Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Ενότητα 9 η : Οι μεταρρυθμίσεις (2) Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή Ενότητα 3: Ιστορικοί και νομοθετικοί σταθμοί στην Ειδική Αγωγή Ευδοξία Ντεροπούλου-Ντέρου Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 4η: Η έννοια του πλουραλισμού και της δημοκρατίας. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ) Ενότητα 1: Βασικές αρχές και ορισμοί Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εισαγωγική Κατεύθυνση Διοίκησης.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία. Ενότητα 2η: Η έννοια του ορθού Λόγου. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Α) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Kant: Ηθική Φιλοσοφία Ενότητες 9η : Η 2η εκδοχή της κατηγορικής προστακτικής Παύλος Κόντος Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Εργαστήριο 7 : Scratch (Μέρος 7ο) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 13: Τα Έντομα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Διδακτική της Πληροφορικής
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Ενότητα 9 η : Οι μεταρρυθμίσεις (2) Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. 1

Σκοποί ενότητας Να γνωρίζουν τις σημαντικότερες μεταπολεμικές μεταρρυθμίσεις ως τις μέρες μας. Τους λόγους και τα αποτελέσματά τους ώστε να γίνει κατανοητός ο εκπαιδευτικός χάρτης της χώρας Να γνωρίζουν οι φοιτητές τους συντελεστές των μεταρρυθμίσεων, τη λογική τους και τους στόχους των εμπνευστών τους. 2

Περιεχόμενα ενότητας Οι σημαντικότερες Μεταρρυθμίσεις Η μεταρρύθμιση του 1959 Η μεταρρύθμιση του 1964 Η μεταρρύθμιση του 1976 Η μεταρρύθμιση του 1985 Η μεταρρύθμιση του 1997 Από το 1997 ως σήμερα 3

Οι σημαντικότερες Μεταρρυθμίσεις Ποιες είναι, τι προβλέπουν, από ποιους λαμβάνονται και γιατί 4

Οι σημαντικότερες Μεταρρυθμίσεις Οι Μεταρρυθμίσεις δεν έχουν ούτε το ίδιο βάρος ούτε την ίδια έκταση ούτε παράγουν τα ίδια αποτελέσματα. Ενδεικτικά αυτή του 1959 ή του 1985 είναι σχετικά περιορισμένες στην έκταση και δεν παράγουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Κατά συνέπεια ακόμη και ο όρος Μεταρρύθμιση στην περίπτωσή τους είναι προβληματικός. Αυτές που αγγίζουν περισσότερο την εκπαίδευση στο σύνολό της είναι οι Μεταρρυθμίσεις του 1964 και του

Η μεταρρύθμιση του 1959 Τι περιλαμβάνει, αιτούμενα, ποιους αφορά, αποτελέσματα 6

Η μεταρρύθμιση του 1959 Φορέας, Κυβέρνηση ΕΡΕ υπό τον Κ. Καραμανλή. Βασικό αιτούμενο η διεύρυνση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Λόγοι. Οι προαναφερθέντες σε προηγούμενη ενότητα. Μέτρα. Κυρίως Μέσες Τεχνικές Σχολές (Εργοδηγών) και δύο Ανώτερες Τεχνικές Μηχανικών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (τα λεγόμενα Μικρά Πολυτεχνεία –κάτι σαν τα σημερινά ΤΕΙ) Απολογισμός. Ιδρύθηκαν λίγα ιδρύματα. Ωστόσο με αρκετή επιτυχία. 7

Η μεταρρύθμιση του 1964 Ποιοι την θεμελίωσαν, τι περιλάμβανε, ποιο ήταν το αποτέλεσμα 8

Η μεταρρύθμιση του 1964 Φορέας Κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου. Εμπνευστής – Ευ. Παπανούτσος Πολιτικό κλίμα. Αλλαγή Λογική. Περισσότερη εκπαίδευση για όλους, πιο προσιτή στους πολλούς και άνοιγμα των ΑΕΙ. Βασικά Μέτρα: 9χρονη Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στροφή στη δημοτική γλώσσα, νέα μαθήματα στο σχολείο (Κοινωνιολογία, αρχαία κείμενα σε μετάφραση…). Έκβαση (ακύρωση από τη Δικτατορία) 9

Η μεταρρύθμιση του 1976 Πτώση της δικτατορίας, μέτρα που ελήφθησαν, έκβαση 10

Η μεταρρύθμιση του 1976 Πτώση της Δικτατορίας ( ) κυβέρνησης ΝΔ. Πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής, Υπουργός Παιδείας Γ. Ράλλης Πολιτική κατάσταση. Αποκατάσταση Δημοκρατίας Μέτρα. Επιστροφή στα βασικά μέτρα της Μεταρρύθμισης του Έκβαση. Η Μεταρρύθμιση αυτή όρισε τους βασικούς δομικές παραμέτρους της ελληνικής εκπαίδευσης (δομή, γλώσσα διδασκαλίας). 11

Η μεταρρύθμιση του 1985 Πρώτη κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, τι σηματοδοτεί, ποιες αλλαγές φέρει, έκβαση 12

Η μεταρρύθμιση του 1985 Πρώτη κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Πρωθυπουργός Α. Παπανδρέου, Υπουργός Παιδείας Α. Κακλαμάνης Αλλάζει κυρίως τη φιλοσοφία της εκπαίδευσης και ορισμένα εσωτερικά στοιχεία της όπως η σύσταση μαθητικών κοινοτήτων. Στόχος να είναι πιο κοντά στην κοινωνία και να λειτουργεί πιο δημοκρατικά. Μεγάλη καινοτομία. Η εισαγωγή ενός νέου τύπου Λυκείου του Πολυκλαδικού (διδασκαλία «θεωρητικών» και «πρακτικών μαθημάτων». Έκβαση. Πολλά ισχύουν και σήμερα εκτός από το Πολυκλαδικό 13

Η μεταρρύθμιση του 1997 Οι διεθνείς αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης επηρεάζουν το εκπαιδευτικό σύστημα 14

Η μεταρρύθμιση του 1997 Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Πρωθυπουργός Κ. Σημίτης Υπουργός Παιδείας Γ. Αρσένης Διεθνές Περιβάλλον. Αλλαγές και νέες προκλήσεις Η απάντηση Αρσένη Το 1997 ψηφίζεται ο νόμος 2525 «Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις». Με τον νόμο 2525 συντελούνται αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια και στο διορισμό των εκπαιδευτικών. 15

Η μεταρρύθμιση του 1997 Εισάγεται ο διαδεδομένος στο εξωτερικό θεσμός του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού. Δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση. Το γυμνάσιο μένει ως έχει. Οι διάφοροι τύποι λυκείων αντικαθίστανται από το Ενιαίο Λύκειο. Στους απόφοιτούς του χορηγείται «Απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα: α) εγγραφής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, β) απόκτησης επαγγελματικής εξειδίκευσης, μετά τη φοίτηση σε μεταλυκειακά ιδρύματα επαγγελματικής κατάρτισης». Καταργείται η επετηρίδα. Οι εκπαιδευτικοί διορίζονται μετά από εξετάσεις σε πανελλαδική κλίμακα. Το Σεπτέμβριο του 1998, με το νόμο 2640 («Δευτεροβάθμια τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις») θεσπίζεται ένας νέος τύπος δευτεροβάθμιας μεταγυμνασιακής τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (Τ.Ε.Ε.). 16

Η μεταρρύθμιση του 1997 Αυτά είναι δύο κύκλων. Ο πρώτος διετής και αυτόνομος. Ο Β’ κύκλος τριετής. επιτρέπει σε μαθητές να επανέλθουν στο Γενικό Λύκειο και να εισαχθούν στα ΤΕΙ μετά από εξετάσεις. Η μεταρρύθμιση Αρσένη συνάντησε έντονες αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και πολιτικά κόμματα. Οι πρώτοι αμφισβήτησαν την εισαγόμενη διαδικασία αξιολόγησης και την κατάργηση της επετηρίδας. Οι περισσότερες αντιδράσεις εστιάστηκαν στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Παρά τη διακηρυγμένη αύξηση των εισαγομένων σ’ αυτά τα μέτρα, με την αύξηση του αριθμού των εξεταζομένων μαθημάτων στη Β’ και Γ’ λυκείου, αύξησαν δραματικά τον αριθμό των απορριφθέντων μαθητών και τους έστρεψαν στα ιδιωτικά φροντιστήρια. 17

Από το 1997 ως σήμερα Ποιες και σε ποια κλίμακα έχουν συντελεστεί μεταρρυθμίσεις, προς ποια κατεύθυνση, αποτελέσματα 18

Από το 1997 ως σήμερα Ο διάδοχος του Γ. Αρσένη, Π. Ευθυμίου, επεχείρησε να κατευνάσει τις αντιδράσεις και να «μεταρρυθμίσει» τις αμφισβητούμενες πτυχές Συνέχισε την πολιτική των προκατόχων του στα ζητήματα της διαπολιτισμικής αγωγής και του ολοήμερου σχολείου. Στην τετραετή θητεία του συντελούνται δύο αξιομνημόνευτες αλλαγές. Αλλάζουν τα αναλυτικά προγράμματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εισάγεται η διαθεματική διδασκαλία (ΔΕΠΠΣ) και γράφονται νέα βιβλία. Η δεύτερη αλλαγή αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τον Μάιο του 2001 με νόμο 2916 τα ΤΕΙ γίνονται ανώτατα και μετονομάζονται σε ΑΤΕΙ. Με τον ίδιο νόμο αναβαθμίζονται σε ανώτατα ιδρύματα και τα τρία άλλα ανώτερα ιδρύματα (ΣΕΛΕΤΕ, ΑΣΔΕΝ, ΑΣΤΕ). 19

Από το 1997 ως σήμερα Από το 2004 οι σημαντικότερες αλλαγές εστιάζονται στα ΑΕΙ. Ιδρύονται πολλά νέα τμήματα. Με τους νόμους 3549 του 2007 και αργότερα τους νόμους 4009 του 2001 (νόμος Διαμαντοπούλου) και 4076 του 2012 (νόμος Αρβανιτόπουλου) αλάζει η διοίκηση των πανεπιστημίων. Τέλος, με το νόμο 4186 του 2013 (Υπ. Παιδείας Αρβανιτόπουλος) ψηφίζεται νέος τρόπος εισαγωγής στα ΑΕΙ από το Προβλέπεται Τράπεζα Θεμάτων σε πανελλαδική κλίμακα για τις τρεις τάξεις του Λυκείου από το 2014 και αλλαγές σε ορισμένα μαθήματα κορμού και κατεύθυνσης 20

Τέλος Ενότητας Οι μεταρρυθμίσεις (2) 21

Βιβλιογραφία Κασσωτάκης Μ., (2002), «Η μεταρρύθμιση «Αρσένη». Ιστορική αναφορά στην προετοιμασία της και την πρώτη εφαρμογής της», στο Σ. Μπουζάκης (επιμέλεια), Επίκαιρα Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης. Πρακτικά του 1 ου Επιστημονικού Συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης, εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, σ Καψάσκη Α., (2002), «Δόμηση του Πανεπιστημίου Πατρών και η Μεταρρύθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα», στο Σ. Μπουζάκης (επιμέλεια), Επίκαιρα Θέματα Ιστορίας της Εκπαίδευσης. Πρακτικά του 1 ου Επιστημονικού Συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης, εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, σ Κυπριανός Π. – Κονιόρδος Μ., (2003), «Η απομυθοποίηση του πανεπιστημίου: αιωνόβιοι φοιτητές και εγκατάλειψη σπουδών», Σύγχρονη Εκπαίδευση, τχ. 132, Σεπτέμβριος - Οκτώβριος, σ Μπουζάκης Σ., (1984), Νεοελληνική Εκπαίδευση ( ), Gutenberg, Αθήνα. Νούτσος Χ., (1999), Ιδεολογία και εκπαιδευτική πολιτική, Θεμέλιο Αθήνα. 22

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 23

Σημειώματα 24

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Κυπριανός Παντελής. «Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί. 26

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους. 27