Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥΣ Από την παράδοση στη νεωτερικότητα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ρωμαίοι πολίτες Στην κορυφή της κοινωνικής ιεραρχίας
Advertisements

Ώρες γραφείου: Δευτέρα-Τρίτη: Υλικό μαθημάτων:
Η συγκρότηση του ελληνικού εθνικού κράτους
Το δiκαιο των επαρχιων Επαρχίες: Kάθε επαρχία διοικείται από Διοικητή.
Η εποχή του Νεύτωνα Κώστας Ταμπάκης, ASEL, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
To δίκαιο της αυτοκρατορίας
O Νεύτωνας και η εποχή του “ If I have seen further, it is by standing on the shoulders of Giants” Isaac Newton Κώστας Ταμπάκης, ASEL, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ.
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ Αγγελική Γενά.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΧΡΗΣΤΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Ο Εμπειρισμός στην Αναλυτική Φιλοσοφία.
ΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Ιουλία Σπινθουράκη Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ώρες.
Νεότερη Ελληνική Ιστορία Α' Ενότητα 1: Το κράτος Κατερίνα Γαρδίκα Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας.
Tαυτότητα, αυτοεκτίμηση Όλα τα ανθρώπινα όντα, που είναι αρκετά ώριμα, για να αποκτήσουν έστω και μια υποτυπώδη εικόνα του εαυτού τους, έχουν ανάγκη να.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Νομικής Ιδιωτικό Διεθνές Δίκαιο Καθηγητής Χαράλαμπος Π. Παμπούκης.
Ερμηνεία των Πράξεων των Αποστόλων Ενότητα 1.4: Παύλος - Φίλιπποι Σωτήριος Δεσπότης Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
1 Εταιρική Διακυβέρνηση & Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη.
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ- ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΣΑΡΔΑΝΙΔΗΣ Αναπληρωτής Καθηγητής
Η Φιλελεύθερη Θεωρία Liberalism, Neoliberal Institutionalism.
Χύτευση, Μέθοδοι και Προϊόντα
ΜΑΘΗΜΑ 3: ΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 10 η : Η Νέα Αγωγή – Διεθνώς και στην Ελλάδα Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η.
Οι Πατριάρχες. Θουκυδίδης Η ιστορία του Πελοποννησιακού Πολέμου Γιατί ξεκινάμε με το Θουκυδίδη;
Η ΗΘΙΚΗ ΩΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ. Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ Λόγοι που επιβάλλουν στον άνθρωπο αυτόν τον επαναπροσδιορισμό: 1. καταναλωτική.
Βιβλική Αρχαιολογία - Θεσμολογία Ενότητα 4.2: Δημόσια και ιδιωτική Ρωμαϊκή λατρεία Κυριακή Μελέτση Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 1: Εισαγωγική στην επιστήμη της ψυχολογίας-Ιστορική αναδρομή Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης.
Γνωσιακή Επιστήμη Εισαγωγή.
Η κορη στο Βυζαντιο «Γυναικός κολακεία ψιθύρισμα όφεως»
Δυσμενής επίδραση του υπ. νερού στα γεωτεχνικά έργα
Επίκ. Καθηγήτρια Ελένη Λεοντσίνη, Τομέας Φιλοσοφίας,
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
Θετικισμός και ιστορικισμός στην συγκριτική ανάλυση
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ «Αρχές και Θεσμοί Δικαίου» Aναπλ. Καθηγητής Νικόλαος-Κομνηνός.
Δικαιο των προσωπων.
3. Μοντέλα κατανομής Μοντέλο κατανομής ενός διαμερίσματος
Διαδικασίες του Μάρκετινγκ
Marcus Tullius Cicero In Catilinam I.
Ακτομηχανική & Παράκτια Έργα
Οικογενειακό Ρωμαϊκό Δίκαιο Νομική Σχολή, ΕΚΠΑ
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
Litterae latinae Τι είναι;.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 1 Οι απαρχές και η εξέλιξη του σύγχρονου κράτους.
Ιστορία Οικονομικών Θεωριών
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
Ο λαϊκισμός ως παθογένεια της δημοκρατίας
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ
Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Κεφάλαιο 2ο Η Ευρώπη του Μεσαίωνα
Γενικές Αρχές και Στρατηγικές Διδασκαλίας και Πρακτική Άσκηση Ι
ΣΤΟ ΡΩΜΑΪΚΌ ΔΙΚΑΙΟ ΑΘΗΝΆ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ
Αντίληψη αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου και άρα τα χαρακτηριστικά.
Κεφάλαιο 8 Αναδυόμενα θέματα στον τουρισμό
Ψυχανάλυση και Εξελικτικές Θεωρίες: Ανιχνεύοντας τις συνδέσεις, τις αλληλεπιδράσεις και τις προοπτικές  Νίκος. Α. Μυλωνάς Τμήμα Ψυχολογίας Πανεπιστημίου.
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Μάθημα 4 Mέγεθος πυρήνα Κώστας.
Ρεαλισμός, Θεμελιωμένη Θεωρία και Εθνογραφικές Μελέτες.
Από τη Βασιλεία στη Res Publica Αθηνά Δημοπουλου ΠΜΣ Ιστορίας Δικαίου
Φροντιστήριο : Ασκήσεις στην δυναμική διεργασιών
ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ
Εισαγωγή στις Κοινωνικές Επιστήμες
Αντίληψη αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου και άρα τα χαρακτηριστικά.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
الفصل الأول : الكهرباء الساكنة
Aναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της ύλης
Πολιτική Επιστήμη ΙΙ Θεωρίες πλουραλισμού.
Επιστημονικός Διευθυντής Ινστιτούτου Νίκος Πουλαντζάς,
N ∆ x H = ε* ∂E/∂t.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΝΟΥ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2018.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ (ΤΙDE) Δρ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΟΥΜΑΖΗΣ
ΗΠΑ Liberal / Progressive “The conscience of a Liberal” Conservative Libertarian.
«ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥΣ Από την παράδοση στη νεωτερικότητα

Το παιδί ως ελεύθερη οντότητα Ο Διαφωτισμός και οι αστικές Διακηρύξεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα Η μετατόπιση της αρμοδιότητας για το παιδί από την οικογένεια στο κράτος Η αναγνώριση των δικαιωμάτων του παιδιού στο πλαίσιο της έννομης τάξης Το παιδί ως υποκείμενο δικαιωμάτων: η – ατελής- δικαιοπρακτική του ικανότητα

Από το δίκαιο του pater famillias στο δίκαιο του σύγχρονου κράτους Το ρωμαϊκό δίκαιο (patria potestas) Η οικογένεια διατηρεί το –ιδιωτικό- δικαίωμα στην εκπαίδευση (B. Constant) Από την προστασία στην αυτονομία του παιδιού (ελεύθερη συμμετοχή στην κοινωνική και την πολιτική ζωή) Κράτος και οικογένεια: κατανομή αρμοδιοτήτων (νομοθεσία-επιμέλεια) Το αίτημα για εκπαίδευση

Εκεί που την τελική ευθύνη για τη μέριμνα των παιδιών την είχαν οι γονείς, σήμερα αυτή η ευθύνη ανήκει στο κράτος Η αντίληψη αυτή θεμελιώθηκε χάρη στη θεωρία ενός φιλελεύθερου, του J. Locke. Αποτελεί όμως ταυτόχρονα το αποτέλεσμα του εκδημοκρατισμού της κοινωνίας και της αναγνώρισης της ισότητας

Πώς φτάσαμε στον Locke Erasme ( ) : μετριασμός της πατρικής εξουσίας (humanisme – εξανθρωπισμός του παιδιού μέσα από την εκπαίδευση – πλαστικότητα της παιδικότητας, χρήση καταναγκασμού) Bodin (1576, Τα έξι βιβλία για τη Ρεπούμπλικα: μονάρχης-Θεός-πατέρας, απόλυτη εξουσία επί του παιδιού) Hobbes ( ): περιορισμός των δικαιωμάτων του πατέρα: δικαίωμα στη ζωή

Τα δικαιώματα του παιδιού και η διασφάλισή τους κατά τον Locke Κατά τον Locke, τα ανθρώπινα δικαιώματα απορρέουν από το φυσικό δίκαιο. Συνεπώς, είναι απαραβίαστα και απαράγραπτα. Άρα, η νομοθεσία του κράτους, επειδή ακριβώς –οφείλει να- ενσωματώνει τους κανόνες του φυσικού δικαίου, αποτελεί το καλύτερο μέσο για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων.

ο Locke διαφωνεί με την κυρίαρχη αντίληψη της εποχής του, σύμφωνα με την οποία τη γονεϊκή εξουσία διαθέτει ο πατέρας, κάνοντας λόγο για καθήκοντα και των δύο γονέων Βάση της όλης επιχειρηματολογίας του είναι η έννοια της ισότητας (σύμφωνα με το φυσικό δίκαιο)

Iσότητα, σημαίνει ισότητα του δικαιώματος κάθε ανθρώπου να είναι κύριος της φυσικής του ελευθερίας, χωρίς να εξαρτάται από τη βούληση ή την εξουσία κανενός άλλου. Εντούτοις, «τα παιδιά δεν γεννιούνται σε κατάσταση ισότητας».

Το κριτήριο της ελευθερίας είναι η υποταγή όλων στον νόμο, ο οποίος αποτελεί το καλύτερο μέσο προστασίας και επέκτασης της ελευθερίας Η εξουσία των γονέων επί των παιδιών πρέπει να ασκείται ως εάν το ίδιο το παιδί ασκούσε τα δικαιώματά του πάνω σε ό,τι του ανήκει με βάση τον φυσικό νόμο

η ελευθερία και τα δικαιώματα του παιδιού ασκούνται από τους γονείς για λογαριασμό του, αλλά ασκούνται όπως προβλέπονται από τον νόμο και όχι κατά την ελεύθερη και χωρίς όρια και όρους βούλησή τους

O Locke αναγγέλλει ουσιαστικά την άσκηση των δικαιωμάτων του παιδιού σύμφωνα με το νόμο (δηλαδή σύμφωνα με το φυσικό δίκαιο) και κατ’ επέκταση σύμφωνα με την κρατική νομοθεσία, όπως δηλαδή ισχύει σήμερα

Το φυσικό δίκαιο είναι το κριτήριο για τη διασφάλιση των δικαιωμά- των από κράτος και γονείς Το φυσικό δίκαιο και τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτό μπορούν να γίνουν κατανοητά χάρη στον Λόγο (λογική) που διαθέτει ο ώριμος άνθρωπος –και όχι το παιδί

Η εκμάθηση των δικαιωμάτων (πρωτίστως της ελευθερίας) από το παιδί είναι ένας από τους σκοπούς της εκπαίδευσης Η εκμάθηση αυτή εστιάζεται στη σχέση καταναγκασμού (πειθαρχίας) / εκπαίδευσης (ελευθερίας)

Ο Locke δέχεται την εξουσία των γονέων να καταναγκάζουν ή και να τιμωρούν τα παιδιά, εφόσον αυτό γίνεται από αγάπη και μέριμνα για την καλή αγωγή τους

Η εκπαίδευση πρέπει να ανήκει αποκλειστικά στην οικογένεια, διότι το κράτος δεν μπορεί να εκπαιδεύσει τα παιδιά με την αγάπη και τη μέριμνα που επιδεικνύουν οι γονείς απέναντι στα παιδιά τους.

Ωστόσο, εφόσον ο σημαντικότερος στόχος της εκπαίδευσης κατά τον Locke είναι η εκμάθηση της ελευθερίας όπως αυτή είναι εγγεγραμμένη στον φυσικό νόμο, η εκπαίδευση μπορεί να αναληφθεί και από άλλους, εκτός από τους γονείς, όπως για παράδειγμα από το κράτος. Ο Locke δεν εξέτασε το ενδεχόμενο αυτό…

Η λογική και οι σκοποί της εκπαίδευσης κατά Locke Οι αισθητηριακές εντυπώσεις μετατρέπονται σε καλές συνήθειες (εμπειρισμός) Οι άνθρωποι γίνονται καλοί ή κακοί μέσα από την εκπαίδευση Η ανάπτυξη του λόγου ως προϋπόθεση για την ελευθερία (αυτονομία, Καντ) Η εκπαίδευση κάνει τον άνθρωπο (Καντ) Η διαμόρφωση του υπεύθυνου πολίτη Η ανάγκη για πειθαρχία (υπακοή σε κανόνες) και η σχέση της με την ελευθερία και τη δημοκρατία Απόρριψη της τιμωρίας ως μέσου πειθάρχησης

Η εκμάθηση της ελευθερίας μέσω της εκπαίδευσης Η χρήση του λόγου για την εκμάθηση της ελευθερίας Η απόκτηση θετικών συνηθειών: η πολιτική διαπαιδαγώγηση του παιδιού Οι ατέλειες της ανθρώπινης φύσης και η διορθωτική παρέμβαση του κράτους για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των πολιτών Ο Locke και η ΔΣΔΠ (άρθρο 29β, 29δ)