Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 13: Επαναληπτικό μάθημα Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Οικονομική Ανθρωπολογία
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 11: Βελτιστοποίηση Ενδιάμεσου Κώδικα Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Κινητικά προβλήματα Πολλαπλές αναπηρίες
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών Ενότητα 4: Έλεγχος ροής: Δομές επανάληψης, Δομές Επιλογής Επίκουρος Καθηγητής Χρήστος Μακρής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών

Έλεγχος ροής: Δομές επανάληψης, Δομές Επιλογής

ΕΛΕΓΧΟΣ ΡΟΗΣ Αλγοριθμικές δομές - ακολουθία - επιλογή - επανάληψη Ακολουθία Π1 Π2 Π3

Δομή Επιλογής (1) Απλή Περιορισμένη Ε Ε Π1 Π1 Π2 if E Π1 else Π2 if E

Δομή Επιλογής (2) Ε if E1 Π1 else if E2 Π2 else Π3 Ε2 Π1 Π2 Π3

Δομή Επιλογής (3) Πολλαπλή Ε ... Π1 Π2 Π3 Πv

Επιλογή στη C-if if (<έκφραση>) <πρόταση1> [else <πρόταση2>] απλή ή σύνθετη if (<έκφραση>) <πρόταση1> else if (<έκφραση2>) <πρόταση2> else if (<έκφραση3>) <πρόταση3> else <πρόταση4> Εμφωλευμένο If

Παράδειγμα #include <stdio.h> main ( ) { float num; printf(“Δώσε αριθμό: “); scanf(“%f”, &num); if (num < 0) printf(“Η απόλυτη τιμή του %f είναι: %f\n”, num, -num); else printf(“Η απόλυτη τιμή του %f είναι: %f\n”, num, num); printf(“Η απόλυτη τιμή του %f είναι: %f\n”, num, (num<0)?-num:num); }

Επιλογή στη C-switch (1) case <σταθ-εκφρ1>: <προτ1> case <σταθ-εκφρ2>: <προτ2> … case <σταθ-εκφρv> : <προτv> default: <πρόταση> }

Επιλογή στη C-switch (2) Κανόνες Κάθε <σταθ-έκφρi> πρέπει να είναι μία τιμή int ή char ή μία έκφραση μόνο με τέτοιες τιμές Δύο <σταθ-εκφρi> δεν μπορεί να έχουν την ίδια τιμή Αν <έκφραση>=<σταθ-εκφρx> τότε εκτελούνται όλες οι παρακάτω της x προτάσεις (χρήση break) H <πρόταση> εκτελείται μόνο όταν καμμιά από τις <πρότi> δεν ικανοποιείται Η default δεν είναι απαραίτητο να είναι στο τέλος

Παράδειγμα switch (choice) { case 1: x=a+b; break; case 2: x=a-b; default: printf(“Ανύπαρκτη επιλογή”); }

Δομές (ή Βρόγχοι) Επανάληψης Μέρη Έκφραση τερματισμού - Συνθήκη - Μετρητής Τμήμα επανάληψης Τύποι Δομή επανάληψης με συνθήκη - εισόδου - εξόδου Δομή επανάληψης με μετρητή

Δομή Επανάληψης με Συνθήκη Εισόδου while (E ) {Σ;} (To Σ μπορεί να μην εκτελεστεί ποτέ) Σ

Δομή Επανάληψης με Συνθήκη Εξόδου do {Σ;} while E (To Σ θα εκτελεστεί τουλάχιστον μία φορά) Ε Α

Δομή Επανάληψης με Μετρητή Μ=Ε1 Μ<=Ε2 Μ=Μ+1 Α Σ for(M=E1; Μ<= E2; Μ++) {Σ;}

Δομή Επανάληψης στη C: while <πρόταση> count<limit true while (count<limit) { count++; printf(“count is %d\n, count); } <επόμενη πρόταση> count++ Printf(“count is %d\n”, count); <επόμενη πρόταση>

Δομή Επανάληψης στη C: do while count++ printf(“count is %d\n”, count); while do { count++; printf(“count is %d \n”, count); } while (count<limit) <επόμενη πρόταση> true count<limit; <επόμενη πρόταση>

Δομή Επανάληψης στη C: for αρχικοποίηση έλεγχος count=1; ενημέρωση for (<εκφρ1> ; <εκφρ2>; <εκφρ3>) <πρόταση> count<limit; count++; true for (count=1;count<limit;count++) { printf(“count is %d \n”, count); } <επόμενη πρόταση> printf(“count is %d\n”, count); <επόμενη πρόταση>

Ισοδυναμία Δομών Επανάληψης for (e1;e2;e3) Π1 e1; while (e2) { Π1; e3; } e1; do { Π1; e3; } while (e2)

Επιλογή Δομής Επανάληψης Προτιμούμε τη δομή με συνθήκη εισόδου (while) από αυτή με συνθήκη εξόδου (do-while) Προτιμούμε την for από την while, αν υπάρχει (ή μπορεί να οριστεί) απαριθμητής που συνοδεύεται από αρχικοποίηση και ανανέωση της τιμής του.

Διακλάδωση χωρίς συνθήκη Διαχείριση ειδικών περιπτώσεων σε προτάσεις επανάληψης - break - continue Ρητή διακλάδωση - goto <ετικέτα>

Πρόταση break (1) Προκαλεί την έξοδο μόνο από τον πιο εσωτερικό βρόχο Καταστρέφει τη δόμηση του κώδικα Υπάρχει πάντα τρόπος να γραφεί κώδικας χωρίς τη χρήση της.

Πρόταση break (2) while (<έκφραση>) { if ειδική περίπτωση { προτάσεις επεξεργασίας ειδικής περίπτωσης break; } προτάσεις επεξεργασίας κανονικών περιπτώσεων

Πρόταση break (3) for (i=0; i<max; i++) { if (num[i]<0) break; : } printf(......); for (i=0; (i<max) && (num[i]>=0); i++) { : : } printf(......);

Πρόταση continue (1) Προκαλεί την έναρξη της επόμενης επανάληψης for, while ή do Επηρεάζει μόνο το πιο εσωτερικό βρόχο

Πρόταση continue (2) while (<έκφραση>) { if κανονική περίπτωση { προτάσεις επεξεργασίας κανονικής περίπτωσης continue; } προτάσεις επεξεργασίας ειδικών περιπτώσεων

Πρόταση continue (3) for (i=0; i<max; i++) { if (num[i]<0) : } printf(......); for (i=0; (i<max) && (num[i]>=0); i++) { : : } printf(......);

Πρόταση goto Καταστρέφει την δόμηση του κώδικα Είναι πάντα εύκολο να γράφεις κώδικα χωρίς τη χρήση τους

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.