Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 6: Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή Ενότητα 3: Ιστορικοί και νομοθετικοί σταθμοί στην Ειδική Αγωγή Ευδοξία Ντεροπούλου-Ντέρου Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία. Ενότητα 2η: Η έννοια του ορθού Λόγου. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 1
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 6: Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικό

Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γιώργος Ψυχάρης

3 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Tι είναι το Mascil; (1/2) Μascil : Mathematics and Science in life 01/ /2016 Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα (FP7) 18 συμμετέχοντες από 13 χώρες (2 φορείς από την Ελλάδα- ΕΚΠΑ και ΙΤΕ στην Κρήτη)

4 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Tι είναι το Mascil; (2/2) Πρόγραμμα εκπαίδευσης και επαγγελματικής εξέλιξης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γενική και επαγγελματική) Στόχος η εισαγωγή στην τάξη διερευνητικών τρόπων μάθησης (IBL) και η σύνδεση με το χώρο εργασίας

5 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Εκτιμώμενα αποτελέσματα (Valued outcomes) Καλλιέργεια διερευνητικής σκέψης Εφαρμογή επιστημονικής γνώσης στην καθημερινή ζωή Προετοιμασία για ενεργητική συμμετοχή στον σύγχρονο κόσμο και δια βίου μάθηση Κατανόηση της φύσης της επιστημονικής γνώσης Κατανόηση του πώς τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες χρησιμοποιούνται στον χώρο εργασίας

6 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Τι κάνουν οι μαθητές (What students do) Διερευνούν, θέτουν ερωτήματα Διερευνούν προβλήματα και εμπλέκονται στην επίλυσή τους, χρησιμοποιούν τη γνώση τους για την εύρεση λύσεων Ερμηνεύουν καταστάσεις και φαινόμενα Αξιολογούν διαδικασίες και αποτελέσματα Αποκτούν αίσθηση για αυτό που κάνουν Διερευνούν τον χώρο εργασίας

7 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Ρόλος του εκπαιδευτικού (Teacher guidance) Αναγνωρίζει και αξιοποιεί τη σκέψη των μαθητών Συνδέει τη γνώση με τις εμπειρίες των μαθητών Προσφέρει προκλήσεις και κίνητρα στους μαθητές συνδέοντας το σχολείο με τον χώρο εργασίας

8 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Κουλτούρα της τάξης (Classroom culture) Κοινή αίσθηση σκοπού Αποδοχή της συνεισφοράς των μαθητών (σωστή ή λανθασμένη) Διαλογική Συλλογική δημιουργία Συνεργατική

9 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Διερευνητικές δραστηριότητες (IBL tasks) Το πλαίσιο του προβλήματος είναι κατανοητό Η κατάσταση του προβλήματος ευνοεί πολλαπλές στρατηγικές επίλυσης Οι μαθητές αποφασίζουν σχετικά με την πορεία της διερεύνησης Οι δραστηριότητες υποστηρίζουν την συνεργασία και την επικοινωνία

10 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Χώρος εργασίας (WoW) Το πλαίσιο της δραστηριότητας σχετίζεται με τον χώρο εργασίας Οι μαθητές αναλαμβάνουν ένα επαγγελματικό ρόλο Οι δράσεις των μαθητών συνδέονται με πρακτικές επαγγελματικών χώρων Η δραστηριότητα ζητάει τη δημιουργία ενός προϊόντος

11 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Υλικά που θα συγκεντρωθούν μετά την εφαρμογή στις σχολικές τάξεις Δραστηριότητες –Σχέδια μαθήματος Τεστ/εργασίες μαθητών Φάκελος εργασιών Σκέψεις -καταγραφές

12 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Στο πλαίσιο του Mascil συμμετέχουν Ομάδες εκπαιδευτικών που συνεργάζονται για να εξελίξουν τη διδασκαλία τους μέσα από την εφαρμογή διερευνητικών δραστηριοτήτων στις τάξεις τους

13 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Τρόποι εργασίας στις ομάδες Συμμετοχή σε συναντήσεις Επιλογή και επεξεργασία δραστηριοτήτων κατάλληλων για τη διδασκαλία Εφαρμογή στην τάξη Συμμετοχή σε νέες συναντήσεις των ομάδων για συζήτηση των αποτελεσμάτων Υποστήριξη των μελών των ομάδων στη διερεύνηση των διδακτικών πρακτικών τους στην τάξη

14 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Γενικά ο ρόλος μιας ομάδας εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του Mascil Τα μέλη της ομάδας Mascil στην προσπάθειά τους να αναπτύξουν διερευνητικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία τους συνδέοντας τη μάθηση με τον χώρο εργασίας συμμετέχουν στον κύκλο δημιουργικού αναστοχασμού δηλ. – εργάζονται συνεργατικά για να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν δραστηριότητες στην τάξη τους – εξετάζουν τι λειτουργεί και τι όχι – (επαν)σχεδιάζουν και εφαρμόζουν δραστηριότητες στην τάξη τους κοκ …

Τέλος Ενότητας

16 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

18 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Δέσποιμα Πόταρη, Γιώργος Ψυχάρης, Δέσποινα Πόταρη, Γιώργος Ψυχάρης. «Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

19 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

20 Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.