1 ο Π.Δ.Σ./Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ. ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΤ’2 2015-2016.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ΘΕΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ
Advertisements

Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 726 ΩΣ ΤΟ 843.
Η έννοια της Ορθοδοξίας
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
5. Η διεθνής ακτινοβολία του Βυζαντίου
Εαρινό Τετράμηνο 2006 Εαρινό Τετράμηνο 2006 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Ο ΘΕΟΣ.
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
Προοίμιο της ακμής του Βυζαντινού Κράτους
Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
ΘΕ 5: Διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες Φώτης Έξαρχος Β’1.
Προοίμιο της ακμής του Βυζαντινού Κράτους
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η Εξέλιξη της Ελληνικής Γλώσσας και ο Κοραής
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους Κεφαλαιο τριτο Ενοτητα 4.
@-Motion  Ασλανίδου Μαρία  Αλεξανδρίδου Χρύσα  Κυριακή Βαταμιδου  Ηλιάνα Βατιανη  Γιαννάκης Ιωάννης  Ερκεκογλου Χριστίνα.
ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ OΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ Mεταπτυχιακό Πρόγραμμα Eιδίκευσης
ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ Β2 Υπευθυνος Καθηγητης: Γ. Καπετανάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ο Π.Δ.Σ./Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ. ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΤ’

ΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ(ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ) ΔΙΑΦΟΡΕΣ  Filioque:Στη χριστιανική θεολογία το Filioque (Φιλιόκβε) είναι ένα θεολογούμενο ζήτημα που αφορά το Σύμβολο της Νικαίας.  ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ "ΑΣΠΙΛΗΣ ΣΥΛΛΗΨΗΣ" ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ: Το δόγμα αυτό, το όποιο διετύπωσε το 1854 ο Πάπας Πίος ο 9ος, σημαίνει ότι η Παναγία γεννήθηκε άσπιλη, αναμάρτητη, δεν είχε το προπατορικό αμάρτημα, όπως το έχουμε όλοι οι άνθρωποι.  Η ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΗΣ Η ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ:Η ορθοδοξια πιστευει ότι η Θεοτόκος πέθανε και μετά μετέστη(πήγε) στον ουρανό. Η καθολική εκκλησία πιστεύει ότι μετέστη χωρίς να έχει πεθάνει.

ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ  ΒΑΠΤΙΣΜΑ: Ενώ στην ορθοδοξια το παιδί βουτάται ολόκληρο στην κολυμβήθρα, στην καθολική εκκλησία δεν συμβαίνει αυτό. Απλά ρίχνεται αγιασμένο νερό στο κεφαλάκι του παιδιού.  ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ:Στην ορθοδοξία η μεταλαβιά( το τμήμα της Θείας Ευχαριστίας κατά το οποίο οι πιστοί κοινωνούν) γίνεται με ενζυμο άρτο,ενώ στην καθολική με άζυμο και ονομάζεται ΟΣΤΙΑ.Την ώρα της μεταλαβιάς οι λαϊκοί συμμετέχουν μόνο στον άρτο(καθολική εκκλησία).Δικαίωμα στον οίνο(αίμα χριστού)έχουν μονό οι κληρικοί. Στην ορθοδοξία ως γνωστόν κληρικοί και λαϊκοί συμμετέχουν και στον άρτο και στον οίνο.

ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ**  ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑ:Στην ορθοδοξια οι εικόνες είναι αυστηρότερες-ασκητικότερες από της καθολικής εκκλησιας,που είναι εντυπωσιακότερες και παρουσιάζουν το Θεό με πιο ανθρωπινά χαρακτηριστικά.  ΥΜΝΟΛΟΓΙΑ:Στην ορθοδοξία δεν υπάρχει εκκλησιαστικό όργανο και μονό ο άνθρωπος με τη φωνή του, υμνεί το Θεό.Στη δυτική εκκλησία έχει μπει το εκκλησιαστικό πιάνο και έχει διαφοροποιηθεί η μουσική από την παλιά βυζαντινή.

ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΩΝ-ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ  Πιστεύουνε πως η Παλαιά μαζί με την Καινή Διαθήκη αποτελούν τον αυθεντικό Λόγο του Θεού και είναι και οι δύο σημαντικές για τους σημερινούς Χριστιανούς.  Αποδίδουνε λατρεία και προσκύνηση αποκλειστικά στον Θεό. Όταν λατρεύουμε τον Θεό, απευθύνουμε την λατρεία και την προσκύνηση μας αποκλειστικά προς τον Θεό Πατέρα, τον Θεό Υιό και τον Θεό Άγιο Πνεύμα. Κανένα δημιούργημα δεν πρέπει να λαμβάνει λατρεία ή προσκύνηση, συμπεριλαμβανομένων των αγίων και των αγγέλων.  Πιστεύουνε ότι οι Δέκα Εντολές ισχύουν ακόμα, και ότι θα πρέπει να τηρούνται από τους Χριστιανούς, συμπεριλαμβανομένης και της τέταρτης εντολής του Σαββάτου η οποία θα πρέπει να τηρείται αυτούσια και αναλλοίωτη όπως εξάλλου και κάθε άλλη εντολή.  Δεν πιστεύουνε πως η Εκκλησία, η οποία είναι το σώμα του Χριστού, πρέπει να αποτελεί ένα οργανισμό, όπως αυτό συμβαίνει με την Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία, τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία κτλ. Αντιθέτως, κάθε ένας που πραγματικά και ειλικρινά πιστεύει στον Θεό, ανεξαρτήτως σε ποια δογματική απόχρωση ανήκει, είναι μέλος του σώματος του Χριστού.

ΠΗΓΕΣ   ria/Theotokologia/To_dogma_ths_aspilh s_sullhpshs_ths_Theotokou.htm ria/Theotokologia/To_dogma_ths_aspilh s_sullhpshs_ths_Theotokou.htm   psi-net/index.php/ti-pisteuoume/basikes- arxes/67-poies-einai-oi-diafores-mas- apo-tin-orthodoxi-ekklisia psi-net/index.php/ti-pisteuoume/basikes- arxes/67-poies-einai-oi-diafores-mas- apo-tin-orthodoxi-ekklisia

1 ο Π.Δ.Σ./Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ. ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΤ’