Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ) Ενότητα 18: Αμίνες Σπύρος Παπαγεωργίου, Χημικός MSc, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμίνες.
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Εξευγενισμός φυτικών λαδιών
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Γενικά Ανιχνεύει μη αναμενόμενα (όχι του συστήματος ΑΒΟ) αλλοαντισώματα ή/και αυτοαντισώματα σε δείγμα ορού ασθενή. Ελέγχεται ο ορός σε 2-3 δείγματα.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Δράση μάσκας Μείωση ερεθισμού και επαναφορά των διασταλμένων πόρων.
Οξέα και Εστέρες Ονοματολογία. Φυσικές Ιδιότητες. Πηγές προέλευσης.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Περιγραφή Είναι κύματα που εκπέμπονται σε πολύ μεγάλες συχνότητες.
Αμίνες και Αμίδια Δομή και ιδιότητες των Αμινών. Ονοματολογία.
Αλδεΰδες και Κετόνες Δομή και ιδιότητες.
Ορισμός Τα υψίσυχνα ρεύματα είναι υψηλής συχνότητας εναλλασσόμενα ρεύματα. Δεν διεγείρουν τα αισθητικά και κινητικά νεύρα και έτσι δεν υπάρχει κίνδυνος.
Αμίνες. Πρωτοταγής αμίνηΔευτεροταγής αμίνηΤριτοταγής αμίνη.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Οργανική Χημεία Ενότητα 7.1: Αμίνες Χριστίνα Φούντζουλα Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Γιατί τρεφόμαστε ; Ενέργεια Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (nutrients)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Βιοχημεία Ενότητα 3: Αλκοόλες, Φενόλες, Αιθέρες, Θειόλες
Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ)
Ενότητα 5.2: Αιθέρες Χριστίνα Φούντζουλα Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αμίνες.
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ) Ενότητα 18: Αμίνες Σπύρος Παπαγεωργίου, Χημικός MSc, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Αμίνες 1/4 Πρωτοταγής αμίνηΔευτεροταγής αμίνηΤριτοταγής αμίνη 1

Αμίνες 2/4 ατροπίνημορφίνη νικοτίνη Βιταμίνη Β1 2

Αμίνες 3/4 πουτρεσκίνη τριμεθυλαμίνη Οσμή αλλοιωμένου κρέατος Οσμή αλλοιωμένων ψαριών 3

Αμίνες - Ονοματολογία 1/2 1- προπυλαμίνη 1- αμινοπροπάνιο  Πρωτοταγείς αμίνες  Δευτεροταγείς και τριτοταγείς αμίνες αιθυλομεθυλαμίνηδιφαινυλαμίνη Lower amines are named with the suffix -amine. Higher amines have the prefix amino as a functional group. 4

Αμίνες - Ονοματολογία 2/2 5 chemistry.msu.edu

Αμίνες 4/4 Φυσικές ιδιότητες αμινών μόνο πρωτοταγείς και δευτεροταγείς υψηλότερα σ.ζ από τριτοταγείς Σημείο ζέσεως Διαλυτότητα στο νερό 6

Βασικότητα αμινών 1/4 Βασικότητα κατά Bronsted-Lowry. Βασικότητα κατά Lewis: δότης ζεύγους ηλεκτρονίων. Αντίδραση με οξέα Μοριακή ένωση ιοντική ένωση 7

Βασικότητα αμινών 2/4 The basicity of amines depends on: o The electronic properties of the substituents (alkyl groups enhance the basicity, aryl groups diminish it). o Steric hindrance offered by the groups on nitrogen. o The degree of solvation of the protonated amine. Solubility in water: Primary ammonium (RNH 3 + ) > secondary ammonium (R 2 NH 2 + ) > tertiary ammonium (R 3 NH + ). Quaternary ammonium salts usually exhibit the lowest solubility of the series. 8

Βασικότητα αμινών 3/4 Inductive effect of alkyl groups. Inductive effect of alkyl groups raises the energy of the lone pair of electrons, thus elevating the basicity. KbKb Ammonia NH 3 1.8·10 −5 M Propylamine CH 3 CH 2 CH 2 NH 2 4.7·10 −4 M 2-Propylamine (CH 3 ) 2 CHNH 2 3.4·10 −4 M Methylamine CH 3 NH 2 4.4·10 −4 M Dimethylamine (CH 3 ) 2 NH5.4·10 −4 M Trimethylamine (CH 3 ) 3 N5.9·10 −5 M 9

Βασικότητα αμινών 4/4 Mesomeric effect of aromatic systems. Mesomeric effect of aromatic ring delocalises the lone pair of electrons on nitrogen into the ring, resulting in decreased basicity. Substituents on the aromatic ring, and their positions relative to the amine group may also considerably alter basicity. KbKb Ammonia NH 3 1.8·10 −5 M Aniline C 6 H 5 NH 2 3.8·10 −10 M 4-Methylaniline 4-CH 3 C 6 H 4 NH 2 1.2·10 −9 M 2-Nitroaniline1.5·10 −15 M 3-Nitroaniline2.8·10 −13 M 4-Nitroaniline9.5·10 −14 M 10

Μέθοδοι σύνθεσης αμινών 1/3 Επίδραση αμμωνίας ή αμινών σε αλκυλαλογονίδια. Πρωτοταγής με ίδιο αριθμό ατόμων C πρωτοταγής δευτεροταγής τριτοταγής αμμωνιακά άλατα 11

Μέθοδοι σύνθεσης αμινών 2/3 Αναγωγή νιτριλίων. πρωτοταγής αμίνη με ένα επιπλέον άτομο C από το αρχικό νιτρίλιο 12

Μέθοδοι σύνθεσης αμινών 3/3 Σύνθεση αρωματικών αμινών. Fe / HCl ή Sn / HCl 13

Χημικές ιδιότητες αλειφατικών αμινών 1/2 πρωτοταγής δευτεροταγής τριτοταγής αμμωνιακά άλατα Αντίδραση με αλκυλαλογονίδια. 14

Χημικές ιδιότητες αλειφατικών αμινών 2/2 Σχηματισμός αμιδίων. Ακυλαλογονίδια ή ανυδρίτες οξέων 15

Αντίδραση με αλκυλαλογονίδια 2 ο ταγής 1 ο ταγής …και μπορεί να συνεχιστεί σε 3 ο ταγή 16 Ηλεκτρονιόφιλη αρωματική υποκατάσταση Χημικές ιδιότητες αρωματικών αμινών 1/3

Σχηματισμός διαζωνιακών αλάτων NaNO 2 και HCl διαζώτωση 17 Χημικές ιδιότητες αρωματικών αμινών 2/3

Αντιδράσεις διαζωνιακών αλάτων 18 Χημικές ιδιότητες αρωματικών αμινών 3/3

Ponceau 4R ή Cochineal Red Α ή Ε124 αζω-ενώσεις 19 Αζω- ενώσεις 1/3

-Ν=Ν- Αζω- ενώσεις 2/3 Χρωμοφόρα ομάδα Για να γίνει μια έγχρωμη ένωση χρωστική, θα πρέπει να υπάρχουν στο μόριο ομάδες, όπως: -ΟΗ -ΝΗ 2 -ΝΗR -NR 2 που θα αντιδράσουν με τις ίνες των υφασμάτων. 20

Αζω- ενώσεις 3/3 below pH 3.1above pH ↔4.4 ηλιανθίνη Αλλαγή χρώματος με την οξύτητα του εδάφους. 21 “Light mauve hydrangea”, από Fir0002 διαθέσιμο με άδεια CC BY-NC 3.0Light mauve hydrangeaFir0002CC BY-NC 3.0

Προϊόντα διάσπασης αμινοξέων Νευροδιαβιβαστές επινεφρίνη ντοπαμίνη σεροτονίνη ισταμίνη 22 Αμίνες Βιολογική δράση

Chlorpheniramine Αντιισταμινικό Ephedrin Καρδιακή/ πνευμονική αποσυμφόρηση Amphetamine Methamphetamine Έχει χρησιμοποιηθεί στην αντιμετώπιση του συνδρόμου Attention deficit hyperactivity disorder Clomipramine αντικαταθλιπτικό 23 Αμίνες Φαρμακευτική δράση

Ποιοτική ανάλυση αμινών 1/2 Aliphatic amines (primary, where R = alkyl) R-NH 2 e.g. CH 3 CH 2 CH 2 -NH 2 (i) Lower members soluble in water but a very fishy smell! test with red litmus and conc. HCl(aq) fumes. (ii) If a suspected salt of an amine, then add sodium hydroxide solution to free the amine. (i) A fishy odour, litmus turns blue, white clouds with HCl. (ii) The above is not observed until after adding the alkali. (i) Unless its a liquid or solid, only the more fishy odour distinguishes it from ammonia. (ii) The reaction is e.g. R-NH OH - ==> R-NH 2 + H 2 O 24

Ποιοτική ανάλυση αμινών 2/2 Aromatic amines(where R = aryl with the amine or amino group directly attached to an aromatic ring) R- NH 2 e.g. C 6 H 5 - NH 2 (i) Dissolve the primary aromatic amine in dilute hydrochloric acid at 5 o C and mix with sodium nitrite solution. (ii) Add a phenol dissolved in dilute sodium hydroxide. (i) It should be a clear solution with few, if any, brown fumes. (ii) A coloured precipitate [red - brown - yellow etc.] (i) If a primary aromatic amine, a 'stable' diazonium salt is formed. Diazonium salts from aliphatic amines decompose rapidly evolving colourless nitrogen. (ii) An azo dyestuff molecule is formed in a coupling reaction e.g. C 6 H 5 -N=N-C 6 H 4 -OH 25

The Hinsberg test The Hinsberg test, which can distinguish primary, secondary, and tertiary amines, is based upon sulfonamide formation. In the Hinsberg test, an amine is reacted with benzene sulfonyl chloride. If a product forms, the amine is either a primary or secondary amine, because tertiary amines do not form stable sulfonamides. If the sulfonamide that forms dissolves in aqueous sodium hydroxide solution, it is a primary amine. If the sulfonamide is insoluble in aqueous sodium hydroxide, it is a secondary amine. The sulfonamide of a primary amine is soluble in an aqueous base because it still possesses an acidic hydrogen on the nitrogen, which can be lost to form a sodium salt. 26

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Σπύρος Παπαγεωργίου. Σπύρος Παπαγεωργίου. «Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ). Ενότητα 18: Αμίνες». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr. ocp.teiath.gr

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί και δοθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.