Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 1: Περιγραφική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητες 9η : Η 2η εκδοχή της κατηγορικής προστακτικής Παύλος Κόντος Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 1
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Στατική Διάταση Στατική διάταση (isometric, controlled, slow) Διατήρηση συγκεκριμένης θέσης, η οποία είναι πιθανόν να επαναληφθεί ή όχι.
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού Ενότητα 4: Βιωματικές εφαρμογές της τέχνης και της φιλοσοφίας στο βάθος της ιστορίας Εθνικὸ και Καποδιστριακὸ Πανεπιστήμιο Aθηνών Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας

Βιωματικές εφαρμογές - Μέρος β’

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ Δρ. Κωνσταντίνος Καλαχάνης Δρ. Φιλοσοφίας Πανεπιστημίου Αθηνών M.Sc. Ιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών “ Περιβάλλον και Υγεία, διαχείριση περιβαλλοντικών θεμάτων με επιπτώσεις στην υγεία” Επιστ. Συνεργάτης Τμ. Φυσικής Πανεπιστημίου Αθηνών, τομέας Αστροφυσικής-Αστρονομίας-Μηχανικής E-mail: kalahanis@hotmail.com Εικόνα 1

ΑΤΟΜΙΚΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

Εικόνα 2

ΛΕΥΚΙΠΠΟΣ(5ος αι. π.Χ.) Μαθητής του Ζήνωνα του Ελεάτη, από τον οποίο διαφοροποιήθηκε καθώς θεώρησε ότι ο κόσμος απαρτίζεται από ατόμους και το κενό, με τα όντα να υφίστανται συνεχή μεταβολή (Σιμπλίκιος, Εις Φυσικά, 28, 4 (DK 67[54] A8). Σώζονται αποσπάσματα από το έργο του Μέγας Διάκοσμος και Περί Νου. Θεωρείται ως ο εισηγητής της ατομικής θεωρίας

ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ (460-537 π.Χ.) Υποστηρίζεται ότι μαθήτευσε πλάι σε Χαλδαίους μάγους και εν συνεχεία κοντά στον Λεύκιππο και τον Αναξαγόρα, εκδοχή όμως που αμφισβητείται, καθώς δεν παραδεχόταν όλες τις διδασκαλίες του (Δ. Λαέρτ. Βίοι, ΙΧ 34, 6-8). Έγραψε πολλά έργα όπως Περί των εν Άδου, Τριτογένεια, Ενιαυτός ή Αστρονομίη κ.α.

ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ (460-537 π.Χ.) Δέχεται δυο είδη γνώσεως από τις οποίες η μία είναι γνησία και η άλλη σκοτεινή, στην οποία ανήκουν οι αισθήσεις μας. Εκεί όπου οι αισθήσεις δεν επαρκούν είναι απαραίτητη η νόηση, καθώς τα πάντα στον κόσμο μεταβάλλονται (Βλ. και Σέξτου, Προς μαθηματικούς, VII 138 (DK68[55] B117).

Ατομικοί φιλόσοφοι: Λεύκιππος (5ος αι. π.Χ. ) Δημόκριτος (460-370 π.Χ.) «...στοιχεία είναι το πλήρες και το κενόν, τα οποία αποκαλούν (οι Λεύκιππος και Δημόκριτος) ον και μη ον. Το ον είναι γεμάτο και στερεό, το μη ον άδειο και αραιό. Επειδή όπως λένε, το κενό υπάρχει όσο και το σώμα, γι’αυτό το μη ον υπάρχει όσο και το ον. Αυτά τα δυο μαζί είναι οι υλικές αιτίες των πραγμάτων». (Αριστοτέλης, Μετά τα Φυσικά, 985, b 4-10, (DK 67 a, 6). ο Λεύκιππος με τον Δημόκριτο έλεγαν ότι οι πρώτες αρχές είναι άπειρες ως προς το πλήθος και θεωρούσαν ότι είναι άτομες, αδιαίρετες και απαθείς, εξαιτίας του ότι είναι συμπαγείς (ναστάς), ενώ δεν διαθέτουν κενό, καθώς η διαίρεση συμβαίνει εξαιτίας του κενού που υπάρχει στα σώματα (Σιμπλικίου, Εις Περί Ουρανού, 242, 18-21 και DK 67a, 14).

Ατομικοί φιλόσοφοι: Λεύκιππος (5ος αι. π.Χ. ) Δημόκριτος (460-370 π.Χ.) Περαιτέρω, τα άτομα διαθέτουν και μία ακόμη ιδιότητα, η οποία συνίσταται στην απάθεια, καθώς δεν δύνανται να υποστούν κάποια αλλοίωση από εκείνες που οι άνθρωποι θεωρούν ως πραγματικές, μαθημένοι από τις αισθήσεις. Κατά αυτόν τον τρόπο ούτε ξηραίνονται, ούτε υγραίνονται, πολλώ δε μάλλον δεν ασπρίζουν, δεν μαυρίζουν, ούτε επιδέχονται κάποια άλλη ποιότητα με οποιαδήποτε μεταβολή (Γαληνού, Περί των καθ’ Ιπποκράτην στοιχείων 419,1 κ.ε και Δημοκρ. Α 49). Άρα η φύση στις θεμελιώδεις της μορφές αποτελείται από στοιχεία που δεν υφίστανται οποιαδήποτε εξωτερική επίδραση, παρά μόνο κινούνται χάρη στο κενό.

Ατομικοί φιλόσοφοι: Λεύκιππος (5ος αι. π.Χ. ) Δημόκριτος (460-370 π.Χ.) Επιπλέον, τα άτομα σύμφωνα με τον Δημόκριτο είναι ομοφυή, (Σιμπλικίου, Εις Περί Ουρανού, 569, 5 και Δημόκρ. Α 61) καθώς έχουν κοινές ιδιότητες. Εντούτοις όμως παρουσιάζουν και διαφορές, που εντοπίζονται στο σχήμα, την τάξη και την θέση, διότι οι διαφορές των ατόμων είναι ο ρυσμός, η διαθιγή και η τροπή. Από αυτά ο ρυσμός είναι το σχήμα, η δε διαθιγή είναι η τάξη και η τροπή είναι η θέση. Διαφέρει επομένως το Α από το Ν ως προς το σχήμα, το ΑΝ διαφέρει του ΝΑ ως προς την τάξη και το Z από το Ν ως προς την θέση (Αριστοτέλους, Μετά τα Φυσικά, 985 b13-17).

Ατομικοί φιλόσοφοι: Λεύκιππος (5ος αι. π.Χ. ) Δημόκριτος (460-370 π.Χ.) Εικόνα 3 ΔΑΝΕΖΗΣ, ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ 2008

Ατομικοί φιλόσοφοι: Λεύκιππος (5ος αι. π.Χ. ) Δημόκριτος (460-370 π.Χ.) Εικόνα 4 ΔΑΝΕΖΗΣ, ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ 2008

Ατομικοί φιλόσοφοι: Λεύκιππος (5ος αι. π.Χ. ) Δημόκριτος (460-370 π.Χ.) Εικόνα 5 ΔΑΝΕΖΗΣ, ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ 2008

Ατομικοί φιλόσοφοι: Λεύκιππος (5ος αι. π.Χ. ) Δημόκριτος (460-370 π.Χ.) Εικόνα 6 ΔΑΝΕΖΗΣ, ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ 2008

Ατομικοί φιλόσοφοι: Λεύκιππος (5ος αι. π.Χ. ) Δημόκριτος (460-370 π.Χ.) Εικόνα 7 ΔΑΝΕΖΗΣ, ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ 2008

Ατομικοί φιλόσοφοι: Λεύκιππος (5ος αι. π.Χ. ) Δημόκριτος (460-370 π.Χ.) Εικόνα 8 ΔΑΝΕΖΗΣ, ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ 2008

Εικόνα 9

Εικόνα 10

Εικόνα11

Εικόνα 12

Ψευδοκενό Το ψευδοκενό είναι μία κατάσταση που εικάζεται ότι προϋπήρχε της δημιουργίας της ύλης Βασικά χαρακτηριστικά Διαστέλλεται διατηρώντας σταθερή την πυκνότητά του Μέσω του φαινομένου της σήραγγας ελαττώνεται η ενέργειά του, με συνέπεια την δημιουργία «φυσαλίδων» πραγματικού κενού Προκαλεί την εκθετική διαστολή του Σύμπαντος (πληθωρισμός) (Δανέζης, Θεοδοσίου, 2003)

Εικόνα 13

Εικόνα 14

Λεύκιππος (5ος αι. π.Χ.) Δημόκριτος (460-370 π.Χ.) Ποια είναι όμως τα «άτομα» Εικόνα 15

Εικόνα 16

Από την Νευτώνεια στην Κβαντική Φυσική

ΝΕΥΤΩΝΕΙΑ ΦΥΣΙΚΗ - ΚΒΑΝΤΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ Ντετερμινισμός-αιτιοκρατία Τυχαίο-αδυναμία πρόβλεψης «Ορμή και ταχύτητα, ενέργεια και χρόνος δεν μπορούν να μετρηθούν την ίδια στιγμή με ακρίβεια, ανεξαρτήτως του πόσο καλή είναι η συσκευή μέτρησης» (Kraus, 2006) «Το φωτόνιο μεταβάλλει σε κάποιον βαθμό την κίνηση του σωματιδίου. Η ελάχιστη ποσότητα κατά την οποία η διεργασία της ανάκλασης θα μεταβάλλει την ορμή του σωματιδίου, σχετίζεται με το ελάχιστο πακέτο ενεργείας που περιέχεται σε ένα φωτόνιο ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΟΥ PLANCK

Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΑΣ Ο προσδιορισμός της θέσεως ενός υποατομικού σωματιδίου, προϋποθέτει τον εντοπισμό, αλλά και τον φωτισμό του. Τα φωτόνια που χρησιμοποιούνται για να το φωτίσουν, το εκτρέπουν από την πορεία του και του αλλάζουν θέση. Κατά συνέπεια υπάρχει αβεβαιότητα ως προς τον καθορισμό της θέσεως και της ταχύτητάς του. Werner Heisenberg, 1901-1976 Εικόνα 17

Το φως είναι κύμα ή σωματίδιο; Εικόνα 18

ΟΠΤΙΚΟ ΦΑΣΜΑ Το μέρος του οπτικού φάσματος που βλέπει ο άνθρωπος είναι πολύ περιορισμένο. Από 400nm ως 700nm (www.dls.ym.edu.tw/neuroscience/gif/electro.gif) Εικόνα 19

Ιστορικοί σταθμοί στην κβαντική θεωρία

MAX PLANCK (1858-1947) Η ακτινοβολία μέλανος σώματος εκπέμπεται ή απορροφάται κατά στοιχειώδη ποσά ενέργειας, τα οποία ονομάζονται κβάντα Εικόνα 20

ΦΩΤΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ Στο φωτοηλεκτρικό φαινόμενο, ηλεκτρόνια εκπέμπονται από την ύλη, λαμβάνοντας την απαιτούμενη ενέργεια από ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία. To φαινόμενο παρατήρησε ο Einstein. Τα ηλεκτρόνια που απελευθερώνονται από έναν αγωγό όταν όταν προσπέσει σε αυτόν ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία υψηλής συχνότητας, ώστε να προκληθεί διαφυγή ηλεκτρονίων από το φράγμα που τα κρατά "εγκλωβισμένα" στην επιφάνεια αυτή. Εικόνα 21

ERNST RUTHERFORD 1871-1937 Πειραματίστηκε βομβαρδίζοντας με ηλεκτρόνια ένα φύλλου χρυσού. Από τη σκέδαση των ηλεκτρονίων ανακάλυψε την κατανομή φορτίου στο άτομο και δημιούργησε το ατομικό του μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο το άτομο έχει συγκεντρωμένο το θετικό φορτίο στο κέντρο του και το αρνητικό περιφερειακά. Την επόμενη χρονιά βραβεύτηκε με το Νόμπελ Χημείας. Ο Ράδερφορντ έγινε ο πρώτος άνθρωπος που μεταστοιχείωσε ένα χημικό στοιχείο σε ένα άλλο: Μετέτρεψε Άζωτο σε Οξυγόνο βομβαρδίζοντας σε κύκλοτρο το άζωτο με ακτίνες α. Ο Ράδερφορντ είχε προβλέψει στις θεωρίες του την ύπαρξη νετρονίων στα άτομα, κάτι που επαληθεύτηκε το 1932 με την ανακάλυψη του νετρονίου από τον Τζέιμς Τσάντγουικ. ΠΗΓΗ: WIKIPEDIA Ωστόσο το μοντέλο του είχε αδύνατα σημεία. Τα ηλεκτρόνια περιστρεφόμενα γύρω από τον πυρήνα λογικά χάνουν ενέργεια, γιατί εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, με συνέπεια να χάνουν ενέργεια και φυσιολογικά θα συνεκρούοντο με τον πυρήνα. Το άτομο όμως, παραμένει σταθερό. Εικόνα 22

Εικόνα 23

NIELS BOHR (1885-1962 ο Δανός Niels Bohr ερεύνησε την δομή του πυρήνα του ατόμου, εισηγούμενος την ιδέα ότι το ηλεκτρόνιο είναι εγκλωβισμένο σε ενεργειακά επίπεδα και τροχιές όπου δεν ακτινοβολεί. Η ανακάλυψη αυτή οδήγησε στην βράβευσή του με Nobel το 1922. Εικόνα 24

Εικόνα 25

ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΟΥ PAULI (1900-1958) Αδύνατη η συνύπαρξη στο ίδιο άτομο πάνω από δύο ηλεκτρονίων στην ίδια ενεργειακή στάθμη. Ακόνη και αν δύο ηλεκτρόνια βρίσκονται στην ίδια ενεργειακή στάθμη υποχρεωτικά έχουν αντίθετο spin. Η απαγορευτική αρχή του Πάουλι καθορίζει δηλαδή οτι σε κάθε ατομικό τροχιακό μπορούν να τοποθετηθούν εως 2 ηλεκτρόνια με αντιπαράλληλα spin. Εξηγείται έτσι η δομή των ηλεκτρονικών στοιβάδων, γεγονός που είναι μία από τις βάσεις για το σχηματισμό του Περιοδικού πίνακα στοιχείων Εικόνα 26

Εικόνα 27

ΣΩΜΑΤΙΔΙΟ Ή ΚΥΜΑ; LOUIS DE BROGLIE (1892-1987) το 1929 ο κόμης Louis de Broglie εισηγείται την ιδέα της κυματικής φύσης του ηλεκτρονίου, μελέτη για την οποία επίσης τιμήθηκε με Nobel το 1929. Εφόσον το ηλεκτρόνιο είναι κύμα, τίόε ένα ελεύθερο ηλεκτρόνιο μάζας m και ταχύτητας v, χαρακτηρίζεται από ένα μήκος κύματος Κύμα ονομάζεται μια διαταραχή που μεταδίδεται στο χώρο και το χρόνο και διαδίδεται χάρη σε ένα μέσον. Η μεταφορά αυτή (μετάδοση) γίνεται, στα υλικά μέσα, ως παλμική κίνηση μεταξύ των στοιχειωδών σωματιδίων του μέσου. Το ηλεκτρομαγνητικά κύμα ωστόσο, διαδίδεται στο κενό. Εικόνα 28

Εικόνα 29

Ο «χορός» των ηλεκτρονίων γύρω από τον πυρήνα είναι απολύτως ρυθμισμένος

Στην μαγεία της κβαντικής φυσικής

Παράδοξο EPR – Μη τοπικότητα Μη-τοπικότητα σημαίνει ότι δυο σωματίδια Α και Β βρισκόμενα σε διαμετρικά αντίθετες περιοχές, αλληλεπιδρούν πράγμα που απαγορεύει η Σχετικότητας. Ο Einstein θεώρησε ότι το σωματίδιο Α «ήξερε» εκ των προτέρων ποια κατεύθυνση θα πάρει και την μετέδιδε στο Β. Στο πείραμα EPR, αλληλεπιδρώντα σωματίδια (ηλεκτρόνια), έχουν αντίθετα spin με συνολικό άθροισμα μηδέν (+1 -1). Γνωρίζουμε επομένως το άθροισμα των ιδιοτήτων τους, χωρίς όμως την γνώση των επιμέρους ιδιοτήτων τους (spin). Αν χωρίσουμε τα δύο ηλεκτρόνια, έστω και σε μακρινές αποστάσεις, τότε μετρώντας την τιμή του spin στο ένα ηλεκτρόνιο τότε αυτόματα γνωρίζουμε την τιμή της ιδιότητας και του απομακρυσμένου σωματιδίου, λόγω της γνώσης του αθροίσματος τους, που πρέπει να ισούται με μηδέν Εικόνα 30

Κβαντικό Φαινόμενο Σήραγγας Κβαντικό Φαινόμενο Σήραγγας Η πιθανότητα για ένα σωματίδιο να βρεθεί από μία περιοχή σε μία άλλη, όταν μεσολαβεί ένα φράγμα δυναμικού. Σημ: φράγμα δυναμικού είναι μια περιοχή σταθερής δυναμικής ενέργειας, U, που περιβάλλεται από περιοχές χαμηλότερης ή μηδενικής δυναμικής ενέργειας. Εικόνα 31

Εικόνα 32

Εικόνα 33

Εικόνα 34

Εικόνα 35

Τέλος Ενότητας

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών. «Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού. Hegel – Βιωματικές εφαρμογές της τέχνης και της φιλοσοφίας στο βάθος της ιστορίας». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: http://opencourses.uoa.gr/courses/PPP100/

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (1/7) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 1: Copyrighted, Πηγή: http://www.webdesign.org/img_articles/10861/atomic-structure-3.jpg Εικόνα 2: Copyrighted, Πηγή: https://peripluscd.files.wordpress.com/2013/10/democritus4.jpg Εικόνα 3: Copyrighted, Πηγή: https://physics4u.files.wordpress.com/2010/02/democritus1.jpg?w=320&h=216 Εικόνα 4: Copyrighted, Πηγή: https://physics4u.files.wordpress.com/2010/02/democritus2.jpg?w=320&h=217 Εικόνα 5: Copyrighted, Πηγή: https://physics4u.files.wordpress.com/2010/02/democritus3.jpg?w=320&h=228

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (2/7) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 6: Copyrighted, Πηγή: https://physics4u.files.wordpress.com/2010/02/democritus4.jpg?w=320&h=228 Εικόνα 7: Copyrighted, Πηγή: https://physics4u.files.wordpress.com/2010/02/democritus5.jpg?w=320&h=228 Εικόνα 8: Copyrighted, Πηγή: https://physics4u.files.wordpress.com/2010/02/democritus7.jpg?w=320&h=228 Εικόνα 9: Copyrighted, Πηγή: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQ6- ETwPNGH6pzLiSkKD-L1Ob2HecHaoi3VbuAdVA-BkQRzLrE Εικόνα 10: Copyrighted, Πηγή: http://www.donovancrow.com/wp- content/uploads/White-Hole-2x5w2fdfpf5uxkpohxixoq.jpg

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (3/7) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 11: Copyrighted, Πηγή: https://i.ytimg.com/vi/-- _F8SQtLio/maxresdefault.jpg Εικόνα 12: Copyrighted, Πηγή: http://meteoserwis24.pl/wp- content/uploads/supernova-M82-Scott-MacNeill.jpg Εικόνα 13: Copyrighted, Πηγή: http://thespiritscience.net/wp- content/uploads/2015/06/reviews1-672x372.jpg Εικόνα 14: Copyrighted, Πηγή: http://vignette1.wikia.nocookie.net/science/images/f/f9/False-Vacuum-03- goog.gif/revision/latest?cb=20150412194816&path-prefix=el Εικόνα 15: Copyrighted, Πηγή: http://media.infobarrel.com/media/image/150779_max.jpg

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (4/7) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 16: Copyrighted, Πηγή: http://www.syl.ru/misc/i/ai/202652/905821.jpg Εικόνα 17: Copyrighted, Πηγή: http://www.physics4u.gr/faq/images/werner.jpg Εικόνα 18: Copyrighted, Πηγή: http://wdb.ugr.es/~bosca/InformacionCuantica/wp- content/uploads/Duality-wave_particle-457x325.gif Εικόνα 19: Copyrighted, Πηγή: https://html1- f.scribdassets.com/59bl14mz7kzn6d5/images/10-0d3232b0f2.jpg Εικόνα 20: Copyrighted, Πηγή: http://micro.magnet.fsu.edu/optics/timeline/people/antiqueimages/planck.jpg Εικόνα 21: Copyrighted, Πηγή: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f5/Photoelectric_effec t.svg/2000px-Photoelectric_effect.svg.png

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (5/7) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 22: Copyrighted, Πηγή: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/57/Ernest_Rutherford2.jpg Εικόνα 23: Copyrighted, Πηγή: http://7b5f78df09ee4b362b64- c79341e4b49d5a2d8359c9390eb62513.r71.cf2.rackcdn.com/8CB98A17-B229- 4C9D-B442-0244E4F21E8A.jpg Εικόνα 24: Copyrighted, Πηγή: https://www.schullv.de/resources/06_physiklv/ 01_basiswissen/bilder/niels_bohr.png Εικόνα 25: Copyrighted, Πηγή: http://s2.thingpic.com/images/Aw/EwXhh9aGNKs8QvMzgMc8f5b8.jpeg Εικόνα 26: Copyrighted, Πηγή: http://scarc.library.oregonstate.edu/coll/ pauling/catalogue/09/1926i.61-pauli-900w.jpg

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (6/7) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 27: Copyrighted, Πηγή: https://cnx.org/resources/181b2e92e68eb d3ecce68233f0b260d88a6b94b1/Figure_31_09_02a.jpg Εικόνα 28: Copyrighted, Πηγή: http://f38127902844d2d310ca- 1df1a87cae2ea2c629203abf3b29fb44.r8.cf2.rackcdn.com/969FE5DB-BBEC-42F3- 93D6-A1AC99C136B8.jpg Εικόνα 29: Copyrighted Εικόνα 30: Copyrighted, Πηγή: http://snowder.com/blog/science/particles_01.jpg Εικόνα 31: Copyrighted, Πηγή: https://www.mpg.de/654311/zoom.jpeg Εικόνα 32: Copyrighted, Πηγή: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q= tbn:ANd9GcSHthHUoWPH-XKk2BuYHhnoICmaXCQUuOgY1unLmSwAN3_IRKUa

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (7/7) Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 33: Copyrighted, Πηγή: https://timenolonger.files.wordpress.com/2010/05/8-10.jpg?w=450 Εικόνα 34: Copyrighted, Πηγή: http://www.popsci.com/sites/popsci.com/files/styles/large_1x_/public/import/201 3/images/2010/01/lhc_1.jpg?itok=HsAzCfSU Εικόνα 35: Copyrighted, Πηγή: https://i.ytimg.com/vi/yPJyDyVglbo/maxresdefault.jpg