Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 1: Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 1: Σύγκριση δραστηριοτήτων (καθοδηγούμενων/διερευνητικών) Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 3.1: Μορφή Γραπτού Κειμένου Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 6: Ρεαλιστικά μαθηματικά και μοντελοποίηση Γιώργος Ψυχάρης Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Προσχολική Παιδαγωγική
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 1: Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικό

Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δέσποινα Πόταρη

3 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Η οργάνωση της πρακτικής άσκησης Eπιλέγονται περίπου 50 φοιτητές/τριες που έκαναν αίτηση με βάση τον αριθμό των μαθημάτων του τομέα που είχαν περάσει Έχει επιλεγεί ένας αριθμός σχολείων (πειραματικά, γυμνάσια - λύκεια, οι περισσότεροι καθηγητές ήταν παλαιότερα μεταπτυχιακοί φοιτητές του προγράμματος Διδακτικής) και δόθηκε άδεια από το υπουργείο παιδείας Εκδήλωσαν ενδιαφέρον ένας αριθμός μεταπτυχιακών φοιτητών για να συνοδεύουν τους φοιτητές στο σχολείο Στα σχολεία οι εκπαιδευτικοί παίζουν το ρόλο του μέντορα

4 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Η φιλοσοφία της πρακτικής άσκησης Η σύνδεση της γνώσης που αποκτούν στο Πανεπιστήμιο με τη σχολική τάξη Η έμφαση στην εννοιολογική κατανόηση και στη δράση του μαθητή Η συνεργασία υπεύθυνου καθηγητή – καθηγητή στην τάξη, μεταπτυχιακού φοιτητή- φοιτητή Αναστοχασμός πάνω σε ενέργειες ως μέσο ανάπτυξης συνειδητότητας

5 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Η δομή της πρακτικής άσκησης Παρακολουθήσεις τάξεων (3) Διδακτικές παρεμβάσεις (4) Συναντήσεις στο Πανεπιστήμιο Συζητήσεις στο σχολείο (καθηγητές, μεταπτυχιακοί φοιτητές) Φάκελος εργασιών (ανά δύο) - απαντήσεις σε έντυπα που σχεδιάστηκαν

6 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Οι παρακολουθήσεις Χαρακτηρισμός μαθήματος (εισαγωγή νέας γνώσης – επίλυση προβλήματος – εμπέδωση – επαναληπτικό) Η σχέση του μαθήματος με το αναλυτικό πρόγραμμα Ανάλυση των ερωτήσεων των μαθητών (ταξινόμηση) Αντιμετώπιση ερωτήσεων – απαντήσεων μαθητών από τον εκπαιδευτικό Σημαντικό διδακτικό φαινόμενο – Διερεύνηση Τι θα έκαναν οι ίδιοι

7 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Παραδείγματα από το σχολιασμό των φοιτητών από την παρατήρηση (1/2) Εστίαση στους μαθητές «Πολλές φορές οι μαθητές κάνουν πράγματα μηχανικά και όταν τους ζητείται ο λόγος που έκαναν κάτι, δεν μπορούν να εξηγήσουν» «Η εξίσωση 2x 3 -3x 2 +3x-1 δεν έχει ρίζες κάποια από τα +1 και - 1. Τα παιδιά ρώτησαν «Δηλαδή δεν έχει καθόλου ρίζες; Και τώρα πώς το λύνουμε; Στο σημείο αυτό βλέπουμε ότι οι μαθητές στέκονται στην εύρεση των ριζών των πολυωνύμων γενικά και τις συγχέουν με την εύρεση των ακεραίων ριζών αποκλείοντας την ύπαρξη ρητών ή αρρήτων.»

8 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Παραδείγματα από το σχολιασμό των φοιτητών από την παρατήρηση (2/2) Εστίαση στις ενέργειες του εκπαιδευτικού «Μια δραστηριότητα που μας έκανε εντύπωση ήταν εκείνη με την οποία η καθηγήτρια εισήγαγε τον ορισμό του κανονικού πολυγώνου. Συγκεκριμένα η καθηγήτρια σχεδίασε στον πίνακα τα παρακάτω σχήματα και ρωτούσε τους μαθητές να της πουν για το καθένα αν είναι κανονικό πολύγωνο, δίχως να δώσει αρχικά τον ορισμό… Η παραπάνω δραστηριότητα συζητήθηκε στο διάλειμμα με την καθηγήτρια. Μας εξήγησε ότι η δραστηριότητα αυτή τους βοηθά αρχικά να απορρίψουν κάποια σχήματα και να διαχωρίσουν στη συνέχεια εκείνα που θεωρούν ‘ομάδα’. Η δραστηριότητα αυτή μας θύμισε αρκετά θεωρητικά κομμάτια του προπτυχιακού μαθήματος Διδακτική Ι». (μιλάνε στη συνέχεια για την αλλαγή συστήματος αναπαράστασης)

9 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Διδακτικές παρεμβάσεις Από κοινού συνεργασία με τον καθηγητή για το σχεδιασμό μιας παρέμβασης (ένα τεστ, φύλλο εργασίας) Συνέντευξη με δύο μαθητές με στόχο τη διερεύνηση της σκέψης των μαθητών πάνω σε κάποιο μαθηματικό θέμα Σχεδιασμός και υλοποίηση μιας δραστηριότητας από τους ίδιους τους φοιτητές για τη διδασκαλία ενός μαθηματικού θέματος Διδασκαλία του μαθήματος της ημέρας

10 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Παραδείγματα από το σχολιασμό των φοιτητών στις διδασκαλίες τους (1/3) Διαχείριση της τάξης «Η ύλη που είχα προετοιμάσει δεν δόθηκε σε μια διδασκαλία και εφόσον δεν επρόκειτο να υπάρξει συνέχεια, ο συνολικός στόχος δεν επιτεύχθηκε» «Πιστεύω ότι η διδασκαλία κύλησε ομαλά. Η συμμετοχή των μαθητών ήταν ικανοποιητική, θεωρώ ότι είχαμε καλή συνεργασία»

11 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Παραδείγματα από το σχολιασμό των φοιτητών στις διδασκαλίες τους (2/3) Γνωστικά θέματα «Έχοντας υπόψη τις αδυναμίες των παιδιών από το τεστ που είχαμε διορθώσει επικεντρωθήκαμε σ’ αυτές. Τα παιδιά θεωρούσαν ότι οι διαγώνιοι του παραλληλογράμμου είναι ίσες. Δίνοντας τους λοιπόν αντιπαράδειγμα συνειδητοποίησαν πως αυτό δεν ισχύει πάντα, παρά μόνο στο ορθογώνιο και στο τετράγωνο»

12 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Παραδείγματα από το σχολιασμό των φοιτητών στις διδασκαλίες τους (3/3) Διδακτικές ενέργειες Σαφής επεξήγηση: «Το αγόρι και η κοπέλα είχαν μπερδευτεί στην εξής πρόταση ‘ σε μια γεωμετρική πρόοδο υπάρχουν όροι που είναι μηδενικοί’ Εδώ την εξήγηση την έδωσα εγώ, ολόκληρη, προκειμένου να το καταλάβουν και οι δύο εξίσου καλά.» Ενθάρρυνση: « Ήταν ένα κοριτσάκι στο τελευταίο θρανίο το οποίο δυσκολευόταν και απ’ ότι φαινόταν δεν είχε εμπιστοσύνη στον εαυτό του. Θεώρησα καλό να τη βοηθήσω και αφού τη βοήθησα και το κατάλαβε της ζήτησα να ανέβει στον πίνακα και να λύσει την άσκηση. Στην αρχή δεν ήθελε αλλά την ενθάρρυνα και στο τέλος χαμογέλασε»

13 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Τι έμαθαν; – Μαθήματα ιδιαίτερης μορφής (χρήση Η/Υ στη διδασκαλία) – Οι αντιδράσεις, απορίες των μαθητών, προσεγγίσεις – επεξηγήσεις από το διδάσκοντα – Είδαν τη σχέση μαθητών – καθηγητών με άλλη οπτική γωνία – Επαφή με τα παιδιά – Επιβεβαίωσαν ότι είναι κατάλληλοι για το επάγγελμα

14 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Ένα παράδειγμα (1/2) «Ήταν αρκετά χρήσιμη η ευκαιρία που μας δόθηκε να διορθώσουμε τα τεστ καθώς πρώτη φορά κληθήκαμε να κάνουμε αυτή την εργασία. Κέρδισα πάρα πολλά από αυτή την εμπειρία. Αρχικά θεώρησα πως το να διορθώσω τα λάθη τους ήταν ήδη αρκετό. Το γεγονός όμως ότι αποφασίσαμε η επόμενη μας συνάντηση με τα παιδιά να έχει ως θέμα συζήτησης τα λάθη στα τεστ με ανάγκασε να τα εξετάσω πιο σοβαρά. Έτσι ξεκίνησα να τα μελετάω και συναντώντας ένα λάθος του μαθητή προσπαθούσα να μπω στη θέση του για να καταλάβω για ποιο λόγο το έκανε. Κάνοντας αυτό είδα ότι αυτός ο τρόπος με βοηθούσε στο να σχηματίζω μια γενική εικόνα της τάξης αλλά και του κάθε μαθητή χωριστά.

15 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Ένα παράδειγμα (2/2) Εφόσον ολοκλήρωσα όλη αυτή τη διαδικασία σκέφτηκα να ομαδοποιήσω τα γραπτά ανάλογα με τις δυσκολίες τους. Τελικά διαπίστωσα πως το τεστ είναι ένα εργαλείο στα χέρια του καθηγητή, αρκεί μόνο, ο ίδιος ο καθηγητής να δει το τεστ σαν μια ολοκληρωμένη διαδικασία με αρχή μέση και τέλος. Ενώ πάντα είχα στο μυαλό μου ότι το τεστ είναι μια υπόθεση λεπτών, τώρα με μεγάλη έκπληξη διαπίστωσα ότι μόνο έτσι δεν είναι.»

16 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Σκέψεις και ερωτήματα Μπορεί η πρακτική άσκηση να βοηθήσει τους φοιτητές να συνδέσουν μαθηματικές – επιστημολογικές - διδακτικές γνώσεις και εμπειρίες στο πλαίσιο της σχολικής τάξης; Πώς αυτό το πλαίσιο βοηθά τους φοιτητές να αναπτύξουν τη μαθηματική – παιδαγωγική τους γνώση; Μπορεί η πρακτική άσκηση να δημιουργήσει μια ερευνητική στάση που να «ακολουθεί» τον εκπαιδευτικό σ’ όλη την επαγγελματική του πορεία;

Τέλος Ενότητας

18 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

20 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Δέσποινα Πόταρη Δέσποινα Πόταρη. «Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

21 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

22 Η πρακτική άσκηση των φοιτητών του μαθηματικού στα σχολεία: Μια πιλοτική εφαρμογή Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.