Φωνητική-Φωνολογία της Ιταλικής Γλώσσας Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία Γεώργιος Κ. Μικρός Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πηγές τάσης/ρεύματος R , L, C
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αρδευτική Μηχανική Εργαστήριο 3: Τεχνολογία Διανεμητών Μικροάρδευσης Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή Τεχνολόγων.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α'
Συστήματα Επικοινωνιών
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Θεατρικές Εφαρμογές και Διδακτική της Φυσικής Ι
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Ενότητα 2: Τεχνολογίες και Εικόνα Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ
Συστήματα Επικοινωνιών
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Διδακτική της Πληροφορικής
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φωνητική-Φωνολογία της Ιταλικής Γλώσσας Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία Γεώργιος Κ. Μικρός Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

2 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία p Ο ήχος [p] αρθρώνεται με τα δύο χείλη σφικτά κλειστά, τις φωνητικές χορδές σε αδράνεια, ενώ η γλώσσα παίρνει την θέση του επόμενου ήχου. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με τo γράμμα «π»

3 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία b Ο ήχος [b] αρθρώνεται με τα δύο χείλη σφικτά κλειστά, τις φωνητικές χορδές σε κίνηση, ενώ η γλώσσα παίρνει την θέση του επόμενου ήχου. Οι φωνητικές χορδές ενεργοποιούνται. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται από την ακολουθία «μπ»

4 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία t Ο ήχος [t] αρθρώνεται με την άκρη της γλώσσας να ακουμπά με πίεση στο πίσω μέρος των δοντιών εμποδίζοντας έτσι την έξοδο του αέρα. Οι φωνητικές χορδές μένουν αδρανείς. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με τo γράμμα «τ»

5 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία d Ο ήχος [d] αρθρώνεται με την άκρη της γλώσσας να ακουμπά με πίεση στο πίσω μέρος των δοντιών εμποδίζοντας έτσι την έξοδο του αέρα. Οι πλευρές της γλώσσας επίσης κυρτώνουν και ακουμπάν τις άνω πλευρές της στοματικής κοιλότητας κλείνοντας έτσι την πλευρική δίοδο του αέρα. Οι φωνητικές χορδές βρίσκονται σε κίνηση κατά την διάρκεια άρθρωσης του ήχου. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με την ακολουθία «ντ»

6 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία f Ο ήχος [f] αρθρώνεται με το κάτω χείλος να ακουμπάει απαλά τα πάνω δόντια επιτρέποντας τον αέρα να διαφεύγει ανάμεσά τους. Οι φωνητικές χορδές δεν κινούνται κατά τη διάρκεια της άρθρωσης του ήχου. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «φ».

7 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία v Ο ήχος [v] αρθρώνεται με το κάτω χείλος να ακουμπάει απαλά τα πάνω δόντια επιτρέποντας τον αέρα να διαφεύγει ανάμεσά τους. Οι φωνητικές χορδές δεν κινούνται κατά τη διάρκεια της άρθρωσης του ήχου. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται συνήθως με το γράμμα «β».

8 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία θ Ο ήχος [θ] αρθρώνεται με την άκρη της γλώσσας να εισέρχεται μεταξύ του άνω και κάτω μέρους της μπροστινής οδοντοστοιχίας και να ακουμπά απαλά τις άκρες των άνω δοντιών δίχως να αποφράζει την έξοδο του αέρα. Οι φωνητικές χορδές αδρανούν κατά την διάρκεια άρθρωσης του ήχου. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «θ».

9 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία δ Ο ήχος [δ] αρθρώνεται με την άκρη της γλώσσας να εισέρχεται μεταξύ του άνω και κάτω μέρους της μπροστινής οδοντοστοιχίας και να ακουμπά απαλά τις άκρες των άνω δοντιών. Η γλώσσα ακουμπά γρήγορα τα δόντια και η επαφή τους είναι σύντομη. Οι φωνητικές χορδές βρίσκονται σε κίνηση κατά την διάρκεια άρθρωσης του ήχου. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «δ».

10 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία k Ο ήχος [k] αρθρώνεται με το πίσω μέρος της γλώσσας να ακουμπά με πίεση την υπερώα και να κλείνει την δίοδο του αέρα. Η άκρη της γλώσσας κατεβαίνει χαμηλότερα από την κάτω οδοντοστοιχία, ενώ οι φωνητικές χορδές μένουν αδρανείς. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «κ».

11 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία c Ο ήχος [c] αρθρώνεται με τη ράχη της γλώσσας να ακουμπά ένα ευρύ τμήμα του ουρανίσκου. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής του ήχου οι φωνητικές χορδές μένουν αδρανείς. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «κ» + [i, e].

12 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία g Ο ήχος [g] αρθρώνεται με το πίσω μέρος της γλώσσας να ακουμπά με πίεση την υπερώα και να κλείνει την δίοδο του αέρα. Η άκρη της γλώσσας κατεβαίνει χαμηλότερα από την κάτω οδοντοστοιχία, ενώ οι φωνητικές χορδές κινούνται κατά τη διάρκεια της άρθρωσης του ήχου. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «γκ».

13 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία  Ο ήχος [  ] αρθρώνεται με τη ράχη της γλώσσας να ακουμπά ένα ευρύ τμήμα του ουρανίσκου. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής του ήχου οι φωνητικές χορδές ενεργοποιούνται. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «γκ» + [i, e].

14 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία γ Ο ήχος [γ] αρθρώνεται με το πίσω μέρος της γλώσσας να ακουμπά απαλά την υπερώα και να μην κλείνει ολοκληρωτικά την στοματική κοιλότητα επιτρέποντας την διαφυγή αέρα από τη συγκεκριμένη περιοχή. Η άκρη της γλώσσας κατεβαίνει χαμηλότερα από την κάτω οδοντοστοιχία, ενώ οι φωνητικές χορδές κινούνται κατά τη διάρκεια της άρθρωσης του ήχου. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «γ».

15 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία j Ο ήχος [j] αρθρώνεται με τη ράχη της γλώσσας να ακουμπά ένα ευρύ τμήμα του ουρανίσκου. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής του ήχου οι φωνητικές χορδές ενεργοποιούνται. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «γ» + [i, e].

16 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία x Ο ήχος [ x ] αρθρώνεται με τo πίσω μέρος της γλώσσας να προσεγγίζει την σταφυλή δίχως όμως να κλείνει εντελώς την έξοδο του αέρα. Η άκρη της γλώσσας κατεβαίνει στο ύψος της κάτω οδοντοστοιχίας και οι φωνητικές χορδές μένουν αδρανείς. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «χ».

17 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία ç Ο ήχος [ ç ] αρθρώνεται με τη ράχη της γλώσσας να ακουμπά ένα ευρύ τμήμα του ουρανίσκου. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής του ήχου οι φωνητικές χορδές ενεργοποιούνται. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «χ» + [i, e].

18 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία z Ο ήχος [z] αρθρώνεται με την άκρη της γλώσσας να κάμπτεται ελαφρώς και να ακουμπά στα φατνία των πάνω δοντιών δίχως να φράζει ολοκληρωτικά την έξοδο του αέρα. Η ράχη της γλώσσας στρογγυλεύει και ο αέρας περνάει διαμέσου αυτής. Οι φωνητικές χορδές κινητοποιούνται κατά την διάρκεια άρθρωσης του ήχου. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «ζ».

19 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία m Ο ήχος [m] αρθρώνεται με τα δύο χείλη σφικτά κλειστά, τις φωνητικές χορδές σε κίνηση, ενώ η σταφυλή χαμηλώνει για να αφήσει τον αέρα να διαφύγει μέσα από τη ρινική κοιλότητα. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «μ».

20 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία n Ο ήχος [n] αρθρώνεται με την άκρη της γλώσσας να ακουμπά στα φατνία των πάνω δοντιών φράζοντας ολοκληρωτικά την έξοδο του αέρα από το στόμα. Παράλληλα η σταφυλή κατεβαίνει και ο αέρας διοχετεύεται μέσα από τη ρινική κοιλότητα ενώ οι φωνητικές χορδές ενεργοποιούνται. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «ν».

21 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία ɲ Ο ήχος [ ɲ ] αρθρώνεται με την ράχη της γλώσσας να ακουμπά με πίεση πάνω στο μεγαλύτερο μέρος του ουρανίσκου αποφράζοντας την έξοδο του αέρα από το στόμα. Η άκρη της γλώσσας ακουμπά στην κάτω οδοντοστοιχία και τα χείλη μένουν μισάνοιχτα. στα φατνία των πάνω δοντιών φράζοντας ολοκληρωτικά την έξοδο του αέρα από το στόμα. Παράλληλα η σταφυλή κατεβαίνει και ο αέρας διοχετεύεται μέσα από τη ρινική κοιλότητα ενώ οι φωνητικές χορδές ενεργοποιούνται. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «ν» + [i + Φτον.].

22 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία  Ο ήχος [g] αρθρώνεται με το πίσω μέρος της γλώσσας να ακουμπά με πίεση την υπερώα και να κλείνει την δίοδο του αέρα. Η άκρη της γλώσσας κατεβαίνει χαμηλότερα από την κάτω οδοντοστοιχία, ενώ οι φωνητικές χορδές κινούνται κατά τη διάρκεια της άρθρωσης του ήχου. Παράλληλα κατεβαίνει η σταφυλή για να περάσει αέρας μέσα από τη ρινική κοιλότητα. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «ν» πριν από υπερωικά σύμφωνα, καθώς και στις ακολουθίες «γ» + [x].

23 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία l Ο ήχος [l] αρθρώνεται με την άκρη της γλώσσας να ακουμπά στα φατνία των πάνω δοντιών. Ο αέρας βγαίνει διαμέσου των πλευρών της γλώσσας και προκαλεί έναν χαρακτηριστικό ήχο τριβής. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «λ».

24 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία ʎ Ο ήχος [ ʎ ] αρθρώνεται με την άκρη της γλώσσας να ακουμπά στην κάτω οδοντοστοιχία, ενώ η ράχη της γλώσσας ακουμπά σε μεγάλο μέρος του ουρανίσκου. Ο αέρας διαφεύγει μέσα από δύο μικρά πλευρικά ανοίγματα και από τις δύο πλευρές της γλώσσας. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με την ακολουθία γραμμάτων «λ»+ [i + Φ τον.].

25 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία r Ο ήχος [ r ] αρθρώνεται με τις πλευρές της γλώσσας και την άκρη της να ακουμπούν στο πάνω μέρος της στοματικής κοιλότητας στο μέρος των φατνίων. Ο συγκεκριμένος ήχος αντιπροσωπεύεται με το γράμμα «ρ».

Τέλος Ενότητας

27 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

29 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.

30 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Γεώργιος Κ. Μικρός, Γεώργιος Κ. Μικρός. «Φωνητική – Φωνολογία της Ιταλικής Γλώσσας. Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

31 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

32 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

33 Ενότητα 3: Ελληνική Φωνητική και Φωνολογία Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων "Η δομή και οργάνωση της παρουσίασης, καθώς και το υπόλοιπο περιεχόμενο, αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του συγγραφέα και του Πανεπιστημίου Αθηνών και διατίθενται με άδεια Creative Commons Αναφορά Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή Έκδοση 4.0 ή μεταγενέστερη. Οι εικόνες/φωτογραφίες/διαγράμματα που περιέχονται στην παρουσίαση αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, αναδημοσίευση και διάθεσή τους στο κοινό με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς τη λήψη άδειας από τους δικαιούχους.