ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 1 Διάλεξη 2: Άλγεβρα Boole - Λογικές πύλες Δρ Κώστας Χαϊκάλης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ψηφιακά Κυκλώματα.
Advertisements

Συνδυαστικα Λογικα Κυκλωματα Combinational Logic Circuits
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
ΗΥ120 "ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ" ΙCs.
Άλγεβρα Boole και Λογικές Πύλες
2. Άλγεβρα Boole και Λογικές Πύλες
3. Απλοποίηση Συναρτήσεων Boole
Μικροεπεξεργαστές 8-bits Τομέας Αρχιτεκτονικής και Υλικού Διδάσκων: Δρ Ν. Πετρέλλης Υπεύθυνος: Καθηγητής Γ. Αλεξίου.
ΗΥ120 "ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ" ΙCs.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
Ολοκληρωμένα κυκλώματα (ICs) (4 περίοδοι)
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεκπαίδευσης στο Τ.Ε.Ι. Σερρών
ΗΥ120 ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ Συναρτησεις Boole.
Λογικές πύλες Λογικές συναρτήσεις
最新計算機概論 第4章 數位邏輯設計.
最新計算機概論 第4章 數位邏輯設計.
Ο Άνθρωπος είναι ένα ον το οποίο φτιάχνει πολιτισμό και έχει βαθύ στοχασμό, συναισθήματα και σεβασμό στη ζωή των άλλων. Ορισμός.
{ Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο Γιάννης Νικολουδάκης.
Ψηφιακή Σχεδίαση Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής.
{ Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο Γιάννης Νικολουδάκης.
ΕΥΦΥΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ Κεφάλαιο 2 Στοιχεία της Ασαφούς Λογικής Επιμέλεια: Πέτρος Π. Γρουμπός, Καθηγητής Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών.
{ Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο Γιάννης Νικολουδάκης.
1 Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών Υπολογιστές και Δεδομένα Κεφάλαιο 4ο Πράξεις με μπιτ.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη 8: Ολοκληρωμένα κυκλώματα – Συνδυαστική λογική – Πολυπλέκτες – Κωδικοποιητές - Αποκωδικοποιητές Δρ Κώστας Χαϊκάλης ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ.
1 Πληροφορική Ι Ενότητα 4 : Πράξεις με bits Δρ. Γκόγκος Χρήστος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εισαγωγή στην Πληροφορική Ιστορική αναδρομή Χαράλαμπος Γναρδέλλης ΤΑΥ, ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Δεύτερο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά. Άσκηση στα αριθμητικά συστήματα Δίνεται ο αριθμός: χ 10 = σε δεκαδική αναπαράσταση. Α. Να μετατραπεί σε δυαδική.
3-1 Υλοποιήσεις λογικών συναρτήσεων x y F=xy+z’ z.
[1] Στόχοι Να ορίσουμε τι είναι υπολογιστικό σύστημα και να απαριθμήσουμε τα στρώματά του. Να ορίσουμε τι είναι τα δεδομένα εισόδου, τι είναι το πρόγραμμα.
ΑΞΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΓΕΒΡΑΣ BOOLE (αξιώματα Huntington) 1. Κλειστότητα α. ως προς την πράξη + (OR) β. ως προς την πράξη  (AND) 2. Ουδέτερα.
Τέταρτο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
Εργαστήριο Ρομποτικής Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων
Έβδομο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΣΟΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Τρίτο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Α.Ε.Π.Π.)
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
Διακριτά Μαθηματικά Μαθηματική Λογική.
Δυαδική λογική ΚΑΙ (AND) H (ΟR) ΟΧΙ (NOT)
Θεωρία και σύγκριση. Θεσμική προσέγγιση.
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
Προτασιακή λογική.
Ψηφιακή Σχεδίαση Εργαστήριο Τετάρτη 14/10/2015.
Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο
Εισαγωγή στην Πληροφορική και στην διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων
Διάλεξη 3: Αλγεβρα Boole - Ασκήσεις Δρ Κώστας Χαϊκάλης
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Αρχή συστήματος συντεταγμένων: Το σημείο 0,0,0 (x, y, z)
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Πέμπτη διάλεξη
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Τρίτη διάλεξη
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
Κρίσιμο συμβάν στη διδασκαλία των συναρτήσεων y=ax
Το Υλικό του Υπολογιστή
ĐẠI SỐ BOOLEAN VÀ MẠCH LOGIC
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: ΜΙΑ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ Εαρινό εξάμηνο
Математичка логика Основни појмови, дефиниција исказа, основне логичке операције над исказима.
Οι Συναρτήσεις y=αx2 και y=αx2+βx+γ με α≠0 στο Γυμνάσιο
ΗΜΥ-210: Λογικός Σχεδιασμός Εαρινό Εξάμηνο 2005
ΗΜΥ-210: Λογικός Σχεδιασμός Εαρινό Εξάμηνο 2005
Stability Theory of Structures
الباب الرابع : الارتباط و الانحدار الخطي البسيط
ΗΜΥ-210: Λογικός Σχεδιασμός Εαρινό Εξάμηνο 2005
גרפיקה ממוחשבת: טרנספורמציות במישור
בקרה ספרתית ממוחשבת CNC
Από την αρχαιότητα μέχρι την πρώτη γενιά
Δεκαδικό BCD Excess
Εργαστήριο Ψηφιακών Ηλεκτρονικών
2014年述职报告.
Υλοποιήσεις λογικών συναρτήσεων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 1 Διάλεξη 2: Άλγεβρα Boole - Λογικές πύλες Δρ Κώστας Χαϊκάλης

Δυαδική λογική Οι δυαδικές μεταβλητές παίρνουν δύο τιμές:  0 ή 1  ναι (yes) ή όχι (no)  αληθές (true) ή ψευδές (false)  ανοικτό (open) ή κλειστό (close) Σε αυτή την διάλεξη θα μελετήσουμε τη δυαδική λογική και την άλγεβρα Boole ώστε:  να μπορέσουμε να την συνδυάσουμε με τα ψηφιακά κυκλώματα (hardware) τα οποία την υλοποιούν (λογικές πύλες) 2 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Δυαδική λογική Δυαδικές μεταβλητές  x, y, z, w, A, B, C, D, …. Παίρνουν τιμές 0 ή 1 Λογικές πράξεις  Λογικό ΚΑΙ (AND) ή σύζευξη: Συμβολίζεται με τελεία · δηλαδή x · y Δίνει αποτέλεσμα 1 μόνο όταν και το x και το y είναι ίσα με 1. Διαφορετικά το αποτέλεσμα του λογικού ΚΑΙ είναι ίσο με 0.  Λογικό Ή (OR) ή διάζευξη: Συμβολίζεται με + δηλαδή x + y Δίνει αποτέλεσμα 1 όταν τουλάχιστον ένα από τα x,y είναι ίσο με 1. Διαφορετικά το αποτέλεσμα του λογικού Ή είναι ίσο με 0.  Λογικό ΟΧΙ (NOT) ή αντιστροφή: Συμβολίζεται με τόνο (x’) ή με πάνω παύλα x Όταν το x είναι ίσο με 1 τότε το x’ είναι ίσο με 0 και αντίστροφα 3 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Αριθμητικές και λογικές πράξεις Προσοχή  Αν κάνουμε αριθμητική πρόσθεση, τότε η πράξη δίνει αποτέλεσμα 2 στο δεκαδικο αριθμητικό σύστημα  Αν όμως κάνουμε τη λογική πράξη OR που και πάλι συμβολίζεται με +, τότε η (λογική) πράξη δίνει αποτέλεσμα 1 (στο δυαδικο αριθμητικο σύστημα) Στην δυαδική λογική το λογικό AND ονομάζεται «πολλαπλασιασμός» και το λογικό OR ονομάζεται «πρόσθεση» 4 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Πίνακες αληθείας (truth tables) Πίνακας αληθείας: τρόπος αναπαράστασης και ορισμού των λογικών συναρτήσεων Για κάθε συνδυασμό δυαδικών τιμών των μεταβλητών ποια είναι η τιμή (0 ή 1) της λογικής συνάρτησης Πίνακες αληθείας των 3 λογικων πραξεων AND, OR και NOT 5 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Λογικές πύλε Λογικές πύλες Κυκλώματα που κατασκευάζονται από transistors και λειτουργούν ως διακόπτες  Ανοικτός και Κλειστός «Ερμηνεύουν» την ηλεκτρική τάση στις εισόδους τους σαν λογικό 0 ή λογικό 1 ανάλογα με την τιμή της τάσης Στο σχήμα δίπλα τάσεις μεταξύ  3 και 4 volts ερμηνεύονται σαν λογικό 1, και τάσεις μεταξύ 0 και 1 volts σαν λογικό 0 6 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΣύμβολαλογικώνπυλώνΣύμβολα λογικών πυλών Οι λογικές πύλες που υλοποιούν στο hardware τις τρεις βασικές λογικές πράξεις (AND, OR, NOT) συμβολίζονται με τα ακόλουθα σύμβολα 7 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΣύμβολαλογικώνπυλώνΣύμβολα λογικών πυλών Όταν δεχθούν στις εισόδους ηλεκτρικά σήματα με τάση στα επίπεδα του λογικού 0 και του λογικού 1, δίνουν στην έξοδο την αντίστοιχη λογική τιμή  Υπάρχουν και άλλοι τύποι λογικών πυλών που υλοποιούν άλλες λογικές συναρτήσεις  Γενικά οι λογικές πύλες μπορούν να έχουν k ≥ 2 εισόδους και συνεπώς να υλοποιούν λογικές συναρτήσεις με k ≥ 2 μεταβλητές 8 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΠύλεςπολλαπλώνεισόδωνΠύλες πολλαπλών εισόδων Πύλες AND και OR τριών και τεσσάρων εισόδων (μεταβλητών) αντίστοιχα 9 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Σήματαεισόδου/εξόδουΣήματα εισόδου/εξόδου Κυματομορφές εισόδου/εξόδου  Άλλος τρόπος αναπαράστασης/περιγραφής λογικών κυκλωμάτων Μια «επάνω» γραμμή δείχνει λογικό-1 Μια «κάτω» γραμμή δείχνει λογικό-0 10 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Άλγεβρα Boole George Boole ( )  Άγγλος μαθηματικός και φιλόσοφος  Tο 1854 ανέπτυξε ένα αλγεβρικό σύστημα δύο τιμών που ονομάζουμε άλγεβρα Boole Claude E. Shannon ( )  Αμερικανός μαθηματικός  Θεμελίωσε τη θεωρία της πληροφορίας (Information theory)  Το 1938 προσάρμοσε την άλγεβρα Boole ώστε να περιγράψει πλήρως τις ιδιότητες και τη λειτουργία των ηλεκτρικών κυκλωμάτων διακοπτών (switching algebra) Στους ηλεκτρικούς διακόπτες, οι οποίοι κατασκευάζονται από τρανζίστορ, βασίζεται η λειτουργία των υπολογιστών 11 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Άλγεβρα Boole Αλγεβρικό σύστημα δυο τιμών: 0, 1 Δυαδικοί τελεστές OR + και AND Μοναδιαίος τελεστής συμπληρώματος NOT ‘ Ορισμός τελεστέων 12 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΆλγεβραBoole:αξιώματαΆλγεβρα Boole: αξιώματα Βασίζεται σε έναν αριθμό αξιωμάτων (αξιώματα Huntington):  Κλειστότητα (closure): Κλειστότητα ως προς τον τελεστή + Κλειστότητα ως προς τον τελεστή  Κανόνας ουδέτερου στοιχείου (identity law): Υπάρχει ουδέτερο στοιχείο ως προς τον + που συμβολίζεται με 0: x+0= 0+x= x Υπάρχει ουδέτερο στοιχείο ως προς τον που συμβολίζεται με 1: x1=1x=x  Αντιμεταθετικός κανόνας (commutative law): Η πράξη + είναι αντιμεταθετική x+y=y+x Η πράξη είναι αντιμεταθετική xy=yx 13 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΆλγεβραBoole:αξιώματαΆλγεβρα Boole: αξιώματα Προσεταιριστικός κανόνας (associative law):  Η πράξη + είναι προσεταιριστική: (x+y)+z = x+(y+z)  Η πράξη είναι προσεταιριστική: (xy)z = x(yz) Επιμεριστικός κανόνας (distributive law):  Η πράξη είναι επιμεριστική ως προς την + : x(y+z) = xy + xz  Η πράξη + είναι επιμεριστική ως προς την : x+(yz) = (x+y) (x+z) Κανόνας συμπληρώματος (complement law):  Για κάθε στοιχείο x, υπάρχει x’ που ονομάζεται συμπλήρωμα και ισχύει x+ x’ = 1 και x x’ =0 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 14

ΆλγεβραBoole:θεωρήματαΆλγεβρα Boole: θεωρήματα Αρχή του δυϊσμού (duality principle)  Αν σε μία αλγεβρική παράσταση της άλγεβρας Boole, αλλάξουμε όλα τα 0 με 1 και αντίστροφα και όλες τις πράξεις + τις αντικαταστήσουμε με και αντίστροφα, τότε λαμβάνουμε μια ισοδύναμη παράσταση Θεώρημα 1:  x+x=xκαιxx=x Θεώρημα 2 :  x+1= 1καιx 0 = 0 Θεώρημα 3 :  (x’)’ = x Θεώρημα 4:  x + xy = x και x(x + y) = x ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 15

ΘεώρημαDeMorganΘεώρημα DeMorgan ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 16

Κανονικές μορφές λογικής συνάρτησης Είναι χρήσιμο οι λογικές συναρτήσεις να είναι σε μια μορφή η οποία θα επιτρέπει τα εξής:  Σύγκριση για γρήγορο προσδιορισμό πολυπλοκότητας υλοποίησης  Γρήγορη παραπομπή στον πίνακα αλήθειας της λογικής συνάρτησης Κανονικές μορφές λογικής συνάρτησης:  Άθροισμα ελαχιστορων  Γινόμενο μεγιστορων ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 17

Ελαχιστοροι (Minterms) Οι ελαχιστοροι λογικής συνάρτησης είναι AND όροι (λογικά γινόμενα) όπου κάθε μεταβλητή παίρνει κανονική ή συμπληρωματική μορφή Υπάρχουν 2 n ελαχιστοροι για n μεταβλητές Παράδειγμα: 2 μεταβλητές (X και Y), 4 συνδυασμοί (λογικά γινόμενα): (Χ, Υ κανονικό) (Χ κανονικό, Υ συμπληρωματικό) (Χ συμπληρωματικό, Υ κανονικό) (και τα 2 συμπληρωματικά) YX XY YX YX ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 18

Μεγιστοροι (Maxterms) Οι μεγιστοροι λογικής συνάρτησης είναι OR όροι (λογικά αθροίσματα δηλαδή) όπου κάθε μεταβλητή παίρνει κανονική ή συμπληρωματική μορφή Υπάρχουν 2 n μεγιστοροι για n μεταβλητές Παράδειγμα: 2 μεταβλητές (X και Y) παράγουν 2 x 2 = 4 συνδυασμούς: (Χ, Υ κανονικό) (Χ κανονικό, Υ συμπληρωματικό) (Χ συμπληρωματικό, Υ κανονικό) (και τα 2 συμπληρωματικά) YX  YX  YX  YX  ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 19

Παράδειγμα: Ελαχιστοροι-Μεγιστοροι λογικης συνάρτησης 2 μεταβλητών IndexMintermMaxterm 0x yx + y 1x yx + y 2x yx + y 3x yx + y ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ 20

Ελαχιστόροι λογικής συνάρτησης 3 μεταβλητών 21 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΠροτεραιότητατελεστώνΠροτεραιότητα τελεστών Για τον υπολογισμό της τιμής μιας αλγεβρικής παράστασης Boole ακολουθούμε την εξής σειρά προτεραιότητας:  Παρενθέσεις  Συμπλήρωμα (πράξη NOT)  Πράξη AND  Πράξη OR x+yz’ Παράδειγμα: x+yz’  Σειρά των πράξεων: Συμπλήρωμα του z (δηλαδή z’) Λογικό ΚΑΙ του y και του z’ (δηλαδή yz’) Λογικό Ή του x και του yz’ (δηλαδή x+yz’)  Ποια είναι η τιμή της παράστασης αν x=0, y=1 και z=0; z=0 → z’ = 1 y=1 και z’=1 → yz’ = 1 x=0 και yz’=1 → x+yz’=1 22 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΛογικέςσυναρτήσειςΛογικές συναρτήσεις Περιγράφονται από αλγεβρικές εκφράσεις που περιέχουν:  Δυαδικές μεταβλητές  Λογικές πράξεις AND, OR, NOT Υπολογισμός της τιμής μιας λογικής συνάρτησης:  Παράδειγμα F1 = x + y’z  Η F1 είναι ίση με 1 εάν το x είναι ίσο με 1 ή εάν το y’ είναι ίσο με 1 και το z είναι ίσο με 1 Από την αλγεβρική έκφραση προκύπτει μια υλοποίηση της συνάρτησης με λογικές πύλες 23 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΠίνακαςαλήθειαςΠίνακας αλήθειας Ο πίνακας αληθείας μπορεί να εξαχθεί από την αλγεβρική έκφραση μιας συνάρτησης  Και αντίστροφα, από τον πίνακα αληθείας μπορεί να εξαχθεί η αλγεβρική παράσταση Πίνακες αληθείας για τις συναρτήσεις F1 και F2 24 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΗσυνάρτησηF2Η συνάρτηση F2 25 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΑλγεβρικήαπλοποίησητηςF2Αλγεβρική απλοποίηση της F2 26 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Απλοποίηση λογικών συναρτήσεωνΑπλοποίηση λογικών συναρτήσεων αλγεβρικούςμετασχηματισμούς Χρησιμοποιώντας αλγεβρικούς μετασχηματισμούς (δηλαδή τα αξιώματα και τα θεωρήματα της άλγεβρας Boole) μπορούμε να απλοποιήσουμε μια συνάρτηση  Όμως όταν οι αλγεβρικές συναρτήσεις περιέχουν πολλές μεταβλητές μπορεί να οδηγηθούμε σε λάθη συστηματικούςτρόπους ελαχιστοποίησης  Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε συστηματικούς τρόπους ελαχιστοποίησης λογικών συναρτήσεων ΧάρτηKarnaugh  Ένας συστηματικός τρόπος είναι η μέθοδος Χάρτη Karnaugh (θα τη μελετήσουμε σε επόμενα μαθήματα) 27 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Συμπλήρωμα λογικής συνάρτησης Κάθε μια λογική συνάρτηση F έχει μια συμπληρωματική συνάρτηση F’ η οποία δίνει τιμή 0 εκεί που η F δίνει 1 και αντίστροφα Αλγεβρικά το συμπλήρωμα παράγεται από την F με χρήση του θεωρήματος του DeMorgan Γενίκευση θεωρήματος DeMorgan  (Α + Β + C + D + … + F)’ = A’ B’ C’ D’ … F’  (A B C D … F)’ = A’ + B’ + C’ + D’ + … + F’ Παράδειγμα: Βρείτε το συμπλήρωμα της F1 = x’yz’+x’y’z  F1’ = (x’yz’+x’y’z)’ = (x’yz’)’(x’y’z)’ = (x+y’+z)(x+y+z’) 28 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Κανονικέςμορφές λογικής συνάρτησης 3 μεταβλητών Κανονικές μορφές λογικής συνάρτησης 3 μεταβλητών 29 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΆθροισμαελαχιστόρωνΆθροισμα ελαχιστόρων 30 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Υλοποίηση λογικής συνάρτησης σαν άθροισμα γινομένων 31 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΥλοποίησημεδιαφορετικάεπίπεδαΥλοποίηση με διαφορετικά επίπεδα 32 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΆλλεςλογικέςπράξειςΆλλες λογικές πράξεις 33 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Ψηφιακέςλογικέςπύλες(1)Ψηφιακές λογικές πύλες (1) 34 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Ψηφιακέςλογικέςπύλες(2)Ψηφιακές λογικές πύλες (2) 35 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΠύλεςNORκαιNANDΠύλες NOR και NAND 36 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Πυλη ExclusiveOR–XORΠυλη Exclusive OR – XOR 37 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

ΘετικήκαιαρνητικήλογικήΘετική και αρνητική λογική 38 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Εξήγησηθετικήςκαιαρνητικής λογικής Εξήγηση θετικής και αρνητικής λογικής 39 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Θα μπορούσαμε να είχαμε χρησιμοποιήσει την λογική H και L αντί για την δυαδική λογική Σε αυτή την περίπτωση δεν θα ήταν δυνατή η ανάπτυξη τεχνολογιών όπως πχ το ιντερνετ

Επίπεδα ολοκλήρωσης 40 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Τα ολοκληρωμένα κυκλώματα κατηγοριοποιούνται ανάλογα με τα επίπεδα ολοκλήρωσης τους στις εξής κατηγορίες (αριθμός λογικών πυλών σε ένα chip):  SSI: Small Scale Integration  MSI: Medium Scale Integration  LSI: Large Scale Integration  VLSI: Very Large Scale Integration

Οικογένειες λογικών πυλών 41 ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ TTL (Transistor-Transistor Logic) ECL (Emitter-Coupled Logic) MOS (Metal-Oxide-Semiconductor) CMOS (Complementary-MOS)