1. Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i. Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii. Είναι τα καθαρά σχολεία της Κύπρου! iii. Είναι τα σχολεία που συμμετέχουν σε εθελοντικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα με διοργανωτή τη CYMEPA!
2. Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα: i. Για 9 η συνεχή χρονιά! ii. Για 7 η συνεχή χρονιά! iii. Για 1 η φορά!
3. Ο κύριος στόχος του σχολείου μας για τη φετινή χρονιά είναι: i. Να μην πετάμε ούτε ένα σκουπίδι στην αυλή μας. ii. Να χρησιμοποιούμε μόνο ανακυκλώσιμα υλικά. iii. Να μειώσουμε τα απορρίμματά μας και η αισθητική βελτίωση του σχολικού μας χώρου.
4. Τα απορρίμματα που παράγονται κάθε χρόνο στην Κύπρο αρκούν για να καλύψουν με τον όγκο τους: i. Το δρόμο από τη Λευκωσία ως τη Λεμεσό με στρώμα ύψους 70εκ. ii. Το δρόμο από την Επταγώνια ως τη Λευκωσία με στρώμα ύψους 1μ. iii. Το δρόμο από την Πάφο ως τον Απ. Ανδρέα με στρώμα ύψους 1μ.
5. Υγειονομική ταφή απορριμμάτων σημαίνει: i. Ανεξέλεγκτη απόρριψη των απορριμμάτων σε ειδικούς χώρους. ii. Θάψιμο των απορριμμάτων σε χωματερές. iii. Θάψιμο των απορριμμάτων με διαδοχικές στρώσεις άμμου ή χώματος.
6. Η κομποστοποίηση είναι: i. Η παραγωγή κομπόστας ροδάκινου! ii. Η μετατροπή οργανικών υλικών σε λίπασμα! iii. Το θάψιμο των σκουπιδιών.
7. Τι από τα πιο κάτω δεν μπορούμε να κομποστοποιήσουμε; i. Πλαστικά δοχεία φαγητών. ii. Υπολείμματα φαγητών. iii. Λαχανικά, φρούτα, φύλλα, χαρτοπετσέτες.
8. Το ρεύμα PMD περιλαμβάνει: i. Πλαστικά μπουκάλια, αποφάγια και χαρτόκουτα. ii. Χαρτόκουτα, γυαλιά και κουτάκια αλουμινίου. iii. Πλαστικά μπουκάλια και δοχεία, μεταλλικές συσκευασίες και χαρτόκουτα ποτών.
9. Όταν ανακυκλώνουμε ένα τόνο χαρτί; i. Σώζουμε 27 μεγάλα δέντρα. ii. Σώζουμε 17 μεγάλα δέντρα. iii. Σώζουμε 7 μεγάλα δέντρα.
10. Το ρεύμα του χαρτιού περιλαμβάνει: i. Χαρτί κουζίνας, χαρτόκουτα χυμών, χαρτοκιβώτια, εφημερίδες. ii. Ξηρά χαρτόκουτα, χαρτοκιβώτια, εφημερίδες, περιοδικά, διαφημιστικά, χαρτί γραφείου. iii. Οποιοδήποτε χαρτί ακόμη και αλουμινόχαρτο.
11. Πώς συμμετέχουμε στο ρεύμα χαρτιού: i. Τοποθετούμε το χαρτί σε πλαστικά σακούλια έξω από το σπίτι μας. ii. Τοποθετούμε το χαρτί σε πλαστικό κιβώτιο, το οποίο μας επιστρέφεται. iii. Βγάζουμε το προς ανακύκλωση χαρτί μαζί με τα σκουπίδια.
12. Πότε συλλέγεται το ρεύμα χαρτιού; i. Συλλέγεται 2 φορές το μήνα. ii. Συλλέγεται 2 φορές την εβδομάδα. iii. Συλλέγεται από τα συνεργεία της κοινότητας μαζί με τα υπόλοιπα απορρίμματα.
13. Τι γίνεται το χαρτί μετά τη συλλογή; i. Φορτώνεται απ’ ευθείας σε πλοία. ii. Πηγαίνει σε ειδικό χώρο όπου και καίγεται. iii. Μεταφέρεται σε ειδική μονάδα, όπου διαχωρίζεται σε κατηγορίες και στη συνέχεια στέλνεται στο εξωτερικό.
14. Με την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται για να γίνει ένα κουτί από αλουμίνιο μπορούμε: i. Να ακούσουμε ραδιόφωνο για μισή ώρα. ii. Να ακούσουμε ραδιόφωνο για 2 ώρες. iii. Να ακούσουμε ραδιόφωνο για 3 ώρες.
15. Ποιός είναι ο σωστός συνδυασμός χρώματος και είδους ανακύκλωσης. i. Μπλε – πλαστικό, πράσινο – γυαλί, καφέ – χαρτί ii. Μπλε – χαρτί, πράσινο – πλαστικό, καφέ – γυαλί. iii. Μπλε – γυαλί, πράσινο – χαρτί, καφέ – πλαστικό.
16. το ρεύμα του PMD δεν περιλαμβάνει: i. Πλαστικά απορρυπαντικών, χάρτινες συσκευασίες ποτών και γάλακτος. ii. Πλαστικά δοχεία λαδιών αυτοκινήτου, συνθετικά παπούτσια και ηλεκτρικές συσκευές. iii. Κονσέρβες τροφίμων, αλουμινένιες συσκευασίες, μπουκάλια αναψυκτικών.
ΞΑΝΑΔΟΚΙΜΑΣΕ