Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αρδευτική Μηχανική Εργαστήριο 3: Τεχνολογία Διανεμητών Μικροάρδευσης Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή Τεχνολόγων.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Ενότητα 2: Τεχνολογίες και Εικόνα Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικό

Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δέσποινα Πόταρη

3 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Συζήτηση 1 (1/2) Καθ: Έχω μια ευθεία (ε) και ένα σημείο Α. Ποιο είναι το συμμετρικό του σημείου Α ως προς την (ε) Οι μαθητές δεν θυμούνται. Κάποιος λέει για προβολή. Ο εκπαιδευτικός φέρνει το συμμετρικό. Α΄ Μ Α

4 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Συζήτηση 1 (2/2) Καθ. Τι σχέση έχει το τμήμα ΜΑ και ΜΑ΄; Μαθ. Ισαπέχουν Καθ. Είναι ίσα. Αιτιολόγηση γι αυτό; Μαθ. Αφού ισαπέχουν Καθ. Πώς μπορείτε να το αιτιολογήσετε; Ένας μαθητής συγκρίνει τα τρίγωνα Καθ. Η ευθεία ε τι είναι στο τμήμα ΑΑ΄ Μαθ. Μεσοκάθετος Καθ. Και τι ξέρετε για τα σημεία της μεσοκαθέτου; Μαθ. Ισαπέχουν

5 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Συζήτηση 2 (1/2) Έχουμε τα σημεία Α και Β όπως στο σχήμα και μια ευθεία ε. Υπάρχει σημείο πάνω στην ε Κ ώστε το άθροισμα ΚΑ και ΚΒ να είναι ελάχιστο; Β Α Κ

6 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Συζήτηση 2 (2/2) Μαθ. Τι θα πει ελάχιστο; Καθ. Τι θα πει ελάχιστο; Αν πάρω ένα σημείο έχω το άθροισμα, αν πάρω άλλο σημείο το άθροισμα μεταβάλλεται. Μαθ. Είναι το σημείο τομής της ε με τη ΒΑ. Καθ. Ο συμμαθητής σας ισχυρίζεται δηλαδή ότι αυτό το σημείο έχει τη ζητούμενη ιδιότητα. Μαθ. Παίρνουμε ένα σημείο Μ στην ε, θ’ αποδείξουμε ότι ΑΒ<ΑΜ+ΜΒ Καθ. Αν έχετε ένα σημείο Μ με βάσει την τριγωνική ανισότητα ΒΑ<ΒΜ+ΜΑ. Το ΑΒ δεν είναι ΚΑ+ΚΒ; Έχετε ερώτηση μέχρι εδώ; Είναι πλήρως κατανοητό;

7 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Συζήτηση 3 (1/4) Καθ.Το αλλάζουμε όμως το πρόβλημα. Το ίδιο ερώτημα με τα Α και Β να βρίσκονται στο ίδιο ημιεπίπεδο. Να βρείτε σημείο στην Κ ώστε το άθροισμα ΚΑ +ΚΒ να είναι ελάχιστο. Είναι κατανοητό απ΄ όλους το πρόβλημα; Μαθ1. Να πάρω το ΑΒ. Να φέρω ένα κύκλο με διάμετρο το ΑΒ. Εκεί που ο κύκλος αυτός θα εφάπτεται με την ευθεία θα είναι το σημείο Μαθ2: Δεν το κατάλαβα. Ο Μαθ1 το περιγράφει. Προσθέτει «Απλά τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα» Ο καθηγητής σχεδιάζει στον πίνακα ένα κύκλο που δεν εφάπτεται ούτε τέμνει τον κύκλο. Μαθ1. Αλλά αν φέρουμε κάθετη στην ευθεία (εννοεί από το μέσο του ΑΒ) στην ευθεία τότε το σημείο; Μαθ2. Να πω μια ιδέα; Μήπως δεν υπάρχει; Καθ. Γιατί;

8 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Συζήτηση 3 (2/4) Μαθ2: Η ελάχιστη απόσταση είναι στην ευθεία, αφού δεν τέμνει, δεν θα υπάρχει Μαθ3 (κάτι λέει- δεν είναι σαφές) Καθ. Τι εννοείς; Έλα στον πίνακα. (Σχεδιάζει ένα ορθογώνιο τρίγωνο με την κορυφή της ορθής γωνίας το ζητούμενο σημείο) Μαθ4: Εϊναι μια παραλαγή του προηγούμενου και ενδεχομένως να μην υπάρχει. Ένας μαθητής λέει για το μέσο ευθείας. Μια μαθήτρια λέει για το Ρ (το ίχνος της καθέτου από το μέσο του ΑΒ) Καθ. Μπορείτε να αποδείξετε ότι το Ρ έχει τη ζητούμενη ιδιότητα;

9 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Συζήτηση 3 (3/4) Κ. Αν πάρουμε ένα σημείο Μ τότε ΡΑ+ΡΒ<ΜΑ+ΜΒ; Μαθ. Να φέρουμε κάθετη στο μέσο.. Μαθ.3. Εγώ πιστεύω ότι δεν υπάρχει. Γιατί έστω τυχόν σημείο Μ τότε ΜΑ+ΜΒ και αν πάρουμε ένα άλλο σημείο το άθροισμα θα είναι το ίδιο, το ένα θα μικραίνει και το άλλο θα μεγαλώνει. Μαθ.1 ΑΝ είναι όμως πολύ πέρα θα μεγαλώνουν και τα δύο. Καθ. Άρα το άθροισμα; Μαθ. Κάθετη από το Β στην ε. Αυτό είναι το σημείο. Καθ. Κάποιος μπορεί να πει το ίδιο για το Α.

10 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Συζήτηση 3 (4/4) Καθ. Μήπως βοηθάει η πρώτη περίπτωση; Τα σημεία ήταν εκατέρωθεν. Μαθ. Αν φέρουμε το συμμετρικό του Α ως προς την ε. ΤΙ γίνετε; Μαθ2. Να τραβήξουμε, να φέρουμε. Καθ. Έχει το σημείο Κ τη ζητούμενη ιδιότητα; Τι λέτε; Αν πάρω ένα σημείο Μ στην ευθεία το ΜΑ και ΜΑ΄ τι σχέση έχουν; Άρα ΜΑ+ΜΒ =ΜΑ΄+ΜΒ Καθ. Πότε γίνεται ελάχιστο αυτό; Μαθ. Στο Κ Καθ. Βέβαια αν πάρετε το συμμετρικό του Β πάλι από το ίδιο το σημείο θα περάσει.

11 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Ερωτήματα Τι είναι το ιδιαίτερο που μπορούμε να δούμε σ’αυτό το μάθημα Τι παρατηρούμε από τις ερωτήσεις που κάνει; Ποια είναι η ιδέα «κλειδί». Πως μπορεί να υποστηριχθεί;

Τέλος Ενότητας

13 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

15 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Δέσποινα Πόταρη, Γιώργος Ψυχάρης Δέσποινα Πόταρη, Γιώργος Ψυχάρης. «Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

16 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

17 Η έννοια της γωνίας και απόδειξη Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.