Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ενότητα 1: Εισαγωγή Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αρδευτική Μηχανική Εργαστήριο 3: Τεχνολογία Διανεμητών Μικροάρδευσης Καθηγητής Παναγιώτης Βύρλας Σχολή Τεχνολόγων.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 1.1: Συναισθήματα Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τηλεοπτικά Ρεπορτάζ Ενότητα 1: Εισαγωγή στα Ρεπορτάζ Νίκος Μύρτου Σχολή ΟΠΕ Τμήμα ΕΜΜΕ.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Διδακτική των εικαστικών τεχνών Ενότητα 1
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στο Κουκλοθέατρο
Ιχθυολογία Ενότητα 4η. Eργαστηριακή Άσκηση
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εξέλιξη των ιδεών στις Φυσικές Επιστήμες
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ενότητα 1: Εισαγωγή Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

2 Εισαγωγή Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας Χειμερινό εξάμηνο 2015 Διδάσκουσα: Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου Μάθημα 1 ο : Πρακτική και θεωρητική εισαγωγή

3 Εισαγωγή Ημερολόγιο μαθημάτων Μάθημα 1 Εισαγωγή Μάθημα 2 Η θεωρία των γλωσσικών κωδίκων του B. Bernstein: προεκτάσεις Μάθημα 3-4 Εισαγωγή στη θεωρία των παιδαγωγικών πρακτικών του B. Bernstein Μάθημα 5 Παιδαγωγικός μηχανισμός και παιδαγωγικός λόγος Μάθημα 6 Το πεδίο της επικοινωνίας Μάθημα 7 Η μελέτη των ορατών παιδαγωγικών πρακτικών Μάθημα 8 Η μελέτη των αόρατων παιδαγωγικών πρακτικών Μάθημα 9-10 Η μελέτη των πρακτικών γραμματισμού στην προσχολική εκπαίδευση και στην οικογενειακή αγωγή Μάθημα Η μελέτη των πρακτικών γραμματισμού σε μη προνομιούχα, πολιτισμικά ανομοιογενή σχολεία Μάθημα 13 Ανακεφαλαίωση

4 Εισαγωγή Συγγράμματα Bernstein, B. (2000)(γ’έκδοση) Παιδαγωγικοί κώδικες και κοινωνικός έλεγχος, Αθήνα: Αλεξάνδρεια. ή Whitty, G. (2007) Κοινωνιολογία και σχολική γνώση, Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο

5 Εισαγωγή Σχέση εκπαίδευσης-κοινωνικών δομών στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (MacLeod 2009) Ντετερμινιστικό Σχετική μοντέλο (οικονομία) αυτονομία εκπαίδευσης θεωρητικοί Bowles & Gintis BourdieuBernsteinWillis

6 Εισαγωγή Επιστημονικό παράδειγμα αναπαραγωγής: «σχέσεις με» Έργο Bernstein: «σχέσεις με» αλλά και έμφαση στις «σχέσεις εντός» (Bernstein 1990).

7 Εισαγωγή «Σε αντίθεση με την ομοιόσταση του (επιστημονικού) παραδείγματος της αναπαραγωγής, η προβληματική του Bernstein αφορά τους μετασχηματισμούς γιατί μελετά τις σχέσεις με και τις σχέσεις εντός» (Moore 2013: 114).

8 Εισαγωγή Εφαρμογές Σολομών (1998, 1999), Μπαγάκης (2006) (αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας) Κουλαϊδής και Τσατσαρώνη (2010), Λάμνιας και Τσατσαρώνη (1998, 1999) (αναπλαισίωση, μελέτη εκπαιδευτικής πολιτικής) Whitty (2002, 2007, 2010) (σχολική γνώση, μελέτη εκπαιδευτικής πολιτικής) Morais & Neves (2001), Morais (2002), Morais, Neves&Pires (2004) (σχολική τάξη, μικτή παιδαγωγική) Moss (2001, 2002), Williams (1995, 2001) (μελέτες γραμματισμού) Freebody, Ludwig & Gunn (1995), Freiberg & Freebody (1995), Singh, Dooley & Freebody (2001), Singh, Nicolson & Exley (2001), Singh (2001a, 2001b) (Μελέτες γραμματισμού σε μη προνομιούχα, πολιτισμικά ανομοιoγενή σχολεία στην Αυστραλία) Maton (2014a, 2014b) (Legitimate Code Theory, κριτικός ρεαλισμός)

9 Εισαγωγή Ερωτήματα 1) Πώς μπορούμε να αναλύσουμε διαφορετικές παιδαγωγικές πρακτικές; 2) Ποιες ταξικές παραδοχές (assumptions) εμπεριέχονται στις διαφορετικές παιδαγωγικές πρακτικές; 3) Ποιες οι εσωτερικές διαφοροποιήσεις διαφορετικών παιδαγωγικών;

10 Εισαγωγή Βιβλιογραφία Atkinson, P. (1985) Language, Structure and Reproduction: An introduction to the sociology of Basil Bernstein, London: Methuen. Bernstein, Β. (1971) Class, codes and control, Vol. 1, London: Routledge & Kegan Paul. Bernstein, Β. (1975) Class, codes and control, Vol. 3, London: Routledge & Kegan Paul. Bernstein, Β. (1990) The Structuring of Pedagogic Discourse, Class, codes and control, Vol. 4, London: Routledge. Bernstein, B. (1998) Συνέντευξη με τον Ι.Σολομών, Παιδαγωγική, ταυτότητες, σύνορα. Μιλώντας για μια θεωρία συμβολικού ελέγχου, Σύγχρονα Θέματα, 66: Bernstein, Β. [1996](2000 αναθεωρημένη έκδοση) Pedagogy, Symbolic Control and Identity: Theory, Research, Critique, Oxford: Rowman & Littlefield. MacLeod, J. (2009) (3 η έκδοση) Ain’t No Makin’ it: Aspirations & Attainment in a Low-Income Neighborhood, Colorado: Westview Press. Moore, R. (2013) Basil Bernstein: The thinker and the field, London: Routledge. Sadovnik, A.R. (1995) Basil Bernstein’s theory of pedagogic practice: a structuralist approach, στο A. R. Sadovnik (επιμ.) Knowledge and Pedagogy: The sociology of Basil Bernstein, Westport: Ablex, Σολομών, Ι. (1997) «Η ανάλυση των εκπαιδευτικών πρακτικών ως κοινωνιολογικό αντικείμενο: θεωρητικές αρχές και προϋποθέσεις» στο Θ. Μυλωνάς (επιμ.) Κοινωνιολογία της Ελληνικής Εκπαίδευσης: Απολογισμός, νέες έρευνες, προοπτικές, Πάτρα: Αχαϊκές Εκδόσεις. Σολομών, I. (2000)(γ’ έκδοση) «Εισαγωγή στην προβληματική της πολιτισμικής αναπαραγωγής του Basil Bernstein» Παιδαγωγικοί Κώδικες και Κοινωνικός Έλεγχος, (εισαγωγή-μετάφραση Ι. Σολομών), Αθήνα: Αλεξάνδρεια.

Τέλος Ενότητας

12 Εισαγωγή Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημειώματα

14 Εισαγωγή Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση διαθέσιμη εδώ.εδώ

15 Εισαγωγή Σημείωμα Αναφοράς Copyright Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών, Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου. «Οι κοινωνικές παράμετροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Εισαγωγή». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: opencourses.uoa.gr/courses/ECD105.opencourses.uoa.gr/courses/ECD105

16 Εισαγωγή Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

17 Εισαγωγή Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

18 Εισαγωγή Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Εικόνα 1: ΜΠΑΖΙΛ ΜΠΕΡΝΣΤΑΪΝ, Παιδαγωγικοί κώδικες και κοινωνικός έλεγχος. Copyright 2015 Alexandria Publications. Σύνδεσμος: publ.gr/book.php?id=147. Πηγή: publ.gr/book.php?id=147www.alexandria-publ.gr Εικόνα 2: ΜΠΑΖΙΛ ΜΠΕΡΝΣΤΑΪΝ, Παιδαγωγικοί κώδικες και κοινωνικός έλεγχος, Δεύτερη έκδοση, εκδόσεις Αλεξάνδρεια. Copyrighted. Εικόνα 3: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΓΝΩΣΗ, Geoff Whitty, εκδόσεις Επίκεντρο. Copyrighted. Σύνδεσμος: geoff-epikentro-koinoniologia-kai-scholiki-gnosi Πηγή: geoff-epikentro-koinoniologia-kai-scholiki-gnosi www.politeianet.gr