ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Advertisements

Διανομή έκτασης με ευθεία διερχόμενη από σταθερό σημείο
ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού ο/η μαθητής/τρια πρέπει: 1. Να μπορεί να διχοτομεί ευθεία γραμμή και γωνία.
Το Μπριτζ είναι ένα παιχνίδι στατιστικής και η τεχνική της εμπάς ταιριάζει πολύ Οι πρωταθλητές προσπαθούν να ακολουθούν κάθε φορά το πλάνο με τις.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Κ ΕΊΜΕΝΑ Ν ΕΟΕΛΛΗΝΙΚΉΣ Λ ΟΓΟΤΕΧΝΊΑΣ Μ ΑΡΊΑ Μ ΟΥΡΚΟΚΏΣΤΑ Τ ΜΉΜΑ Α'2 Το σοφό σπουργίτι.
Ο λύκος που ήταν χορτοφάγος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Τ ρ ί γ ω ν α Ιωάννης Τάσιου.
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Οι πλευρές αυτές ονομάζονται
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
Βρεφική Ηλικία E- portofolio. Εν δράση Είμαι η φοιτήτρια Βαιοπούλου Ευαγγελία- Ευσταθία και πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στον χώρο του παιδικού.
Συστήματα Συντεταγμένων
Τι είναι συνισταμένη δύο ή περισσοτέρων δυνάμεων;
Δυο δυο, στο θρανίο δυο δυο! Τα μικρόβια την τανάλια τη φοβούνται!
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΡΙΓΩΝΑ. ΤΡΙΓΩΝΑ Το σχήμα που προκύπτει είναι το τρίγωνο ΑΒΓ Το τρίγωνο Α Β Γ Ορίζουμε τρία σημεία Α, Β, Γ πάνω στο επίπεδο 2. Ενώνουμε τα σημεία.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
Είδη και στοιχεία τριγώνων Κεφάλαιο 3ο
Άσκηση 8 Να υπολογίσετε το εμβαδόν του πενταγώνου ΑΕΒΔΓ αν ΑΖ=3m, ΖΗ=7m, ΗΒ=3m, ΘΕ=5m, ΔΗ=5m, ΓΖ=7m και οι ΓΖ, ΕΘ, ΔΗ είναι κάθετες στην ΑΒ.
Μαθηματικά Γ΄Γυμνασίου
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Μερικές φορές το αποτέλεσμα εμφανίζεται αμέσως από κάτω.
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Άσκηση 1 : Δίνονται οι συντεταγμένες δυο σημείων Χ ο = m, Y ο = m, X 1 = m, Y 1 = m. Μετρήθηκαν οι γωνίες θλάσης (β 1 =250 g.2345.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
ΠΩΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΒΡΑ.
ΣΤΑΜΑΤΗ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ. Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή.
ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ II Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός Διάλεξη 8η Στοχαστικά Σήματα - 1.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Εμβαδόν τραπεζίου Τραπέζιο λέγεται το τετράπλευρο που έχει τις δύο απέναντι πλευρές του παράλληλες. Οι πλευρές αυτές ονομάζονται μεγάλη βάση (Β) και μικρή.
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Γραφή μετρήσεων με σημαντικά ψηφία
Εργασία των φοιτητών: Κοσμάς Βασίλης Ραράκου Μαρία Αγγελική
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Παρουσίαση Διδασκαλίας
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Βρίσκω το εμβαδό τριγώνου
Διδασκαλία Μοντελοποίησης
Ξέρουν οι μέλισσες μαθηματικά ; Για ποιο λόγο κατασκευάζουν εξαγωνικά κελιά στις κηρήθρες ; ? Βασίλης Παπαθεοδοσίου Μαθηματικός Γυμνασίου Ψαχνών.
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
Σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα...
ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ …με προϋποθέσεις.
Δραστηριότητα - απόδειξη
Ωχ… Πως θα τα λύσω;.
Εμβαδόν Παραλληλογράμμου
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Κρίσιμο Συμβάν Διδασκαλίας 1
Μαθηματικά: Γεωμετρικοί τόποι
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Εισαγωγή στην έννοια Μole
Σημειώσεις : Μιχάλης Φίλης
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ

ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ Δ και Ε μέσα του ΑΒ,ΑΓ ν.δ.ο. η ΔΕ διχοτομεί την ΑΖ Ζ τυχαίο σημείο ΒΓ Κ: Πώς θα ξεκινήσουμε παιδιά; Μ: Με το σχήμα κυρία. Κ: Τι σχήμα θα κάνω; Μ: Ένα τρίγωνο. Κ: Τι τρίγωνο; Μ: Σκαληνό. Κ: Σχεδιάζω Μετά; Μ: Θα φέρω τα μέσα Δ στο ΑΒ και Ε στο ΒΓ Κ: Ωραία ! Σχεδιάζω Κ: Το σημείο Ζ πού θα το σημειώσω; Μ: Στην ΒΓ πλευρά. Κ: Στο μέσο της ΒΓ όπως τα προηγούμενα; Μ: Όχι. Τυχαία. Κ: Τι θέλει να δείξουμε μετά; Μ: Ότι η ΔΕ διχοτομεί την ΑΖ. Κ: Άρα πρέπει να φέρω την ΑΖ και την ΔΕ Κ: Τι σημαίνει διχοτομεί; M: Ότι χωρίζει την γωνία σε δύο ίσα μέρη Κ: Το ότι η ΔΕ διχοτομεί την ΑΖ σημαίνει ότι χωρίζεται η γωνία σε δύο ίσα μέρη; Εδώ έχεις να κάνεις με πλευρές. Μ: Α…. Το τμήμα τότε. Κ: Ποίο τμήμα; M: Το ΑΖ. Κ: Ωραία …! Πώς θα ξεκινήσουμε; Ας χρησιμοποιήσουμε τα δεδομένα της άσκησης και να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα. M: Το ΔΕ είναι παράλληλο και ίσο με το ΒΓ/2 Κ: Γιατί; M: Από το θεώρημα. Κ: Ποιο θεώρημα; M: Αυτό που λέει ότι αν ενώσω τα μέσα δύο πλευρών τριγώνου ισχύει αυτό που είπα. Κ: Σωστός. Κ: Πως θα πάμε σιγά σιγά στην ζητούμενη πλευρά την ΑΖ;

M: Θα πάω στο τρίγωνο ΑΒΖ. Κ: Στο οποίο τι έχω; M: Το Δ μέσο της ΑΒ και το Κ δεν θα είναι μέσο της ΑΖ; Κ: Πώς το σκέφτηκες; M: Για τον ίδιο λόγο με πριν. Κ: Συγκεκριμένα για τον αντίστροφο λόγο με πριν. M: ΕΜ… Ναι… Δηλαδη; Κ: Δηλαδή τι σκέφτηκες και είπες ότι Κ μέσο του ΑΖ; M: Ότι το Δ μέσο του ΑΒ το ΔΚ//ΒΖ άρα περνάει από το μέσο του ΑΖ. Κ: Άρα αυτό είναι το αντίστροφο του προηγούμενου θεωρήματος. Γιατί πριν είπαμε ότι όταν ενώνεις τα μέσα δύο πλευρών ενός τριγώνου το τμήμα θα είναι παράλληλο με την πλευρά που περισσεύει ενώ τώρα ισχύει το αντίστροφο δηλαδή όταν από το μέσο μιας πλευράς ξεκινάει ένα τμήμα που είναι παράλληλο με την μία πλευρά του τριγώνου θα περνάει από το μέσο της τρίτης πλευράς. M: Α…. Αυτό λέτε; Ναι αυτό το ήξερα ! M: Κυρία θα πρέπει να είναι μόνο παράλληλο ή και ίσο με το μισό της πλευράς στο αντίστροφο; Κ: Αρκεί να είναι παράλληλο. Κ: Άρα η ΑΖ διχοτομείται από την ΔΕ

ΔΕΔΟΜΕΝΑΖΗΤΟΥΜΕΝΑ ΑΔ διάμεσοςν.δ.ο το ΔΕΖΗ παραλληλόγραμμο Ε, Ζ, Η μέσα των ΒΔ ΑΔ και ΑΓ Κ: Ποιος θα σηκωθεί να με βοηθήσει στο σχέδιο; Μ: (σηκώνεται ο μαθητής…ξεκινάει με ένα τυχαίο τρίγωνο) Φέρνω την ΑΔ Κ: Όπου τι είναι η ΑΔ; Μ: Διάμεσος άρα θα χωρίζει την πλευρά στην μέση. Μετά φέρνω τα μέσα των πλευρών Κ: Ωραία ! Πολύ σωστά ! Κάτσε να σκεφτείς τώρα και εσύ την λύση της άσκησης. Κ: Πως θα ξεκινήσω; (παρατηρώ ένα παιδί που δεν συμμετέχει και επιλέγω αυτόν) Μ: Δεν ξέρω.. Κ: Τι μου ζητάει η άσκηση; Μ: Να δείξω ότι το ΔΕΖΗ παραλληλόγραμμο Κ: Πως θα το δείξω ότι είναι παραλληλόγραμμο; Μ: Δεν ξέρω… Αν οι διαγώνιοι του διχοτομούνται; Κ: Είναι και αυτό κριτήριο αλλά εδώ έχω διαγώνιους; Μήπως είναι προτιμότερο κάποιο άλλο κριτήριο; Μ: Ότι οι πλευρές παράλληλες; Δεν ξέρω κυρία. Κ: Σωστός. Και αυτό είναι κριτήριο παραλληλογράμμου. Ποιες θα πρέπει να είναι παράλληλες; Μ: Οι ΖΗ//ΕΔ και η ΕΖ//ΔΗ Κ: Μήπως είναι; Μ: Η ΖΗ//ΒΓ Κ: Χμ…. Γιατί; Μ: Η ΖΗ περνάει από τα μέσα των πλευρών τριγώνου. Κ: Άρα θα πρέπει να είναι η ΖΗ παράλληλη με την Τρίτη πλευρά του τριγώνου. Ποια είναι αυτή; Μ: Η ΔΓ. Α…… Άρα η ΖΗ//ΔΓ. Άρα δεν θα είναι και παράλληλη με την ΕΔ; Κ: Σωστά. Τώρα γιατί η ΕΖ//ΗΔ; Μ: Το ίδιο θα κάνουμε Κ: Σε ποιο τρίγωνο τώρα; Μ: Στο ΒΑΔ.

ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 2 ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΓΙΝΕ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤOΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ ΖΩΗ Κ: Το πρώτο πρόβλημα είναι το εξής Θέλουμε να κατασκευάσουμε ένα σιντριβάνι κυκλικό και γύρω από αυτό να στρώσουμε με βότσαλα ένα κυκλικό δακτύλιο πλάτους 3μ. Αν ο δακτύλιος πρέπει να έχει εμβαδόν τριπλάσιο από το εμβαδόν που καλύπτει το σιντριβάνι, να βρείτε την ακτίνα του σιντριβανιού.

Κ: Θέλω να το σκεφτείτε 2, 3 λεπτά και μετά να μου απαντήσετε. Κ: Το έλυσε κάποιο παιδί. Μ: Είναι δύσκολο. Θα πρέπει σίγουρα να χρησιμοποιήσω το εμβαδών των κύκλων αλλά δεν μου δίνει για κανέναν από τους δύο κύκλους το εμβαδών. Κ: Πες ότι σου δινότανε το εμβαδών του σιντριβανιού και σου έλεγα ότι είναι 5. Θα μπορούσες να βρεις το εμβαδόν του μεγάλου κύκλου; Μ: Ναι. Κ: Πώς; Μ: Θα ήτανε 15. Κ: Αν σου έδινα ότι ήταν 10; Μ: Τότε το μεγάλο θα είχε εμβαδόν 30. Κ: Αν σου έδινα ότι ήταν 15 τότε το μεγάλο θα ήταν 45. Κ: Ωραία! Όταν λοιπόν δεν μας δίνει η άσκηση των αριθμό τι βάζουμε εμείς στην θέση του αριθμού. Μ: Α… Μία μεταβλητή. Να βάλουμε χ. Κ: Και τι θα συμβολίζει το χ τώρα; Μ: Το εμβαδόν. Κ: Ποιανού κύκλου; Μ: Του μικρού. Κ: Ωραία ! Για να βλέπουμε καλύτερα ότι το χ είναι το εμβαδόν αντί για χ να γράψε Εσιντριβανιού ; Μ: Α ναι καλύτερα. Κ:Και μιας που έχω 2 κύκλους θα έχω το Εσιντριβανιού και το Εμεγάλου κύκλου. Σωστά μέχρι εδώ…. Ποία σχέση μου είπες ότι συνδέει αυτά τα 2; Μ: Το δεύτερο είναι μεγαλύτερο από το πρώτο Κ:Πόσο μεγαλύτερο; Μ: Α ναι είναι τριπλάσιο.. Κ:Άρα τι θα γράψω; Κάποιος άλλος να μου πει. Μ: Θα γράψω Εσιντριβανιού=3*Εμεγάλου κύκλου Κ:Μετά πως θα συνεχίσω;

ΒΗΜΑ ΠΡΩΤΟ: ΔΙΑΔΙΑΚΑΣΙΑ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ Οι μαθητές συσχέτισαν το πρόβλημα με το εμβαδών των κύκλων αλλά επειδή δεν είχαν σαν δεδομένο το εμβαδόν κανενός από τους δύο κύκλους διστάζουν να λύσουν την άσκηση. Για να συνεχίσουν οι μαθητές έκρινα ως ευκολότερο το να υποθέσουμε τυχαίους αριθμούς για το εμβαδών του μικρού κύκλου. Και αφού γίνει αντιληπτή η σχέση των δύο κύκλων με αριθμητικά παραδείγματα αντικαθιστώ αυτούς τους τυχαίους αριθμούς με την μεταβλητή χ.

Μ: Θα βάλω τον τύπο για το εμβαδόν Κ:Για σήκω να το συνεχίσεις. Μ: π*ρ 2 =3*π*R 2 Κ:Έβαλες ρ την ακτίνα του μικρού R του μεγάλου. Μήπως όμως έχουν κάποια σχέση αυτά τα δύο; Μ: Η R είναι μεγαλύτερη από την ρ Κ:Πόσο μεγαλύτερη; Μ: 3 φορές μεγαλύτερη Κ:3 φορές μεγαλύτερη ή 3μέτρα επιπλέον μεγαλύτερη; Μ: 3 μέτρα Κ:Άρα ποια σχέση θα γράψουμε; Μ: ρ+3 Κ:Άρα όπου R θα γράψεις ρ+3. Για κάνε αντικατάσταση να δούμε σε τι θα καταλήξουμε. Μ: πρ 2 =3π(ρ+3) 2 Κ:Αυτό στα μαθηματικά πως λέγεται; Ότι έχει ισότητα και άγνωστο; Μ: Εξίσωση. Κ:Τι βαθμού; Μ: Δευτέρου. Κ:Πολύ ωραία τώρα απλά έμεινε να λύσεις την εξίσωση. Καταφέραμε πολύ σωστά να μοντελοποιήσουμε ένα πρόβλημα σε δευτεροβάθμια εξίσωση.