Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 1: Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 6: Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 1: Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικό

Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δέσποινα Πόταρη

3 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Δραστηριότητα 1: Το κινητό της Κατερίνας (Β΄Γυμνασίου) (1/2) Η Κατερίνα έχει κινητό τηλέφωνο με χρέωση 0,9 € για κάθε λεπτό ομιλίας. α) Αν ονομάσουμε x το χρόνο ομιλίας (σε λεπτά) και y το ποσό πληρωμής (σε €) που αντιστοιχεί, να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα. Χρόνος ομιλίας x Ποσό πληρωμής y Να εκφράσετε το y ως συνάρτηση του x και να σχεδιάσετε σε σύστημα αξόνων τη γραφική παράσταση της συνάρτησης αυτής

4 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Δραστηριότητα 1: Το κινητό της Κατερίνας (Β΄Γυμνασίου) (2/2) β) Η τηλεφωνική εταιρεία χρεώνει και 10 € πάγιο το μήνα. Να συμπληρώσετε τον παρακάτω πίνακα με το νέο ποσό πληρωμής y με την προσθήκη και των 10 €. Να εκφράσετε το νέο ποσό πληρωμής y ως συνάρτηση του χρόνου ομιλίας x και να σχεδιάσετε τη γραφική παράσταση της συνάρτησης αυτής στο ίδιο σύστημα συντεταγμένων. γ) Τι σχέση έχουν οι δύο αυτές γραφικές παραστάσεις;

5 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Ποια χαρακτηριστικά έχει η παραπάνω δραστηριότητα Κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών (κινητή τηλεφωνία – πραγματική κατάσταση) Η ίδια η πραγματική κατάσταση «εξαφανίζεται» γρήγορα (το ερώτημα γ) μιλάει για σύγκριση γραφικών παραστάσεων) Η κατάσταση είναι το «ντύσιμο» για το μαθηματικό αντικείμενο Η μαθηματικοποίηση της κατάστασης έχει ήδη γίνει (εισαγωγή μεταβλητών, πρόταση για γραφική παράσταση)

6 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Το Δίλημμα της Κινητής Τηλεφωνίας (Βούκας, Σταματόπουλος, Τσιτσιρίγκα) (1/3) Δίνονται δύο προσφορές δύο διαφορετικών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας (με διαφορετικό πάγιο και διαφορετικό χρόνο ομιλίας για 10 λεπτά και 20 λεπτά αντίστοιχα) – Μπορείς να καταλάβεις με μια ματιά ποια σύνδεση σε συμφέρει περισσότερο; – Ζήτησες τη συμβουλή κάποιου φίλου σου και σου είπε ότι οι διαφημίσεις συνήθως είναι παραπλανητικές. Σε συμβούλεψε να θυμηθείς πόσο χρόνο μιλούσες με το κινητό σου τους προηγούμενους μήνες και να υπολογίσεις τον λογαριασμό για καθεμία προσφορά ξεχωριστά. (δίνονται πίνακες)

7 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Το Δίλημμα της Κινητής Τηλεφωνίας (Βούκας, Σταματόπουλος, Τσιτσιρίγκα) (2/3) – Κάπου άκουσες ότι μερικές φορές γίνεται λάθος στον λογαριασμό των κινητών τηλεφωνιών. Αποφάσισες ότι πρέπει να βρεις έναν τρόπο να υπολογίζεις τη χρέωση με βάση το πόσο λεπτά μίλησες κάθε μήνα. Έτσι θα είσαι σίγουρος ότι ο λογαριασμός είναι σωστός. Με όσα δεδομένα έχεις μέχρι τώρα, μπορείς να βρεις έναν τρόπο να υπολογίζεις τη χρέωση για όσα λεπτά έχεις μιλήσει;

8 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Το Δίλημμα της Κινητής Τηλεφωνίας (Βούκας, Σταματόπουλος, Τσιτσιρίγκα) (3/3) Ο Νίκος έχει σύνδεση στην CosmoMila. O Κώστας έχει σύνδεση στην ParlaPhone. Οι δύο φίλοι έχουν μια διαφωνία Νίκος: «Νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση να μιλήσουμε τον ίδιο χρόνο και να έχουμε την ίδια χρέωση» Κώστας: «Δεν συμφωνώ! Δεν υπάρχει περίπτωση να μιλήσουμε το ίδιο και να πληρώσουμε το ίδιο.» Ποιος από τους δύο φίλους έχει δίκιο; Πώς θα πείσεις τον άλλον ότι δεν έχει δίκιο;

9 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Σε τι διαφέρουν οι δύο δραστηριότητες; Στη δεύτερη το πλαίσιο του προβλήματος παραμένει σε όλη την πορεία της εξέλιξης της δραστηριότητας. Επιδέχεται διαφορετικές στρατηγικές των μαθητών Οι αναπαραστάσεις ενθαρρύνονται

10 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Κάποιες πρώτες παρατηρήσεις από τον πειραματισμό στην τάξη (1/3) Οι μαθητές περιέγραψαν λεκτικά τις αλγεβρικές σχέσεις Εμφανίστηκαν τυπικές και άτυπες στρατηγικές των μαθητών (δοκιμή και πλάνη – διαισθητικές αιτιολογήσεις, τυπική έκφραση – εξίσωση) Όλοι οι μαθητές αντιμετώπισαν το πρόβλημα και οδηγήθηκαν στην αλγεβρική σχέση χωρίς στενή παρέμβαση Η δραστηριότητα χρησιμοποιήθηκε σε δύο διδακτικές ώρες

11 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Κάποιες πρώτες παρατηρήσεις από τον πειραματισμό στην τάξη (2/3) Το θέμα σχολικά εγχειρίδια και μαθηματική δραστηριότητα είναι πιο πολύπλοκο από τον εντοπισμό παραλείψεων, διδακτικών και μαθηματικών λαθών Απαιτεί μια στροφή όπου η μαθηματική δραστηριότητα είναι η δραστηριότητα των ίδιων των μαθητών σε μια σχολική τάξη Απαιτεί αλλαγές στη διδασκαλία

12 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Κάποιες πρώτες παρατηρήσεις από τον πειραματισμό στην τάξη (3/3) Απαιτεί ανάπτυξη μαθηματικής και παιδαγωγικής επίγνωσης του ίδιου του εκπαιδευτικού Απαιτεί υποστήριξη του ίδιου του εκπαιδευτικού σ’ αυτή την προσπάθεια. Τα παραπάνω ζητήματα είναι ανοικτά ερευνητικά ερωτήματα στη Διδακτική των Μαθηματικών

Τέλος Ενότητας

14 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

16 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Δέσποινα Πόταρη Δέσποινα Πόταρη. «Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κρίσιμα συμβάντα στη διδασκαλία των μαθηματικών». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

17 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

18 Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.