Ψηφιακή επεξεργασία εικόνας Άγγελος Μπάκας Δεκέμβριος 2008.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χαρακτηριστικά εικόνας
Advertisements

Εικόνα, Ήχος Δημήτρης Κόκκας Ε.Ε.ΔΙ.Π. Εργαστήριο Πληροφορικής Γ.Π.Α.
Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές πολυμεσικές εφαρμογές;
1 Προτεινόμενες πρακτικές για την ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση πολιτιστικού υλικού και τουριστικού προϊόντος (αφορά το φυσικό αντικείμενο των τελικών δικαιούχων.
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
Γ ΕΠΑΛ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Εννοιες και Παράγοντες της Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας.
Μάθημα: Πληροφορική Οδοντιάτρων 4 ο εξάμηνο Ομάδα: Αργυρού Αντώνης Δαμιανού Στεφανία Ιωάννου Παναγιώτα
ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΙΤΕ 21,23/2/2005Πληροφοριακή σχεδίαση για πολιτισμική τεκμηρίωση και διαλειτουργικότητα1 Τεκμηρίωση.
ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΕΥΡΕΤΗΡΙΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Ταξινόμηση – Αναζήτηση.
Μέσα από τον υπολογιστή
ΥΠΟΘΕΜΑ: «ΕΙΔΗ ΟΘΟΝΩΝ».
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 7
Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
το χρώμα στον υπολογιστή
Βασικά χαρακτηριστικά. Η ανάγνωση ενός βιβλίου γίνεται γραμμικά για να αποκομίσουμε αυτά που ο συγγραφέας θέλει να μεταδώσει Η δυνατότητα περιήγησης από.
Δισδιάστατα γραφικά 2D Επίσης τα δισδιάστατα γραφικά μπορούν να διακριθούν δύο μεγάλες κατηγορίες: Διανυσματικά γραφικά (Vector Graphics): Χρησιμοποιούνται.
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
ΟΔΗΓΟΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ.
Συμπίεση Ηχου.
ΔΤΨΣ 150: Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας © 2005 Nicolas Tsapatsoulis Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Θεωρία Χρώματος και Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
Αρχές Σχεδίου και Θεωρίας Χρωμάτων
Εφαρμογές Πληροφορικής
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Αναγνώριση Κειμένου Optical Character Recognition (OCR) Ελευθέριος Τιάκας ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΟΠΟ Επιμορφωτική.
JPEG Joint Photographic Expert Group. Τι είναι; Ε ξαιρετικά διαδεδομένο σχήμα συμπίεσης για ακίνητη εικόνα, τόσο μονόχρωμη (grayscale) όσο και έγχρωμη.
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου.
Μοντέλα - Αλγόριθμοι – Ταξινόμηση Advanced Data Indexing (Προηγμένη ευρετηρίαση δεδομένων)
Φωτογραμμετρικά όργανα Θα ήταν επιθυμητή η εκμετάλλευση της δυνατότητας της στερεοσκοπικής αντίληψης, ώστε να μπορούμε να προσδιορίζουμε συνεχώς σημεία.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
JPEG Μια τεχνική συμπίεσης ακίνητης εικόνας. Η Τεχνική JPEG Αφορά συμπίεση ακίνητων εικόνων Είναι τεχνική συμπίεσης με απώλειες Το πρόβλημα είναι η εκάστοτε.
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
Ψηφιακή καταγραφή και αποθήκευση εικόνας. Αισθητήρας, πιστότητα, θόρυβος, μνήμη, ανάλυση, μέγεθος, απεικόνιση στην οθόνη, πίξελ, είδη αρχείων. (Συνάντηση.
Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα.
Από τα αναλογικά στα ψηφιακά γραφικά Μέχρι τις αρχές του ‘80 τα στάδια συλλογής και επεξεργασίας της εικόνας περιοριζόταν σε αναλογικούς τρόπους (φωτογραφικές.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
Format και συμπίεση γραφικών
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
FREEMAT Επεξεργασία εικόνας.
Ψηφιακός Κόσμος Ιωάννα Γαρδίκη
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Διανυσματικές & Ψηφιογραφικές Εικόνες
Ερευνητική εργασία των μαθητών του Α1 του 3ου ΓΕΛ. Γλυφάδας
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
49ο Γυμνάσιο Αθήνας Πολυμέσα - Multimedia
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
Επεξεργασία Εικόνας.
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
Ψηφιοποίηση & ψηφιακή επεξεργασία εικόνας
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
Format αρχείων και συμπίεση γραφικών
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ψηφιακή επεξεργασία εικόνας Άγγελος Μπάκας Δεκέμβριος 2008

Δειγματοληψία Διαδικασία Ψηφιοποίησης εικόνας

Δειγματοληψία Αναλογική εικόνα και η ψηφιακή προβολή της εικόνας

Αριστερά εικόνα με λίγες λεπτομέρειες Στη μέση εικόνα με μέτριες λεπτομέρειες Δεξιά εικόνα με πολλές λεπτομέρειες

εικόνα 1024 χ 1024pixels 8bit με επανα-δειγματοληψία από την αρχική 1024 χ 1024pixels 8bit σε μικρότερες εικόνες μέχρι 32χ32 pixels

Αριστερά πάνω εικόνα 1024χ1024 8bit, επάνω στη μέση 512χ512, επάνω δεξιά 256χ256, αριστερά κάτω 128χ128, μέση κάτω 64χ64 και δεξια κάτω 32χ32 με επαναδειγματοληψία σε 1024χ1024

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΟΣ Ακτινοβολία (Radiance)είναι το συνολικό ποσό ενέργειας που εκπέμπεται από την πηγή φωτός. Μετράται σε Watts. Φωτεινότητα (Luminance)είναι μία εκτίμηση του ποσού της ενέργειας που φτάνει στον παρατηρητή. Μετράται σε lumens (lm). Λαμπρότητα (Brightness)είναι ένας υποκειμενικός παράγοντας. Εμπεριέχει το στοιχείο της φωτεινότητας (Intensity), που είναι ο αχρωματικός παράγοντας. Τα επίπεδα του γκρι είναι κλίμακα μέτρησης της έντασης. Απόχρωση (χροιά) (Hue)αντιπροσωπεύει το επικρατέστερο χρώμα έτσι όπως το αντιλαμβάνεται ο παρατηρητής. Καθαρότητα (κορεσμός) (Saturation)αναφέρεται στην καθαρότητα του χρώματος, σε σχέση με το ποσό άσπρου φωτός με το οποίο αναμειγνύεται. Λαμπρότητα (Brightness)είναι ένας υποκειμενικός παράγοντας. Εμπεριέχει το στοιχείο της φωτεινότητας (Intensity), που είναι ο αχρωματικός παράγοντας. Τα επίπεδα του γκρι είναι κλίμακα μέτρησης της έντασης.

Τα Βασικά χρώματα R-G-B Τα Συμπληρωματικά χρώματα C- M -Y

Χρωματικό μοντέλο RGB Κάθε εικόνα αποτελείται από 3 υπο-εικόνες, μία για κάθε βασικό χρώμα.

Εικόνες για επεξεργασία

Τονισμός φωτεινής αντίθεσης

Διόρθωση gamma

Διόρθωση Ράστερ

Αρχεία GIF Αρχεία JPEG Αρχεία PNG Αρχεία PSD Αρχεία TIFF Είδη αρχείων εικόνας

Αρχεία GIF Υποστηρίζουν 256 χρώματα. Σε γενικές γραμμές χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία λογότυπων και σκίτσων καλό είναι δε να αποφεύγεται στη χρήση φωτογραφιών ή αρχείων με συνεχείς τόνους. Η παράμετρος anti-aliasing αν τεθεί εκτός μειώνεται δραματικά το μέγεθος του αρχείου. Αλγόριθμος συμπίεσης χωρίς απώλειες Ιnterlaced GIF Το αρχείο φορτώνεται σταδιακά, στην αρχή είναι ένα ασαφές χαμηλής ποιότητας αρχείο και σταδιακά αυξάνονται οι πληροφορίες και η ευκρίνεια του αρχείου.

Αρχεία JPEG Υποστηρίζουν 16.7 εκατομμύρια χρώματα, η κύρια χρήση του είναι για την απόδοση φωτογραφιών. Απωλεστική συμπίεση εικόνας. Όσο μικρότερη είναι η ποιότητα της εικόνας τόσο μεγαλύτερη είναι η απώλεια πληροφορίας. Εάν αποθηκευτεί η εικόνα με συμπιεσμένη μορφή δεν είναι δυνατή η ανάκτηση της πληροφορίας που απορρίφθηκε. - Αποθηκεύστε το πρωτότυπο και την όποια τροποποίηση με ξεχωριστό όνομα Progressive JPEG στην ίδια αρχή με το Ιnterlaced GIF με τη διαφορά ότι μπορούμε να το χρησιμοποιούμαι για φωτογραφίες

Αρχεία PNG Ήρθαν για να ανταγωνιστούν τα αρχεία GIF είναι μια patent-free απάντηση στην απαίτηση να πληρώνουν άδεια χρήσης όσοι κατασκευάζουν προγράμματα με έξοδο αρχεία gif. Πράγματι είναι καλύτερα κατά 25% σε συμπίεση από τα αρχεία gif υποστηρίζουν 48-bit truecolor και 16-bit grayscale φωτογραφίες. Η συμπίεση είναι η καλύτερη δυνατή χωρίς να έχουμε απώλεια δεδομένων

Αρχεία PSD Το βασικό αρχείο για σύνθετες εικόνες Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ότι αποθηκεύουν την εικόνα σε επίπεδα Δεν συμπιέζουν το αρχείο Μειονέκτημα είναι το μεγάλο τους μέθεθος

Αρχεία TIFF Ο καλύτερος τρόπος αποθήκευσης αρχείων εικόνας χωρίς layers (επίπεδα) είναι αρχεία TIFF(.tif) όταν πρόκειται για 16 bit αρχεία χωρίς LZW συμπίεση και με LZW συμπίεση για 8bit αρχεία πάντα σε πλήρη ανάλυση. Άν δεν έχετε χώρο στο δίσκο σας τότε μπορείτε να αποθηκεύετε σε αρχεία jpeg χωρίς συμπίεση Θυμηθείτε όταν χρειαστεί να επεξεργαστείτε το αρχείο να μην τροποποιήσετε το πρωτότυπο.