Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα Ενότητα 1: Τι είναι μύθος; Ευφημία Δ. Καρακάντζα Τμήμα Φιλολογίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα Ενότητα 6: Ο μύθος του Οιδίποδα - Οιδίποδας Τύραννος του Σοφοκλή. Ευφημία Δ. Καρακάντζα Τμήμα Φιλολογίας.
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα Ενότητα 4: Τελετουργίες αίματος και πυράς. Ευφημία Δ. Καρακάντζα Τμήμα Φιλολογίας.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 7η: Η έννοια του ομιλιακού ενεργήματος. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 4η: Η έννοια του πλουραλισμού και της δημοκρατίας. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 3η: Η έννοια της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αρδευτική Μηχανική Εργαστήριο 3: Τεχνολογία Διανεμητών Μικροάρδευσης Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή Τεχνολόγων.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία. Ενότητα 2η: Η έννοια του ορθού Λόγου. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα Ενότητα 1: Τι είναι μύθος; Ευφημία Δ. Καρακάντζα Τμήμα Φιλολογίας

Σκοποί ενότητας Γνωριµία και εξοικείωση µε την φύση του µύθου και της λειτουργίας του στο πλαίσιο της αρχαίας ελληνικής κοινωνίας.

Περιεχόμενα ενότητας Ορισμός της έννοιας ‘μυθου’ G.S. Kirk, R. Buxton, V. Propp

τι είναι μύθος;

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ?????????????????????????? ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ??????????????????????????

Ταξινόμηση του Kirk (The Nature of Greek Myths 1974) Παρερμηνεία ονομάτων που αναφέρονται σε φυσικά φαινόμενα (Δίας, Ιαπετός, Ποσειδώνας) Πρωτο – επιστήμη (Lang) Ανάκληση του παρελθόντος (M. Eliade) για να μεταφέρει κάτι από τη μαγική του δύναμη στο παρόν Παρερμηνεία ονομάτων που αναφέρονται σε φυσικά φαινόμενα (Δίας, Ιαπετός, Ποσειδώνας) Πρωτο – επιστήμη (Lang) Ανάκληση του παρελθόντος (M. Eliade) για να μεταφέρει κάτι από τη μαγική του δύναμη στο παρόν

Ταξινόμηση του Kirk (The Nature of Greek Myths 1974) Λεκτικό συμπλήρωμα μιας τελετουργίας (Σχολή του Κέμπριτζ) Διαμεσολάβηση αντιθέτων μιας κοινωνίας (δομισμός) Έκφραση απωθημένων επιθυμιών σε συλλογικό επίπεδο (Freud) Λεκτικό συμπλήρωμα μιας τελετουργίας (Σχολή του Κέμπριτζ) Διαμεσολάβηση αντιθέτων μιας κοινωνίας (δομισμός) Έκφραση απωθημένων επιθυμιών σε συλλογικό επίπεδο (Freud)

Ορισμός (Kirk) παραδοσιακή ιστορία

ορισμός (Buxton) αφήγηση πράξεις των θεών και των ηρώων αλληλεξάρτησή τους από τους κοινούς ανθρώπους καθιερώθηκε ως παράδοση συλλογική σημασία μέσα σε μια ιδιαίτερη κοινωνική ομάδα ή ομάδες αφήγηση πράξεις των θεών και των ηρώων αλληλεξάρτησή τους από τους κοινούς ανθρώπους καθιερώθηκε ως παράδοση συλλογική σημασία μέσα σε μια ιδιαίτερη κοινωνική ομάδα ή ομάδες

ορισμός (Graf) πολιτισμική σχετικότητα: αναφέρεται στην καταγωγή, θεσμοθέτηση και λειτουργία αυτής της κοινωνίας πολιτισμική σχετικότητα: αναφέρεται στην καταγωγή, θεσμοθέτηση και λειτουργία αυτής της κοινωνίας

Ο μύθος έχει νόημα μόνο μέσα στα όρια μιας συγκεκριμένης κοινωνίας Ο μύθος έχει νόημα μόνο μέσα στα όρια μιας συγκεκριμένης κοινωνίας

Άρα στους μύθους διερευνούμε τα εξής: καταγωγή λειτουργία Άρα στους μύθους διερευνούμε τα εξής: καταγωγή λειτουργία

Διάκριση από άλλα παραδοσιακά είδη Παραμύθι V. Propp, Μορφολογία παραμυθιού (1928), 7 δράσεις, 31 λειτουργίες Παραμύθι V. Propp, Μορφολογία παραμυθιού (1928), 7 δράσεις, 31 λειτουργίες

μορφολογία παραμυθιού γέννηση απόρριψη απομόνωση φυγή κατορθώματα επανένταξη και αποκατάσταση στη βασιλική εξουσία γέννηση απόρριψη απομόνωση φυγή κατορθώματα επανένταξη και αποκατάσταση στη βασιλική εξουσία

πώς λειτουργούσε στην αρχαία κοινωνία;

νοηματοδότηση του συγχρονικού κόσμου των αρχαίων Ελλήνων: σχέση θεών – ανθρώπων σχέση ανθρώπων μεταξύ τους σχέση απέναντι στην πολιτική εξουσία νοηματοδότηση του συγχρονικού κόσμου των αρχαίων Ελλήνων: σχέση θεών – ανθρώπων σχέση ανθρώπων μεταξύ τους σχέση απέναντι στην πολιτική εξουσία

ο μύθος ως νοηματοδότηση του κόσμου

αφηγήσεις που προσδιορίζουν Θρησκεία Προϊστορία πόλεων Γενάρχες οικογενειών Σύστημα διεκδίκησης εδαφών

αφηγήσεις που συνοδεύουν τους ανθρώπους στην γέννηση στην ενηλικίωση στον γάμο στον θάνατο

αφηγήσεις που αναφέρονται στον φυσικό κόσμο

Τέλος Ενότητας

Σημείωμα Αναφοράς Copyright: Πανεπιστήμιο Πατρών, Ευφημία Δ. Καρακάντζα, Ευφημία Δ. Καρακάντζα. «Μυθος και Τελετουργία στην ΑΕ. Τι είναι μύθος;». Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λπ., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.