Ερμηνεία των Πράξεων των Αποστόλων Ενότητα 1.3: Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Σωτήριος Δεσπότης Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Εορτολογία Ενότητα 5: Η Εορτή της Μεταμορφώσεως Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αρδευτική Μηχανική Εργαστήριο 3: Τεχνολογία Διανεμητών Μικροάρδευσης Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή Τεχνολόγων.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εορτολογία Ενότητα 7: Οι Εορτές του Τιμίου Σταυρού Γεώργιος Φίλιας
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Εργαστηριακή Άσκηση: Ανατομία κανονικού Αχινού
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α'
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερμηνεία των Πράξεων των Αποστόλων Ενότητα 1.3: Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Σωτήριος Δεσπότης Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας

Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Πρ. 16, 1-10 Έξοδος από την Κιλικία στην Τρωάδα

3 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Samothrake Neapolis Amphipolis © 2003 EFG Berlin Hohenstaufenstr. Troas 2η Ιεραποστολική πορεία: το ταξίδι προς την Τρωάδα Πρ. 15, Παῦλος δὲ ἐπιλεξάμενος Σιλᾶν ἐξῆλθεν παραδοθεὶς τῇ Χάριτι τοῦ Κυρίου ὑπὸ τῶν ἀδελφῶν. διήρχετο δὲ τὴν Συρίαν καὶ [τὴν] Κιλικίαν ἐπιστηρίζων τὰς Ἐκκλησίας. Πρ. 15,40 1

4 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Samothrake Neapolis Amphipolis © 2003 EFG Berlin Hohenstaufenstr. Troas Το ταξίδι προς την Τρωάδα Επιλογή Τιμόθεου και περιτομή Apg 15,40f 16,1-5 Κατήντησεν δὲ [καὶ] εἰς Δέρβην καὶ εἰς Λύστραν. καὶ ἰδοὺ μαθητής τις ἦν ἐκεῖ ὀνόματι Τιμόθεος, υἱὸς γυναικὸς Ἰουδαίας πιστῆς, πατρὸς δὲ Ἕλληνος, 2 ὃς ἐμαρτυρεῖτο ὑπὸ τῶν ἐν Λύστροις καὶ Ἰκονίῳ ἀδελφῶν. 2

5 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Samothrake Neapolis Amphipolis © 2003 EFG Berlin Hohenstaufenstr. Troas Στα ενδότερα της Ασίας Το Αγ. Πνεύμα δυο φορές (!) ματαιώνει τα σχέδια του Παύλου Apg 15,40f AΣΙΑ 16,6-8 Διῆλθον δὲ τὴν Φρυγίαν καὶ Γαλατικὴν χώραν κωλυθέντες ὑπὸ τοῦ ἁγίου Πνεύματος λαλῆσαι τὸν λόγον ἐν τῇ Ἀσίᾳ· ΦΡΥΓΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΑΛΑΤΙΑΣ 3

6 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Samothrake Neapolis Amphipolis © 2003 EFG Berlin Hohenstaufenstr. Troas Το ΌΧΙ του Αγ. Πνεύματος Για πορεία στα μελλοντικά κλίματα της Κωνσταντινούπολης Apg 15,40f Bιθυνία 16,7 Mυσία Φρυγία Γαλατική Περιοχή Tρωάς 7 ἐλθόντες δὲ κατὰ τὴν Μυσίαν ἐπείραζον εἰς τὴν Βιθυνίαν πορευθῆναι, καὶ οὐκ εἴασεν αὐτοὺς τὸ πνεῦμα Ἰησοῦ· 4

7 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Samothrake Neapolis Amphipolis © 2003 EFG Berlin Hohenstaufenstr. Troas Πρ. 15,40 16,9 Καὶ ὅραμα διὰ [τῆς] νυκτὸς τῷ Παύλῳ ὤφθη, ἀνὴρ Μακεδών τις ἦν ἑστὼς καὶ παρακαλῶν αὐτὸν καὶ λέγων· Διαβὰς εἰς Μακεδονίαν βοήθησον ἡμῖν Μυσία Tρωάς Διαβάς εις Μακεδονίαν βοήθησον ημιν !! 5

8 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Samothrake Neapolis Amphipolis © 2003 EFG Berlin Hohenstaufenstr. Troas Από την Τρωάδα στους Φιλίππους Μέσω Σαμοθράκης Νεάπολης (Καβάλας) και Εγνατίας Apg 15,40f Φίλιπποι 16,11Ἀναχθέντες δὲ ἀπὸ Τρῳάδος εὐθυδρομήσαμεν εἰς Σαμοθρᾴκην, τῇ δὲ ἐπιούσῃ εἰς Νέαν πόλιν 12 κἀκεῖθεν εἰς Φιλίππους, ἥτις ἐστὶν πρώτη[ς] μερίδος τῆς Μακεδονίας πόλις, Κολωνία. Ἦμεν δὲ ἐν ταύτῃ τῇ πόλει διατρίβοντες ἡμέρας τινάς. 13 Tῇ τε ἡμέρᾳ τῶν Σαββάτων ἐξήλθομεν ἔξω τῆς πύλης παρὰ ποταμὸν οὗ ἐνομίζετο (ἐνομίζομεν) Προσευχὴν εἶναι, καὶ καθίσαντες ἐλαλοῦμεν ταῖς συνελθούσαις γυναιξίν. 6

9 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Φίλιπποι-Γεωγραφική θέση ΦΙΛΙΠΠΟΙ 7

10 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Οι εκ-πλήξεις μιας πορείας έως εσχάτων Η β’ περιοδεία, χαρακτηρίζεται από μια καταιγιστική κινητικότητα των αποστόλων στο δακτύλιο της ανατολικής Μεσογείου. Ενώ ο Δευτερονομιστής και οι Προφήτες διακηρύσσουν την ιεραποδημία των εξόριστων Ιουδαίων και το μαζικό προσκύνημα των εθνών στην Ιερουσαλήμ και μάλιστα στο μοναδικό ισραηλιτικό Ναό όπου ανατέλλει το φως (Ησ. 60, 1 κε.), οι Πρ. περιγράφουν την αντίστροφη φυγόκεντρη κίνηση από την Ιερουσαλήμ προς τα έθνη. Αφορμή για τη συγκεκριμένη περιοδεία στάθηκε ο παροξυσμός (= η έξαψη των πνευμάτων και η λογομαχία) μεταξύ των κορυφαίων Παύλου και Βαρνάβα για μια εντελώς ασήμαντη αφορμή. τη συμμετοχή στον ιεραποστολικό τους όμιλο τού αποστάτη Ιωάννη Μάρκου. Παραδόξως, ενώ ο Παύλος έχει πρωταγωνιστήσει για τη μη εφαρμογή τού μωσαϊκού Νόμου και μάλιστα της περιτομής όσον αφορά στην είσοδο των Ελλήνων - των εθνικών στην Εκκλησία και η Αποστολική Σύνοδος όντως δεν συμπεριέλαβε το συγκεκριμένο έθιμο στα δόγματα, τους Κανόνες της, εκείνος στην αρχή της περιοδείας του περιτέμνει τον Τιμόθεο.

11 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Οι εκ-πλήξεις μιας πορείας έως εσχάτων [2] Ενώ ο Παύλος ως γόνος της κοσμοπολίτικης Ταρσού ακολουθεί κατά την ιεραποστολική του πορεία μια συγκεκριμένη στρατηγική (επισκέπτεται αστικά κέντρα της Μεσογείου και ρωμαϊκές Κολωνίες που βρίσκονταν σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, όπως η Εγνατία στη Μακεδονία, ξεκινώντας πάντα το κήρυγμά του από τη Συναγωγή-Χάβρα των Ιουδαίων), ο προγραμματισμός του επανειλημμένως ματαιώνεται και μάλιστα άρδην. Ακολουθώντας τη Via Sebaste, αυτός και οι συνεργάτες του, κωλύονται δύο φορές υπό του Πνεύματος και στη Μ. Ασία (την περιοχή της Εφέσου) να κηρύξουν και στη Βηθυνία, απέναντι από το σημείο όπου μελλοντικά θα ιδρυόταν η Κωνσταντινούπολις να κατευθυνθούν (16, 6-7). Τελικά διά του γνωστού οράματος του Μακεδόνα και του SOS (= Save our Souls) που αυτός εκπέμπει (16, 9), φθάνουν στην Ελλάδα από την Αλεξάνδρεια Τρωάδα (18 χλμ. νότια της αρχαίας Τροίας).

12 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο ΌΧΙ πράξεις Αποστόλων αλλά μαρτυρία Πνεύματος Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι ο Λουκάς ουσιαστικά δεν αφηγείται τις Πράξεις των Αποστόλων, όπως εκ των υστέρων ονομάσθηκε το συγκεκριμένο βιβλίο. Δεν αφηγείται δηλ. παράλληλους Βίους Αγίων και τα μυθικά κατορθώματα δύο ηρώων πρωταγωνιστών, τού Πέτρου και του Παύλου, που «κατέκτησαν» με την εργώδη τους προσπάθεια την ευρωπαϊκή Ήπειρο. Η Ιεραποστολή αποτελεί Μαρτυρία του Αγίου Πνεύματος το οποίο (Πρόσωπο) ακολουθεί τις δικές του ατραπούς και αξιοποιεί επ’ αγαθόν ακόμη και τα ελαττώματα των διακόνων Του. Σκοπίμως άλλωστε το αριστοτεχνικό στη δομή του βιβλίο των Πράξεων, το οποίο σύμφωνα με τους περισσότερους ερμηνευτές γράφτηκε μετά το μαρτύριο των Πρωτοκορυφαίων, δεν έχει κατ’ ουσίαν επίλογο. Ενώ το τέλος των Πράξεων εκάστου Υπερανθρώπου γράφεται με τον θάνατό του ο επίλογος των Πράξεων του Ιησού και του Πνεύματος, της Μαρτυρίας του Λόγου δεν έχει ακόμη γραφεί. Κάθε Θεόφιλος ακροατής, προσκαλείται ειδικά τη νύχτα αλλά και την περίοδο της Ανάστασης που ακούγεται ολόκληρο το συγκεκριμένο βιβλίο στην ορθόδοξη Εκκλησία, μέσω της μαρτυρίας τού γεγονότος ότι διά του Σταυρού εισήλθε χαρά στον Κόσμο, να ενταχθεί στο ἡμεῖς της Εκκλησίας και να γίνει μάρτυς, προκειμένου ο Δρόμος-η Οδός, το Ευαγγέλιο να γράψει ιστορία αλλά και η ιστορία να φωτιστεί από το Ευαγγέλιο των Εσχάτων.

13 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Τελικά ο Χριστιανισμός, διαγράφοντας την ακριβώς αντίστροφη πορεία από αυτή του Αλεξάνδρου, φθάνει με το περιπετειώδες «ομηρικό» ταξίδι (αντι-θρίαμβο) του δέσμιου ναυαγού Αποστόλου των Εθνών μέσω της Μελίτης (= Κεφαλλονιά;) από την Ανατολή στη Δύση, στην Αιώνια Πόλη. Η Οδός (όπως ονομάζεται αρχικά ο Χριστιανισμός. 9, 2), ενώ όχι μόνον δεν αρνείται τα θετικά της παγκοσμιοποιημένης αυτοκρατορίας, αλλά κατεξοχήν μέσω του Π. αξιοποιεί στο έπακρο την Κοινή Ελληνική γλώσσα, το διαδίκτυο επικοινωνίας και την ιθαγένεια του «ευρωπαίου»-Ρωμαίου πολίτη, απλώνεται ακάθεκτη ἕως ἐσχάτων χρησιμοποιώντας τα ακριβώς αντίθετα μέσα από αυτά της εκάστοτε Εξουσίας και του Πλανητάρχη Καίσαρα.

Τέλος

15 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

17 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση διαθέσιμη εδώ

18 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Σωτήριος Δεσπότης Σωτήριος Δεσπότης. «Ερμηνεία των Πράξεων των Αποστόλων. Ενότητα 1.3: Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

19 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

20 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

21 Αρχή της Περιοδείας του Παύλου στο Αιγαίο Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνες 1-6: Χάρτες που απεικονίζουν την περιοδεία του Απόστολου Παύλου. Copyrighted. Εικόνα 7: Γεωγραφική θέση Φιλίππων. Copyrighted.