ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
8 κανόνες της έξυπνης κατανάλω-σης Κλείσε τον κύκλο
Νικόλαος Καρανάσιος - επίκουρος καθηγητής
Η ΑΓΟΡΑ 3η Διάλεξη.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Προσωπικές Πωλήσεις.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΠΡΟΪΟΝ III Φαίδων Θεοφανίδης
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
Ηλεκτρονικό εμπόριο. Τι ειναι τι ηλεκτρονικό εμπόριο... Η αγορά απο το διαδίκτυο, η εξηπηρέτηση και η συναλλαγή μέσω του υπολογιστή μας.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Msc Αντωνία Μανιάτη.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
1.3 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μάθημα: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Διδάσκων: Θεοφανίδης Φαίδων Ώρες Γραφείου: Παρασκευή 10:00-12:00, Γραφείο 515, 5ος Όροφος -Βιβλίο Μαθήματος: Εισαγωγή.
Οι τομείς παραγωγής της ευρωπαϊκής οικονομίας
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
3ο ΓΕΛ Κορίνθου (Ασημακόπουλος Γ. ΠΕ 09 - Μπόγια Π. ΠΕ 10) 5.1 ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΑ Ανταλλακτική αξία ενός αγαθού είναι οι μονάδες ενός αλλού.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΟΠΑ-ΔΕΤ ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 4η
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Σιδηροπούλου Κική,Σαββίδου Γιώτα Τμήμα Α’5. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Oικονομικοί πόροι Oικονομικοί πόροι Oι οικονομικοί πόροι είναι οι εξής Oι οικονομικοί πόροι είναι.
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ LOGISTICS : ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
ΤΟ Α.Ε.Π. ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ.. Τι ονομάζουμε Α.Ε.Π. ; Το ποσό που αξίζουν τα αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία σε ένα συγκεκριμένο.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Εργαστήριο Αγροτικής Πολιτικής & Συνεταιρισμών ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (ΕΣΠΑ) Υπεύθυνος Πρακτικής.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Ντίνος Μπλιάτσιος ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Α.Ε. 7/11/2013.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Προσωπικές Πωλήσεις. Προσωπικές πωλήσεις είναι η προβολή των αγαθών και των υπηρεσιών μέσω των πωλητών. Είναι η προσωπική προσπάθεια να παρακινήσει κάποιον.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Ζήτηση, Προσφορά, Ελαστικότητες.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Τιμές Μεταφοράς.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
Ομφάκινον Ομφάκινον.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
1 1 Το Marketing A΄.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
ΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ Με τον όρο ολική ζήτηση αναφερόμαστε στη
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Η έννοια της επιχείρησης
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 Ο ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΜΠΟΡΙΑ (MARKETING) ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ

Κλειστή ή οικιακή οικονομία: Αποτελεί τη μορφή της οικονομίας όπου τα προϊόντα που χρειάζεται ο άνθρωπος και δεν τα βρίσκει στη φύση τα παράγει από μέλη της οικογένειάς του. Φυσική ανταλλαγή ή σε είδος ανταλλαγή ή αντιπραγματισμός: Στις πρώτες οργανωμένες κοινωνίες πραγματοποιούταν η ανταλλαγή αγαθών μεταξύ των οικογενειών. Η ανταλλαγή ενός αγαθού με άλλο αγαθό καλείται φυσική ανταλλαγή ή σε είδος ανταλλαγή ή αντιπραγματισμός. Χρήμα: Η δυσκολία που παρουσίαζε η φυσική ανταλλαγή, ειδικότερα όταν ο αριθμός και οι ποσότητες των αγαθών που ανταλλασσόταν ήταν μεγάλες, ανάγκασε τον άνθρωπο να επιλέξει ένα ενδιάμεσο αγαθό, το «Χρήμα» ως μέσο ανταλλαγής. Έτσι η άμεση ανταλλαγή: αγαθό Α αγαθό Β αναλύεται σε δύο πράξεις και γίνεται έμμεση ανταλλαγή: αγαθό Α χρήμα αγαθό Β. Ο τρόπος αυτός ανταλλαγής ονομάζεται συναλλαγή και η στηριζόμενη οικονομία συναλλακτική οικονομία..

Με τη μεσολάβηση του χρήματος οι συναλλαγές δεν ήταν τόσο εύκολες, γιατί και ο παραγωγός και ο αγοραστής ήταν υποχρεωμένοι να εγκαταλείπουν την εργασία τους και να ασχολούνται για πολύ χρόνο με την αναζήτηση αγοραστών των αγαθών, που διέθετε για πώληση ο πωλητής, και με την αναζήτηση πωλητών των αγαθών, που επιθυμούσε να αγοράσει ο αγοραστής. Για να εξαλειφθούν οι παραπάνω δυσκολίες, δημιουργήθηκε μία νέα τάξη επαγγελματιών, οι οποίοι αγοράζουν από τους πρώτους (πωλητές) και πωλούν στους δεύτερους (καταναλωτές). Τα άτομα αυτά ονομάζονται έμποροι και η εργασία τους εμπόριο. Έμποροι: Τάξη επαγγελματιών που αγοράζει από τους πωλητές (παραγωγοί) τα γεωργικά προϊόντα και τα πωλεί στους καταναλωτές. Η εργασία τους ονομάζεται εμπόριο.

Σήμερα, στα περισσότερα αγαθά και μεταξύ αυτών στα γεωργικά προϊόντα, πριν φθάσουν στα χέρια των τελικών καταναλωτών, γίνεται ένας μικρός ή μεγάλος αριθμός χειρισμών, το σύνολο των οποίων είναι γνωστό με τον όρο Marketing. Marketing Γεωργικών Προϊόντων ορίζεται το σύνολο των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που εκτελούνται για να φθάσουν τα γεωργικά προϊόντα από τα σημεία της αρχικής παραγωγής τους (πρωτογενή γεωργικά προϊόντα) στα χέρια των τελικών καταναλωτών. Τέτοιες δραστηριότητες είναι η μεταφορά, αποθήκευση, μεταποίηση, αγορά και πώληση, τυποποίηση, συσκευασία, προβολή και προώθηση, η πληροφόρηση και η έρευνα της αγοράς κλπ.

ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το μάρκετινγκ θέτει τον πελάτη στο κέντρο του ενδιαφέροντος της επιχείρησης. Οι επιχειρήσεις πρέπει να παράγουν ότι θέλουν οι καταναλωτές και όχι ότι αυτές μπορούν να παράγουν. Κανένα προϊόν δεν θα παραχθεί αν προηγουμένως δεν εξεταστεί και δεν επιβεβαιωθεί ότι ικανοποιεί τις ανάγκες και συμφωνεί με τις προτιμήσεις των πελατών (έρευνα μάρκετινγκ). Στους καταναλωτές αλλά και στους δυνητικούς καταναλωτές (αυτοί που θα μπορούσαν να αγοράσουν το προϊόν) διερευνάται ο βαθμός αποδοχής με ερωτήματα που αφορούν τις κύριες προδιαγραφές του προϊόντος, τη μορφή του, τις συσκευασίες του, την αποδεκτή τιμή του, τον τρόπο προβολής και προώθησης κλπ. Έτσι το μάρκετινγκ θα προτείνει ποια προϊόντα θα παραχθούν και σε τι ποσότητες το καθένα, πότε θα παραχθούν, πότε θα πωληθούν στην αγορά και σε τι τιμές κλπ. Η οικονομική υπηρεσία της επιχείρησης θα εξασφαλίσει τα αναγκαία κεφάλαια για τη χρηματοδότηση της παραγωγής και της διάθεσής της (επενδύσεις, κεφάλαια κίνησης κλπ). Η διεύθυνση παραγωγής θα φροντίσει για την παραγωγή του προϊόντος. Η διεύθυνση πωλήσεων θα φροντίσει για την πώληση των προϊόντων κλπ.

Το μάρκετινγκ παίζει σημαντικό ρόλο στη διάθεση του προϊόντος. Παρακολουθεί την πορεία των πωλήσεων και παρεμβαίνει ανάλογα, όταν οι πωλήσεις αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα, για την επίλυσή του (εάν μειωθούν οι πωλήσεις θα παρέμβει για να διαπιστώσει τα αίτια και θα προτείνει τρόπους εξάλειψης ή περιορισμού των). Το μάρκετινγκ συνεχίζει και μετά την πώληση του προϊόντος με σκοπό την μεγαλύτερη ενίσχυση της θέσης στην αγορά. Έτσι με την έρευνα αγοράς επιδιώκει να διαπιστώσει το βαθμό ικανοποίησης των αναγκών και προτιμήσεων των καταναλωτών και να γνωρίσει τις απόψεις τους σχετικά με τη βελτίωση του προϊόντος, το βαθμό εξυπηρέτησής τους, το κατά πόσο επαναλαμβάνουν την αγορά του ίδιου του προϊόντος κλπ. Το μάρκετινγκ θα προτείνει την πολιτική που πρέπει να ακολουθήσει η επιχείρηση.

Το μάρκετινγκ δεν παραμένει σταθερό με την παρέλευση του χρόνου αλλά συνεχώς μεταβάλλεται ακολουθώντας το πνεύμα των καιρών. Το μάρκετινγκ αποκτά ιδιαίτερη σημασία, όταν στην αγορά ενός προϊόντος επικρατεί έντονος ανταγωνισμός και ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που η προσφερόμενη ποσότητα ενός προϊόντος είναι μεγαλύτερη από τη ζητούμενη. Τότε λέμε ότι έχουμε αγορά αγοραστών, γιατί οι αγοραστές έχουν μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη από τους πωλητές. Στην περίπτωση, που η προσφερόμενη ποσότητα ενός προϊόντος είναι μικρότερη από τη ζητούμενη, έχουμε αγορά πωλητών, γιατί οι πωλητές έχουν μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη από τους αγοραστές

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ Από τα γεωργικά προϊόντα άλλα είναι πολύ ευπαθή (φράουλα, κτηνοτροφικά), άλλα λιγότερα ευπαθή (μήλα) και άλλα ακόμα λιγότερο (σιτηρά). Τα ευπαθή χρειάζονται ειδικές συνθήκες (θερμοκρασία, υγρασία, αερισμό, φωτισμό κλπ) για τη γρήγορη και ασφαλή μεταφορά τους καθώς και για την ασφαλή αποθήκευσή τους (κρέας, γάλα κλπ). Επομένως απαιτείται ειδικός εξοπλισμός για την μεταφορά και αποθήκευση. Στα πολύ ευπαθή γεωργικά προϊόντα πολλές και σημαντικές δραστηριότητες του μάρκετινγκ (τυποποίηση, συσκευασία, φόρτωση, εκφόρτωση κλπ) πρέπει να εκτελούνται προσεκτικά. Η ευπάθεια των προϊόντων και η εποχική παραγωγή τους είναι δύο από τους λόγους που δυσκολεύουν τη διαπραγματευτική θέση των γεωργών.

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΥΠΑΘΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ

ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ

ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ

Το μάρκετινγκ των πρωτογενών γεωργικών προϊόντων διαφέρει από το μάρκετινγκ των επεξεργασμένων γεωργικών προϊόντων. Μερικές από τις διαφοροποιήσεις είναι: - Τα πρωτογενή γεωργικά προϊόντα (πορτοκάλια, μήλα) δεν είναι δυνατόν να διαφημιστούν από τους παραγωγούς ενώ τα επεξεργασμένα (χυμοί φρούτων, αλλαντικά κλπ) στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, είναι δυνατόν να έχουν διαφημιστική υποστήριξη από τις επιχειρήσεις που το παράγουν. - Ο παραγωγός πρωτογενών γεωργικών προϊόντων δεν έχει την οικονομική δυνατότητα και δεν τον συμφέρει να κάνει έρευνες μάρκετινγκ. - Λόγω του μεγάλου αριθμού των πρωτογενών γεωργικών προϊόντων, του μεγάλου αριθμού των παραγωγών τους αλλά και του επηρεασμού της παραγωγής από αστάθμητους παράγοντες (καιρικές συνθήκες, ασθένειες, εχθροί κλπ) δεν είναι δυνατός ο προγραμματισμός της παραγωγής, με αποτέλεσμα αυτή να κυμαίνεται συχνά σε σημαντικό βαθμό από έτος σε έτος. Αυτό έχει σαν συνέπεια την σημαντική διακύμανση των τιμών τους. Αντίθετα στα επεξεργασμένα γεωργικά προϊόντα είναι δυνατός ο προγραμματισμός της παραγωγής.

Τα γεωργικά προϊόντα έχουν μεγάλο βαθμό υποκατάστασης, αφού οι καταναλωτές αντί να αγοράσουν π.χ. μήλα, μπορούν να αγοράσουν αχλάδια ή πορτοκάλια. Επίσης μεγάλος βαθμός υποκατάστασης υπάρχει μεταξύ των διαφόρων ειδών κρεάτων και άλλων κατηγοριών προϊόντων. Έτσι μία αύξηση της τιμής ενός προϊόντος (π.χ. μήλα) οδηγεί στην αύξηση της ζήτησης των υποκατάστατών του (π.χ. αχλάδια, πορτοκάλια κλπ). Αντίθετα μείωση της τιμής ενός προϊόντος θα οδηγήσει στη μείωση της ζήτησης των υποκατάστατών του. Η αύξηση της ζήτησης των γεωργικών προϊόντων παγκοσμίως είναι μικρή. Μόνο στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες είναι δυνατή η σημαντική αύξηση της ζήτησης των γεωργικών προϊόντων και κυρίως των τροφίμων, ενώ στις ανεπτυγμένες η αύξηση της ζήτησης είναι πολύ μικρή. Το μάρκετινγκ των φυτικών προϊόντων διαφέρει από το μάρκετινγκ των ζωικών προϊόντων.