΟΜΑΔΙΚΗ Τελική προφορική εξέταση Για τους φοιτητές ΗΜΤΥ + εφαρμογή σεναρίου (ομαδική) + θεωρητική εργασία (ατομική)

Εννοιολογικό πλαίσιο μαθήματος Η Γλώσσα και το παιδαγωγικό πλαίσιο της Logo Το περιβάλλον Scratch Βασικές έννοιες Διδακτικής Διδακτικό τρίγωνο - Διδακτικός μετασχηματισμός Νοητικά Μοντέλα - Νοητικές Παραστάσεις Κοινωνικογνωστική Σύγκρουση - Εννοιολογική αλλαγή Εκπαιδευτική Ρομποτική Περιβάλλοντα Bee-Bot, Pro-Bot, Lego Wedo, Robolab Διδακτική προσέγγιση λογισμικού γενικής χρήσης Ο προγραμματισμός ως γνωστικό αντικείμενο Ειδικά θέματα διδακτικής προγραμματισμού

Εννοιολογικό πλαίσιο μαθήματος Διδασκαλία της Πληροφορικής Η Πληροφορική ως γνωστικό αντικείμενο Προγράμματα σπουδών Πληροφορικής Από τη Διδασκαλία στη Διδακτική Διδακτική της Πληροφορικής Ο προγραμματισμός ως αντικείμενο μάθησης Γνωστικές πτυχές του προγραμματισμού Τα περιβάλλοντα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Η κατασκευή και ο προγραμματισμός ενός ρομπότ Το ρομπότ ως μέσο μάθησης

Υλικό Μαθήματος Βιβλία Μαθήματος: Β.Κόμης, Εισαγωγή στις Εκπαιδευτικές Εφαρμογές των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, Αθήνα, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, 2004 Β.Κόμης, Εισαγωγή στη Διδακτική της Πληροφορικής, Αθήνα, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2005

Το κίτρινο βιβλίο

Το πράσινο βιβλίο

Προτεινόμενα βιβλία Ο δάσκαλος δημιουργός Διδακτικές προσεγγίσεις

Βιβλίο Scratch http://www.scratchplay.gr/

Δικτυακοί Τόποι Μαθήματος http://www.ecedu.Upatras.gr/moodle/ http://eclass.upatras.gr/PN1477/ komis@upatras.gr http://www.ecedu.upatras.gr/komis/

Βασικές έννοιες (1) Μοντέλα ένταξης της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση Η Πληροφορική ως γνωστικό αντικείμενο Αναλυτικό πρόγραμμα – Πρόγραμμα σπουδών Προγράμματα σπουδών Πληροφορικής Διδασκαλία – Μάθηση Διδακτική – Διδακτική των Επιστημών

Βασικές έννοιες (2) Προγραμματισμός & προγραμματιστικά περιβάλλοντα Προγραμματισμός & προγραμματιστικά περιβάλλοντα Γλώσσες τύπου Logo: Ψυχοπαιδαγωγικό πλαίσιο - τεχνολογικό πλαίσιο Εποικοδομισμός – κατασκευαστικός εποικοδομισμός (Piaget – Papert) Βασικές δομές προγραμματισμού στη Logo και στη Scratch Η παιδαγωγική έρευνα στη Logo Διδακτική της Πληροφορικής, Β. Κόμης

Πρόγραμμα στην κλασική Logo to circle repeat 360 [fd 1 rt 1] end Πρόγραμμα στη Scratch

Βασικές έννοιες (3) Βασικές έννοιες Διδακτικής Η έννοια της Διδακτικής Διδακτικό τρίγωνο - Διδακτικό Συμβόλαιο Διδακτικός μετασχηματισμός Κοινωνικοτεχνικές πρακτικές αναφοράς  Νοητικά μοντέλα και αναπαραστάσεις Γνωστική και κοινωνικογνωστική σύγκρουση Εννοιολογική αλλαγή στην Πληροφορική

Βασικές έννοιες (4) Εκπαιδευτική Ρομποτική Βασικές έννοιες Ρομποτικής Τα συστήματα Logo – Lego Κατασκευή και προγραμματισμός ενός Ρομπότ Τα ρομπότ ως μαθησιακά αντικείμενα Το περιβάλλον Robolab Περιγραφή του περιβάλλοντος Επίδειξη απλών κατασκευών και προγραμμάτων

Βασικές έννοιες (5) Ο προγραμματισμός ως γνωστικό αντικείμενο Ο προγραμματισμός ως γνωστική δραστηριότητα Επίλυση προβλήματος Προγραμματισμός και ψυχολογία Προγραμματιστική δεξιότητα Στάδια μάθησης του προγραμματισμού Βασικές δομές προγραμματισμού και διδακτικές προσεγγίσεις

Εγγραφή στο Moodle http://150.140.160.87/moodle/

Θέματα σεναρίου ΤΕΕΑΠΗ Διδασκαλία εννοιών: Επεξεργασία κειμένου Ζωγραφική Λειτουργικό σύστημα Εννοιολογική χαρτογράφηση Αρχείο υπολογιστή Πρόγραμμα υπολογιστή Περιφερειακές συσκευές

Θέματα σεναρίου Μαθηματικό/Ηλεκτρολόγοι Δομές ελέγχου Δομές επανάληψης Μεταβλητή Αντικείμενο (object) Λογιστικό φύλλο Βάσεις δεδομένων

Θεωρητική εργασία Μαθηματικό Διδασκαλία επεξεργασίας κειμένου Διδασκαλία λογιστικού φύλλου Διδασκαλία Βάσεων δεδομένων Η έρευνα στη διδακτική της πληροφορικής Προγράμματα σπουδών Πληροφορικής Υπολογιστική σκέψη (computational thinking) Έννοιες αντικειμενοστραφή προγραμματισμού (object) Μέθοδοι διδασκαλίας προγραμματισμού

Σημειωματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: -

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Βασίλειος Κόμης. «Διδακτική της Πληροφορικής και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος». Έκδοση: 1.0. Πάτρα, 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: https://eclass.upatras.gr/courses/PN1477/

Σημείωμα Αδειοδότησης Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: • που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο • που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο • που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Οποιασδήποτε μορφής υλικό περιλαμβάνεται στο ανωτέρω έργο και δεν αναφέρεται σε ξεχωριστή πηγή αναφοράς, τότε αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του διδάσκοντα Καθηγητή, Βασίλη Κόμη.

Τέλος 1ης Ενότητας